صورتهای مالی ۹ ماهه شرکت نفت ایرانول نشان میدهند که این شرکت که به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت نفت در بازار فرابورس شناخته میشود، با چالشهای مالی چشمگیری در سال جاری مواجه بوده است. این شرکت که سهامداران عمدهای، چون شرکتهای تاپیکو و سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی را در اختیار دارد، در دوره ۹ ماهه با رشد قابل توجه هزینهها روبهرو شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی تابناک؛ طی سه فصل اول سال جاری، هزینههای فروش، اداری و عمومی شرکت نفت ایرانول با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از ۹۴۲ میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر این، هزینههای مالی این شرکت نیز با جهش ۲۶۷ درصدی روبهرو شده و به رقم ۱۴۵ میلیارد تومان رسیده است.
در بخش داراییها، رقم دریافتیهای بلندمدت ایرانول کاهش ۴۱ درصدی را تجربه کرده است. همچنین سرمایهگذاریهای کوتاهمدت این شرکت نیز در ۹ ماهه امسال با افت ۱۲ درصدی مواجه شده است.
در نهایت، سود انباشته ایرانول در پایان آذرماه به کاهش ۳ درصدی دست یافت، که نشاندهنده روند منفی در افزایش این شاخص است. همچنین، تسهیلات مالی دریافتی این شرکت نیز در پایان پاییز به بیش از ۸۵۸ میلیارد تومان رسید که نسبت به گذشته کاهش جزئی را نشان میدهد.
یکی از نکات قابل توجه در صورتهای مالی ۹ ماهه، افزایش هزینههای تبلیغات این شرکت است. در حالی که ایرانول در سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه کرده بود، در ۹ ماهه امسال این رقم به ۲۰ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان رسیده است.
برآوردهای اعلام شده در صورت مالی ایرانول، نشان میدهند که برای سه ماهه پایانی سال نیز حدود ۱۰ میلیارد و ۸۱۳ میلیون تومان برای تبلیغات اختصاص داده شده است.
به این ترتیب، مجموع هزینههای تبلیغات شرکت ایرانول در سال جاری به بیش از ۳۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان میرسد که نسبت به سال قبل رشد ۴۷ درصدی را نشان میدهد.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.