آزادی رئیس حزب عمر البشر

در میانه اقدامات ابتکاری سیاستمداران برای خروج از بحران سودان، تلویزیون رسمی این کشور از برکناری «مبارک محمود»، دادستان کل و ۷ دادستان ارشد سودان توسط «عبدالفتاح برهان»، فرمانده ارتش کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۴۸
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 01 November 2021
|
3796 بازدید


به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، فرمانده ارتش سودان، همچنین دستور بازداشت افرادی را صادر کرده است که توسط دادستان کل آزاد شده بودند.

منابع سودانی همچنین اعلام کردند که ارتش این کشور ، ابراهیم غندور رئیس حزب منحل شده کنگره ملی که حزب عمر البشیر رئیس جمهوری معزول سودان به شمار می رود را آزاد کردند.

یک منبع آگاه در ائتلاف «الحریه و التغییر» گفت که «عبدالله حمدوک» که همچنان در اقامت اجباری به سر می برد، بازگشتش به منصب نخست وزیری را مشروط به بازگشت به وضعیت قبل از تصمیمات فرمانده ارتش سودان در ۲۵ اکتبر و همچنین حضور تمام کادر وزرایش در دولت دانست.

با وجود استقرار گسترده نیروهای پلیس، ارتش و پشتیبانی سریع در پل ها، نهادهای دولتی همچنان اعتراضات گسترده و اعتصاب ها در تمام ایالت های سودان ادامه دارد.

سودان از سال ۲۰۱۹ و پس از سقوط حکومت عمر بشیر وارد یک چرخه نزاع قدرت میان نظامیان و سیاستمداران و «نمایندگان جامعه مدنی» شده است. مخالفان نظامیان، مقام‌های ارتش را به تلاش برای بازگرداندن دیکتاتوری پیشین متهم می‌کنند.

هفته گذشته ارتش سودان با بازداشت نخست وزیر و دیگر مقامات این کشور، کنترل اوضاع را به دست گرفت.این موضوع باعث بروز اعتراضات و تظاهرات گسترده ای در سراسر سودان شده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات