توقف‌هایی که تا ۳۵۰ هزار تومان برایتان آب می‌خورد

توقف‌های غیرمجاز در آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی به توقف وسایل نقلیه در مکان‌هایی اطلاق می‌شود که توقف در آن‌ها ممنوع یا محدود شده است. این توقف‌ها می‌توانند باعث ایجاد مشکلات ترافیکی، کاهش ایمنی و اختلال در خدمات رسانی عمومی شوند.
کد خبر: ۱۲۵۱۵۳۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ 03 August 2024
|
5159 بازدید
|

 

توقف‌هایی که تا ۳۵۰ هزار تومان برایتان آب می‌خورد

توقف‌های غیرمجاز در معابر شهری یکی از مشکلات جدی در مدیریت ترافیک به شمار می‌آید. این توقف‌ها می‌توانند باعث انسداد مسیرهای عبور و مرور، کاهش سرعت حرکت خودروها و افزایش زمان سفر شود.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، توقف‌های غیرمجاز در معابر شهری یکی از مشکلات جدی در مدیریت ترافیک به شمار می‌آید. این توقف‌ها می‌توانند باعث انسداد مسیرهای عبور و مرور، کاهش سرعت حرکت خودروها و افزایش زمان سفر شود. به‌ویژه در مناطق پرترافیک، توقف‌های غیرمجاز می‌توانند موجب ایجاد ترافیک سنگین، افزایش تصادفات و کاهش کیفیت زندگی شهری شود، بنابراین مدیریت و کنترل این توقف‌ها برای حفظ نظم و کاهش مشکلات ترافیکی ضروری است.

این توقف‌ها در معابر شهری می‌توانند تأثیرات منفی متعددی بر ترافیک و زندگی شهری داشته باشند که از جمله باعث کاهش ظرفیت معابر و در نتیجه افزایش ترافیک و تراکم خودروها می‌شود. این موضوع به ویژه در ساعات اوج ترافیک بیشتر مشهود است. تأخیر در سفرهای شهری، خودروها و وسایل نقلیه عمومی مجبور به کندی حرکت یا تغییر مسیر می‌شوند که این موضوع موجب افزایش زمان سفر برای همه کاربران جاده می‌شود. اختلال در مسیرهای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و موجب تأخیر و در سیستم حمل و نقل عمومی می‌شود. این موضوع تأثیر منفی بر رضایت مسافران و بهره‌وری سیستم حمل و نقل عمومی دارد.

توقف‌های غیرمجاز در آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی به توقف وسایل نقلیه در مکان‌هایی اطلاق می‌شود که توقف در آن‌ها ممنوع یا محدود شده است. این توقف‌ها می‌توانند باعث ایجاد مشکلات ترافیکی، کاهش ایمنی و اختلال در خدمات رسانی عمومی شوند.

از جمله مکان‌های توقف غیرمجاز؛ محل‌های دارای تابلو توقف ممنوع، در هر مکانی که با تابلوهای "توقف ممنوع" مشخص شده، ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و مترو که توقف در آن‌ها باعث اختلال در خدمات‌رسانی می‌شود، مسیرهایی که برای عبور آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی در نظر گرفته شده‌اند. کنار پل‌ها و تونل‌ها که توقف در این مکان‌ها باعث کاهش دید و افزایش خطر تصادف می‌شود، تقاطع‌ها و میادین توقف در این مکان‌ها باعث اختلال در جریان ترافیک و ایجاد خطرات احتمالی می‌شود. ورودی و خروجی ساختمان‌ها که مانع از عبور و مرور آسان خودروها و عابران پیاده می‌شود.خطوط عبور عابر پیاده که باعث ایجاد خطر برای عابران پیاده و اختلال در عبور و مرور آن‌ها می‌شود.

شناخت دقیق مکان‌های توقف غیرمجاز و عواقب آن‌ها به رانندگان کمک می‌کند تا از انجام تخلفات جلوگیری کرده و تجربه رانندگی ایمن‌تری داشته باشند. مطالعه و آگاهی از قوانین راهنمایی و رانندگی محلی برای جلوگیری از توقف‌های غیرمجاز ضروری است. توجه به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، استفاده از پارکینگ‌های مجاز، استفاده از نقشه‌های ترافیکی و اپلیکیشن‌های مسیریابی برای پیدا کردن محل‌های مجاز برای توقف. رعایت این قوانین نه تنها از جریمه‌های مالی جلوگیری می‌کند، بلکه به بهبود ترافیک و افزایش ایمنی جاده‌ها کمک می‌کند.

جریمه توقف ممنوع بسته به قوانین محلی و شدت تخلف ممکن است متفاوت باشد. در ایران، جریمه توقف ممنوع بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی تعیین شده است. طبق آئین نامه جدید تخلفات رانندگی نرخ توقف‌های غیر مجاز در کلان شهرها و سایر استان‌ها روستاها به شرح زیر است؛

عنوان تخلف کلان شهرها و مرکز استان‌ها سایر شهرها روستاها
توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، روی پل، داخل تونل ۳۵۰.۰۰۰ ۲۵۰.۰۰۰ ۱۵۰.۰۰۰
توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع ۱۵۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰
توقف و سد معبر در حریم تقاطع‌ها و میادین ۱۲۰.۰۰۰ ۱۲۰.۰۰۰ ۱۲۰.۰۰۰
توقف وسایل نقلیه در پیاده رو ۱۰۰.۰۰۰ ۸۰.۰۰۰ ۳۰.۰۰۰
توقف در محل ایستادن ممنوع (مطلقاً ممنوع) ۱۰۰.۰۰۰ ۸۰.۰۰۰ ۳۰.۰۰۰

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص توقف و ایستادن در معابر گفت: آئین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت تعریفی کامل از تخلفات ساکن را بیان داشته است.

وی افزود: ایستادن یعنی؛ یک وسیله نقلیه در زمان کوتاه، به عبارت ساده‌تر به شما مجوز می‌دهد که به مدت کوتاه در یک محل توقف داشته باشید.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در مورد بعدی ممکن است ایستادن ممنوع و یا مطلقاً ممنوع باشد که عبارت است از اینکه راننده یک لحظه هم نمی‌تواند در آن محل توقف داشته باشد.

سرهنگ کشیر افزود: توقف نیز عبارت است از توقف وسیله نقلیه در زمان طولانی، که ممکن است یک راننده پارکینگ نداشته باشد و وسیله نقلیه خود را در یک محل به مدت طولانی پارک کند و راننده در پشت فرمان نباشد.

وی گفت: به اندازه کافی پارکینگ وجود ندارد که امید است با حمایت دست‌اندرکاران به پارکینگ‌های سطح شهر افزوده تا جای بیشتری برای پارک خودروها فراهم شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
متاسفانه ها جریمه ها خیلی کمه و اصلا بازدارنده نیست
اگه شعور نداشته باشی میرزه هروقت هرجا دلت خواست پارک کنی به کارت برسی هر 10 بار یه بار فوقش جریمه میشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
اتفاقا زیاده فقط دلبخواهی است هر کس رو صلاح بدونند جریمه میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
حل و فصل مشکلات در زیرساختهای ترافیکی از جمله پارکینگ های طبقاتی نقش بسزایی در حل معضل پارک وسایط نقلیه در سطح شهر دارد. با توجه به تعداد بسیار بالای وسائط نقلیه شخصی در سطح شهر و نبود پارکینگهای عمومی مسلما شاهد تداوم پارک های دوبله خواهیم بود ضمن اینکه فرهنگ سازی نیز می تواند کمک موثری در بهبود شرایط فعلی باشد. تعدادی از رانندگان خودخواه در جایی که چند متر آن طرفتر محل پارک مناسب وجود دارد بصورت دوبله پارک کرده و موجب اخلال در تردد خودروهای عبوری می شوند.
شرایط تردد موتورسیکلت ها هم به نقطه بحرانی و خطرناکی رسیده که خطرات زیادی برای رانندگان خودروها و نیز عابران پیاده ایجاد نموده این در حالیست که پلیس راهنمایی و رانندگی چشمان خود را به روی تخلفات موتور سواران بسته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
چه فایده خیلی راحت میان درب پارکینگ خانه آدم پارک میکنن میرن بعد که بعد از نصف روز پیداشون میشه طلبکار هم هستن پلیش هم یک ریال اینا رو جریمه نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
تهران که کامل رها شده. دوبل سوبل وسط بلوار...........
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
چرا فقط فکر جریمه کردن هستید .....شهر پارکینگ میخواهد ....مگر از ماشینها عوارض ومالیات و.....نمیگیرید ؟منازل ومراکز تجاری باید پارکینگ داشته باشند ولی متاسفانه شهرداری فقط به درامد خودش فکر میکنه وپارکینگ هایی که باید ساخته شوند را میفروشه تا به جایش مغازه یا طبقه اضافه بسازند ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
فرهنگ وشعور به کنار -با این جریمه های اندک هرکسی حاضراست از چراغ قرمزهم عبورکند. جلوخانه مردم هم پارک کند .نظارتی هم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
وقتی جای پارک نیست، مردم مجبورند جای ممنوع پارک کنند. اول پارکنیگ به حد کافی بسازید بعد جریمه کنید. کاش پول این جریمه ها را صرف ساخت پارکینگ می کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
عالیه 5ساله باماشین جدیدم جریمه نشدم
رعایت کنی جریمه نمیشی
باید جریمه ها رو بیشتر می کردن و البته مامورین به هیچ عنوان کوتاه نیان با جریمه کردن
سپاس از نیروی انتظامی
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
در معضل پارکینگ نقش شهرداری هم نباید فراموش بشه پارکینگ عمومی نمی سازه تازه به ساختمانهایی که پارکینگ را تبدیل به مکان تجاری یا مسکونی میکنه در قبال جریمه پایان کار میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
بجای جریمه کردن پارک دوبل شهرداری باید پارکینگ درست کنه تا مردم مجبور نشن پارک دوبل کنند
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟