به گزارش تابناک، شهریار بهرامی- او خواننده ترانه های عمدتا مستهجن و هرزه است و ترانهسرای سبک رپ فارسی، و بازیگر تئاتر اهل ایران است. جاستینا مدرک کارشناسی را در رشته تحصیلی تئاتر گرفته اما چندی بعد به فعالیت در موسیقی روی آوردهاست.
جاستینا از کودکی به آواز علاقهٔ خاصی داشت و دلیل این موضوع را علاقهٔ پدرش به موسیقی خصوصاً موسیقی آمریکایی میداند. طبق گفته خودش وی پس از شنیدن موسیقیها در خانه آنها را حفظ کرده و «بهطور کامل و بهتر از خود خواننده» بازخوانی میکرده و از آن زمان بود که وی متوجه علاقهٔ خودش به خوانندگی شد. فریما به یادگیری ساز پیانو پرداخت تا اینکه در سن هفده سالگی برای اولین بار برای خوانندگی وارد یک استودیو زیرزمینی شد.
جاستینا در سال ۱۳۹۰ (در سن ۲۲ سالگی) کار حرفهای خود را شروع کرد. او در سبکهای هیپ هاپ، رپ فارسی و ریتم اند بلوز فعالیت کردهاست. اولین کارش آهنگ نمیخوام کاور یکی از آهنگهای ریانا به سبک آر اند بی بودهاست، علاوه بر این وی عضو کمپانی "میشناسی ما رو" بوده که با برگزیده شدن در مسابقه "ارتش تن به ۱۰" که توسط گروه تن به ۱۰ برگزار شده و به این کمپانی راه پیدا کردهاست.
از آثاری که باعث شهرت وی شده میتوان به موزیک ویدیو کاش دنیا بهم یه دختر بده و آهنگ صوتیِ به این آزادی بخند که تأثیر زیادی داشتند، اشاره کرد. جاستینا از معدود خوانندگان زن در سبک رپ فارسی است که در فضای مجازی طرفداران و نیز شهرت زیادی دارد. رشته تحصیلی او تئاتر است و به بازیگری در تئاتر نیز میپردازد.
از او در شهریور ماه 1402 کلیپ ویدئویی مستهجن به نام چشم عباس آقا منتشر شد که کارشناسان آن را اصل وجوی حامیان جنبش زن زندگی آزادی دانستند که به نوعی از هرزه گی دفاع می کند.
در ادامه گفت و گویی با او که در سال 96 در رسانه ها منتشر شده بود را می خوانید:
تا سه سال پیش «ه» داشت اما دیگر ندارد!چطور؟
پدر به ثبت احوال مراجعه کرد و تقاضای فریماه کرد اما وقتی که شناسنامه آمد انتهای نام من «ه» نداشت و خودش به صورت دستی اسم من را درست کرد. چند سال پیش متوجه شدم در سیستم فریما ثبت شده و پدر با یک کاتر به جان شناسنامه افتاد و همان «ه» را حذف کرد.بین زمانی که درس شما تمام شد یعنی سال 94 و امروز که روی صحنه رفتید فاصله افتاده است. دلیل این فاصله چیست؟
شما از هفده سالگی تا بیست و هفت سالگی در موسیقی بسیار پرکار و فعال بودید. چطور سمت موسیقی رفتید؟
علاقه من به موسیقی هر روز بیشتر می شد تا در پانزده یا شانزده سالگی با موسیقی رپ فارسی آشنا شدم. برای من بسیار جالب بود که بر روی تکست های رپرهای آمریکایی، ایرانی ها رپ می خواندند. همین موضوع باعث شد که بیشتر سراغ موسیقی رپ بروم. در هفده سالگی یکی از دوستان به من پیشنهاد داد که یک کار رپ بخوانم. من هم تکست رپ خود را نوشتم و برای ضبط به یک استودیو رفتیم. جالب آنکه استودیو در زیرزمین بود و واقعا پای در دنیای زیرزمین گذاشتم. آن تکست را خوب اجرا کردم و کار من در دنیای موسیقی رپ آغاز شد. خدا را شکر که در موسیقی هم هیچ وقت پیشنهاد بی شرمانه ای نشد.کار شما در همان استودیو ادامه داشت و با نام هنری «جاستینا» مشغول به فعالیت شدید؟
سه روز ضبط کار طول کشید و پس از مدتی ویدیوی من در شبکه های ماهواره ای پخش شد. همان هفته اول، کار من جزو ده کار پربیننده بود و هفته دوم کار من پربیننده ترین ویدیو آن شبکه و بالاتر از کار شادمهر عقیلی قرار گرفت. باورم نمی شد که اینقدر مورد استقبال واقع شده ام و داستان برای من و خانواده جدی تر از قبل شد. جالب آنکه مادرم به شدت پیگیر بود و حتی قبل ضبط کارها از من می خواست شعر را برایش بخوانم تا بداند چه چیزی قرار است بخوانم!البته امروز دیگر موسیقی برای شما جدی نیست...
(می خندد) هنوز هم جدی هست اما زمانی که سن شما بیشتر می شود به دنبال کسب درآمد هم می افتید. کمی دلسردی به وجود آمده و از سوی دیگر سمت بازیگری رفته ام و به همین دلیل موسیقی را کمی کنار گذاشته و بهتر است بگویم مدتی کمرنگ شده ام.شما صدای خوبی در خوانندگی دارید و می توانید در سبک پاپ بخوانید. وزارت ارشاد که با پاپ بانوان موردی ندارد و حتی اجازه کنسرت می دهد. شما به این داستان فکر کردید که از زیرزمین به روی زمین بیایید...
به این موضوع فکر کردم اما اگر وارد سبک رپ شدم به واسطه دغدغه و زدن حرف هایم بود. حرف هایی که در سبک پاپ نمی توان بیان کرد. من از درد جامعه و مشکلات دختران می گویم، این حرف ها را نمی توان در قالب موسیقی پاپ بیان کرد. من عاشق اجرا و برگزاری کنسرت هستم و از پول درآوردن بدم نمی آید اما سبک کاری من طوری است که نمی توانم سمت پاپ و کنسرت بروم. هرچند در زندگی هیچ چیز قطعی نیست و ممکن است در آینده تغییر مسیر دهم. شاید سمت اجرای قانونی رفته و حتی در تهران کنسرت برگزار کنم.جالب آنکه در کارهایتان سراغ سعدی و پروین اعتصامی و فروغ رفته اید...
بله، پیش تر هم گفتم که حرف من همان دغدغه ای است که در محیط و پیرامون وجود دارد. به همین دلیل من از طلاق خواندم، از این خواند که اگر دختری داشتم به او سبک زندگی صحیح را یاد می دادم و از مسائل دیگری از این دست. تا به امروز رپر دختری نداشتیم که اجتماعی و برای خانم ها و دغدغه هایشان بخواند. به همین دلیل است که طرفدارهای خاصی برای خود پیدا کرده ام.سوژه های شما از کجا پیدا می شوند؟
وقتی فیلم «رگ خواب» را دیدم، یک شعر درباره طلاق نوشتم. می خواهم بگویم با دقت کردن به محیط اطراف سوژه هایم را پیدا کرده و درباره آن می نویسم. این مسائل به عنوان یک دختر برای من مهم است و برخی از آنها آزاردهنده است. به همین دلیل سراغشان رفته و جای خواندن از عشق و عاشقی مانند دیگر خواننده ها، سراغ این دغدغه می روم.با این شرایط برای شما مشکلی پیش نیامد؟
(با خنده) پیش نیامده بود تا یک ماه پیش. چند روزی احضار شدم و جالب آنکه به شدت برخورد خوبی با من شد. من نه جاسوس هستم و نه خرابکار! دوستان هم متوجه این موضوع شده بودند و بعد از یکی دو روز مشکل من برطرف شد. باید هم بگویم که احضار من به واسطه خوانندگی نبود، بلکه به واسطه یکی دو پست من در فضای مجازی بود.یعنی درباره موسیقی و عدم خوانندگی با شما صحبت نشد؟
(می خندد) نه به این شدت، اما تصمیم داشتم که تئاتر را جدی تر دنبال کنم و همین احضار در روند جدی تر شدن آن تاثیرگذار بود.شما نزدیک به ۱۳۰ هزار طرفدار در فضای مجازی دارید. این طرفدارها چقدر در زندگی شما تاثیرگذار هستند؟
باید به جرئت گفت زندگی اول ما فضای مجازی است. بین حضور در تلگرام و اینستاگرام غذایی می خوریم و با خانواده کمی صحبت می کنیم و دوباره سراغ فضای مجازی می رویم. بازخورد کارهای من در فضای مجازی برای من مهم است. ارتباط خوبی هم با مخاطبین داشته و سعی دارم جواب همه آنها را بدهم. نظر طرفداران من در فضای مجازی بسیار مهم است و در کارهایم از آن بهره می برم.این مخاطب ها تئاتر شما را پرفروش کرده است؟