معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران، از آغاز ارائه سرویس در قالب پلتفرم "بانکداری باز" خبر داد و گفت: این پلتفرم، به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است و در حال حاضر مقدمات ارائه سرویس به "هاب شاهین"، در این قالب عملیاتی شده و در ادامه امکان ارائه خدمات به فینتک ها و توسعهدهندگان خدمات فناوری اطلاعات میسر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، معاون مدیر عامل در امور فناوری اطلاعات این بانک، طراحی و بهرهبرداری از پلتفرم "بانکداری باز" را یکی از ارکان تحول دیجیتال در بانک رفاه کارگران توصیف کرد و گفت: تحول دیجیتال دارای چند خصیصه و ویژگی است که یکی از خصایص و ویژگی های اصلی آن، پلتفرم محوری است.
وی افزود: علاوه بر پلتفرم محوری موضوعاتی نظیر تجربه محوری، داده محوری، نوآوری محوری، الگوریتم محوری و اکوسیستم محوری به عنوان خصایص اصلی موضوع تحول دیجیتال مطرح می باشند.
معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران، همچنین تمرکز بر روی افزایش امکان پردازش تراکنش های همزمان، پایدارسازی و دسترس پذیری سامانه های عملیاتی بانک، احراز هویت غیرحضوری، پیاده سازی امضای دیجیتال و ارائه حداکثری خدمات بانکی به صورت مجازی و غیرحضوری توسعه محصول کیف پول، توسعه سوپر اپلیکیشن های موبایلی، مدرن سازی سامانه های عملیاتی (core)، ارائه خدمات بدون کارت و غیر لمسی از طریق دستگاه های خود پرداز و ... را از جمله برنامه های کلیدی در دست اقدام در حوزه فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران عنوان کرد.