تردز به ۲۷۵ میلیون کاربر رسید؛ رقیبی علیه ایکس و سیاست هایش

اپلیکیشن تردز، که رقیب توییتر از شرکت متا است، در حال جذب توجه و محبوبیت بیشتری است و ممکن است به یکی از عوامل اصلی در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۲۶۹۰۹۹
|
۱۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ 01 November 2024
|
3397 بازدید

تردز به ۲۷۵ میلیون کاربر رسید؛ رقیبی علیه ایکس و سیاست هایش

 

 آندرو هاچینسون مدیر محتوا و رسانه‌های اجتماعی در سوشل مدیا تودی از افزایش محبوبیت تردز خبر داده است.

به گزارش سرویس فرهنگی تابناک، براساس این گزارش مدیر عامل شرکت متا، مارک زاکربرگ، اعلام کرده است که تعداد کاربران فعال ماهانه تردز اکنون به ۲۷۵ میلیون نفر رسیده است که از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه که متا در ماه آگوست گزارش داده بود، بیشتر می‌باشد که این امر نشان‌دهنده تغییری قابل‌توجه در سرعت رشد آن می‌باشد.

برای مقایسه، تردز ۹ ماه طول کشید تا از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه به ۱۷۵ میلیون برسد، با نرخ رشد ۸.۳ میلیون کاربر جدید در هر ماه.

اکنون تردز تنها در عرض سه ماه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دیگر اضافه کرده است، که میزان رشد اولیه خود را بیش از سه برابر کرده است.

این امر منطقی است، زیرا با اضافه شدن کاربران بیشتر و انتشار محتوای اختصاصی‌تر، افراد بیشتری نیز به دنبال آن خواهند آمد.

هاچینسون همچنین به این موضوع اشاره کرده است که تردز از تغییرات گاه بی‌نظم ایلان ماسک در ایکس نیز سود برده است. تغییراتی که منجر به افزایش اطلاعات نادرست، به‌ویژه اخبار کذب سیاسی، در این اپلیکیشن شده‌اند.

تعهد ماسک به کمپین انتخاباتی ترامپ باعث شده است که این اپلیکیشن به‌طور فزاینده‌ای مملو از بحث‌های سیاسی شود، بحث‌هایی که به رهبری خود ماسک پیش می‌روند و بسیاری از کاربران را از این اپلیکیشن دلسرد کرده‌اند.

زیرا بسیاری از مردم از تسلط سیاست بر فید‌های اجتماعی خود خسته شده‌اند.

در واقع، متا به‌خاطر همین دلیل و بر اساس بازخورد کاربران، در تلاش است تا از سیاست فاصله بگیرد.

اما ماسک، که تیم مدیریت محتوای توییتر را حذف کرده و به‌جای آن بیشتر به یادداشت‌های جمعی جامعه تکیه کرده است، سیاست را در اولویت قرار داده است، زیرا او در تلاش است تا از نفوذ خود برای بازگرداندن ترامپ به کاخ سفید استفاده کند.

شاید این موضوع باعث دلسردی بیشتر کاربران ایکس شده باشد. اما به هر حال، تردز اصلی‌ترین بهره‌بردار بوده و به‌نظر می‌رسد که این اپلیکیشن در حال حرکت به سوی تبدیل شدن به یک رقیب واقعی برای ایکس می‌باشد.

هاچینسون همچنین براین نکته تاکید می‌کند فاصله گرفتن تردز از محتوای سیاسی، رشد آن را در این زمینه مختل خواهد کرد و

به‌عنوان جایگزینی برای توییتر، تردز باید به تسهیل تمام انواع بحث‌های داغ بپردازد و محدود کردن دسترسی و حضور برخی از موضوعات به‌نظر می‌رسد که با این هدف در تضاد باشد.

با این حال، ۲۷۵ میلیون کاربر عدد قابل توجهی است و اگر تردز بتواند نرخ رشد فعلی خود را که شامل یک میلیون عضو جدید-بنابر گفته زاکربرگ-در روز است حفظ کند، به این معناست که تردز تا حدود ژوئن سال آینده در مسیر رقابت با تعداد کاربران فعال ماهانه ایکس خواهد بود.

آیا واقعا این ممکن است؟ آیا تردز می‌تواند واقعا تعداد ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه ایکس را پشت سر بگذارد و به رهبر حوزه رسانه‌های اجتماعی تبدیل شود؟

شتاب روزافزون این اپلیکیشن آن را در مسیر واضحی برای تبدیل شدن به پلتفرم بزرگ بعدی قرار می‌دهد.

این موضوع همچنین می‌تواند برای متا در آمدی از راه تبلیغات نیز ایجاد کند. هرچند که مدیر آن به این نکته  اشاره کرده است  که انتظار ندارد تردز تا سال ۲۰۲۵ به درآمد آن کمک کند. چرا که دی قبلا گفته بود تنها زمانی تبلیغات را در تردز راه‌اندازی خواهد کرد که این اپلیکیشن به یک میلیارد کاربر برسد. بااین وجود برخی از پژوهشگران اپلیکیشن متوجه شده‌اند که متا در حال حاضر گزینه‌هایی برای تبلیغات در تردز را به عنوان یک گزینه آینده برای کمپین‌های تبلیغاتی اضافه کرده است.

حال آنکه  تردز به‌عنوان یک رقیب واقعی برای ایکس در حال ظهور است. هنوز راه زیادی در پیش دارد و اوضاع می‌تواند به‌سرعت تغییر کند. اما اعداد نشان می‌دهند که به‌نظر می‌رسد تردز در مسیر درستی قرار دارد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟