بازدید 6864

جسد ناخدای لنج حادثه دیده طوفان حاره‌ای پیدا شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: جسد ناخدای لنج مفقود شده بر اثر طوفان حاره‌ای شاهین در پسابندر دشتیاری بعد از گذشت سه روز با تلاش نیروهای مردمی در نزدیکی ساحل پسابندر نقطه صفر مرزی دریایی ایران و پاکستان پیدا شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 04 October 2021

به گزارش «تابناک»، عطاالله رییسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین روز گذشته جسد یکی از پنج صیاد مفقودی پیدا شده است.

وی ادامه داد: تیم‌های جستجو و نجات این اداره کل و نیروهای مردمی و هلال احمر برای یافتن سه صیاد مفقود شده در حال تلاش هستند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: از سه روز گذشته تاکنون تیم‌های جستجو و نجات در بریس و پسابندر و گواتر مستقر هستند و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم و صیادان را بررسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۶ قایق از بندر بریس به‌طرف پسابندر عملیات جستجو را انجام می‌دهند تا بتوانند سه صیاد مفقود شده دیگر را پیدا کنند.

رییسی افزود: ۲ لنج صیادان ۱۰۰ درصد در اثر طوفان شکسته شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده و همچنین زیرساخت‌های بندر صیادی پسابندر و بریس و رمین به‌شدت آسیب دیده است.

وی به برخی از خسارت‌های وارد به حوزه شیلات سواحل مکران اشاره کرد و ادامه داد: شبکه برق اسکله صیادی پسابندر و جاده دسترسی آن تخریب و سوله‌ها و سقف آن نیز دچار خسارت شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع به‌جز شکسته شدن ۲ لنج، حدود ۱۰ قایق صیادی نیز آسیب دیده و ۲ قایق صیادی دیگر مفقود و در دریا سرگردان هستند که نیاز به اعزام بالگرد برای جست و جو و عملیات نجات در دریا است.

وی افزود: در طوفان شاهین موج شکن پسابندر هم آسیب دیده و به ترمیم نیاز دارد وهمچنین ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و به دیوار محافظتی نیاز است.

به گفته رییسی، شبکه برق، روشنایی و جاده دسترسی بندر پسابندر آسیب ۱۰۰ درصدی دیده است.

وی ادامه داد: فِندرها و ضربه گیرها کاملا شکسته و نیاز به تعویض دارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در کنارک جاده دسترسی در اثر طوفان بخاطر آب شورخوردگی نیاز به روکش دارد و همچنین نیاز جدی به فیبرنوری هست، افزود: باتوجه به اینکه بندر کنارک بزرگترین بندر صیادی کشور است فاقد ساختمان اداری و نیاز به اعتبار جهت ساخت ساختمان دارد.

وی ادامه داد: اسکله هفت تیر شهر چابهار متاسفانه برای لایروبی نیاز به اعتبار دارد و با توجه به اینکه قول‌های از طریق اداره بنادر و دریا نوردی برای لایروبی آن در سال ۱۳۹۸ داده شده ولی متاسفانه عملی نشده است.

رییسی تصریح کرد: سه بندر هفت تیر، رمین وتیس که در حوزه منطقه آزادچابهار هستند، متاسفانه بخاطر نیاز به لایروبی وتامین اعتبار محل امنی برای فعالیت شناورهای صیادی نیست و درخواست پیگیری اعتبار داریم.

وی با بیان اینکه کل تیرهای برق پسابندر شکسته و برق قطع است، افزود: باتوجه به اهمیت ذخایر ابزیان وحراست از ذخایر نیاز به اعتبار درخصوص تامین نیرو و اعتبار برای هزینه نگهداری گلف وافزایش گلف داریم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه در طوفان شاهین موج شکن پسابندر آسیب دیده و نیازبه ترمیم دارد و همچنین ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و نیاز به دیوار محافظتی دارد.

وی گفت: تعداد بیش از ۲۰ قایق بخاطر بارش و پرشدن آب داخل حوضچه غرق شده و نیاز به یک دستگاه جرثقیل بوم بلند برای نجات و بیرون کشیدن هست.

رییسی بیان کرد: تعداد ۳۰ قایق شکسته و لنج های صدمه دیده ۱۲ فروند در اثر طوفان بوده است، و تقاضای اعتبار جهت راه اندازی اطفا حریق وایمنی در بنادر صیادی استان هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان