بازدید 6006

انگلیس قرص ضد کرونای شرکت مرک را تایید می‌کند

انگلیس روز پنجشنبه نخستین کشوری در جهان شد که قرص ضد ویروس کرونا ساخت شرکت‌های مرک و ریجبک بیوتراپیوتیکز را تایید کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 04 November 2021

 


به گزارش تابناک به نقل از رویترز «سازمان ناظر داروها و فراورده‌های مراقبت بهداشتی» (MHRA) انگلیس این دارو به نام «مولنوپیراویر» را برای مصرف در افراد بلافاصله پس از مثبت شدن آزمایش کرونا و در طول پنج روز از شروع علائم تایید کرد.

این نخستین داروی ضدویروسی خوراکی است که برای بیماری کووید-۱۹ تایید می‌شود. قرار است مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا نیز این ماه تشکیل جلسه بدهند تا درباره تایید این دارو برای بیماران کرونا در این کشور تصمیم بگیرند.

این دارو که در انگلیس با نام تجاری Lagervio عرضه می‌شود، از هنگامی در ماه پیش داده‌های کارآزمایی بالینی آن نشان داد که می‌تواند خطر مرگ یا بستری شدن را در افراد در معرض خطر بیماری شدید کووید-۱۹ به نصف کاهش دهد، به دقت زیر نظر بوده است.

انگلیس ماه پیش معامله‌ای با شرکت مرک برای خرید ۴۸۰۰۰۰ دوره مولنوپیراویر انجام داد.

شرکت مرک در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که انتظار دارد تا پایان امسال ۱۰ میلیون دوره درمانی این دارو را تولید کند و این رقم را در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ میلیون دوره برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری