هزینه صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای قرارداد‌های اجاره الزامی است و هزینه‌ای ندارد، گفت: مردم تخلف مشاوران املاک را گزارش کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۲۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 06 October 2020
|
67466 بازدید
|
۳

به گزارش «تابناک»، مصطفی قلی‌خسروی در گفتگو با تسنیم در واکنش به این موضوع که همزمان با ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و الزام به ارائه کد رهگیری برخی بنگاه‌های املاک از مستأجران مبالغ بالایی را طلب می‌کنند، اظهار کرد: صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن از جمله قرارداد‌های اجاره الزامی است و مشاور املاک ملزم به ارائه آن به طرفین معامله بدون دریافت هزینه‌ای است.

وی با یادآوری این‌که "در واقع صدور کد رهگیری برای قرارداد‌های اجاره در سامانه ۵ هزار تومان و برای معاملات دیگر ۱۰ هزار تومان است"، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده درخواست پول برای صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره سریعاً به اتحادیه املاک گزارش کنند تا بدون فوت وقت با آن‌ها برخورد کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۸ در صورت بروز چنین تخلفی بنگاه املاک به‌مدت یک هفته پلمب می‌شود، ضمن این‌که تا ۴ برابر مبلغ دریافتی از سوی تعزیرات جریمه خواهند شد، همچنین باید رضایت متعاملین نیز توسط مشاور املاک متخلف جلب شود.

به گزارش تسنیم، طی ماه‌های اخیر و به‌دنبال مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، برخی مشاوران املاک در قبال صدور کد رهگیری مبالغی تا ۲ میلیون تومان را از مستأجران طلب می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۳
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
بخدا ازما 150 هزار تومان هم خواستن کمترینش 70 هزار تومان بوده
5 هزار ایشان کجا و 150 هزار تومان کجا
خواهشن شماره یا پست الکترونی معرفی بفرمایید تا مردم بتونند شکایتشون را مطرح کنند
کوهی
|
France
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
سلام بنده برای دریافت کد رهگیری به یه کافت مراجعه کردم ازبنده 300هزارتومان دریافت کرد واقعاً هزینه کدرهگیری چقدره
امین سوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
والا از بنده ۶۵۰ هزارتومان درخواست کردن ومیگن این رو مستقیما واریز به حساب دولت میکنیم و۲۵٪ هم حق کمیسیون به صورت جدا از کد رهگیری ، خدارو شکر که این مطلب رو خوندم وگرنه فردا میخواستم پرداخت کنم ، حالا بفرمایید به کجا باید شکایتمون رو اعلام کنیم
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...