به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبر، "محمد اسلامی"امروز (شنبه) در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری در بخش مسکن، درباره علت واژگونی اتوبوس خبرنگاران، گفت: امروز جلسه فوقالعاده کمیسیون عالی ایمنی راهها را برگزار کردیم تا علت حادثه را بررسی کنیم. قرار است گزارش نهایی را مرور و دلیل اصلی این تصادف را اعلام خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر چه در بخش جادهای با تحریم خاصی مواجه نیستیم، اما نوسازی ناوگان یکی از ضرورتهاست و چندین سال است که وزارت راه پیگیر نوسازی ناوگان است و منابع خود را برای نوسازی اختصاص داده است.
اسلامی با بیان اینکه ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۹ سال در کشور داریم از انعقاد یک برنامه مدون با کارخانجات خودرو ساز گفت و افزود: تاکنون نتیجهای حاصل نشده است و باید توضیح دهند چرا در اجرای قراردادها اهتمام ویژه ندارند و باید مشکلات خود را مطرح کنند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: میانگین عمر ناوگان حمل و نقل در بخش اتوبوس حدود ۱۱ سال و مینیبوس ۲۴ سال است و باید کاهش یابد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش سواری روی مرز مجاز هستیم و نوسازی بهتر صورت گرفته است.
وی به وضعیت کامیونهای فرسوده اشاره کرد و افزود: قانون اجازه واردات کامیونهای سه ساله را داده است، اما در نوسازی کامیون سرعت لازم را نداریم. امیدواریم دستگاههای مربوط اجازه دهند یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون که یکسال است در گمرک مانده، بالاخره ترخیص شوند و بیش از این مردم را معطل نکنند. کارخانجاتی، چون ماموت و ایران دیزل خودرو نیز پای قرارداد خود باشند.
افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار نیست
وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما نیز گفت: افزایش بلیت هواپیما نداشتیم و شورای عالی هم هنوز افزایش قیمت بلیت هواپیما را تصویب نکرده است.
اسلامی درباره گرانی اخیر بلیت هواپیما در برخی مسیرها از جمله مسیر تهران- مشهد، گفت: قیمت بلیت هواپیما متاثر از عرضه و تقاضا است و دولت تکلیف قیمتگذاری ندارد؛ با این حال سال گذشته به دلیل اینکه نظام منطقی بر قیمت بلیت حاکم باشد، در شورای عالی اعمال نظارت کردیم. افزایش قیمت بلیت نیز فعلا در دستور کار نیست.