حمله به کنسول گری ایران در هرات+فیلم /واکنش وزارت خارجه ایران: هدف ایران هراسی است/ نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: دشمنان به دنبال نزاع میان دو ملت هستند

در ادامه واکنش ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران امروز عده ای در هرات به سرکنسول گری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسول گری، دوربین های امنیتی را شکستند.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۸۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 11 April 2022
|
66509 بازدید
|

حمله به کنسول گری ایران در هرات+فیلم / نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: دشمنان به دنبال نزاع میان دو ملت هستند

بین‌الملل تابناک: در ادامه واکنش ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران امروز عده ای در هرات به سرکنسول گری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسول گری، دوربین های امنیتی را شکستند.

حمله کنندگان موفق به ورود به سرکنسول گری نشدند.

تعداد بازدید : 10860
 
پشت پرده حمله به کنسولگری ایران 

منبع آگاه در هرات اعلام کردند معترضین امروز در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، از برخی اهالی روستاهای اطراف شهر هرات بوده که به صورت از قبل برنامه‌ریزی شده و با به همراه داشتن کیسه‌های سنگ در مقابل نمایندگی کشورمان حضور یافته و در خلال اعتراضات اقدام به سنگ‌پراکنی به سمت درب و پنجره‌های خدمات کنسولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نمودند.

نیروهای محافظ نمایندگی کشورمان با شلیک تیرهوایی اقدام به پراکنده‌ کردن این افراد داشتند که در نهایت با حضور مولوی «اسلام‌جار» والی حکومت سرپرست افغانستان در هرات در مقابل نمایندگی سیاسی کشورمان، این قائله ختم شده است.

منابع در هرات می‌گویند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

پیش از این و در دوران اشغال افغانستان نظیر چنین تظاهراتی توسط برخی افراد و گروه‌های دیگر از جمله نجیب کابلی بارها در مقابل سفارت و نمایندگی‌های کشورمان اتفاق افتاده بود.

واکنش وزارت خارجه ایران 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یادآوری مسئولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه برخی کلیپها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسؤولان دو کشور را می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: با سفیر و مسؤولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: دشمنان به دنبال تلاش برای نزاع میان ایران و افغانستان هستند 
 
«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، در رابطه با مسائل پیش آمده اخیر میان دو ملت ایران و افغانستان اظهار داشت: از چند ماه قبل و هم‌زمان با بروز تحولات در افغانستان، دشمنان دو ملت ایران و افغانستان تمام تلاش خود را به کار بستند که دو‌کشور همسایه را وارد درگیری و نزاع کرده و همدلی میان دو ملت را به کدورت تبدیل کنند.
وی در ادامه افزود: در آن زمان با تدبیر تهران و کابل و همچنین هوشیاری هر دو ملت، فتنه دشمنان با مانع و شکست روبرو شد.
قمی گفت: اکنون نیز و پس از چند ماه فتنه جدید چندلایه دشمنان دو ملت با چهره‌ای جدید آغاز گردید. از چند هفته پیش با تصاویر و ویدئوهای ساختگی و سخیف و انتشار گسترده آنها در فضای مجازی احساسات مردم دو کشور را جریحه‌دار کرده و باعث برخی تحرکات شدند.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان اظهار داشت: استکبار البته به همین‌جا بسنده نکرد و دست به اقدام و ترور فیزیکی زد.حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) را در زیر لایه همین اقدامات می‌شود، تحلیل کرد. شک نداریم که این اتفاق نیز در همین پازل تکمیل شد و دشمن تلاش کرد علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی و بین مردم نیز اقدامات تخریبی خود را پی بگیرد.
قمی اظهار داشت: این اطمینان را می‌دهیم که اغلب تصاویر منتشر شده یا ساختگی‌ست یا تاریخ آنها مربوط به چند سال گذشته است و اکنون علی‌رغم سیل مهاجرت اخیر به کشورمان، اوضاع برای مهاجرین افغانستانی مطلوب است و دولت ایران نیز روند جدیدی را برای بهبود اوضاع مهاجرین در دستور کار خود قرار داده و ان‌شالله به زودی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
کاظمی قمی بیان داشت: اتفاقاتی که مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و سفارت کشورمان در کابل اتفاق افتاد نیز دارای پشت‌صحنه بیرون از افغانستان است و تحرکاتی از بیرون وجود دارد. از حکومت سرپرست در افغانستان می‌خواهیم علاوه بر برخورد جدی با عوامل این تظاهرات، تلاش رسمی خود برای آرام کردن فضا را به کار بندد.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸۱
ناشناس
|
Ireland
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
کنسول گری ها و سفارت در افغانستان را تعطیل کنید، افغانی ها را هم اخراج کنید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
اینم نتیجه سالها میزبانی از مهاجران افغان حتی به قیمت خیلی از مشکلات برای هموطنانمان!!!!
جاسم
|
Germany
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
ان شاالله گربه است
کار دشمن است
بابا بس کنید هم نون ایران می خورن هم از ایران طلبکارن .مثل کبک کله مون زیر برف کردیم که چی ؟
بابا هر افغانی کار من کارگر را می گیرد یارانه مفت که هیچ .معضلات اجتماعی بماند
شما بیرون از صحنه را نداشتید چی میکردید؟
امریکا اونقد بیکاره بیاد برای حمله به کنسولگری نقشه بریزه ؟
بابا بس کن اینقد کوته فکری
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
بهتر نسیت اول فکری به حال جوانان بیکار ایرانی بکنید بعد استین ها برای بهبود اوضاع مهاجرین افغان بالا بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
عالیه
ناشناس
|
Sweden
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
حضور جمعیت عظیم مهاجران برای هرکشوری مشکل درست میکنه. اگر مثلا صدهزار مهاجر افغانستانی در ایران بودند مطمئنا برخورد خیلی بهتری باهاشون میشد. اما اگر قرار باشه چندین میلیون افغانستانی در ایران باشند و همینطور زیادتر بشوند، اونوقت ایران هم میشه افغانستان و ما باید از ایران فرار کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
نهایت بی شرمی افغان ها با این همه مهمان نوازی
الان عملا شهر قم شهر افغان ها شده ولی ......
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
اگر ایران انقدر بده چرا افغانستانیها به کشورهای دیگه نمیرن؟ میان ایران؟ ما که دعوتنامه نفرستادیم براشون. خوب برن کشورهای دیگه. ما باید سقف تعیین کنیم و مثلا بگیم حداکثر 3 میلیون افغانستانی رو در کشور جا میدیم. بقیه باید به تدریج اخراج بشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
این هم مزد مهمان نوازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
مهاجران غیر قانونی نباید راحت بچرخند تو این مملکت ....
سیاست هم جای تعارف نیست ...این برادر منه اون خواهر منه این حرفا معنی ندارد...
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟