بازدید 6471

پنتاگون: سیاست تحریم ترکیه تغییر نمی‌کند

وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که سیاست تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی روسی اس-۴۰۰ تغییر نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸ 24 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گفت که ترکیه طی دهه گذشته چند فرصت برای خرید سامانه دفاع موشکی پاتریوت از آمریکا داشته، اما به جای آن، اس-۴۰۰ را انتخاب کرد که برای روسیه، درآمد، دسترسی و نفوذ را فراهم می‌آورد.

کربی درباره حملات اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل نیز گفت: «در حال حاضر ما قادر نیستیم تا اعلام کنیم چه کسی یا گروهی پشت این حملات بوده است.»

سه شنبه هفته پیش حملات راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل عراق انجام شد که طی آن چند نظامی آمریکایی مجروح شدند.

یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

جان کربی در ادامه کنرانس خبری خود گفت: «ترکیه همچنان از برنامه تولید جنگنده اف-۳۵ کنار خواهد ماند و از آنکارا می‌خواهیم پیشبرد اس-۴۰۰ را متوقف کند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: «سیاست ما درباره تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ تغییری نکرده است.»

آمریکا در آذر گذشته صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس این سازمان را به دلیل اقدام آنکارا برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به لیست تحریم‌های خود افزود. واشنگتن مدعی شده بود آنکارا به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفته است.

ترکیه به دنبال امتناع آمریکا در فروش سامانه‌های دفاع موشکی تصمیم به خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه گرفت و این سامانه را در چند نوبت تحویل گرفت و همین مسئله باعث شد که واشنگتن، آنکارا را از پروژه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ حذف کند. آمریکا مدعی است که استفاده از اس ۴۰۰ در کنار اف ۳۵ باعث خواهد شد که کد‌ها و فناوری این جنگنده‌های مدرن افشا شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر