اگر یک وبسایت فروشگاهی برای معرفی یا فروش محصولاتتان داشته باشید، حتما میدانید که داشتن درگاه پرداخت اینترنتی، اتصال درگاه به وبسایت، و چگونگی عملکرد آن یک ضرورت است. قطعا بدون درگاه پرداخت نمیتوانید محصولات یا خدماتی که در کسب و کار خود دارید را به صورت آنلاین به عرصهی فروش بگذارید و درآمدزایی کنید، فارق از اینکه در چنین حالتی اگر وب سایت فروشگاهی، درگاه پرداخت نداشته باشد، بدون شک منبع خوبی برای فروش و درآمدزایی شما نخواهد بود و صرفا فضاییست برای معرفی خدمات شما؛ درست شبیه یک وبلاگ ساده.
علاوهبر این یکی از مواردی که میتواند در افزایش فروش کالا و خدمات شما به عنوان مالک یک کسب و کار اینترنتی یا گردانندهی یک فروشگاه آنلاین، تاثیرگذار باشد، روش پرداختی است که با هدف افزایش تراکنشهای موفق مشتریانتان انتخاب میکنید. این همان دغدغهای است که بسیاری از فروشندگان آنلاین با آن مواجه هستند. بر همین اساس سعی کرده ایم در این مطلب به مسائل و مشکلاتی بپردازیم که مانع پرداخت موفق کاربران و مشتریان شما میشوند، و با بررسی این مصائب، برای هر یک راهکاری ارائه کنیم. بدون شک با درک دغدغههای کاربر و رفع مسائل مشکلزا در فرآیند پرداخت، به راحتی میتوانید شاهد افزایش فروش محصولات خود باشید و به صورت غیرمستقیم، مشتریان خود را به تکرار خرید از فروشگاهتان ترغیب کنید.
بهبود تجربه کاربری وبسایت با درگاه پرداخت در لایههای اولیهی بهینهسازی فرآیند پرداخت قرار دارد؛ فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین برای معرفی و فروش محصولات یا خدمات خود دارید، زمانی که مشتری شما وارد فروشگاه آنلاینتان میشود، طبعا مراحل زیر را دنبال میکند؛
۱. محصول موردنظر خود را جستجو و انتخاب میکند و برای خرید محصول کالای موردنظرش را به سبد خرید خود اضافه میکند.
۲. روی گزینهی ثبت سفارش کلیک کرده و اطلاعات کارت بانکی خود را برای تکمیل پرداخت وارد میکند.
۳. در قدم بعد جزییات سفارش و خرید مشتری ثبت شده و مراحل پردازش سفارش و ارسال آن توسط فروشنده آغاز میشود.
نکتهای که بسیار مهم است چگونگی اطمینان مشتری در خرید اول است؛ چه عاملی باعث شده تا فرد در اولین تجربهی خرید از وب سایت فروشگاهی با خیال آسوده و بدون هیچگونه نگرانی اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار وب سایت بگذارد و خرید خود را نهایی کند؟ چرا در سایر وب سایت های فروشگاهی که از قضا محصولات متنوع و باکیفیتی هم دارند فرآیند پرداخت اینگونه رقم نمیخورد و مشتری در نخستین ورود خود به وب سایت، پس از یک گشت و گذار کوچک در محصولات، وب سایت را بدون هیچ خریدی ترک میکند؟! پاسخ به این پرسش در عوامل زیر خلاصه میشود؛
تصور کنید مشتری شما وارد وب سایت فروشگاهیتان می شود و محصول مورد نظرش را انتخاب میکند. پس از این که روی گزینه پرداخت کلیک می کند و به صفحهی پرداخت هدایت میشود، بلافاصله با این جمله مواجه گردد: «درحال اتصال به درگاه، لطفا منتظر بمانید»، همین عبارت دو جملهای به ظاهر ساده، باعث خروج ۲۰ الی ۳۰ درصد خریداران میشود، حتی اگر این انتظار تنها دو الی سه ثانیه به طول بیانجامد. درست به همین سادگی بیست درصد از فروش خود را از دست دادهاید. البته ممکن است مشتری دوباره به عقب برگردد و فرآیند پرداخت را از صفر آغاز کند، اما چقدر به این موضوع خوشبین هستید؟ فکر می کنید چقدر احتمال دارد مشتری شما دوباره پرداخت ناموفق خود را تکرار کند؟! بهتر نیست با حذف موانع مشکلزا، ریسک این اتفاق را کاهش دهید! از خود میپرسید چگونه!؟ ما به شما خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.
همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردهایم، برای بهبود تجربه کاربری وب سایت فروشگاهی چند عامل در کنار یکدیگر قرار میگیرند که هر یک تکمیل کنندهی عملکرد دیگری خواهد بود. یکی از این موارد استفاده از درگاهی است که برای کاربران شناخته شده و مورد اعتماد باشد. برای این کار می توانید از درگاه پرداخت اینترنتی زرینپال استفاده کنید؛ زرین پال یکی از قدیمیهای حوزهی پرداخت به شمار میرود، که سابقهی طویلی در ارائهی خدمات پرداخت دارد و با تضمین امنیت اطلاعات بانکی کاربران برای مشتری، و ضمانت پرداخت کاربران برای فروشنده، توانسته نگاه متخصصان و علاقهمندان حوزهی فناوریهای مالی را به خود جلب کند.
فرآیند دریافت درگاه پرداخت زرین پال بسیار ساده و سریع است؛ برای این کار اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری و ثبت نام است. اگر در گذشته برای عضویت زرین پال اقدام کردهاید، اما تا به امروز برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از این پرداختیار درخواست ندادهاید، تنها نیاز است تا با اطلاعات ثبتنام اولیه، مانند شماره تلفن همراه یا ZP.IP اختصاصی خود وارد پنل کاربریتان شوید و برای دریافت درگاه پرداخت از طریق همان صفحه درخواست دهید. پس از بررسی درخواست شما توسط زرین پال، در صورتی که بسته به نوع کسب و کارتان، تمامی مدارک تکمیل باشد و مراحل قانونی کار را نیز به درستی طی کرده باشید، طی چند ساعت کوتاه درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال برای وب سایت فروشگاه شما فعال خواهد شد.
البته توجه داشته باشید که برای ایجاد حساب کاربری در زرین پال و دریافت درگاه پرداخت برای وب سایت، به شماره شبای حساب بانکی خود احتیاج خواهید داشت. پیش از وارد کردن شماره شبا به این نکته توجه کنید که از شبای متعلق به حساب بانکی معتبر و دارای گردش استفاده کنید، زیرا این شناسه توسط سامانه شاپرک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که یک حساب راکد باشد، یا با اطلاعات کارت ملی شما مطابقت نداشته باشد، برای تسویه حساب خرید مشتریانتان، مورد تایید قرار نخواهد گرفت و به اصطلاح نامعتبر شناخته شده و درخواست دریافت درگاه پرداخت شما رد میشود. چنانچه به شماره شبای حساب در حال گردش خود دسترسی ندارید، میتوانید به صفحه دریافت شماره شبا مراجعه کرده و با انتخاب بانک موردنظرتان، شماره شبای خود را دریافت کنید و با ثبت و ذخیرهی آن در پنل کاربری زرین پال، مشخصات کاربری خود را تکمیل کنید.
درگاه پرداخت زرین پال گزینه مناسبی برای کسب و کارهایی است که قصد دارند در سریع ترین زمان ممکن درگاه پرداخت امن و مطمئن دریافت کنند و به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته از خدمات و پشتیبانی مخصوص بهرهمند شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به شبکه های اجتماعی به آدرس www.instagram/zarinpal.com و یا وب سایت زرین پال (zarinpal.com) مراجعه کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی/