دنیای تصویر از ابتدا دریچهی جدیدی را به روی مردم جهان گشود و در طی سالها شاهد گسترش چشمگیر طرفداران خود بود. اگر به تاریخ این صنعت بزرگ نگاهی بیاندازیم، متوجه تاثیر بسزایی که تا به امروز در دنیای رسانههای تصویری و ویدیویی گذاشته است، خواهیم شد.
هنگامی که لویی لومبر در سال 1895 میلادی اولین تصاویر را با دوربین خود ثبت کرد، شاید نمیدانست که چه تغییر بزرگی را در زندگی تک تک افراد جوامع گوناگون رقم میزند. با اختراع تلویزیون، تصویرها از پردههای سینما به خانههای افراد راه پیدا کرد و خیلی زود کسب و کارها متوجه قدرت این رسانه شدند و اینگونه تصویر برداری، جایگاه خود را در دنیای تجارت نیز باز کرد. شاید برایتان جالب باشد که اولین تبلیغ تلویزیونی در سال 1941 و مربوط به برند ساعت آمریکایی به نام Bulova ست. او برای این تبلیغ 10 ثانیه ای حدود 9 دلار پرداخت کرد.
و این تنها نقطه آغازی برای صنعت چند میلیارد دلاری حال حاضر تبلیغات بود. اتفاقی که در ایران نیز راه خود را پیدا کرد و از صنعت بانکداری تا پوشاک و کفش و صنایع غذایی، همه و همه برای معرفی محصول خود از این رسانه تصویری بهره بردند. تا جایی که نسل دهههای شصت و هفتاد هنوز هم برخی از این تیزرهای تبلیغاتی پخش شده در تلویزیون را به یاد میآورند.
تا بیست سال گذشته تنها وسیله نمایش تصاویر سینماها و تلویزیون بودند، اما با ورود اینترنت و پس از آن تلفن های همراه هوشمند این صنعت وارد مرحله ای جدیدی شد و تحول بزرگ دیگری نیز در رسانه ارتباطی شکل گرفت. موضوعی که مورد توجه قرار میگیرد این است که، نه تنها از ارزشمندی صنعت تصویر از زمان خلق آن کاسته نشده، بلکه روز به روز ارزش آن بیشتر میشود تا جایی که یکی از پر بازدیدترین ترندها در سال 2020 تولید محتوای ویدیویی ست. حتی اینستاگرام که از ابتدا برای انتشار و اشتراک تصاویر به وجود آمده بود، در آخرین گزارش خود اعلام کرد که سال دیگر ویدیوها پر بازدیدترین محتوای این اپلیکیشن خواهند بود و شرکتها و افراد باید برای حضور در این فضای رقابتی از این مساله چشم پوشی نکنند.
این طور که از آمار و ارقام و شواهد بر میآید تولید محتوای ویدیویی، برای ارائه هرچه بهتر هدف یک کمپین تبلیغاتی، معرفی محصولات و خدمات، جایگاه خود را تثبیت کرده است. این روزها سوال این نیست که آیا محتوای ویدیویی بسازیم یا نه؟ سوال این است که چگونه محتوای ویدیویی بهتری بسازیم؟ شرکتهای بسیاری در این زمینه فعال هستند و آژانسهای تبلیغاتی و استودیوهای چند رسانهای به طور جدی روی این مورد سرمایه گذاری کردهاند و برای صنعت تبلیغات در ایران در سالهای اخیر گامهای موثری برداشتهاند.
یکی از شرکت هایی که با اتکا به تجربهی 10 سال خود و با حضور مستمر در کنار کسب و کارها تصمیم گرفت برای خدمترسانی هرچه بهتر در این مسیر قدم بگذارد، هلدینگ ایده پردازان است. این شرکت سال هاست که در زمینهی تولید محتوای ویدیویی فعالیت دارد. اگر به کانال اینترنتی ایده پردازان در آپارات سری بزنید شاهد مصاحبه با مدیران موفقی خواهید بود که تجربه های ارزشمند خود را در این قاب به اشتراک گذاشته اند.
ویدیو مارکتینگ در حال حاضر به بخش جدایی ناپذیر بازاریابی برندها تبدیل شده است. آنچه در روند تولید محتوایی ویدیویی برای این تیم اهمیت دارد، تهیه ویدیو یا محصولی است که به صاحبان سرمایه و کسب و کارها، بالاترین بازخورد در تبلیغات و مشتری را بدهد. پوشش تصویری رویدادها (سمینار و وبینار)، پخش زنده، ساخت موشن گرافیک، ساخت تیزر تبلیغاتی و حضور در نمایشگاه های متعدد فعالیتهای دیگریست که به طور حرفهای در این شرکت انجام گرفته است. تلاش تیم ویدیو ایده پردازان بر این بوده تا با فرآهم آوردن بهروزترین تجهیزات فیلمبرداری، صدا برداری و همچنین کادری جوان و متخصص بهترین ارائه تصویری را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
حال با تکیه بر تجربهی چندین سالهی خود و شناخت کافی از نیاز کسب و کارها و صنعتهای گوناگون، این مجموعه، استودیو چند رسانه ای را راه اندازی کرده است تا بتواند در بستری کاملا اختصاصی پاسخگوی کسب و کارهایی باشد که قصد دارند مطابق با نیاز های روز مشتریان خود در بازار حضور داشته باشند.
نام برند این خدمات جدید، استودیو ایده پردازان است.