شرکتها برای این که چنین ویدئوهایی را برای توسعه خود بتوانند تولید کنند به سراغ تیمهای تولید محتوای حرفه ای میروند. این تیم ها شرایط بازار و رقبای آن صنعت را با دقت تمام بررسی میکنند و بعد با توجه به نکات کلیدی که به دست آورده اند دست به تولید یک محتوای باکیفیت برای رشد کردن و به دست آوردن مشتری بیشتر میزنند.
برای این که یک محتوای ویدئویی بتواند باعث چند برابر شدن مشتریان یک شرکت تجاری شود لازم است که تیم تولید محتوا نکات خاصی را در آن لحاظ کند. توجه کردن به این نکات میتواند تحولی شگرف در وضعیت رشد کردن مشتریان یک شرکت به وجود بیاورد.
سبکی از تبلیغات است که امروزه بسیار رواج دارد. روی سایت ها و شبکه های اجتماعی می توان آن را به اشتراک گذاشت تا افراد بیشتری موفق به دیدنش شوند. امروزه کمتر شرکتی را می توان پیدا کرد که از محتوای ویدئویی برای تبلیغ کالاها یا خدمات خود استفاده نکند.
محتوای ویدئویی امروزه چون استفاده زیادی دارند آنها را به انواع گوناگون تقسیم کرده اند و هر کدام موارد استفاده خود را دارند. در ادامه آنها را نام برده و مختصر در موردشان توضیح داده میشود:
امروزه از طریق شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام میتوان برای افراد زیادی به صورت زنده محصول خود را به نمایش درآورد. معمولا این سبک ویدئو بیشتر به درد کسانی میخورد که قصد ارتباط با مخاطبان خود را دارند تا از نظرات آنها مطلع شده و به تعامل هر چه بیشتر بپردازند.
نوعی ویدئوی زنده است که بر روی بستر سایت ها معمولا به اجرا درمی آید. تفاوتش با ویدئو زنده ای مثل اینستاگرام این است که معمولا تعداد افراد مشخصی از قبل به آن دعوت شده اند. در واقع نوعی سمینار است که در قالب الکترونیک به اجرا درمی آید.
این سبک از ویدئوها معمولا توسط تیم تولید محتوا برای آموزش دادن استفاده از کالایی یا خدماتی برای شرکتها تولید میشود تا بتوانند مشتریان خود را حمایت اطلاعاتی کنند.
این سبک از ویدئوها معمولا برای معرفی شخص، کالا یا خدمات ساخته میشود تا مخاطبان با دیدنش با آنها آشنا شوند. این سبک از ویدئوها در همایش ها و سمینارها هم میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.
موشن گرافیک یک نوع ویدئو است که در قالب انیمیشن تولید میشود. معمولا برای استفاده از آن شرکت ها هزینه زیادی متحمل نمیشوند. به همین دلیل محبوب شده است و امروزه استفاده از آن بسیار رواج دارد.
این محتواها معمولا توسط تیم های تولید محتوایی که سالها تجربه دارند برای شرکتهای تجاری تولید میشود تا به اهداف از پیش تعیین شده خود در مسیر توسعه برسند.
یکی از اولین مواردی که سبب چند برابر شدن مشتریان میتواند شود این است که محتوای ویدئویی باید طوری تولید شود که جذبه داشته باشد و حوصله مخاطبان با دیدنش سر نرود و اصطلاحا چرت نزنند. برای این که چنین ویدئویی را ساخت اولا باید زمان را مدیریت کرد تا بیش از اندازه ویدئو کش داده نشود. مخاطبان دنیای امروز ظرفیت این را ندارند که یک ویدئوی تبلیغاتی بلند را تا انتها تماشا کنند.
امروزه با ساختن یک محتوای ویدئویی مناسب برای شرکت ها می شود اعتماد بیشتر مشتریان را جلب کرد. وقتی یک ویدئوی حرفه ای برای معرفی کالاها و خدمات یک شرکت تولید میشود، مشتری به این نتیجه میرسد که این شرکت به امر معرفی کردن خود اهمیت میدهد و دارای در و پیکر درست و حسابی است. به این صورت مشتری نسبت به استفاده از خدمات و کالاهای آن شرکت راغب میشود و حتی آن را به دوستان و آشنایانش معرفی میکند تا بدین صورت مشتریان شرکت زیاد و چند برابر شود.
برای تولید یک ویدئو بسیار اهمیت دارد که ایده آن یا خود ویدئوی تولیدی از جای دیگر به سرقت نرفته باشد. معمولا شرکت هایی که اعتبار بالایی ندارند دست به این عمل زشت برای جذب مشتری بیشتر میزنند. در کوتاه مدت شاید این تاکتیک جواب بدهد و مشتریانی هم جذب شود. اما باید دانست که خورشید تا ابد پشت ابر نمی ماند و پرده ها برای مشتریان بر می افتد. وقتی که مشتریان متوجه این عمل شنیع شوند دیگر به خدمات و کالاهای آن شرکت اعتماد نمیکنند.
شرکت ها باید به این نکته توجه کنند که به سراغ تیم های تولید محتوای معتبر بروند که سالها در این زمینه تجربه دارند. تیم هایی که معتبر هستند به هیچ عنوان ایده یا ویدیو را از جای دیگر کپی نمی کنند و در اختیار شرکت ها قرار نمیدهند.
تیم های تولید محتوای زیادی امروزه برای تولید ویدئوهای محتوایی در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند. این تیم ها سعی میکنند ویدئوها را با کیفیت بالا تولید کنند تا به نتایج خوبی منتهی شود. معمولا قبل از تولید محتوا رقبای آن تجارت را بررسی میکنند تا از بهترین استراتژی ها و تاکتیک ها برای رشد شرکت استفاده کنند. ساختن یک محتوای ویدئویی توسط یک تیم با تجربه سبب میشود مشتریان آن صنعت یا تجارت چند برابر شوند.
یکی از نکاتی که باید بسیار در ساخت یک محتوای ویدئویی مورد توجه قرار بگیرد قابل فهم بودن پیام آن است. اگر ویدئو پیچیده تولید شود و پیامش قابل فهم نباشد یا دیر قابل فهم باشد تعداد افراد بسیار کمی آن را درک خواهند کرد. وقتی یک ویدئو به خوبی درک نشود، نمی تواند مخاطب را با خود همراه کند. همراه نشدن مخاطب سبب میشود تا شرکت به هدفش که چند برابر کردن مشتریان خود است نرسد و این شکست بزرگی به حساب می آید.
یکی دیگر از مواردی که میتواند باعث چند برابر شدن مشتریان یک صنعت شود استفاده از تصاویر جذاب خلق شده توسط گرافیست در یک محتوای ویدئویی است. معمولا این تصاویر به گونه ای درست میشوند که چشم مخاطبان را به روی خود خیره میکنند و مخاطب را مجبور می سازند که تا انتهای ویدئوی تبلیغاتی با آن همراه شود. همراهی کردن مخاطب با یک محتوای ویدئویی خبر بسیار خوبی برای شرکت سفارش دهنده است، چون به اهدافی که در سرش دارد میتواند برسد.
معمولا برای تولید چنین تصاویری از نرم افزارهایی که توسط شرکت های تکنولوژی به منظور ویرایش فایل های تصویری تولید شده است توسط گرافیست استفاده میشود. این نرم افزارها توانایی برش دادن عکس و یا تلفیق کردن چند عکس با هم را دارند به گونه ای که تصاویر جدیدی را از در کنار هم قرار گرفتن به وجود بیاورند و بتوانند چشمان مشتری را مجذوب خود کنند.
یکی دیگر از روش هایی که سبب جذب مشتریان بیشتر برای یک شرکت تجاری می شود. استفاده از موسیقی های جذاب روی محتواهای ویدیویی است. موسیقی شگفت انگیزترین ساخته دست انسان است و آدمهای زیادی هستند که به آن علاقه دارند. یک موسیقی جذاب بر روی یک فایل ویدئویی خیلی بهتر از دیالوگهای بیخود میتواند مخاطب را به سمت خود جذب کرده و شرکت را به اهداف از پیش تعیین شده ای که در سر دارد برساند. بنابراین نباید تاثیر موسیقی را نادیده گرفت و باید به آن توجه ویژه کرد. تیمهای تولید محتوایی حرفهای به استفاده از موسیقی توجه ویژه داشته و از آن به هیچ عنوان غفلت نمیکنند.
انسان امروزی حوصله آن را ندارد که برای به دست آوردن اطلاعات درباره یک شرکت بنشیند ساعت ها و شاید حتی چند دقیقه ویدیو را تماشا کند. برای همین تیم تولید محتوا اگر به کوتاهی محتوای ویدئویی توجه نکند نمی تواند مخاطب را تا انتها پای ویدئو نگه دارد و تاثیر مثبت بر روی نظرش بگذارد.
بزرگترین مزیتی که کوتاهی یک محتوای ویدئویی دارد این است که اگر درست و حساب شده تولید شده باشد میتواند در مدت زمان بسیار کم بهترین تاثیر را بر روی مخاطب هدف بگذارد و به چند برابر شدن مشتریان یک شرکت تجاری کمک بسیار زیادی بکند.
بزرگترین هدف تمامی شرکت ها این است که مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. برای جذب کردن مشتریان بیشتر به سراغ تیم های تولید محتوای باتجربه میروند که سال ها سابقه تولید محتواهای ویدیویی با کیفیت را دارند. این تیم ها شرایط شرکت و رقبایشان را در بازار تجارت الکترونیک بررسی میکنند و با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده اند دست به تولید محتوای مناسب برای آن شرکت تجاری می زنند تا به چند برابر شدن مشتریانشان کمک کنند.
در انتها لازم به ذکر است که آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سالها تجربه عملیاتی در ساختن تیزر موشن گرافیک آماده است تا سفارش موشن گرافیک مورد نیاز شما را برای توسعه تجارتتان بر عهده بگیرد.
آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو (resanato.com ) یکی از بهترین تولید کنندگان سفارش موشن گرافیک برای شرکت ها در کشور ایران است که خدمات زیر را به شما صاحبان تجارت با بالاترین کیفیت ممکن ارائه میدهد.
طراحی و تولید موشن گرافیک با کاراکتر اختصاصی
طراحی و تولید تیزر تبلیغاتی
تولید انواع ویدئوی زنده
تولید پادکست صوتی با کیفیت
طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی و…
سئو سایت ها
انتهای رپرتاژ آگهی/