بازدید 5393

محدودیت‌های جدید در ترکیه برای کاهش تلفات کرونا

در حالیکه ترکیه با شیوع موج جدید کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، دولت این کشور از اقدام‌های محدود کننده تازه برای حفظ جان شهروندان این کشور در مقابله با کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۴ 14 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس جمهور ترکیه در پایان نشست کابینه در سه شنبه از اتخاذ تدابیر جدید در ماه مبارک رمضان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «رجب طیب اردغان» رئیس جمهور ترکیه از اعمال مقررات جدید در دو هفته نخست از ماه رمضان برای کاهش شیوع کرونا خبر داد. بر این اساس، قرار است در هفته جاری از ساعت ۱۹ تا ۵ بامداد روز بعد مقرارت منع آمد و شد اجرا شود و فعالیت بخش دولتی نیز تا ساعت ۱۶ کاهش خواهد یافت.

مراکز آموزشی این کشور به جز پایه نهم و دوازدهم از طریق آموزش راه دور به فعالیت خود ادامه می‌دهند. کافه‌ها و رستوران‌ها نیز بر اساس قوانین محدود کننده ممنوع از فعالیت هستند و تنها غذا‌های بیرون بر به مشتریان ارسال می‌کنند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز به نقل از وزارت بهداشت ترکیه گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش کرونای ۲۶۷۱ تن مثبت بوده است. در این کشور همچنین در یک روز گذشته ۲۴۳ بیمار کرونایی جان باختند. آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به ۳ میلیون و ۹۰۳ هزار نفر رسیده است.

دکتر «اسماعیل بالیک» رئیس بخش بیماری‌های عفونی در دانشگاه آنکارا هشدار داد به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ترکیه، احتمال وقوع جهش و ظهور نوع جدیدی از این ویروس مختص این کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمار نشان می‌دهد ۷۵ درصد از تمام موارد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه اکنون از نوع انگلیسی آن است، افزود: «این سویه، چیزی است که اکنون همه‌گیری را پیش می‌برد... این نوع، ۴۰ تا ۷۰ درصد واگیرتر است، اما از ویروس اصلی چندان کشنده‌تر نیست.»

دولت روسیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) تا ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) پرواز‌ها به ترکیه را به دلیل شیوع گسترده کرونا در این کشور محدود خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل