بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران از این پس میتوانند از طریق اپلیکیشن «بیمه سلامت من» به برخی از خدمات این سازمان به صورت غیر حضوری دسترسی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، برنامه «بیمه سلامت من» جهت دریافت خدمات غیر حضوری شهروندی از سازمان بیمه سلامت ایران طراحی و تولید شده است.
با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی در کشور، حذف دفترچه کاغذی و لزوم الکترونیکی شدن فرایندهای حوزه سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران در مسیر ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان و بیمه شدگان در قالب اپلیکیشن و سامانه خدمات غیر حضوری (شهروندی) حرکت کرد.
در همین راستا اپلیکیشن خدمات غیر حضوری (شهروندی) جهت استفاده تمامی شهروندان و بیمه شدگان تهیه شده و از طریق سایت بازار با حجم ۳ مگابایت آماده دانلود و نصب است.
این اپلیکیشن کاربردی توسط شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان برای ایجاد و بهبود سرویسهای شهروندی طراحی شده است.
ویرایش اشتباهات کاربری شامل امکان اصلاح اطلاعات هویتی و بیمهای، رضایتسنجی بیمهشدگان از ارائهدهندگان خدمات، تصحیح شماره همراه بیمهشدگان با استفاده از سرویس شاهکار، ثبت نام خانوار (سرپرست)، ثبت عضو (افزایش عائله)، تمدید اعتبار پوشش بیمهای در صندوقهای سلامت همگانی و روستاییان، مشاهده تاریخچه خدمات و نسخ، نمایش اطلاعات اعضای خانوار، ویرایش تصویر، جستجوی مراکز و پزشکان، دانلود برگ مشخصات دفترچه، مشاهده اطلاعات پوشش بیمهای و همپوشانی از جمله خدماتی است که در این اپلیکیشن به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه میشود.
این اپلیکیشن تاکنون بیش از ۵ هزار بار از سایت کافه بازار دانلود و در تلفنهای همراه بیمه شدگان نصب شده است.
بیمه شدگان سه صندوق دیگر، یعنی صندوق بیمه سلامت ایرانیان، صندوق کارکنان دولت و صندوق سایر اقشار، فقط برای استفاده از خدمت تمدید اعتبار، باید پرداخت مالی مربوطه را انجام بدهند.
گفتنیست این خدمات غیر حضوری از طریق سایت http://bimehsalamatiranian.ir نیز برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در دسترس است.