دو هزار و نهصد و پنجاه و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

وزیر نفت همکاری نفوذی‌های داخلی در ماجرای هک پمپ بنزین‌ها را تایید کرد / ابوترابی‌فرد: اشکی که جهان برای اوکراین می‌ریزد، اشک تمساح است / وزیر اقتصاد: برای هر سناریوی بدبینانه در وین آمادگی داریم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: احمدی‌نژاد هم در ابتدای کارش ناشی بود و سراغ لغو تغییر ساعت رفت / ادعای مجله آمریکایی: چین برای حمله به تایوان برنامه دارد! / وال‌استریت‌ژورنال: ایران یک نظام بانکی برای دورزدن تحریم‌ها ایجاد کرده ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۲۴
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 18 March 2022
|
23055 بازدید
|

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

احمدی‌نژاد هم در ابتدای کارش ناشی بود و سراغ لغو تغییر ساعت رفت

علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح طلب:تصمیم‌گیران در مجلس و دولت به دلیل ناآگاهی و ناآشنا بودن به امور، اعتماد به نفس ندارند یک کاری را که آغاز می‌کنند به پایان برسانند، برای همین در مجموع آن چیزی که شاهدش هستیم این است که از مسئولیت شانه خالی می‌کنند.دولت و مجلس هیچ کدام‌شان اعتماد به نفس ندارند، تصمیم‌گیران در مجلس و دولت به دلیل ناآگاهی و ناآشنا بودن به امور، اعتماد به نفس ندارند یک کاری را که آغاز می‌کنند به پایان برسانند، برای همین در مجموع آن چیزی که شاهدش هستیم این است که از مسئولیت شانه خالی می‌کنند.در مورد تغییر ساعت که در بسیاری از کشورهای دنیا رسم است و مردم هم عادت کرده‌اند می‌بینیم با این اقدام مجلس مردم امروز می‌پرسند چند روز دیگر چگونه در ساعت گرما سرکار برویم و در اوجش به خانه بازگردیم؟ توجه داشته باشید تغییر ساعت حرکتی بوده که از نظر علمی و منطقی اثبات شده و نتیجه هم داده است.یک بار آقای احمدی‌نژاد که اول کارش ناشی بود و به سراغ تغییر ساعت رفت، حالا هم این‌ها رفته‌اند که نشان می‌دهد کار بلد نیستند و نمی‌توانند اقدامی سازنده برای ملت انجام دهند؛ لذا کارهای بی‌مورد را آغاز و در میان راه هم رها می‌کنند./ایلنا

ادعای مجله آمریکایی: چین برای حمله به تایوان برنامه دارد!

نیوزویک بر اساس یک‌ سند اطلاعاتی روسیه مدعی شده است که چین برنامه هایی برای حمله به تایوان در پاییز آینده دارد!

ادعای«ربوده شدن» و «۲ سال زندان به اتهامات امنیتی» ثیت شد / شکایت یک میلیارد دلاری سرباز آمریکایی از ایران

یکی از کهنه سربازان نیروی دریایی آمریکا که نزدیک به دو سال بنا به اتهامات امنیتی در ایران زندانی بود، از دولت ایران به اتهام "ربوده شدن، گروگان گیری و شکنجه شدنش" به دادگاهی در آمریکا شکایت کرده و خواستار دریافت ۱ میلیارد دلار غرامت از اموال ایران شده است.به گزارش آسوشیتدپرس، "مایکل وایت" کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا از آنچه "آزار و اذیت طولانی و مستمر" در دوران زندان در ایران می گوید، خواهان دریافت غرامت ۱ میلیارد دلاری شده است.او در شکواییه خود مدعی شده ماموران زندان در ایران او را شکنجه کرده اند؛ از جمله کتک زدن و مشت زدن، شلاق زدن به پاهایش، محرومیت از غذا و نوشیدنی، و تحت فشار قرار دادن برای اعتراف به جاسوسی برای دولت آمریکا.

وزیر نفت همکاری نفوذی‌های داخلی در ماجرای هک پمپ بنزین ها را تایید کرد

اوجی وزیر نفت در مصاحبه با خبرگزاری فارس: جدای از حربه‌های تحریمی علیه صادرات نفت و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی ایران، دشمن برنامه‌ریزی کرد که با استفاده از نفوذی‌های داخلی و خارجی در سامانه سوخت کشور اختلال ایجاد کند؛ بدین ترتیب سه‌شنبه ۴ آبان‌ ماه همه جایگاه‌ های سوخت کشور با حمله سایبری دشمن دچار اختلال شد. فارس: پس شما همکاری نفوذی‌های داخلی را در ماجرای هک سامانه سوخت تایید می‌کنید؟ اوجی: بله هم نفوذی‌های داخلی در این ماجرا نقش داشتند و هم عوامل خارجی. چون فقط یک حمله نبود و دو سه بار با روش‌های مختلف به ما حمله کردند. واقع در نظر داشتند که اتفاقاتی بدتر از آبان‌ماه ٩٨ را در کشور ایجاد کنند.

وال‌استریت‌ژورنال: ایران یک نظام بانکی برای دورزدن تحریم‌ها ایجاد کرده

خبرنگار وال استریت ژورنال‌گزارش داده است که ایران یک سیستم بانکی و مالی مخفی برای مدیریت ده‌ها میلیارد دلار تجارت سالانه که تحت تحریم‌های تحت رهبری ایالات متحده ممنوع شده بود، ایجاد کرد و به تهران اجازه داد در مذاکرات چندجانبه هسته‌ای دوام بیاورد و به آن اهرم فشار بدهد.مقامات غربی می گویند سیستم مخفی به اندازه کافی خوب عمل کرده است که مقامات ایرانی قصد دارند آن را به بخشی دائمی از اقتصاد تبدیل کنند، نه تنها برای محافظت از ایران در برابر کمپین های احتمالی تحریم های آتی، بلکه همچنین برای اینکه بتواند تجارت بدون نظارت را انجام دهد.

انهدام یک تیم تروریستی در «خوزستان»

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همزمان با هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی در استان خوزستان و ضربه بر پیکره معاندین و تروریست‌های ضد انقلاب خبر داد.فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی و دستگیری اعضای آن خبر داد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است: "با تلاش شبانه‌روزی چندین ماهه و گسترش چتر اطلاعاتی پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی استان، با هدایت سازمان اطاعات فرماندهی انتظامی کشور تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب و سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم منطقه که به دنبال، ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف استان خوزستان، بروز درگیری‌های قومیتی، ایجاد اغتشاش، آشوب و حمله به اماکن حساس و حیاتی استان بودند را شناسایی و منهدم کردند.این تیم تروریستی ضمن ارتباط‌گیری با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم و دریافت پول جهت انجام ماموریت‌های خرابکارانه و حمله به چهره‌های منتفذ استان؛ با استفاده از مواد منفجره در سال جاری، اقدام به تخریب و آتش‌سوزی منازل و اماکن عمومی در سطح استان کرده بودند.این تیم تروریستی منتسب به گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه بوده و از سوی آنها هدایت و حمایت می‌شده است."

ابوترابی‌فرد: اشکی که جهان برای اوکراین می‌ریزد، اشک تمساح است

ابوترابی فرد در ادامه تأکید کرد: وجود مبارک امام عصر(عج) کره خاکی را به مدرسه‌ای بدل می‌کند که امروز قدرت‌های فاسد این کره خاکی، اجازه نمی‌دهند راه برای اندیشه فراهم شود. هشت سال تهاجم بر ملت یمن به این خاطر است که از ساخت یک نظام مبتنی بر ایمان و اندیشه جلوگیری کنند. امروز هم برای مردم مظلوم اوکراین متأسف و رنجوریم. ما هرگز از جنگ و تهاجم استقبال نمی‌کنیم؛ اما اشکی که جهان برای اوکراین می‌ریزد، اشک تمساح است. آنها خودشان این بحران را به‌وجود آوردند و امروز از آن استقبال می‌کنند./ایسنا

وزیر نفت: تمام پول نفت فروخته‌شده را گرفتیم

وزیر نفت گفت: نه تنها درآمدهای نفتی حاصل از صادرات نفت در دولت سیزدهم به تمام و کمال وصول می‌شود، بلکه ما وصول درآمدهای سنواتی را نیز احیا کرده‌ایم.

امام جمعه گرگان: ۱۲ نفر از یاران امام زمان از دیار «جرجان» خواهند بود

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه یاران امام زمان (عج) از سرتاسر دنیا خواهند بود، گفت: در برخی روایات آمده یک نفر و در برخی روایات نیز ۱۲ نفر از یاران ایشان از جرجان یا گلستان امروزی خواهند بود.

وزیر اقتصاد: برای هر سناریوی بدبینانه در وین آمادگی داریم

وزیر اقتصاد در روزنامه فایننشال تایمز نوشت :مذاکرات فعلی در وین به طور بالقوه می تواند به نتایج مثبت اقتصادی برای ایران، به ویژه در بخش بانکی و ارز خارجی بینجامد اما برای هر سناریوی بد بینانه ای هم آمادگی داریم.احسان خاندوزی ، وزیر امور اقتصاد و دارایی در مقاله ای در روزنامه فایننشیال تایمز کارنامه دولت جدید در هفت ماه گذشته را مثبت ارزیابی کرد و نوشت: در مدت گذشته تلاش کردیم تا به رغم محدویت های موجود بر سر راه تجارت ایران، فروش نفت را افزایش دهیم و نوسانات ارزی و نرخ تورم را هم کنترل کنیم.

گزارش محرمانه مقام‌های آمریکایی به کنگره درباره پیشرفت مذاکرات وین

نشریه «پالتیکو» نوشته است، دو مقام ارشد دولت «جو بایدن» روز پنجشنبه به کنگره گفته‌اند مذاکرات وین به مرحله حل مسائل نهایی رسیده است.این نشریه نوشت: «رابرت مالی» نماینده دولت بایدن در امور ایران و «برت مک‌گورک» دستیار شورای امنیت ملی آمریکا در امور غرب آسیا در جلسه محرمانه کنگره توضیحاتی درباره روند مذاکرات ارائه کرده‌اند.پالتیکو به نقل از سه فرد مطلع درباره این جلسه که با حضور اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد نوشت، مالی و مک‌گورک با لحنی خوش‌بینانه از پیشرفت مذاکرات گفته و از قریب‌الوقوع بودن توافق برای از سر گرفتن برجام خبر دادند.یک نماینده دموکرات کنگره که نمی‌خواست نامش فاش شود، با تکرار ادعاهای اخیر مقامات غربی به‌منظور انداختن توپ در زمین ایران گفت: «حصول توافق نزدیک است. فقط منتظر ایران هستیم. روسیه از درخواست برای رفع تحریم عقب‌نشینی کرد.»

اروپا: به مذاکرات وین خوش‌بین هستیم

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه به نتیجه مذاکرات وین خوش‌ بین است و به تلاش‌ها برای موفقیت گفت‌وگوها ادامه می‌دهد. وی روز جمعه در نشست خبری از بروکسل افزود: جوسپ بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام و تیمش، زمان و انرژی زیادی را صرف به نتیجه رساندن روند مذاکرات می‌کند تا این توافق کامل اجرا شود. وی بر همین اساس عنوان کرد: ما همچنان به نتیجه مذاکرات خوش‌بین هستیم و به همین دلیل سرگرم تلاش هستیم. اگر خوش‌بین نبودیم تلاش‌ها را متوقف می‌کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۶
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
امثال سحر قریشی و فراهانی آبروی دختر ایرانی رو بردن ،
واقعا شرم اوره ، طرف رفته ترکیه که زین یک انسان فاسد و فاسق و نجس بشه ؟؟؟
واقعا غیرت مردان ایرانی مرد ، واقعا پدر مادر قریشی دیگه آبرویی براشون نمونده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
نگاهی به پرداختی کارکنان دولت در سازمانهای خاص ۱_
اکثر کارکنان دولت حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۷۶ ساعت اضافه کار نکرده دارن (به غیر پرستاران که واقعا بدون حضور فیزیکی یک ریال نمیگیرن )
۲_ فوق العاده هایی میگیرن که اصلا به گوش ما نخورده ،
بهره وری ، نیم عشر ، پاداش ۶ ماهه اول ، پاداش شش‌ماه دوم ،
حق ایاب ذهاب ، حق تلفن همراه ، حق مسکن و ...
آقای رییسی دریافتی ماهی ۱۵۰ میلیون ذخیره های نظام واقعا ظلم است در حق کارگر و معلم
فاصله طبقاتی تو کشور تبدیل به گسل طبقاتی شده ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
دیگه از فاصله طبقاتی و شکاف طبقاتی و این حرفا گذشته داداش
چهار درصد تو یه ایران دیگه ای زندگی می کنند و
نودوشش درصد هم تو یه ایران دیگر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
روحانی نظام دور زدن تحریم ها را لو داد ...
علی
|
United States of America
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
آقای ابوترابی بفرمایید اشکی که غرب برای اکراین میریزد نه اشکی که جهان برای اکراین میریزد. هر چند که مخالف جنگ و خونریزی هستم ولی این آشیه که غرب برای اکراین پخته.

این سیاست خود بزرگ بینی غربیهاست که دید و نظر خودشون رو دید و نظر دنیا قلمداد میکنن. و با رسانه قوی که دارن و اینقدر تکرار میکنن که افکار عمومی رو به اشتباه بندازن. مواظب باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
خدایا خودت این بساط بی عدالتی رو جمع کن ، واقعا خسته شدیم از این همه تبعیض ، یه عده اینقدر بهشون میرسن که نمیدونند چطوری خرج کنند ، یه عده هنوز پیامک حقوق نیومده پای قرضهای که در طور ماه کردن رفته ؟؟ آقای رییسی پول یکسال رتبه بندی رو معلوم نیست کجا خرج کردی ، دادی نورچشمی ها ، دادی به ... حداقل تو رو به جدت قسم حق التدریس این ۶ ماهه رو بده تا یه جفت کفش بتونیم بخریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
حدود نیم میلیارد دلار پول کشور که شاه به انگلیس برای خرید تجهیزات نظامی داده بود بعد از بیش از ۴۰ سال آزاد شد مطمئن هستم که به ملت که چیزی نمیرسه ولی هر نهاد و شخصی که خرج میکنه یه فاتحه بخونه
محسن
|
Belgium
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
وزیر اقتصاد گرامی از حرفهای تو خالی و شعاری دست بردار..؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
الان کشورهای اروپایی وامریکا هم دارند طرح تغییر ساعت رو لغو می کنند، بعد یک عده هنوز به اون تئوری عقب مونده چسبیدن و فکر می کنند با بازی کردن با نام این واون می تونند کارشون رو توجیه کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
وقتی که وایت (مایکل وایت) ادعای خسارت میکند، رقیب یامورد معامله او یعنی سیروی عسکری هم از آمریکا ادعای خسارت کند تا باز هم بازی به تساوی بکشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
نکته جالب در مورد مجلس انقلابی اینه که هیچ توجهی به نظرات کارشناسی مرکز پژهشهای مجلس نداره!! در هر دو موضوع لغو تغییر ساعت و طرح صیانت ، نظر کارشناسانه مرکز پژوهشهای مجلس مخالف است!!!.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...