به گزارش خبرنگار« تابناک» نقش آموزش و برگزاری دورههای آموزشی در میزان کارایی یا بهرهوری کارکنان بانک میتواند تأثیر بسزایی در روند ایجاد سازمان موفق و رقابتی داشته باشد.
امروزه آموزش ضمن خدمت در سازمان های مختلف اعم از بانکهای خصوصی و دولتی یکی از وظایف اصلی و انکارناپذیر مدیران سازمانها به شمار میرود. سازمانها و بانکهایی موفق هستند که با برگزاری دورههای آموزشی و آشنایی کارکنان با مباحث نوین بانکی بتوانند زمینه رقابت و مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارند. از این رو هدف این برگزاری چنین دورههایی در میزان کارایی و بهره وری کارکنان بانک نقش آفرین خواهد بود.
در همین راستا بانک ایران زمین دوره آموزش کارگاهی بازاریابی خدمات بانکی مدیریت شعب استان های اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال و بختیاری با حضور تحویلداران شعب این منطقه و با هدف توانمند سازی افراد در بازاریابی و برخورد صحیح با مشتریان برگزار کرد.
باید یادآور شد که امروزه اهمیت و نقش بانکها در توسعه و رونق اقتصادی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست. وظیفه سیستم بانک تسهیل مبادلات پولی مورد نیاز اقتصاد و اجرای سیاست های پولی کشور است. بنابراین واضح است که کارایی این سیستم نقش موثری در موفقیت اقتصاد کشور دارد. بنابراین برگزاری دورههای آموزشی در سازمانهای مختلف اعم از دولتی و خصوصی یکی از وظایف اصلی و انکار ناپذیر مدیران به شمار میرود.
اصول راهبردی بازاریابی، بازاریابی و برندسازی، اجزای چرخه بازاریابی، روش های نمونه گیری، انتخاب بازار و ارتباطات بازاریابی موثر از جمله مهم ترین سرفصل های مطرح شده در این دوره آموزشی بوده است.