با چهل و ششمین روز حمله روسیه به اوکراین

کاروان 13 کیلومتری ارتش روسیه در شرق اوکراین/ آغاز بازگشت سفرای کشورهای اروپایی به کی یف/ قوت گرفتن احتمال ایجاد پایگاه‌های نظامی دائمی ناتو در شرق اروپا/ ارسال ۱۲۰ فروند خودروی زرهی و سامانه موشکی به اوکراین از سوی انگلیس

چهل و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۴۷
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 10 April 2022
|
39303 بازدید
|

قوت گرفتن احتمال ایجاد پایگاه‌های نظامی دائمی ناتو در شرق اروپا 

بین الملل تابناک: چهل و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کاروان 13 کیلومتری ارتش روسیه در شرق اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۳:۴۷

شبکه سی ان ان براساس تصاویر ماهواره‌ای از صف هشت مایلی(13 کیلومتری) کاروان نظامی ارتش روسیه به سمت مناطق شرقی و جنوبی اوکراین خبر داد.

براساس تصاویر ماهواره‌ای شرکت مکسار، کاروان نظامی روسیه روز یک شنبه از طریق شهر بورلوک در شرق خارکیف در نزدیکی مرز با روسیه در حال انتقال به شرق و جنوب این کشور است.

آغاز بازگشت سفرای کشورهای اروپایی به کی یف/ قوت گرفتن احتمال ایجاد پایگاه‌های نظامی دائمی ناتو در شرق اروپا/ ارسال ۱۲۰ فروند خودروی زرهی و سامانه موشکی به اوکراین از سوی انگلیس

طبق اطلاعات دریافتی، این کاروان نظامی شامل خودروهای زرهی، کامیونها و یدک کشهای توپخانه و تجهیزات پشتیبانی است.

در همین ارتباط، مقامات اوکراینی می‌گویند که نبرد اصلی اکنون در شرق اوکراین در جریان است و توپخانه سنگین در سرتاسر منطقه دونباس در حال تبادل آتش است.

رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین روز جمعه به شبکه سی ان ان گفت که نیروهای روسی درحال بازسازماندهی در سراسر مرز هستند و طرح آنها پیشروی به سمت خارکیف است.

مقامات اوکراینی با اشاره به تغییر تمرکز روسیه بر مناطق شرقی و جنوبی خواستار تخلیه فوری غیرنظامیان شده‌اند.

تعلیق روابط لهستان با مجارستان به دلیل حمایت از روسیه
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۱:۴۳

معاون نخست وزیر لهستان شبانگاه شنبه به وقت تهران گفت که به دلیل موضع مجارستان در قبال رویدادهای اوکراین، روابط با بوداپست به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «یاروسلاو کاچینسکی» معاون نخست وزیر لهستان دلیل این اقدام را نادیده گرفتن وقایع «بوچا» در اوکراین از سوی «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان عنوان کرد و گفت که اوربان به «چشم پزشک» نیاز دارد.

وی افزود که احیای روابط تنها پس از تغییر در ارزیابی ها از جنگ در اوکراین امکان پذیر است.

پیش از این، «زولتان کواچ» از نمایندگان کابینه مجارستان گفته بود که پرداخت پول گاز روسیه به «روبل»، تحریم‌ها را نقض نمی‌کند. به گفته وی، روسیه و مجارستان قرارداد دوجانبه دارند.

پیش از آن رئیس کمیسیون اروپا به مجارستان درباره خطر نقض تحریم ها علیه روسیه هشدار داده بود.

روابط میان مجارستان و روسیه از سال ۱۹۹۱ به این سو رو به پیشرفت بوده است که یکی از دلایل آن به انتخاب «ویکتور اوربان» در سال ۲۰۱۰ به عنوان نخست‌وزیر مجارستان و اعلام سیاست «گشایش به شرق» از سوی او مربوط می‌شود.

این سیاست که برای مخالفت با ائتلاف‌های غربی مانند اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل طراحی شده بود از روسیه به عنوان یک متحد قابل اتکا یاد می‌کند.

بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، نخست‌وزیر مجارستان علی‌رغم فشارهای اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را رد کرد. این موجب شده مقام‌های اتحادیه اروپا و ناتو از سیاست‌های مجارستان انتقاد کنند.

درخواست اوکراین برای خرید توپ‌های خودکششی از آلمان
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۱:۴۲

علی‌رغم مخالفت‌های مکرر آلمان با درخواست‌های اوکراین برای فروش سلاح، کی‌یف این‌بار خواستار توپخانه‌های خودکششی شد.

شبکه «ریانووستی» به‌نقل از منابع مطلع نوشت که اوکراین طی درخواستی رسمی از برلین خواست ۱۰۰ دستگاه توپخانه خودکششی به این کشور بفروشد.

به گفته این منابع، توپخانه‌های مورد نظر اوکراین، از مدل «پی‌.زد.اچ ۲۰۰۰» است که زیرمجموعه توپخانه‌های خودکششی «هویتزر» دسته‌بندی می‌شوند.

یک روزنامه آلمانی نیز خبر داد که اوکراین روز شنبه پیشنهاد مربوطه برای خرید این توپخانه‌ها را به وزارت اقتصاد آلمان ارائه کرده و اولین واحدهای این تسلیحات را می‌تواند ۳۰ ماه پس از امضای قرارداد، یعنی نه زودتر از نیمه دوم سال ۲۰۲۴، تحویل بگیرد.

بر اساس این گزارش، تحویل هویتزرهای جدید به اوکراین در سال ۲۰۲۷ تکمیل می شود.

به نوشته ریانووستی، وزارت اقتصاد آلمان از اظهار نظر در مورد این اطلاعات خودداری کرده است.

پیش از این نیز دفتر نخست وزیری انگلیس شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که انگلیس قصد دارد ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی جدید به اوکراین ارسال کند.

ارسال ۱۲۰ فروند خودروی زرهی و سامانه موشکی به اوکراین از سوی انگلیس
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۱:۴۱

نخست وزیر انگلیس در جریان سفرش به اوکراین، از اختصاص ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه های موشکی جدید ضد کشتی به این کشور برای دفاع در برابر روسیه خبر داد.

 دفتر بوریس جانسون با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد، اعلام کرد:‌ نخست وزیر انگلیس در کی‌یف است تا همبستگی پایدار لندن با اوکراین را نشان دهد و با رئیس‌جمهور زلنسکی درباره کمک‌های نظامی و اقتصادی گفت‌وگوهای عمیق داشته باشد.

جانسون بار دیگر تاکید کرد که بریتانیا تمام تلاش خود را برای حمایت از نبرد اوکراین در برابر تهاجم روسیه و تضمین امنیت و رفاه بلندمدت آن انجام خواهد داد و لندن علاوه بر اختصاص تجهیزات نظامی، همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر [۳۸۵ میلیون پوند] وام را در بانک جهانی برای اوکراین تضمین کرد.

نخست وزیر انگلیس در همین پیوند بیان داشت: این یک افتخار است که بتوانم امروز به اوکراین سفر کنم و شخصاً با رئیس جمهور زلنسکی در کی‌یف ملاقات کنم. اوکراین نیروهای روسیه را از دروازه‌های کیف عقب رانده است و به بزرگترین شاهکار تسلیحاتی قرن بیست و یکم دست یافته است.

وی افزود: به دلیل رهبری مصمم زلنسکی و قهرمانی و شجاعت شکست ناپذیر مردم اوکراین است که اهداف هیولایی پوتین خنثی می شود.

وی با بیان اینکه «انگلیس در مبارزه علیه روسیه در کنار اوکراین ایستاده است» افزود:‌ ما در حال افزایش حمایت نظامی و اقتصادی خود و تشکیل یک اتحاد جهانی برای پایان دادن به این فاجعه و اطمینان از بقا و شکوفایی اوکراین به عنوان یک کشور آزاد و مستقل هستیم.

آغاز بازگشت سفرای کشورهای اروپایی به کی یف
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۱:۴۰

کشورهای اروپایی که قبل و یا بعد از حمله روسیه، اوکراین را ترک کرده بودند، از روز شنبه روند بازگشت سفرای خود به کی‌یف آغاز شد.

 خبرگزاری آسنا ایتالیا به نقل از لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا گزارش داد که سفارت این کشور اندکی پس از عید پاک بازگشایی خواهد کرد.

کارل نهمر صدراعظم اتریش نیز گفت از آنجایی که وضعیت اطراف کی‌یف اکنون تا حدودی تثبیت شده کارکنان سفارت این کشور بازخواهند گشت.

روند بازگشت سفرای کشورهای اروپایی در حالی آغاز شده است که پیش از این دفتر ماموریت دیپلماتیک اتحادیه اروپا به ریاست متی ماسیکاس بازگشایی شد.

جوسپ بورل روز جمعه در بازدید از شهر کی‌یف در بیانیه ای اعلام کرد که ما به‌رغم شرایط بسیار دشوار شاهد توانایی دولت اوکراین برای تضمین عملکرد مؤثر و کامل ساختارهای دولتی بوده‌ایم.

به نوشته بلومبرگ، کی یف پایتخت اوکراین پس از خروج سربازان روسی در حال بازگشت به زندگی دوباره است، از مترو این شهر دیگر به عنوان پناهگاه بمب استفاده نمی شود و مقامات شهری در حال بازگشایی ایستگاه هایی هستند که پس از تهاجم روسیه بسته شده بودند.

قوت گرفتن احتمال ایجاد پایگاه‌های نظامی دائمی ناتو در شرق اروپا 

دبیرکل ناتو از بررسی طرح هایی برای ایجاد پایگاه های نظامی دائمی در مرزهای شرقی با روسیه خبر داد.

ینس استولتنبرگ در گفت و گو با روزنامه تلگراف اعلام کرد: در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، فرماندهان نظامی در حال کار بر روی طرح هایی هستند که براساس آنها، نیروهای نظامی ناتو در مرزهای شرقی این پیمان حضور دائمی خواهند داشت.

وی گفت: تصمیمات لازم در این خصوص، در اجلاس ماه ژوئن توسط کشورهای عضو ناتو اتخاذ می شود.

دبیر کل ناتو خاطرنشان کرد: ناتو قصد دارد نیروهای حاضر در مرزهای شرقی اروپا را از نیروهایی که به شکل یک ضامن مین عمل می کنند به نیروهایی کاملا بازدارنده و دفاعی تبدیل کند.

برخی مقامات ارشد نظامی آمریکا نیز هفته گذشته از ایجاد پایگاه های نظامی دائمی در لهستان، رومانی و جمهوری های بالتیک در شرق اروپا خبر داده بودند.

عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، موجی از نگرانی امنیتی را در میان کشورهای اروپایی برانگیخته و این کشورها بودجه های دفاعی را افزایش داده اند.

آنتونوف: هیچ تهدیدی از اوکراین نباید متوجه خاک روسیه شود

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در یک کنفرانس خبری مجازی حضور پیدا کرد و گفت: نباید هیچ تهدیدی از سوی اوکراین علیه روسیه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، آنتونوف روز شنبه با حضور در یک وبینار برگزار شده توسط موسسه تحقیقاتی شیلر با تاکید بر " غیرنظامی کردن اوکراین " اظهار کرد : اطمینان از وضعیت سلاح هسته‌ای کی‌یف و تعهد این کشور به عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی از اهداف عمده روسیه در منطقه است.

وی افزود: ما باید هر کاری برای جلوگیری از تضعیف معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای انجام دهیم. هیچ تهدیدی نباید از خاک اوکراین متوجه روسیه شود و دقیقاً این خواسته ، هدف عملیات نظامی ویژه مسکو در خاک اوکراین است.

سی ان ان: یک چهارم نیروهای روسیه در اوکراین غیرعملیاتی هستند


شبکه سی ان ان گزارش داد که به دنبال خسارات سنگین و ضعف در تدارکات حدود یک چهارم نیروهای روسی که در حمله به اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند، غیر عملیاتی و از ماموریت خارج شده اند.

شبکه سی ان ان شنبه شب به نقل از مقامات اروپایی گزارش داد که روسیه پیش از حمله حدود ۱۲۰ گروه تاکتیکی گردان (BTG) را در اطراف اوکراین مستقر کرده بود.

به ادعای سی ان ان، با گذشت شش هفته از جنگ اوکراین، تقریباً ۲۹ گروه از نیروهای روسی اکنون از ماموریت خارج شده اند و غیر عملیاتی هستند.

نیروهای روسی سعی کرده‌اند برخی از بخش‌های باقی‌مانده گروه های تاکتیکی گردان را در واحدهای جنگی منسجم ترکیب کنند و از بقایای دو یا سه گروه برای بازسازی یک گروه یکپارچه استفاده کنند.

گزارش سی ان ان در حالی منتشر می شود که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پنجشنبه گذشته در مصاحبه با اسکای نیوز به طور مختصر پذیرفت که روسیه متحمل تلفات قابل توجه نیروهای خود در اوکراین شده است و آن را یک تراژدی بزرگ برای این کشور خواند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا خروج نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق اطراف آن می تواند به عنوان تحقیر برای کرملین تلقی شود، گفت که استفاده از این کلمات درکی نادرست از وضعیت است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۸۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
واقعا هر جور حساب کنیم آبروی ارتش روسیه رفت

نیروی هواییش مرتب هدف قرار گرفت و پیروزی قابل توجهی نداشت
نیروی زمینیش پیشروی نتونست بکنه و سربازهاش بسیار بی انگیزه و مثل ارواح سرگردان بودن
پشتیبانی و لجستیکش هم که در خط مقدم گند زدن بودن !
نیروی دریاییش هم که با حمله نیروهای ویژه اوکراین به یک کشتی جنگیش از بنادر اوکراین عقب نشینی کرد

تنها نقطه اتکا پوتین در مقابل ناتو الان بمب های اتمش هست و دیگر هیچ !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
حضور جانسون عالی بود. دیگه تحقیر از این بزرگتر؟ پوتین چند نفر از پناهندگان روسی به انگلیس را در لندن کشت. میتوانست با چاقو یا تیر یا تصادف بکشد. ولی پوتین برای اینکه انگلیس و غرب را تحقیر کند در قلب لندن از گاز شیمیایی که فقط روسیه دارد استفاده کرد تا انگلیس را بیشتر تحقیر کند. ولی حالا راه رفتن جانسون و ذلنسکی در خیابانها کیف مانند این است که به پوتین و طرفداران او می گوید که اب را بریزید انجایی که.
ناشناس
| - |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
این حرفها تبلیغات غربی هاست اصل مهم این است که اوکراین به خرابه مبدل شده است و غرب برای باز سازیش هیچ کمکی نخواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
با شما موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
تو معلومه از اون دسته آدم ها هستی که دربست تبلیغات
، غرب را باور می کنی در حالیکه 99 درصد همش تبلیغات و پروپاگاندا است. لطفا یخورده تجزیه و تحلیل خود را بالا ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
آقا تو رو خدا یکی جلؤی این ضد غربگدا( ساندیس خور حرفه ایی شرق لیس) را بگیره ،میترسم یه کاری دست خودش بده،سوزنش روی غربگدایی بد جور گیر کرده،با این تفاسیر،گدای غرب و شرق بودن خیلی بده،اما بنده شخصا بین غربگدایی و شرق لیس اگه مجبور شم یکیو انتخاب کنم،غربگدایی را انتخاب میکنم،اونا حداقل یه دین و ایمان ظاهری دارند،حداقل به خدا اعتقاد دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
با سلام
حالا اوکراین می شود یک کشور قدرتمند در همسایه روسیه و رئیس جمهور با اعتماد به نفس
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
دیگه اکراین دست بالا را دارد. چند هفته یا حداکثر ماه دیگه حتی پوتین دنباس را هم از دست می دهد. ولی افرادی مانند پوتین از شکست و تحقیر به عنوان حماسه و خروج قهرمانانه یاد می کنند ولی دنیا می داند چه اتفاقی افتاد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
اوکراین فعلا باید برای امریکا بجنگد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
غربگدا کیست ؟

غربگدا تصوری کاریکاتوری و مضحک از جهان غرب دارد و فکر میکند آنجا مدینه فاضله است. برای همین تمام دار و ندار خود در ایران را می فروشد. زن و بچه اش را به دست قاچاقچی های آدمکش میسپارد تا آنها را از مرز رد کند. بعد زن و بچه خودش را در دریا غرق می کند. بعد خودش می رود و در کمپ های تحقیر آمیز اروپایی 5 سال زندان می شود و دست آخر با خفت وارد جامعه اروپایی می شود

زمانی که وارد جامعه اروپایی شد مطابق با تصور کاریکاتوری خودش انتظار دارد در آژانس فضایی اروپا استخدام شود اما نهایت شغل شستن سرویس بهداشتی نصیبش می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
دوباره روز کاری هفته شد و سر و کله سایبر- ساندیسی ها پیدا شد. بابا. حداقل از راه دور کار کنید و در خانه کامپتوتر از نهاد مربوطه بگیرید. ولی حتی نهاد هم به شما اعتماد ندارد و اگر از خانه کار کنید فوری می زنید کانالها انچنانی غیر صیانتی!
ناشناس
| - |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
عزیز دل برادر آنها چنان تحت تاثیر تبلیغات غرب هستند که تا خودشان تجربه نکنند چیزی را باور نمی کنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
شغل راحتیه ها. هی کپی میکنی پیست میکنی برا ساندیس. فقط تنهایی سختت نیست جواب 80 میلیون ایرانی بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
خسته نشدی هر روز این اراجیف را می نویسی و کپی می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
شرق لیس کیست؟ کسی که غربگدا ها را دوست ندارد!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
عزیز
تو بیمار و گرفتاری
بخاطر خودتم که شده به یک روان درمانگر مراجعه کن
مسعود رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
شرق گره کیست
برعکسش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
فرح پهلوی در حال مرگ است و به زودی رضا پهلوی نیز پول تو جیبی خودش را از دست می دهد.

تا الان به رضا پهلوی به واسطه مامانش احترام میگذاشتند حالا که فرح نیست به رضا پهلوی پول تو جیبی بدهد و ازش حمایت کند اپوزوسیون رضا پهلوی را به عنوان دستمالچی هم قبول ندارد

مرگ غربگداها فرا رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
شرق گدا مفلوک است. از انسانیت محروم است
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
وقتی امریکا هست رضا پهلوی هم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
وقتی اوکراین روسیه را وارد حاشیه کرد یعنی باید از همه مهره ها استفاده کرد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
خسته نباشی سایبری تنها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
غربگدای ایران فروش ننگ بر تو
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
تمام شعار پوتینی این است که هر کس با من نیست حتما غرب است. بابا. چه اندازه شباهت دارید. اگر کسی با پوتین موافق نباشه خائن و وطن فروشه. در ایران هم اگر کسی با ساندیسی موافق نباشه خائن و وطن فروشه. اگر انتقاد به معنی خائن و وطن فروشی هست ما با افتخار به ساندیسی جماعت حتی انتقاد هم نداریم. ارزش انتقاد هم ندارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
ننگ بر شرق گدا
ننگ بر ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
روس گدای ایران فروش بیشتر معنی می ده
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
شرق گدا بیمار است از حقیقت بیزار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
چرا بک گراند قرمز تو مخی می دید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
غربگدا به بی بی سی و سعودی اینترنشنال بیشتر از چشم های خود اعتماد دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
برو دکتر
اینهمه کامنت گذاشتی برای چی ؟

تو چقدر الاف و بیکاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
پروپاگاندای ملکه بریتانیا و پادشاه عربستان سعودی تا مغز استخوان غربگدایان نفوذ کرده و غربگداها به کل مشاعر خود را از دست داده اند و هرچی اربابان غربی و عربی بگویند تکرار می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
غربگدا بیمار است از وطنش بیزار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
خسته نشدی

برو یه ساندیس بخور شاید حالت خوب بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
کشتار بوچا که هزار تا حرف توش بود و روسیه میگه ما انجام ندادیم و هیچ مدرکی هم توش نیست و یه مشت جنازه انداختن وسط خیابون که یه قطره خون هم ازشون نیومده و یهو 3 روز بعد از تخلیه شهر توسط روسیه سر و کله اینها پیدا شد (معلوم نیست تا قبلش اینها کجا بودن) غربگداها میگن این کشتار حقیقت مسلمه

بعد دیروز که فیلم کشتن اسرای روسی اومد بیرون و همه رسانه ها هم فیلم رو تایید کردن که چطور اوکراینی ها اسرای دست بسته روسی رو اعدام میکنن و میکشن غربگداها میگن این فیلم رو باور نکنید صحنه سازیه روسا خودشون درست کردن


غربگدا ذهنی مریض و روح و روانی بیمار دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
روس گدا هم فاقد شعور است
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات