بازدید 9326

خط‌ و نشان برجامی اسرائیل برای آمریکا

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در سخنانی تهدید آمیز برای کاخ سفید گفت که این رژیم با سیاست راهبردی دولت تازه آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران در صورت بازگشت واشنگتن به برجام همراهی نمی کند.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 16 February 2021


به گزارش  تابناک به نقل از رویترز؛ این سخنان گیلاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در موقعیت حساسی پخش می شود که جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا با گذشت حدود یک ماه از به قدرت رسیدن، تماسی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نداشته و او در آستانه انتخابات ماه آینده، لفاظی های خشن علیه ایران را ازسرگرفته است.

اردان در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم گفت: در صورت بازگشت دولت تازه آمریکا به آن توافق (هسته ای)، ما نخواهیم توانست در چنین روندی مشارکت داشته باشیم. به نظر ما در صورت بازگشت ایالات متحده به همان پیمانی که از آن خارج شده است، همه اهرم های فشار را از دست خواهد داد.

اردان مدعی شد: اساسا در لحظه ای که واشنگتن تحریم های ایران را لغو کند، ایرانیان دیگر انگیزه واقعی برای مذاکره و دستیابی به توافقی که بتواند واقعا توانایی های هسته ای آنها را ازبین ببرد، نخواهند داشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که به برجام بازمی گردد اما هم اکنون این کشور برای بازگشت به برجام شرایطی را برای ایران کرده است.

ایالات متحده از ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ تاکنون قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق هسته‌ای را نقض کرده و برخلاف مصوبات و تعهدات خود، همچنان تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه را علیه مردم ایران حفظ کرده است.

مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرده‌اند و طرفی که از اتاق خارج شده، آمریکا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری