به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر ساله با اعلام نتایج کنکور سراسری برخی از داوطلبان نسبت به نتیجه آزمون خود متعرض هستند که سازمان سنجش به این اعتراضات پاسخ میدهد. روشهای پاسخگویی به درخواستهای داوطلبان در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛
با توجه به بیماری کرونا، سازمان سنجش از پذیرش حضوری متقاضیان معذور است و تنها به صورت اینترنتی و الکترونیکی درخواستهای داوطلبان را بررسی خواهد کرد، داوطلبان باید برای تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به روشهای زیر اقدام کنند:
متقاضیان میتوانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال میشود. متقاضیان میتوانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
از صفحه اصلی درگاه سازمان سنجش به سیستم پاسخگویی مراجعه کرده و با توجه به نام آزمون و موضوع درخواست، نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کرده تا پس از بررسی توسط کارشناسان طی مدت معلوم، پاسخ به صورت اینترنتی ارسال شود.
گفتنی است؛ از عصر دوشنبه ۳۱ مهر ۹۹ پاسخنامه و کلید نهایی سؤالات آزمون برای رتبههای زیر ۱۰۰ هزار کشوری در گروههای علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و رتبههای زیر ۲۰ هزار کشوری در گروههای هنر و زبانهای خارجی داوطلبان در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. داوطلبانی که به نمرات کسب شده خود اعتراض دارند باید پس از مشاهده پاسخنامه، در صورت عدم رفع ابهام، از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش نسبت به ارسال درخواست خود اقدام کنند.