انگلیس:

طالبان از برنامه تخلیه شهروندان انگلیسی حمایت می‌کند

سفیر انگلیس در افغانستان اعلام کرد که لندن در حال همکاری با طالبان به صورت عملی و تاکتیکی است تا شهروندان انگلیسی و افغان‌های واجد شرایط را از افغانستان خارج کند.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۵۹
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ 18 August 2021
|
5649 بازدید
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، لوری بریستو سفیر انگلیس در افغانستان افزود که برنامه تخلیه شهروندان انگلیسی تنها چند روز زمان می‌برد.

وی با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود در مورد برنامه تخلیه شهروندان انگلیسی افزود: جالب است که طالبان از این عملیات حمایت می‌کند.

سفیر انگلیس معتقد است که کمک رسانی در این عملیات به شکل منظم و شفاف به نفع طالبان است و قطعا مشاهده این مساله به نفع لندن نیز می‌باشد بنابراین انگلیس با آن‌ها در سطح عملی و تاکتیکی همکاری می‌کند.
بریستو با انتشار یک تصویر محلی که وی با نام «مرکز رسیدگی به (عملیات) تخلیه» از آن یاد کرده را نشان می‌دهد.
وی اظهار داشت که دیروز (سه شنبه) حدود ۷۰۰ نفر را از افغانستان خارج کردند. این دیپلمات انگلیسی افزود: در تلاش برای افزایش سرعت کار در چند روز آینده و خارج کردن هر کس که نیاز به امنیت دارد، هستیم.
دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد: از روز دوشنبه ما ۱۵۰ شهروند انگلیس و ۲۸۹ افغان که برای انگلیس کار می‌کردند را از افغانستان خارج کردیم. همه از سرعت و حجم سلطه گروه طالبان بر افغانستان شوکه شدند.
در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که کشورش در مرحله اول ۵ هزار و در آینده‌ای طولانی‌تر ۲۰ هزار شهروند افغان را خواهد پذیرفت.

طالبان به تازگی با خروج اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان از این کشور و سقوط دولت کابل، قدرت را در افغانستان در اختیار گرفت.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟