بازدید 6803
۱

مذاکرات علی‌اف و وزیران خارجه و دفاع ترکیه در باکو

رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز، یکشنبه مذاکراتی را با وزیران خارجه و دفاع ترکیه انجام داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰ 08 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان، امروز در باکو مذاکراتی را با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه و خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه انجام داد.

دفتر مطبوعاتی علی‌اف جزئیات زیادی منتشر نکرد این در حالی است که العالم به نقل از وبگاه انگلیسی میدل ایست آی گزارش داد، باکو و ایروان به توافق آتش‌بس که شامل ایجاد دو کریدور در منطقه قره باغ کوهستانی و استقرار نیرو‌های حافظ صلح ترکیه و روسیه است، نزدیک شده‌اند.

وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در خبری اختصاصی ادعا کرد، با نقش آفرینی روسیه و ترکیه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به حصول یک توافق آتش‌بس بر سر منطقه قره‌باغ نزدیک شده‌اند.

منابع خبری ترکیه‌ای به این وبگاه خبر دادند که طبق پیش‌نویس توافق آتش‌بس، در ازای استقرار نیرو‌های حافظ صلح ترکیه و روسیه، ارمنستان از برخی مناطق قره باغ کوهستانی خارج می‌شود.

میدل ایست آی گزارش داد: «منابع ترکیه‌ای به میدل ایست آی خبر دادند که (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان به انعقاد یک توافق آتش‌بس معنادار بر سر اراضی مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ (قره‌باغ کوهستانی) و مناطق اطرافش که از سال ۱۹۹۲ توسط ایروان اشغال شده است، نزدیک شده‌اند».

بنا بر ادعای این رسانه، توافق آتش‌بس مذکور از ارمنستان خواهد خواست که بخش‌های بزرگی از اراضی تحت کنترلش در قره باغ کوهستانی را رها کند و بناست که در این مناطق نیرو‌های حافظ صلح ترکیه و روسیه مستقر شوند.

میدل ایست آی نوشت: «(جمهوری) آذربایجان روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد که شوشا دومین شهر بزرگ ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) را تحت تسلط خود در آورد ادعایی که ارمنستان تکذیب کرد».

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تسلط ارتش جمهوری آذربایجان بر شهر استراتژیک شوشا در قره‌باغ را تبریک گفته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
دیگر درقره باغ خودمختاری نخواهد بود تا کریدوری هم وجود داشته باشد.
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم