با بیستمین روز حمله روسیه به اوکراین

ژنرال مک‌مستر: روسیه در حال ناامید شدن است/ درخواست ایلان ماسک از پوتین برای مبارزه تن به تن/هشدار شدید آمریکا به چین درباره حمایت از روسیه/لغو طرح پنتاگون برای اعزام نیروی بیشتر به اوکراین

بیست روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۵۲
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 15 March 2022
|
53638 بازدید
|

ژنرال مک‌مستر: روسیه در حال ناامید شدن است/ درخواست ایلان ماسک از پوتین برای مبارزه تن به تن/هشدار شدید آمریکا به چین درباره حمایت از روسیه/لغو طرح پنتاگون برای اعزام نیروی بیشتر به اوکراین

بین الملل تابناک: بیست روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بایدن هفته آینده برای بحث درباره اوکراین به اروپا می‌آید
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۲:۳۴

یک مقام اروپایی خبر داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هفته آینده به بروکسل سفر خواهد کرد.

بایدن در بروکسل در نشست سران کشورهای اروپایی شرکت خواهد کرد تا درباره اوضاع اوکراین به بحث بپردازد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که روسیه روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه جو بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد.

آمریکا ۱۵ شخصیت و یک شرکت روسیه را تحریم کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۵۶

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۵ شخصیت و یک شرکت روس و همچنین الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور کشور بلاروس را تحریم کرد.

 وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد، دفتر کنترل دارایی های خارجی این کشور اعلام کرد که ۴ شخصیت و یک شرکت روس را تحریم کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این شخصیت ها به دلیل کتمان وقایع مربوط به مرگ سرگئی ماگنیتسکی حقوقدان و وکیل دعاوی روس یا نقض فاحش حقوق بشر علیه اویوب تیتیف، مدافع حقوق بشر روس در فهرست تحریم ها واقع شده اند.

از جمله شخصیت های روس که در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته، ناتالیا موشینکوا یک قاضی روس است.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که ۱۱ مقام دفاعی روسیه را که در سرکوب معترضان این کشور شرکت داشته اند، تحریم کرده اند.

بلینکن گفت: دولت روسیه سرکوب آزادی بیان شهروندان خود از جمله برای اعضای رسانه و همچنین آزادی تشکل و تجمع مسالمت آمیز را تشدید کرده است. امروز در روسیه، کسانی که گزارش‌های واقعی
درباره تهاجم این کشور به اوکراین ارائه می‌کنند یا از ولادیمیر پوتین انتقاد می‌کنند با اتهامات جنایی مواجه می شوند.

وزیرخارجه آمریکا ادامه داد: تحریم این ۱۱ رهبر ارشد دفاعی روسیه ادامه اقدامات ما در تحمیل هزینه های سنگین به وزارت دفاع روسیه به دلیل تهاجم نظامی بی رحمانه آن به اوکراین است که منجر به تلفات و رنج های غیرضروری برای مردم اوکراین از جمله مرگ کودکان شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین امروز تحریم های جدیدی علیه الکساندر لوکاشنو رییس جمهوری بلاروس وضع کرد. تحریم های امروز شامل هالینا همسر رییس جمهوری بلاروس نیز می شوند.

این تحریم ها اموال و منافع این شخصیت ها را در آمریکا مسدود می کنند و آمریکایی ها را از معامله با آنها منع می کند.

قدردانی لاوروف از موضع ایران درباره جنگ اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۲۵

لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزیر خارجه کشورمان در مسکو با قدردانی از موضع بی طرفانه ایران در تحولات اوکراین گفت: «قطعاً ما به موضوع اوضاع اوکراین و اطراف آن پرداختیم. من از همکاران ایرانی خود برای موضع متوازن و بی‌طرفانه خود و درک نگرانی‌های امنیتی روسیه که در نتیجه اقدامات ثبات زدای ایالات متحده و همپیمانان ناتو آن بروز پیدا کرده است. قدردانی می‌کنیم».

نام میلیاردر روسی و ۱۲ نماینده دوما در فهرست جدید تحریم ها از سوی ژاپن
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۲۴

وزارت دارایی ژاپن امروز سه شنبه اعلام کرد با تصمیم به افزایش ۱۷ نفر دیگر از شهروندان روسی به فهرست تحریم ها علیه روسیه شمار تحریم شدگان از سوی این کشور به ۶۱ نفر رسید که یک میلیاردر معروف و ۱۲ نماینده مجلس دوما را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» افزایش تحریم ها از سوی ژاپن به دنبال اعمال تحریم های آمریکا برای اشخاص روسی از جمله «ویکتور وکسلبرگ» میلیاردر معروف و ۱۲ نفر از اعضای دومای این کشور صورت گرفت.

وزارت دارایی ژاپن گفت «ویکتور وکسلبرگ»، ۱۲ نفر از اعضای پارلمان روسیه و ۵ نفر از اعضای خانواده «یوری کوالچونک» بانکدار روسی از سوی ژاپن نیز هدف تحریم قرار گرفته اند.

این درحالی است که پیش تر «هیروزاکو ماتسونو» سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفته بود ژاپن همسو با اقدامات گروه ۷ تحریم هایی علیه روسیه وضع خواهد کرد. او به خبرنگاران گفت:« از این پس در مورد تحریم ها، با توجه به شرایط همسو و هم جهت با کشورهای گروه ۷ پیش خواهیم رفت.»

به دنبال حمله روسیه به اوکراین ژاپن همچنین بانک مرکزی روسیه و ۷ بانک خصوصی این کشور را نیز در میان سازمان های دیگر و نیز اشخاص، بانک ها و نهادهای بلاروسی در فهرست تحریم ها قرار داده بود.

از سوی دیگر «یوشیماسا هایاشی»وزیر امور خارجه ژاپن در گفت و گو با خبرنگاران گفت بحران اوکراین نشان داد شورای امنیت سازمان ملل متحد نیاز به اصلاح دارد. از آنجا که روسیه کرسی دائمی در این شورا دارد و ژاپن به دنبال کسب کرسی دائم در این شوراست.

ژاپن همچنین به عنوان بخشی از تحریم های شدیدتر علیه مسکو ممنوعیت صادرات به روسیه از روز جمعه را گسترش داد که شامل ۳۱ مورد از جمله نیمه رساناها، تجهیزات ارتباطی، سنسور و رادار به همراه ۲۶ بسته تکنولوژی می باشد.

انگلیس خواستار محکومیت جنگ در اوکراین از سوی چین شد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۲۴

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به ادعای مطرح شده درباره درخواست روسیه از چین برای دریافت تجهیزات نظامی در بحبوحه جنگ اوکراین، اظهار داشت که پکن باید جنگ اوکراین را محکوم کند.

 «جیمز کلورلی» روز سه‌شنبه به شبکه رادیویی ال‌بی‌سی گفت: ما از چین و در واقع همه کشورها می‌خواهیم تا هرگونه حمایتی را که ممکن است از روسیه داشته باشند، متوقف کنند. وی افزود: ما می خواهیم تا جایی که ممکن است ائتلاف گسترده ای از مخالفت را با روسیه ایجاد کنیم، بنابراین مطمئناً در این زمینه با چینی‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد.

ژنرال مک‌مستر: روسیه در حال ناامید شدن است
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۱۹

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید گفت که تشدید حمله روسیه علیه اوکراین نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین و ارتش او به طور فزاینده‌ای "در حال ناامید شدن" هستند.

«هربرت مک‌مستر»، ژنرال بازنشسته و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز مدعی شد که روسیه هر کاری بتواند درخصوص "توقف کمک‌های بشردوستانه و ارسال تجهیزات و امکانات نظامی" به اوکراین انجام می‌دهد.

مک‌مستر روز دوشنبه در برنامه "سی‌بی‌اس مورنینگز" اظهار کرد: اما چیزی که شما اکنون مشاهده می‌کنید این است که روسیه به شدت در حال ناامید شدن است.

چندی پیش، روسیه، آمریکا را به دلیل فعالیت‌های بیولوژیکی در خاک اوکراین متهم کرد؛ اتهامی که کاخ سفید آن را رد کرد و چنین چیزی را "عملیات پرچم دروغین" توصیف کرد.

ژنرال مک‌مستر گفت: این نشانه واقعی "ضعف" است. فکر می‌کنم روسیه و به خصوص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در "مشکل و بحران واقعی" به سر می‌برند.

علی‌رغم افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص تسلیحات هسته‌ای و بیولوژیکی، مک‌مستر گفت که صحبت درباره احتمال جنگ جهانی سوم "کارساز و مفید" نیست.

این ژنرال بازنشسته و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا افزود: این مسئله شبیه به نوعی بازی است که در دستان پوتین می‌چرخد. او سعی دارد تا درخصوص چنین مسئله‌ای تهدید کند اما ما همچنان به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

اسلوواکی ۳ دیپلمات روس را اخراج کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۱۸

اسلوواکی از تصمیمش برای اخراج سه دیپلمات روس از این کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اسلوواکی بدون ارائه جزئیات اعلام کرد، این دیپلمات‌ها در سفارت روسیه در براتیسلاوا کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک را نقض کرده‌اند.

وی افزود: این دیپلمات‌ها باید ظرف ۷۲ ساعت اسلوواکی را ترک کنند و پلیس روز سه‌شنبه درباره این موضوع کنفرانسی خبری برگزار خواهد کرد.

این اطلاعیه در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین منتشر شد؛ حمله‌ای که بر روابط روسیه با اتحادیه اروپا و اعضایش از جمله اسلوواکی سایه افکنده است.

سفر رهبران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی به کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۱۸

رهبران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی امروز سه‌شنبه در یک ماموریت اتحادیه اروپا برای نشان دادن حمایت خود از دولت اوکراین، به کی‌یف سفر می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دولت لهستان اعلام کرد که سفر ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر این کشور به اوکراین در راستای ابراز همبستگی «بی چون و چرای» اتحادیه اروپا با این کشور انجام می‌شود.

نخست‌وزیر لهستان قرار است روز سه‌شنبه به همراه همتایانش از جمهوری چک و اسلوونی به کی‌یف سفر کند.

رهبران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی قرار است در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کنند.

هر سه کشور لهستان، جمهوری چک و اسلوونی عضو ناتو هستند

پتر فیالا، نخست وزیر چک در توییتی نوشت: هدف از این سفر بیان حمایت صریح اتحادیه اروپا از اوکراین و آزادی و استقلال آن است.

انگلیس دارایی بیش از ۱۰۰ الیگارش و نزدیکان پوتین را مسدود می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۱۶

دارایی‌های صدها تن از الیگارش‌های روسی، سازمان‌ها و اشخاص نزدیک به پوتین قرار است توسط دولت انگلیس مسدود شود.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، این اقدام از سوی دولت لندن پس از آن صورت می گیرد که لایحه‌ای برای هدف قرار دادن "پول کثیف" در انگلیس تصویب شده است.

این تحریم‌ها، دارایی‌های افرادی را هدف قرار می‌دهد که مسدود شده است و دولت آماده وضع تعرفه‌هایی بر کالاهای روسی است که شامل خاویار و نوشیدنی های الکلی می‌شود.

تصویب این قانون برای مقابله با پول کثیف در حالی صورت گرفته که دولت انگلیس بابت اینکه چرا به سرعت تحریم‌هایی را علیه اشخاص ثروتمند نزدیک به ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه انجام نداده به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و در نتیجه، این قانون جدید به سرعت تصویب شد تا الیگارش‌های روسی را بابت حمله روسیه به اوکراین "مجازات" کند.

حالا انتظار می‌رود لندن تحریم‌های بیشتری را علیه اشخاص نزدیک به پوتین وضع کند.

این قانون جدید قرار است یک ثبت جدید از نهادهای خارج از کشور ایجاد کند که صاحبان املاک خارجی در انگلیس را ملزم می‌کند تا هویت واقعی خود را اعلام کنند. این ثبت جدید هر سال باید به روز شود و برای آنهایی که از این کار اجتناب می‌کنند، مجازاتی در نظر گرفته می‌شود که شامل مسدود شدن دارایی‌هاست و نمی‌توانند آنها را فروخته یا اجاره دهند.

همچنین انتظار می‌رود لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس اسامی صدها تن از اشخاص و سازمان‌های مرتبط با روسیه را که به فهرست هدف تحریم‌های انگلیس اضافه می‌شوند، ارائه کند.

انگلیس قبلا و در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی روسی را به دلیل ارتباط با مسکو در فهرست تحریم‌ها قرار داده که یکی از آنها رومن آبراموویچ، مالک باشگاه ورزشی چلسی است.

همچنین دولت انگلیس تعرفه پنج میلیارد پوندی را بر نوشیدنی های الکلی ، خز و سایر کالاهای روسی وضع می‌کند. همچنین ورود دیگر کالاهای گرانقیمت روسی چون خاویار و الماس نیز به انگلیس ممنوع خواهند شد.

به نوشته ساندی تایمز، انگلیس تعرفه‌هایی را بر فروش خودروهای لوکس، سیگار و سایر کالاهای لوکس به روسیه و در اقدامی هماهنگ با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه ۷ به منظور "به حاشیه راندن و مجازات کرملین" وضع خواهد کرد.

همچین به نوشته روزنامه ساندی تایمز مقام‌های ارشد روسی و فرماندهان ارتش این کشور از جمله دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز با تحریم‌هایی روبرو می‌شوند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۱ مقام ارشد روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۱۴

 

وزارت خارجه آمریکا از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه مجتمع نظامی-صنعتی روسیه و ۱۱ نماینده عالی رتبه روسی که هشت تن از آن‌ها متعلق به وزارت دفاع روسیه هستند، خبر داد.

لغو طرح پنتاگون برای اعزام نیروی بیشتر به اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۳

کاخ سفید به دلیل آنجه منابع آگاه نگرانی از تحریک شدن روسیه خواندند ، مانع از اقدام پنتاگون در فرستادن نظامیان بیشتر به اوکراین برای آموزش سربازان این کشور شده است.

یورو نیوز به‌نقل از نشریه آمریکایی «پولیتیکو» گفت ، مقامات ارشد ارتش ایالات متحده در اوایل دسامبر ( آذر ) سال ۲۰۲۱ میلادی به کنگره این کشور اعلام کرده بودند که قصد دارند «چند صد» نفر دیگر از اعضای پرسنل عملیات ویژه را با هدف ارائه مشاوره‌های نظامی و آموزشی دربارۀ جنگ‌های غیرمتعارف، به اوکراین بفرستند.

این درخواست در زمانی مطرح شده بود که روسیه حدود ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز اوکراین مستقر کرده و باعث افزایش نگرانی‌ها در واشنگتن و اروپا دربارۀ احتمال وقوع حمله شده بود.

اما به گفته منابع آگاه مباحث مطرح شده در جلسۀ دوم دسامبر( 12 آذر ) کنگره، این نیروها به دلیل نگرانی‌های کاخ سفید از تحریک بیشتر مسکو، هرگز به اوکراین فرستاده نشدند.

ادعای آنها از سوی یکی از مقامات کنگره آمریکا نیز تایید شده است. او نیز به شرط ناشناس ماندن به این نشریه گفته است که مقامات پنتاگون به کمیته نیروهای مسلح سنا اطلاع داده‌اند که طرح آنها درنهایت به دلیل نگرانی‌های کاخ سفید لغو شده است.

به گفتۀ آنها مخالفت کاخ سفید با موضوع اعزام نیروی بیشتر در حالی بوده که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به عنوان یکی از حامیان جدی این طرح حتی قصد داشته که مستقیما از جو بایدن بخواهد این طرح را تصویب کند.

در آن زمان دولت بایدن همچنان به دیپلماسی امیدوار بود و بیم آن داشت که افزایش شمار نیروهای آمریکایی در اوکراین، تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل این تنش را خنثی کند.

عقب‌نشینی پیش از حمله

در واکنش به انتشار این گزارش، سخنگوی کاخ سفید منکر وجود هر نوع برنامه‌ای برای اعزام نیروی آموزشی بیشتر به اوکراین شد؛ با این وجود ایلان برمن، معاون ارشد اندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا که با سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا همکاری مشورتی دارد، می‌گوید که تصمیم برای اعزام نکردن پرسنل بیشتر، بخشی از یک رویکرد عمومی بوده است.

او می‌گوید: «این موضوع نیز بخشی از یک طرح بزرگتر بوده است که بر اساس آن کاخ سفید حتی قبل از آغاز درگیری اقدام به عقب‌نشینی کرد؛ آنهم در زمانی که همه ما می‌دیدیم روس‌ها در حال افزایش شمار نیروهای خود هستند.»

ایلان برمن می‌افزاید: «خودداری از فرستادن پرسنل بیشتر برای آموزش، خواه با تکیه بر فرضیات نادرست از آنچه ولادیمیر پوتین می‌خواست انجام دهد خواه به دلیل نگرانی از تحریک بیشتر پوتین (آنهم در حالی که او نیازی به تحریک نداشت) مثالی دیگر برای نشان دادن خطاهای محاسباتی آمریکا است که باعث شد واشنگتن رویکرد منفعلانه‌تری در قبال این بحران داشته باشد.»

به گفته هر سه منبع مطلع از این طرح پنتاگون، قرار بوده است که پرسنل جدید (جدا از مأموریت آموزشی رسمی ایالات متحده) به نیروهای اوکراینی آموزش‌های بیشتری در موضوع تاکتیک‌های چریکی و روش‌های جنگی غیرمتعارف بدهند.

طی یکسال گذشته، جمهوریخواهان کنگره آمریکا، دولت بایدن را تحت فشار قرار داده بودند تا حمایت‌های نظامی از اوکراین را تقویت کند و گفته می‌شود که چراغ سبز دولت بایدن در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی برای فرستادن موشک‌های ضدهوایی استینگر و جاولین‌ به اوکراین نیز نتیجه همین فشارها بوده است.

اگرچه از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، ایالات متحده تسلیحات بیشتری به این کشور فرستاده، اما درگیری‌ها تحویل جنگ‌افزار را با چالش‌های بسیاری روبرو کرده است.

خبرهای مربوط به طرح پنتاگون در حالی منتشر می‌شود که بر اساس گزارش‌های دریافتی از میدان نبرد اوکراین، بخش کلیدی استراتژی دفاعی این کشور به گروه‌های کوچکی از سربازان نامنظم متکی است که حملاتی به سبک چریکی علیه نیروهای روسی انجام می‌دهند.

شمار پناهجویان جنگ اوکراین از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفت
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۲

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد؛ از آغاز جنگ تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۹۲ پناهجو از اوکراین به کشورهای همسایه رفته‌اند.

 این کمیساریا در بیانیه اعلام کرد که در روزهای ۲۴ تا ۱۲ مارس بیش از نیمی از پناهجویان اوکراینی به لهستان و بقیه به سایر کشورهای همسایه رفته‌اند.

بر این اساس به لهستان یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۲۲۷ پناهجو، به مجارستان ۲۵۵ هزار و ۲۹۱، به اسلواکی ۲۰۴ هزار و ۸۶۲، به روسیه ۱۳۱ هزار و ۳۶۵، مولداوی ۱۰۶ هزار و ۹۹۴، به رومانی ۸۴ هزار و ۶۷۱ و به بلاروس ۱۲۲۶ پنهاجوی اوکراینی رفته‌اند.

همچنین ۳۰۴ هزار و ۱۵۶ پناهجوی اوکراین نیز به دیگر کشورهای اروپایی فرار کرده‌اند.

این نهاد بین المللی هشدار داد که در صورت تشدید بیشتر اوضاع در اوکراین، ممکن است تا ۴ میلیون غیرنظامی از این کشور فرار کنند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد که در این جنگ از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) تا ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) دستکم ۵۹۶ غیر نظامی کشته و یک هزار و ۶۷ نفر زخمی شده‌اند.

هشدار شدید آمریکا به چین درباره حمایت از روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۹:۴۴

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که اگر چین از روسیه در جنگ اوکراین حمایت کند با عواقب قابل توجهی مواجه خواهد شد.

 سخنگوی کاخ سفید گفت: اگر آنها (چین) کمک های نظامی یا غیره به روسیه ارائه کنند، به گونه ای که تحریم های ما را نقض کند، با عواقب قابل توجهی مواجه خواهند شد.

جن ساکی ادامه داد: جیک سالیوان مشاور امنیتی ملی آمریکا در دیدار امروز خود با یانگ جیچی همتای چینی خود در شهر روم ایتالیا در این خصوص به مقامات چینی توضیح داده است.

سخنرانی زلنسکی در مقابل نمایندگان کنگره آمریکا
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۹:۴۳

نمایندگان دموکرات کنگرۀ آمریکا اعلام کردند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین فردا چهارشنبه شانزدهم مارس ( ۲۵ اسفند) در مقابل نمایندگان کنگرۀ آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

رادیو فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد، نانسی پلوسی و چاک شامر با اعلام این خبر در نامه‌ای خطاب به نمایندگان آمریکا از سخنرانی زلنسکی در مقابل کنگرۀ آمریکا ابراز رضایت کردند.

 بسیاری از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا از جو بایدن می‌خواهند که در مقابل حملۀ نظامی روسیه به اوکراین از خود شدت عمل نشان بدهد.

ولودیمیر زلنسکی  پنجم مارس ( ۱۴ اسفند) ،در گفت و گویی ویدیویی با حدود صد تن از سناتورهای آمریکا خواستار ارسال هواپیماهای ساخت اتحاد شوروی سابق به اوکراین و تشدید تحریم های اقتصادی علیه روسیه شد.

اتحادیه اروپا چهارمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۹:۴۲

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هدف قرار دادن برخی افراد و نهادهای روسی چهارمین بسته تحریمی علیه مسکو را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، فرانسه که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرد که این اتحادیه در مشورت با شرکای بین المللی خود بسته چهارم تحریم ها علیه نهادها و اشخاص دخیل در تهاجم علیه اوکراین و همچنین چندین بخش از اقتصاد روسیه، را تصویب کرد.

ریاست اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلان کرد که این اتحادیه همچنین بیانیه‌ سازمان تجارت جهانی «در مورد تعلیق اجرای بند مطلوب‌ترین کشور برای روسیه و تعلیق درخواست بلاروس برای الحاق به WTO» را تأیید کرد.

این اعلامیه ها با تصمیم رهبران اروپا در نشست ورسای مبنی بر تحریم مجدد روسیه مطابق بود. آنها به این اراده دست یافتند که در صورت ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، بسته تحریم های سختگیرانه ای در پیش خواهد بود.

از زمان آغاز جنگ در ماه گذشته، اتحادیه اروپا اقدامات سختی را برای هدف قرار دادن ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، سیستم مالی این کشور و الیگارشی‌های پر قدرت اتخاذ کرده است. هفته گذشته، کشورهای عضو اتحادیه با اعمال تحریم‌ها بر روی ۱۶۰ فرد موافقت کردند و محدودیت‌های جدیدی را بر صادرات فناوری ناوبری دریایی و ارتباطات رادیویی افزودند.

آنها همچنین تصمیم گرفتند سه بانک بلاروسی را از سوئیفت حذف کنند. در مجموع، اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا اکنون علیه ۸۶۲ فرد و ۵۳ نهاد اعمال می شود.

در بیانیه‌ای که پس از این اجلاس منتشر شد، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت بسته چهارم تحریم‌ها روسیه را بیشتر منزوی می‌کند و منابع تامین مالی این جنگ را از بین می برد.

او گفت که اتحادیه اروپا با کشورهای گروه هفت برای افزایش فشار بر مسکو همکاری خواهد کرد.

زلنسکی: مذاکرات با روسیه سه‌شنبه ادامه می‌یابد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۹:۴۱

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد شنبه گفت که روسیه نتایجی که از حمله به اوکراین به دنبال آن بود را بدست نیاورده است.

وی در ادامه سخنانش گفت که در حال حاضر دور چهارم تحریم‌ها علیه روسیه در حال آماده شدن است.

زلنسکی اضافه کرد: «روسیه تلفات زیادی در اوکراین داشته و مسکو واقعیت را درباره تلفات خود نمی‌گوید».

رئیس جمهور اوکراین همچنین خبر داد که مذاکرات با روسیه روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد یافت.

زلنسکی به موضوع انتقال غیرنظامیان از شهرهای اوکراین نیز اشاره کرد و گفت که 3040 غیرنظامی روز دوشنبه از ماریوپول منتقل شده‌اند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا زندگی در این کشور به حالت طبیعی بازگردد.

مقام اوکراینی: ۱ تا ۸ هفته دیگر به معاهده صلح دست می‌یابیم

مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین گفت که معاهده صلح روسیه و اوکراین می‌تواند حداقل ظرف یک تا دو هفته و حداکثر در ماه مه منعقد شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اولکسی آرستوویچ، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) درباره زمان تخمینی توافق بر سر معاهده صلح با روسیه گفت: فکر می‌کنم که به احتمال زیاد تا اوایل ماه مه، به معاهده صلح دست یابیم، حتی شاید زودتر از آن. یا ظرف یک تا دو هفته آینده به توافق صلحی همراه با خروج نیروها دست می‌یابیم، یا پس از یک دوره دیگر مذاکره، در پایان ماه مه.

چهارمین دور مذاکرات میان روسیه و اوکراین در روز گذشته و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد. طرف اوکراینی اعلام کرد که وقفه‌ای فنی صورت گرفته و این مذاکرات، امروز (سه‌شنبه) ادامه خواهد یافت.

درخواست ایلان ماسک از پوتین برای مبارزه تن به تن

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را به نبردی تن‌ به تن بر سر اوکراین فراخواند.

به گزارش فرانس ۲۴، این کارآفرین میلیاردر که بنیانگذار شرکت هوافضای اسپیس ایکس است، از رهبر روسیه خواست به جای آن که سربازانش را به جنگ در آن سوی مرزها بفرستد، خود پا به صحنه نبرد بگذارد.

او با مخاطب قرار دادن صفحه رسمی انگلیسی ولادیمیر پوتین، نوشت: «من بدین‌ وسیله ولادیمیر پوتین را به مبارزه‌ای تن به تن دعوت می‌کنم.» و به روسی افزود: «آیا این مبارزه را می‌پذیرید؟»

درخواست ایلان ماسک از پوتین برای مبارزه تن به تن/هشدار شدید آمریکا به چین درباره حمایت از روسیه

او در پاسخ به یکی از ۷۷ میلیون دنبال کننده‌اش در توییتر درباره آن که چقدر جدی است، نوشت: «کاملا جدی»، و افزود: «اگر پوتین می‌توانست به راحتی غرب را تحقیر کند، این دعوت به مبارزه را می‌پذیرفت. اما نمی‌تواند.»

کرملین تاکنون هیچ واکنشی به این توییت ایلان ماسک نشان نداده است.

ایلان ماسک ۵۰ ساله که زاده آفریقای جنوبی است، پیشتر حمایت خود را از کی‌یف نشان داده بود. او همچنین به درخواست کی‌یف برای فعال کردن سرویس اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین و ارسال تجهیزات برای اتصال در مناطقی که ارتش روسیه به آن‌ها حمله کرده است، پاسخ مثبت داد.

ایلان ماسک در توییتر بسیار فعال است. در ماه فوریه و زمانی که تنظیم‌گر بازار سهام ایالات متحده، او و شرکت تسلا را جریمه و محدود کرد، آن نهاد را به نقض آزادی بیان خود متهم کرد.

ماسک که علاقه زیادی به ابراز وجود در فضای رسانه‌ای دارد، در پیامی نیز از معترضان کانادایی که مخالف محدودیت‌های کرونایی دولت بودند، حمایت کرد و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، را با آدولف هیتلر مقایسه کرد، اما کمی بعد آن را حذف کرد.

گوترش: وقوع جنگ هسته‌ای ممکن است

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای حین حمله‌اش به اوکراین "ممکن" است.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دوشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش از حمله به اوکراین برای قرار دادن نیروهای هسته‌ای خودش در بالاترین سطح هشدار یک "تحول استخوان‌سوز" بود.

او گفت: دورنمای درگیری هسته‌ای که زمانی "غیر قابل تصور" بود، اکنون به محدوده "احتمال" بازگشته است. زمان آن فرا رسیده که وحشتی که علیه مردم اوکراین ایجاد شده، متوقف کنیم و در مسیر دیپلماسی و صلح قرار بگیریم.

گوترش خواستار حفاظت از تاسیسات هسته‌ای در اوکراین شده و همچنین اعلام کرد که سازمان ملل ۴۰ میلیون دلار از بودجه واکنش اضطراری مرکزی خود را برای کمک به اوکراینی‌ها اختصاص میدهد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: این بودجه کمک خواهد کرد تا منابع غذایی، آب، دارو و سایر کمک‌های حیاتی به این کشور تامین مالی شده و همچنین کمک‌های نقدی ارائه شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۱۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ایلان ماسک قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ایلان ماسک تو توهمه. پوتین طوری کتکش بزنه که صدای ...
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
"ماسک که علاقه زیادی به ابراز وجود در فضای رسانه‌ای دارد" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عزیز برادر امثال او نیازی به این کار ندارند. عطر دستاوردهای تکنولیژیکی او به مشام کودکان ده ساله هم رسیده .
متاسفم که نمیخواین قبول کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
با این صحبتهای لاوروف معلوم میشه پیش کشیدن تعهد و تضمین کتبی از سوی روسیه فقط برای امتیاز گیری دو طرفه روسها از امریکا و ایران برای نهایی شدن مذاکرات رفع تحریمها که در حال حاضر با توجه به شرایط بازار نفت هم به نفع امریکا ست و هم به نفع ایران هست بوده است. در مورد امریکا که سر روسیه با عدم دادن تضمین کتبی به سنگ خورد. ولی در مورد ایران لاورف با ادعای بی پایه گرفتن تضمین کتبی از امریکا می خواهد به وزیر خارجه ایران بگوید که امریکا به ما تضمین کتبی داد پس شما هم باید به ما تضمین کتبی(بخوانید توافقات رسمی برای همکاریهای اقتصادی بلند مدت) بدهید که بخش بزرگی از درامد بازگشت نفت ایران به بازار خرج خرید تسلیحات و گندم و نیروگاه و... فقط از روسیه و شرکتهای روسی شود. واقعا نام دوست و متحد را هم خراب کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ایلان ماسک قهرمان!!!؟؟؟کاش بن سلمان را در کشتار کودکانی یمنی،خانم سوچی را در کشتار و آواره کردن مسلمانان روهینگیا،رئیس جمهور چین را در کشتار مسلمانان اویغور،رئیس جمهور آمریکا را در کشتار افغانستانیها،عراقی ها و سوری ها،به مبارزه تن به تن میطلبیدی!!!؟؟؟پدر سیاست بسوزه که اخلاق را پایمال می‌کنه و جهان را به دو دسته ی انسان خوب و انسان بی ارزش تقسیم میکنه،بنده مخالف جنگ و کشته شدن انسانهای بیگناه هستم،اما اعتراف میکنم که از به جان هم افتادن این به ظاهر انسان های متمدن موبور چشم آبی اصلا ناراحت نیستم،اینا کیا هستند؟؟؟ هموناییکه جنگ جهانی اول و دوم را راه انداختند و...حالا طرفدار حقوق بشر و .... شده اند،هر چه که وجود نحسشان از روی زمین کم بشه،جهان بهتر خواهد شد.
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
انشالله پوتین هرچه زودتر به درک واصل شود و دنیا وما ایرانیها از شررش راحت شویم.
پاسخ ها
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
شر پوتین برای ما ایرانی ها چی بوده؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
پوتین از نظر من یک قهرمانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
آمین، پوتین شیطانی بسیار بسیار بزرگ
لقمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
دولت آمریکا از اختلافات نهایت بهره‌برداری را می کند بخاطر همین آمریکا ابرقدرت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
مستر پوتین مستر پوتین آماده باش آماده باش
بهر نبرد تن به تن آماده باش آماده باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ایلان ماسک هم گویا زیاد فیلم میبینه!
بابا علی جان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ایلان ماسک ، شما چقدر احمق و ساده هستید !!!! ؟؟؟؟؟

پوتین ، همچون سایر دیکتاتورها ، فقط راه انداز و ادامه

دهنده جنگ و تجاوز و اشغال و سرکوب هستند

و نه تنها خودشان هیچوقت پا به میدان جنگ نمیگذارند

که حتی برادران و فررندان و نوه ها و عموزاده هاو کلیه

فامیلهای خودشان را هم به میدان جنگ اعزام نکرده و

نمیکنند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
چرا پوتین دیکتاتور محسوب میشود؟
تبلیغات پروپاگاندای رسانه ای چنین مطلبی را القا میکنند
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
بابا ایلان پوتین جای عمه بزرگته .چکارداری با این فرتوت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
آمریکا نیروی نظامی ارسال کنه!!؟ هرگز!
آمریکا تنها به جایی نیروی نظامی اعزام می کنه که بدونه کشور ضعیف باشه و بتونه به راحتی در آنجا پیروز بشه. جنگ ها و تجاوزهات چند دهه اخیر گواه
آمریکا فقط به اوکراین سلاح می فرسته تا هم جنگ طولانی تر بشه یا تحریم اقتصادی که در هر دو صورت روسیه تضعیف بشه. این وسط مردم بدبخت اوکراین هم کشته و آواره بشن چه باک!! تازه سوژه های تبلغاتی اش هم برای تضعیف روسیه هم زیادتر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
وقتی که انسان ها اینگونه به جان یکدیگر می افتند و همدیگر را میکشند با این که در قرن ۲۱ هستیم و ادعای متمدن بودن داریم : هنوز با انسانیت و تمدن فاصله ی زیادی داریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
انسانیت و تمدن فقط یه شعاره. زیاد بهش دل نبندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
این وحشی ها دو تا جنگ جهانی راه انداختند حالا ادای آدمها را در میارن
ناشناس
|
Turkey
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
پوتین یک دیکتاتور روانی ترسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
دیکتاتور اون آمریکای ذلیل شدس
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات