بازدید 7727
۸

وام مسکن جوانان در تهران ۲ میلیاردی شد

با موافقت بانک مرکزی، حداقل مبلغ سپرده‌گذاری و سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 16 April 2022

به گزارش «تابناک»، بانک مرکزی با افزایش حداقل مبلغ سپرده‌گذاری از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان و افزایش سقف تسهیلات حساب وام مسکن جوانان از یک میلیارد تومان، ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال ۱۴۰۱، موافقت کرد.

همچنین برخی از ضوابط و شرایط حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای پرداخت تسهیلات از این محل برای سال جاری تغییر کرده که شامل تغییر تقسیم‌بندی مناطق جغرافیایی حساب جوانان به ترتیب از سه منطقه "تهران"، "شهرهای بزرگ" و "سایر مناطق شهری" به "تهران"، "مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت" و "سایر مناطق شهری" است.

البته بانک مرکزی با درخواست بانک مسکن برای تجمیع تسهیلات مسکن از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن جوانان و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آن بانک در سقف‌های مصوب هر یک از حساب‌های مزبور، با توجه به سیاست‌های کنونی دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت ساخت مسکن (قانون جهش تولید مسکن) موافقت نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
به نام جوانان، به کام سوداگران مسکن
جوان بیچاره وام 2 میلیاردی بگیرد تا آخر عمر ماهی چقدر باید بدهد که تسویه شود؟
من 60 میلیون تومان وام مسکن گرفتم که برای گرفتن وام 10 میلیون تومان اوراق خریدم. یعنی عملا 50 میلیون وام گرفتم. 6 سال است که ماهی یک میلیون و دویست دارم پرداخت می کنم و الان 54 میلیون تومان به بانک بدهکار هستم. 4 سال دیگر هم باید قسط پرداخت کنم که تسویه شود.
نکته اینکه به دلیل گرانی بیش از حد قیمت ملک در سالهای اخیر که تناسبی با درآمد مردم ندارد، بازار ملک به رکود سنگین رفته. حال با افزایش وام مسکن قشر متوسط و ضعیف قدرت خرید پیدا می کنند اما عملاً تا آخر عمرشان مثل برده باید کار کنن. چه کسی ارباب است؟ بانک و سوداگران مسکن ارباب هستند سوداگران کل پولشان را یکجا اول از شما می گیرند و شما حداقل 20 سال برده آنها هستید لیکن آنها اربابان غیر مستقیم هستند و شما هرگز آنها را نخواهید دید که عمر و جوانی را در خدمت چه کسی بودید. بانک هم که این وسط سود اسمی 18 درصد و عملی 24 درصد به بالا از شما می گیرد.
هر کسی الان 100 میلیون تومان زمین بخرد یا حتی ماشین دست دوم مطمئنا تا 15 سال دیگه 2 میلیارد تومان ارزش خواهد داشت این هم ترفند جدید بانکها برای سرکیسه کردن ملت هست.
باید نوه شون هم قسط بده
تمام سیاستهای دولت آقای رئیسی به شدت تورم زا، باعث افزایش شدید نقدینگی و افت سریعتر ارزش ریال می باشد.هرچه در توان دارین پولهای خودتون را هر چقدر هم اندک تبدیل به کالاهای سرمایه ای یا ارزهای خارجی کنین.
با اين كار فقط قيمت مسكن سروسام آور مي شود جواني كه بيكار است درآمدي ندارد چطور مي تواند از وام دو ميلياردي استفاده كند براي بازپرداخت آن چكار كند واقعا مسخره است
بهتره بگی وام مسکن مسولین بیکار .... قسط وام دومیلیاردی چند هست ؟؟
کدوم قشر مدرم عادی میتونن این وام و بگیرن؟؟
اونوقت دولیلایارد میدی چقدر بهره روش میخورید؟؟
بانکداری ربا!!!
مطرح‌ترین بانک‌های نروژی برنامه‌ای برای ارائه وام حلال بدون بهره اسلامی دارد، چراکه شهروندان مسلمان به خاطر ممنوعیت بهره در اسلام از دریافت وام خودداری می‌کنند.... جالب شد
چند سوال: 1- بازپرداخت این وام بعد از 15 سال چند است؟ 2- بعد از 15 سال کسی نتونست ضامن کارمند بیاره و چک هم نداره شرایطش با سفته حل می شود؟3- آیا بعد از چند سال نتونست ماهیانه سپرده اش را پرداخت کند مبلغ سپرده وی با سود به ایشان عودت داده می شود و سودش با چند درصد؟4- مبالغی که نقد می گیرین ایا با دومیلیارد 15 سال دیگر برابر است؟5- چرا شرایطش را کامل در سایت ها قرار نمی دهید؟
بازهم بک شو آف و طرح نمایشی دیگر
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم