بازدید 164625

بهترین ساعت خوابیدن و بیدار شدن

تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان می دهد که شب زنده داری برای سلامت روان شما مضر است.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹ 24 June 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از اطلاعات آنلاین، از نیویورک پست اعلام کرد، تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان می دهد که شب زنده داری برای سلامت روان شما مضر است. بر اساس مطالعه ای که ماه گذشته در مجله Psychiatry Research منتشر شد، رفتن به رختخواب قبل از ساعت 1 بامداد می تواند خطر ابتلا به بیماری های روانی و رفتاری مانند افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

جیمی زایتزر، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد به عنوان سرپرست این مطالعه، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم که میزان خواب افراد هیچ ارتباطی به شخصیت آنها ندارد و همه با هر خلق و خویی وقتی دیر بخوابند و دیر بیدار شوند، دچار مشکلات روحی روانی خواهند شد.»

کسانی که با طلوع خورشید بیدار می‌شوند، از بهترین سلامت روان برخوردارند.

زایتزر می‌گوید: «اگر مجبور باشم حدس بزنم، افرادی که صبح دیروقت بیدار می‌شوند کاملاً متوجه این واقعیت هستند که مغزشان کاملاً درست کار نمی‌کند، بنابراین ممکن است تصمیم‌های خوب را به تعویق بیندازند.»

متخصصان توصیه می‌کنند هفت تا نه ساعت در شبانه‌روز بخوابید. زایتزر به جغدهای شب زنده‌دار توصیه می‌کند که سعی کنند روال قبلی را برای تغییر الگوی خواب خود اتخاذ کنند، حتی اگر این کار دشوار است و زمان بندی آنها را تغییر نمی دهد.

او گفت: «از نظر بیولوژیکی بدن انسان و رابطه سلامتی آن با خواب شبیه یک کش لاستیکی است. وقتی بعد از یک روز کاری سخت به موقع می‌خوابید، بدن به حالت اول خود بازمی‌گردد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
سلام اخه مامیخایم بخوابیم امابیشترشبهااصلانمیتونیم بخوابیم نمیدونمم چکارکنم دیگه هرراهی روبگن امتحان کردم قرص آرامبخش همه چی اگه یه شب نخورم اصلا خواب نمیرم بعدازیه مدت دیگه قرصام اثرنمیذاره توروخدا راهنماییم کنید ممنون میشم الان هم که دارم نظرم رومینویسم 5صبخ هستش دیشب اصلا خواب به چشمم نیمده
شب زنده دارییکی از اعمال عبادی است که دستوراتی هم برای این عمل دینی در روایتهای اسلامی وارد شده علاوه بر این سحر خیزی یک عمل کاملا ممدوح ومورد پسند دینی است لطفا افکار بر گرفته پرهیز کنید در قران هم دسور به تهجد وارد شده .عنایت داشته باشید .
شب زنده داری!!!؟؟؟؟؟ اینهم شد واژه!!؟؟ شب زنده داری ستوده است و تعریف دارد. اونی که شب زنده داری میکنه، اتفاقاً سر شب میخوابه و یک و دوی نیمه شب بلند میشه، نه این که مخاطبان مورد هدف شما باشن که تا صبح دنبال عرق و ورق و قلیون و هزار تا زهر ماری دیگه باشن. اگه با اعتقادات و شریعت مشکل ندارید، لااقل واژه شب زنده داری رو به این راحتی خرج نکنید و یه واژه دیگه جایگزین کنید.
شب زنده داری مضر و خطر ابتلا به افسردگی دارد؟
هزاران بار خلافش ثابت شده.
سری به حالات بزرگانی بزنید که شب زنده دار و با نشاط بودند و بیش از یک قرن زندگی آرام و به دور از تشویش خاطر داشتند.

لطفا در انتشار مطالب دقیق تر عمل کنید
شب زنده داری با دیر خوابیدن متفاوت هست عزیز
از دست بچه ها خواب نداریم. کوچیک بودن یک جوری نمیذاشتن بخوابیم . الانم که بزرگ شدن هر کدوم یه ساعتی میان خونه کلافه شدیم از بی‌خوابی...
برای کسی که میخواد نابغه بشه بهترین زمان خواب ساعت هشت و نیم و بیدار شدن ساعت دو و نیم شبه
ازسال ۱۳۴۴ تا الان روزی ۵ساعت خوابیدم .هیچ مشکلی ام پیش نیامده راس ۱۲ خوابیدم ۵صبح بیدارشدم .بدن با بدن فرق داره .یکی روزی ۱۰ساعتم بخوابه باز شله .یکی روزانه ۵ساعت شارژش میکنه
منم به شما طوطی های سخنگوی رایتز میگم که ۱ساعت قبل ازطلوع خورشید بیدارشدن واقعا باعث سلامت مغز و روح میشه .
والا من این چیزا رو نمیدونم فقط تا ساعت ۵ صبح بیدارم اصلا هم خوابم نمیاد.
متاسفانه با بسته های شبانه اینترنت ایرانسل نسل جوان آموزش گرفتن که شبها بیدار باشن و روز خواب باشن
چرا جوابیه منو درج نکردید؟ جوواب بدرد
بنام خدا...خداراشکروهمچنین ازدانشمندجیمی عزیزمون بخاطره تحقیقشون سپاس گذارم باسپاس فراوان یاعلی
خیلی ممنونم بابته این چیزا که با همون یاد دادین ?
خواب، یکی از اعجاز های خداوند است، تمام پزشکان وروانشناسان بر این اعجاز صحه گذاشته اند. اینکه در خواب چه اتفاقاتی در بدن انسان می‌افتد، همیشه مورد بحث قرار گرفته است. به پاسخ مشخصی هنوز نرسیده اند. هرکسی نظری می‌دهد، که همگی حول یک مسئله می‌چرخد.
ما با يك عده طرفيم كه ميگن ما 15 درصديم كه خواب صبح برامون لازمتره! علميه؟
یه بار 200 میلیون وام گرفتم ساعت 10 شب در بهترین وقت خوابم امد خوشحال و پر انرژی بودم دیروز هم بعد از صحبت های جلیلی و نوچه شان و اربابشان از شدت هیجانات منفی و مثبت ساعت 5 صبح بود خوابم نمی امد
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری