به گزارش سرویس علم و فناوری تابناک، اینستاگرام در حال آزمایش قابلیتی تازه است که به سازندگان محتوا اجازه میدهد ریلهای ویدیویی خود را با کد مخفی قفل کنند. کاربران تنها در صورت وارد کردن کد صحیح – که با یک «نکته راهنما» ارائه میشود – میتوانند به این محتوا دسترسی پیدا کنند.
هدف این قابلیت، ایجاد راهی نو برای افزایش تعامل با دنبالکنندگان وفادار یا اشتراک محتوای اختصاصی با آنهاست. سازندگان میتوانند کد را بر اساس سرنخهایی مانند «تاریخ تولدم» یا «اسم سگم» تنظیم کنند؛ نکاتی که فقط مخاطبان نزدیک ممکن است بدانند.
در یک نمونه آزمایشی، حساب رسمی «Design» اینستاگرام، ریل قفلشدهای با راهنمای «اولین هشتگ در کپشن» منتشر کرد. رمز عبور «threads» بود که به راهاندازی حساب این برند در شبکه اجتماعی تردز (محصول متا) اشاره داشت.
از این ویژگی میتوان در کمپینهای تبلیغاتی، معرفی محصولات جدید یا ایجاد هیجان پیش از رویدادها استفاده کرد. برندها و اینفلوئنسرها میتوانند با محتوای رمزدار، حس انحصاری بودن را برای مخاطبان خاص ایجاد کنند.
در حالیکه این قابلیت میتواند تجربهای جذاب برای مخاطبان باشد، برخی کاربران ممکن است تمایلی به تلاش برای یافتن کد نداشته باشند؛ بهویژه در میان انبوه محتواهای موجود. این ویژگی تا حدودی یادآور قابلیت «Reveal» است که سال گذشته برای استوریهای قفلشده معرفی شد و برای نمایش محتوا نیازمند دریافت پیام مستقیم از کاربران بود.
هنوز مشخص نیست اینستاگرام چه زمانی این قابلیت را بهطور گسترده عرضه خواهد کرد. با این حال، آزمایش روی حسابهایی مثل «Design» نشان میدهد که متا بهدنبال راههایی خلاقانه برای افزایش تعامل سازندگان با مخاطبان است.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.