از سوی معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل «اجرا و ارزشیابی طرح هایخوداتکایی در مدارس شبانهروزی» به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا، به منظور آشنایی و آموزش دانشآموزان داوطلب، در زمینه مشاغل و مهارتهای مورد علاقه آنان با توجه به امکانات مدارس شبانهروزی، متناسب با ویژگیهای اقلیمی و با تأکید بر حرفه ها و مشاغل بومی مناطق مربوط به محل استقرار مدارس شبانه روزی، همچنین، با توجه به اهمیت موضوع مهارتآموزی به ویژه «آموزش یک مهارت برای دانشآموزان» و «ایجاد ظرفیتهای برون سازمانی جدید»، از سوی معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل «اجرا و ارزشیابی طرح هایخوداتکایی در مدارس شبانهروزی» به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.
بر اساس این دستورالعمل، تقویت فرهنگ کار، تلاش ، تعاون و مسئولیت پذیری، آشنایی و آموزش دانشآموزان در زمینه مشاغل و مهارت های مورد علاقه آنان، غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان، ایجاد زمینه برای خود اشتغالی فارغالتحصیلان مدارس شبانهروزی و استفاده از درآمدهای حاصل از اجرای طرحهای خوداتکایی برای ارتقاء سطح کمی و کیفی امور آموزشی و رفاهی مدارس شبانهروزی از اهداف «اجرا و ارزشیابی طرح هایخوداتکایی در مدارس شبانهروزی» است.
بر این اساس، مخاطبان این طرح، دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه نظری دبیرستانهای شبانهروزی (عادی و نمونهدولتی)، هستند.