بازدید 80524
با مذاکرات هسته‌ای/ در حال به روز رسانی

ادعای رویترز درباره دسترسی به سند ۲۰ صفحه ای توافق در وین+جزئیات/نامه ۲۰۰ عضو کنگره به بایدن: مجوز ارائه تضمین به ایران را نمی دهیم/مقام آمریکایی: توافق با ایران هنوز قطعی نیست

دور هشتم مذاکرات هسته ای در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که به گفته منابع مختلف رسانه ای و دیپلمات های حاضر در وین، توافق بیش از هر زمانی در دسترس است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 17 February 2022

نامه ۲۰۰ عضو کنگره به بایدن: مجوز ارائه تضمین به ایران را نمی دهیم و توافق جدید موقتی است

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات هسته ای در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که به گفته منابع مختلف رسانه ای و دیپلمات های حاضر در وین، توافق بیش از هر زمانی در دسترس است.

باقری دیشب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

وی با بیان اینکه «‌واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است» افزود: زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

مقام آمریکایی: توافق با ایران هنوز قطعی نیست
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۰۲:۰۹

یک مقام آمریکایی نزدیک به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین امروز پنجشنبه (۱۷ فوریه/ ۲۸ بهمن) مدعی شده در این گفت‌وگوها «پیشرفت‌های واقعی» حاصل شده اما توافق هنوز قطعی نیست.

اظهارات این مقام آمریکایی در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز در شرایطی مطرح شده که شواهد روزافزون نشان می‌دهند پیشرفت در مذاکرات به اتخاذ تصمیم‌های سیاسی از سوی کشورهای دیگر به ویژه آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران وابسته است.

با وجود این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده ادعا کرده نحوه کاهش تولید سوخت هسته‌ای از سوی ایران از جمله مسائلی است که هنوز حل نشده است.

کشورهای غربی از زمان آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین انجام عملیات‌های رسانه‌‌ای و روانی برای مقصرنمایی ایران را در دستور کار قرار داده‌اند.

نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از این گزارش تصریح کرده توافق بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای جزئی از توافق با ایران نخواهد بود. این روزنامه نوشته است: «مقام‌های دولت بایدن تأکید می‌کنند آنها هم به دنبال محدود کردن این برنامه‌ها بوده‌اند اما دیپلمات‌ها می‌گویند دست‌کم تا ماه پیش، آنها بخشی از توافق با ایران نخواهند بود.»

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این مسئله گروهی از قانونگذاران دموکرات را که در سال ۲۰۱۵ هم با توافق هسته‌ای با ایران مخالف بودند خشمگین کرده است.

ادعای رویترز درباره دسترسی به سند ۲۰ صفحه ای توافق در وین+جزئیات
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ - ۲۱:۲۰

رویترز گزارش داد، دیپلمات ها می گویند، ایران و آمریکا در حال دستیابی به توافقی برای احیای برجام هستند که براساس آن، مراحلی از گام های متقابل را برای بازگشت به برجام مشخص شده است. به گفته دیپلمات ها، اولین گام شامل ارائه معافیت از تحریم های نفتی نمی شود.

در ادامه این مطلب آمده است: نمایندگان ایران، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان در حال مذاکره درباره جزئیات پیش نویس توافق هستند. مذاکره کنندگان می گویند که بسیاری از مسائل موجود در متن حل شده است، اما برخی از مسائل دشوار باقی مانده است.

متن پیش‌نویس این توافق که بیش از ۲۰ صفحه است، مراحل توالی گام های دو طرف را مشخص می‌کند که باید پس از تایید آن توسط طرف‌های باقی‌مانده در توافق، اجرا شود. به گفته ی سه دیپلمات، نخستین فاز اجرا با مرحله‌ای از جمله تعلیق غنی‌سازی بالای ۵ درص توسط ایران، شروع می شود.

این متن همچنین به اقدامات دیگری اشاره می کند که دیپلمات ها می گویند شامل آزادسازی حدود ۷ میلیارد دلار از پول های ایران در بانک های کره جنوبی و همچنین آزادی زندانیان غربی در ایران است.

تنها زمانی که فاز اولیه اقدامات صورت گرفته و تایید شود، مرحله اصلی لغو تحریم ها آغاز می شود، و به آنچه که بسیاری از دیپلمات ها آن را روز اجرای مجدد می نامند، منتهی می شود.

دیپلمات ها می گویند که مدت این مراحل هنوز مورد توافق قرار نگرفته است. مقامات مختلف، زمان توافق تا روز اجرای مجدد را بین یک تا سه ماه تخمین زده اند.

دیپلمات‌های حاضر در این مذاکرات، می‌گویند تا زمانی که همه چیز توافق نشود، توافقی صورت نمی‌گیرد، گفته‌اند که هنوز مشخص نیست که آیا واقعاً توافقی حاصل خواهد شد یا خیر.

مسائل سختی که همچنان باقی مانده، شامل درخواست ایران مبنی بر اینکه ایالات متحده تضمین کند که دیگر عقب نشینی نخواهد کرد، می شود.

نامه ۲۰۰ عضو کنگره به بایدن: مجوز ارائه تضمین به ایران را نمی دهیم و توافق جدید موقتی است

یک گروه ۲۰۰ نفری از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره روز گذشته (چهارشنبه) با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده با هشدار علیه یک توافق هسته‌ای دیگر با ایران تصریح کردند که بدون تأیید کنگره، هرگونه توافق با ایران به همان سرنوشت توافق ۲۰۱۵ دولت «باراک اوباما» دچار خواهد شد که در دولت «دونالد ترامپ» لغو شد.

شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» در این خصوص گزارش کرد، در نامه جمهوری‌خواهان خطاب به بایدن نوشته شده بود: «اگر بدون تأیید رسمی کنگره، توافقی را با رهبر عالی ایران امضا کنید، این توافق موقت و غیرالزام‌آور خواهد بود و به همان سرنوشت برجام دچار خواهد شد».

علی‌رغم پایبندی ایران به مفاد برجام، «دونالد ترامپ» در اردیبهشت 1397 به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و سیاست «فشار حداکثری» را علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت. حال که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای ایران است، جمهوری‌خواهان کنگره در هفته‌های اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مانع از توافق شوند.

این خبر در حالی منتشر شده است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» تصریح کرد از آنجایی که پیش از این ایالات متحده با خروج از برجام، تعهداتش را نقض کرده است، هم‌اکنون کنگره این کشور می‌بایست در خصوص تعهدات واشنگتن به برجام، یک «بیانیه سیاسی» صادر کند.

جمهوری خواهان کنگره در نامه خود با مطرح کردن برخی درخواست‌های ایران تصریح کردند که ایران خواهان «تضمین» شده است که ایالات متحده تا زمان پایبندی ایران به مفاد برجام، دیگر تحریم‌هایی را علیه ایران وضع نکند و ادامه دادند که برخلاف توافق دولت اوباما، هر توافقی با ایران باید از تأیید کنگره برخوردار باشد.

در بخشی از این نامه نوشت شده بود: «ما خود را ناگزیر می‌دانیم که به شما یادآوری کنیم که شما قدرت ارائه چنین «ضمانتی» را ندارید. ما خواستار ارائه هرگونه چنین توافقی به کنگره بر اساس قانون بازنگری توافقنامه هسته ای ایران در سال ۲۰۱۵ خواهیم بود و از دوره بازنگری ۳۰ روزه این قانون برای هشدار دادن به همکاران خود، دولت آمریکا و بخش خصوصی در مورد هرگونه خطر و نقص چنین توافقی استفاده خواهیم کرد».

این نمایندگان کنگره در ارتباط با موضوع لغو تحریم‌ها نیز تصریح کردند که هرگونه اقدام برای لغو تحریم‌های ایران نباید «بدون این‌که قبلاً راستی‌آزمایی شود که آنها به طور کامل تمام فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده گذشته و کنونی، زیرساخت‌ها و قابلیت‌های مرتبط با غنی‌سازی و بازفرآوری خود را به طور کامل از بین برده‌اند» انجام شود.

این نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره در ادامه اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند و مدعی شدند که ایران مردم خود را سرکوب می‌کند و در پایان در پیامی متناقض در خصوص لغو تمامی تحریم‌های ایران ابراز امیدواری کردند و گفتند: «امیدواریم روزی را ببینیم که همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود، زمانی که آمریکا و ایران بتوانند از روابط عادی برخوردار شوند و مردم ایران دولتی داشته باشند که به کرامت انسانی احترام بگذارد اما روزی نخواهد آمد که تحریم‌هایی را کاهش دهید که به قیمت ضرر زدن به مردم ایران به فساد و بی‌کفایتی رژیم دامن بزند».

این اولین بار نیست که جمهوری‌خواهان با ارسال نامه‌ای دولت بایدن را در خصوص هرگونه توافق با ایران تهدید می‌کنند و پیش از این نیز جمهوری‌خواهان هشدار داده بودند که باید هرگونه توافق با ایران با تأیید کنگره باشد و پیش از این نیز اوایل دی ماه، سناتورهای جمهوری‌‌خواه با ارسال نامه‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا اجرای تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی و خریداران نفت ایران را تشدید کند.

رایزنی روسیه و آژانس اتمی درباره مسائل برجامی

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و سفیر روسیه نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین روز پنجشنبه دیدار و درباره مسائل مرتبط با برجام بحث و تبادل نظر کردند.

میخائیل اولیانوف که ریاست هیات مذاکره کننده روسیه در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها را برعهده دارد با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امروز با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کردم. ما درباره موضوعات مرتبط با برجام بحث کردیم.

وی عنوان کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش حیاتی در ازسرگیری اجرای برجام دارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دو روز پیش هم با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در وین دیدار کرد. در این ملاقات دو طرف درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۳
متاسفانه این ایران و ضعف دانش حقوقی و معاملات بین المللی هیئت های ایرانی است که منجر به خسارات محضی مانند برجام یا قرارداد صادرات گاز به امارات ونفت به کره جنوبی و... می شود. همین المان ده سال پیش قرار داد بسیار بزرگی با روسیه برای انتقال 45 میلیارد متر مکعب گاز از طریق احداث خط لوله مستقیم زیر دریایی با روسیه امضا کرد که ده میلیارد دلار هزینه ان شد. 6 میلیارد دلار ان را هم خود روسیه سرمایه گذاری کرد. ولی الان ششماه هست که این خط لوله اماده بهره برداری است ولی المان بدلیل بحران اکراین از عملیاتی کردن و خرید گاز این خط لوله خودداری می کند. چون هیئت المانی انقدر تبصره و شرط و شروط برای طرف روسی گذاشته که براحتی و بدون اینکه دست روسیه به جایی بند باشه می تواند بهره برداری از این خط لوله را به تعویق بیاندازد و حتی با تبصره هایی که المان اورده می تواند حتی کل پروژه را برای همیشه متروک اعلام کند و دست روسیه از نظر حقوقی به هیچ جا بند نیست. دقیقا مانند کار اقای ظریف که همه کشورهای طرف ایران می توانند از برجام خارج شوند ولی اگر ایران خارج شود کارش به شورای امنیت و تهدید امنیت جهانی می افتد! اما دنیای امروز دنیای خریداران است و نه فروشندگان. همین است که المان براحتی با افراد و تیمهای خبره حقوقی که قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری را امضا می کنند دست بالا را دارد
پاسخ ها
قنبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
دوست عزیز چرا اینقدر داستان سرابی کردی.همینطور بگو دولت بی‌سواد.همانند دوستان رسانه ای بنویس پوتین رئیسی را آنطرف میز نشاند تو بغل خودش نگرفش.بگو رئیسی گاف داد.چرا اینقدر شعر نوشتی؟؟تا شما دشمنان ملت ایران باشید هیچ اقدام خوبی درایران متصور نیست.عقل شما افساد طلبا بیش از همین نیست.. روشنفکران افساد طلب میخان بگن مدارک دکتری آنان واقعی است از میدان ناصرخسرو با دومیلیون خریداری نشده...خوب است بدانید وملت ایران هم بخوانند آن مدرکی که از عصر حجر آموزش عملی داده ودراختیار روشنفکران اصلاح طلب است وآن مدرکی که از میدان ناصرخسرو خریداری شده در دست ما دلواپسان وافراد بیسواد هست هر دو مختومه برای درب کوزه آب هم اهمیت ندارن...چون نظرات شما برگرفته از مدارک علمی عصر حجر است.خدارا شکر می کنم من آن سواد بی ارزش را در دانشگاهها نخواندم چون می دانستم به کار بشریت وهموطنانم نمی آید آنرا از میدان ناصرخسرو خریداری کردم...پس بروید مطلب خوب یاد بگیرید...اروپا محتاج گاز خاورمیانه است.روسبه همین الآن آقای اروپاست.کافی است مردم اروپا بریزند خیابان خواستار ارزانی گاز مصرفی شوند خواهید دید چطور آلمان با آن همه شرط وشرایط التماس خواهد کرد.مهم اینکه غارتگران روسیه نتوانستند گاز را بین بنگاه‌های اقتصادی وتولیدی ایجاد شده بین خود آنرا به نفع خود غارت.پس از تولید محصول اتان و... آنرا صادر دلار عایده را ذرحسابهای شخصی خود خارج از روسیه سپرده نمی توانند بکنند باید پول هر متر مکعب به خزانه کشور روسیه واریز توسط نمایندگان ملت روسیه برای معیشت ملت روسیه هزینه می شود سود عایده به جیب بستگان افسادطلب غربگدای آنان نمی رود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
اینطور که دارد پیش میرود قراره دوباره
فقط ایران باید خیلی از اقدامات را انجام بده تا نوبت کشورهای غربی بشه دولت بعد آمریکاست که میخواد از توافق خارج بشه و یعنی عملا فقط ایران داره تعهد انجام کار بی مزد و مواجب را میده
این چاهه مذاکرات ،برای ملت که آبی نداره،برای هئیت چهل نفره ی ایران،عجب نون چرب و چیلی داره،کشش بدید تاحق ماموریت دلاریتون،بیشتر و بیشتر بشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
انقدر اسکولیسم سیاسی نباشید دشمنان ایران خوشحال میشن از اسگولیسم سیاسی ما
بادا بادا مبارک بادا
انشالله مبارک بادا
البته رییس جمهور بعدی دوباره ترامپ میدونید که
روز از نو روزی از نو !!!!
بهترین توافق موقت از بدترین تواقق تاریخ هم بدتر هستش. کی میاد واسه دو سال تو یه کشور بحران زده سرمایه گذاری کنه؟
کنگره و دولت آمریکا نقش پلیس خوب و بد رو بازی میکنن
ایران هم نباید زیر بار حرف زور بره بالاتر از سیاهی که رنگی نیست.
اگر کنگره تضمین نده هیچ توافقی بدرد ما نمیخوره
ما راکتور رو تخریب میکنیم اونا هم یه دفعه زیر توافق میزنن و ما متضرر میشیم
به گفته دیپلمات ها، اولین گام شامل ارائه معافیت از تحریم های نفتی نمی شود.!!!!
نامه ۲۰۰ عضو کنگره به بایدن: مجوز ارائه تضمین به ایران را نمی دهیم و توافق جدید موقتی است !!!
به نظر می‌رسه تا اینجا خروج از برجام کاملا به ضرر ایران بوده.
نادونوم
خب اینهمه دهن ملت رو سرویس کردین که دوباره پنج درصد غنی کنین؟!!!! پس اینهمه اقتدار که ازش دم میزنید چی شد...؟!!!!
خب آقا شما هم اعلام کنید بمحض عقب نشینی هر دولت آمریکا از برجام ایران اقدام به غنی سازی ۱۰۰ درصد می‌کند تا پیشا پیش همه بدانند هر اقدام بی ربطی چه عکس العملی ایران از خود نشان می‌دهد.
واقعا که ..
ادعای غیرت و عزت و ارزشی بودنتون فقط برای فشار آوردن به روحانی و تیم ظریف بود
2 سال مردم رو زیر فشار قرار دادین که آخرش به اینجا برسین که اول شما تعلیق کنید بعدش اونا خیلی لطف کنن 7 میلیارددلار پول بلوکه شده خودمون رو بدن
اف برشما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
وقتی نمیدونی حرف نزن
خب. این دیگه حتی از نرمش قهرمانانه هم بالاتر هست. فقط من میخوام بدونم کسایی که به رئیسی رای دادند این خفت رو چطوری توجیه می کنند؟ البته که در کارشون خیلی خبره هستند.
تحریم رفع نخواهد شد و هدف نابودی برنامه هسته ای ایران است
آمریکا نیازی به برداشتن تحریم ها ندارد و حال که تحریم ها جواب داده و کشور در آستانه ی بحران اجتماعی قرار دارند
و اکثریت جامعه با تورم بی سابقه و کمر شکن دست و پنجه نرم میکند وانقریب است که شورش های مردمی اتفاق بیفتد
چرا باید آمریکا تحریم ها را رفع کند
کشور در استانه فرو پاشی اقتصادی وتورم فلج کننده قراردارد
توافق یا دائمی است یا توافقی در کار نیست.
باید از برجام بیایم بیرون، جنگ های هسته ای را شروع کنیم و با زور با دشمنانمان تقابل کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
قرصهات رو خوردی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
شما احیانا نسبتی با آقای شریعتمداری نداری؟
جای اینکه سیاستمدار بفرستیم برای مذاکره یکی فرستادیم که فقط نیشش بازه. 40 سال در آمریکا زندگی کرده و نمیدونست رئیس جمهور بعدی میتونه بزنه زیر توافق و بلد نبود تضمین بگیره! این سیاستمدار ماست که 40 سال در کشوری زندگی کرده و چیزی از سیاست اون کشور نمیدونه!

سیاستمدارهای مارو مقایسه کنید با سیاستمدارهای اروپایی و آمریکایی و حتی سیاستمدارهای روسی و چینی. ببینید ما کجاییم اونا کجان بعد بگید چرا ایران شده جهان سوم
خدا وکیلی نامه جهوریخواهان کنگره حرف دل مردم ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
تو وطن فروش مردم ایران حساب نمیشی! معلوم نیست ایرانی وافعی باشی واقعا یا نه چون ایران واقعی غیرت رو کشورش
به احتمال بسیار زیاد چه با توافق و چه بی توافق غرب اجازه قدرت گیری اقتصاد ایران رو نخواهد داد. پس بهتره بمب اتمی رو بسازیم و بعد بتونیم اونها رو مجبور کنیم که بین کاهش تحریم یا درگیری با ایران اتمی یکی رو انتخاب کنند. نگید کره شمالی چرا تحریمه چون کره شمالی اگر تحریم نباشه حکومتش فرومی پاشه.
خب شما که این همه ادعاتون میشد برجام رو آتش بزنید و کلا به طور کامل ازش خارج بشید دیگه. مگه نمیگفتید که ما منتظر آمریکا و برجام نیستیم؟ مگه نمیگفتید کسی که صحبت از مذاکره و برجام بزنه خیانت کار هست و اعدامش میکنیم؟! خب الان که این همه خفت رو دارید میبینید که میگه توافق موقتی هست و 100درصد دولت بعدی که ترامپ و حامیان اون دوباره میان روی کار، حتما از برجام خارج میشن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
به وقتش میزنیم زیاد عجله نکن! گرچه بعدش میایی اشک تمساح میریزی که چرا توافق نمیکنید مردم تو سطل آشغال هستن
خوبه خبرگزاری های دنیا خبرها را میدن مردم از هیچ موضوعی اطلاع ندارن اگر خبرگزاری ها نباشن ده سال دیگه شاید متوجه شویم مثل قرارداد با چین و روسیه
عجب!!!توافق موقتی و نابودی تاسیسات اتمی!!!!
از بس عهدشکنی کردن عادت کردند.تضمین نمیده ولش کنید بیاید.کشور ما مثل عربستان امثالش نیست که بازیچه باشیم.
این را هم اضافه کنید “ حداکثر خلوص مجاز غنی سازی اورانیوم توسط ایران ۳/۶۷ درصد خواهد بود.” یعنی تسلیم کامل.
۲۰ سال عمر و زندگی مارو سوزوندین برای هیچی.
خدا ازتون نگذره. ....
با احترام تنها شانس ایران از توافق دریافت مقداری پولهای بلوکه شده است چون با تهدیدهای جمهوری خواهان مثل گذشته حل مشکلات بانکی و ورود سرمایه و فروش نفت انجام نخواهد شد در قراردادی موقت بدون دادن امتیازات حیاتی این بسود ماست، و تا پایان جمهوری بایدن مشکلات مالی ما تا حدودی حل، و بعد از او هم ما منتظر میمانیم. برگ برنده در دست ماست نه امریکا.
باید توافق را فراموش بکنیم و راه خودمان را برویم این چیزهای که امریکایها تا اینجا گفتند خواسته زیاده خواهی بهانه جوی است و همان سناریو صدام حسین را دارند پیاده میکنند با یک فرما دیگر اگر شرایط ایران را قبول کردن که کردن و اگر نکردن باید بگویم خدا حافظ امریکایها و شرکای آن در هیچ شرایط قابل اطمینان نیستند.
توافق برجام صد در صد است چون بایدن برای دوره انتخابات بعدی نیاز دارد و ایران پولی برایش نمانده است و در اداره کشور مشگل دارد...
تا زمانی که امریکا تضمین لازم راندهد و اون بند مکانیسم ماشه از اونها گرفته نشه و راستی ازمایی نشه ما محتاج توافق نیستیم
مذاکره رو که روسیه می‌کنه؛ اسنادشم که آمریکاییا نشت می‌دن؛ ایران چه‌کاره‌ست اون‌جا؟ جز این که هر روز می‌گه چند روز دیگه به توافق می‌رسیم.
نباید عیچ تاسیساتی از بین بزود فقط پلمپ میشود.امریکاییها قابل اعتماد نیستتد جمهوریخواهان خودشان میگویند .
هیچ وقت به گرگ اعتماد نکنید حتما بره را خواهد خورد.
مردم ایران خسر الدنیا و الاخره شدند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
خدا رحمت کند بازرگان را...........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
بهترین نظر امروز
مگر مسئولین ما افلیج هستند که اولیانوف افتاده دنبال کار ایران ....؟!!!!!!!!!!!!!!!
با برجام نهایتا رییس جمهور آمریکا هر 6 ماه یک بار میتونه تحریمها رو تعلیق کنه. این یعنی ریسک بسیار بالا برای سرمایه گذاری. عملا با این کار ما نفت رو میتونیم بفروشیم و اقتصادمون به نفت وابسته تر بشه. هر لحظه هم ممکنه برجام به هم بخوره و وضع اقتصادی ما از قبل هم بدتر بشه.
طبق ادعای رویترز آمریکا هر ۱۲۰ روز معافیت ایران را تمدید خواهد کرد این یعنی اینکه اگر هم نخواست میتواند نکند این یعنی بازی از نو یه جمهوری خواه میاد میزنه زیرش و داستان ادامه خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
این در مرحله مقدماتی و پیش از توافقه تازه معلوم نیست این اطلاعات راست باشه یا دروغ
من نمی دانم چرا مسئولین در ایران نمی خواهند این موضوع را بفهمند که خواسته آمریکا و غربی ها یک خواسته امنیتی است، مثل غنی سازی، مسئله موشکی و غیره درحالی که خواسته ایران اقتصادی است مثل آزاد شدن پول بلوکه شده، امکان تجارت آزاد با دنیا و غیره، چطور طرفین می توانند برای خواسته های مختلف به توافق برسند
. بنظرم ایران اشتباه بزرگی کرد که قبل از اینکه امریکا رفع تحریم کامل کند به مذاکره بازگشت.
ایران تا زمانی که اسرائیل و به رسمیت نشناسه هیچ حرکتی نمیتونه بکنه و محکوم به نابودی هست بندهای بعدی توافق به رسمیت شناختن اسرائیل توش کنجانده شده ایران میتونه همه چیز داشته باشه اما زمانی که نگه کشوری باید از روی زمین محو بشه
دوستان شکم سیری حرف میزنند انگار اینجا گل وبلبل هست بابا مردم اه دربساط ندارن شکمها گشنه
ما به قول بچگیامون مسخره آمریکاییم چند سال یه بار تاسیسات هسته ای خودمون رو با خاک یکسان کنیم که شاید آمریکا دست از توحش برداره؟
توافق اگه به ازای نابود کردن یه میخ هم باشه بی معنی و ضرر اندر ضرره
ایران باید مثل کره شمالی نترس باشد
برای قضاوت و پیش داوری فعلا زود است باید دید این در نهایت چه توافقی صورت می پذیرد ....
آمریکا درسته که نمیتونه از لحاظ حقوقی تصمین بده ولیومیشه راهکارهایی در برجام گنجوند که چنانچه هر یک از طرفین از برجام خارج بسم براتون هزینه داشتهوباشه . مثلا اورانیوم غنی شده و سانتریفیوژها داخل ایران تحت نظارت آژانس پلمپ بشه یا اینکه چنانچه یکی از طرفین از برجام خارج بشه نتواند تحت هیچ شرایطی هیچ کدوم از طرفین مکانیسم ماشه رو فعال کنند. . راه های دیگه ای هم میشه براش پیدا کرد . چنین توافق بدون تضمینی به درد نمیخوره . بهترین راهکار اینه که ما هم بمب اتمی بسازیم و بعد سر میز مذاکره بشینیم با این اهرم فشار که اگه تحریم رو برندارند ما هم سلاح هسته ای رو در اختیار حزب الله و حماس و... قرار می دهیم.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی