بازدید 17414
۷

افزایش حقوق هیات علمی‌ها در ۱۴۰۰ منتفی شد

وزیر علوم گفت: با رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش حقوق اعضای هیات علمی در سال آینده فعلا منتفی است.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 05 February 2021


به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی، وزیر علوم درباره افزایش حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: در گذشته اعضای هیئت علمی از سقف حقوق مستثنی بوده اند، اما سایر دستگاه‌های اداری با چنین شرایطی مواجه نبودند.

او افزود: با حکم دیوان عدالت اداری مقرر شد تا برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هم سقف حقوق در نظر گرفته شود، اما با اعتراض ما و مذاکراتی که انجام دادیم، آن‌ها قانع شدند، حکم دیوان اصلاح شد و اعضای هیئت علمی مانند گذشته از تعیین سقف حقوق مستثنی هستند.

غلامی گفت: برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در سال آینده برنامه‌ای که داشتیم با رد لایحه ۱۴۰۰ فعلا منتفی است.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مستثنی شدن اعضاء هیات علمی از شمول حداکثر حقوق را مغایر با قانون تشخیص داده و ابطال کرده است که مبین آن حکم مقرر در ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری یک حکم خاص است و برای همه دستگاه‌های اجرایی از جمله مستثنیات ماده ۱۱۷ قانون مزبور لازم الاتباع است.

به استناد ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ بنابراین بند ۱ تصویب‌نامه مورد شکایت که به موجب آن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی از شمول حداکثر حقوق مقرر در ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی شده و به شرح موارد گفته شده با قانون مغایر است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ باطل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۷
بهتر. بدون حتی ساعتی حضور در دانشگاه و انجام چند ساعت دور کاری در ماه همین الان دارن ماهی 15-20 تومن میگیرن. چه خبره خب.
واقعا که با همچین وزیری بی حالی بیشتر از این انتظاری نیست
پزشکان عزیز خیلی شیک و مجلسی مافیا تشکیل داده اند و مشغول خالی کردن جیب ملت هستند بدون اینکه منتظر افزایش یا کاهش حقوق باشند و به ریش متخصصان بقیه رشته ها هم می خندند.
تابناک عزیز برای یک بار هم که شده دریافتی متوسط پزشک متخصص در چند رشته را با کارگر با نانوا با کارمند با متوسط استاد دانشگاه با متوسط نجاز و غیره مقایسه کند و درکشور های دیگر نظیر آلمان نیز همین کار را انجام بده آن موقع تصویر مافیای پزشکی را خیلی واضح در نمودار می بینی.
اعضاي هيات علمي دانشگاه ها با همين حقوق هم قادر به تهيه مسكن مناسب در تهران نيستند. اين قانون باعث مهاجرت اساتيد و دانشمندان كشور خواهد شد . در حال حاضر هم كشورهاي اروپايي و عربي در حال ربودن اساتيد هستند و اين قانون مي تواند باعث افت علمي كشور و فرار مفزها شود.
حقوق استاد دانشگاه در ايران 50 درصد يک سوپور اماراتي است که همه اش خارجي اند از بنگلادش و هند و ... ديگر کشورهاي فقيرند. بقيه قشر معليمن که در کشور هستند دستمزدشان فاجعه است حال انتظار پيشرفت داريم. اگر پول نيست چطور اقازاده با ماشينهاي چندين ميلياردي براي نواميس مردم در خيابنها مزاحمت ايجاد مي کنند و هيچ نيرويي انتظامي هم جرات ممانعتشان را ندارد.
شنيده شده عربستان و امارات و برخي ديگر کشورها به صورت هدفمند دنبال جذب هيات علمي دانشگاههاي ايران و تهي کردن دانشگاهاي کشور از استادان خوب هستند. البته براي ما که دانشگاه دکور است بهتر است جذب کشورهاي ديگر بشوند يک عده اي بيسواد و چاپلوس هم نسل جديد را براي عقب نگهداشتن کشور و بازتوليد وضع موجود تربيت کنند.
متوسط حقوق یک هیأت علمی ۳۰۰ دلاره نیست!!!
خجالت نمی کشید؟؟؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات