یکی از هدایایی تبلیغاتی که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است لیوان است. بسیاری از افراد برای شناخته شدن محصولات و خدمات خود از چاپ بر روی لیوان و اهدای آن به افراد استفاده میکنند. زیرا لیوان یا ماگ وسیلهای پر مصرف بوده و همیشه افراد از آن استقبال میکنند، به ویژه اگر طرحی زیبا و کیفت چاپ بالایی داشته باشد. آیا با اصول طراحی چاپ لیوان آشنا هستید؟ در این مطلب این اصول را برای شما شرح میدهیم.
برای چاپ لیوان تبلیغاتی و چاپ بر روی لیوان باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کرد که این اصول و قواعد به شرح زیر است:
اولین گام در طراحی لیوان مشخص کردن مدل لیوان و ابعاد آن برای طراحی است. ابعاد لیوانها متناسب با مدل آنها متفاوت است مثلا لیوانهای دسته و داخل رنگی، حرارتی، لیوانهای دسته و داخل سفید، لیوانهای دسته قلبی، لیوانهای قاشق دار، لیوانهای شیشهای، اکلیلی، فسفری و... در ابعاد 9.6*20 سانتیمتر، یا لیوانهای دمنوش در ابعاد 7*17.5 و دمنوشها در سایز 9.4*20 سانتیمتر هستند.
گام دوم ایده پردازی و پیاده کردن طرح اولیه متناسب با سلیقه و جامعه هدف کارفرما است. در این مرحله در حدود سه طرح را بر روی کاغذ اجرا کرده و آن را به کارفرما و افرادی که در این زمینه میتوانند به شما کمک کنند در میان میگذارید. تا عیبها و ایرادهای آن را بر طرف کرده و به یک طرح کلی مورد تایید کارفرما و خلاقانه برسید.
در گام سوم طرح را بر روی ترم افزار فوتشاپ اجرا کرده و رنگبندی را به آن اضافه کنید. اشکالات کار را رفع کرده و دوباره آن را به کارفرما و افرادی که میتوانند به شما کمک کنند نشان دهید. امکان دارد طرح اجرا شده با تصور شما و یا کارفرما متفاوت باشد و مجبور شوید در بسیاری از بخشهای کار تغییر ایجاد کنید.
گام مهم در طراحی لیوان یا ماگ تبلیغاتی این است که حتما در طراحی از رنگها، نمادها و لوگو سازمان استفاده کنید. این اختصاصی و سفارشی سازی برای سازمانها بسیار مهم است و در هنگام اجرای طرح بهتر است مهمترین بخش طراحی چاپ لیوا را به لوگو یا محصول آن شرکت اختصاص دهید.
بخش مهم و تاثیرگذار دیگر فونت است. این که چه فونتی را در طراحی انتخاب کنید در بارخورد جامعه هدف بسیار تاثیر میگذارد. برای مثال در هنگام طراحی یک برند مختص کودکان نمیتوان از فونت تیتر استفاده کرد برای این که بر کودکان تاثیر بگذاریم بهتر است از فونتهای جذابتری استفاده کنیم. آنچه که در این مطلب بیان شد بر این مبنا است که شما یک آشنایی اولیه با فتوشا و کار با این نرم افزار را دارید.
قطعا وقتی کار اجرا شد و مورد تایید کارفرما قرار گرفت باید فایل را برای چاپ بر روی لیوان به چاپخانه بفرستید. این بخش پایانی کار بسیار مهم استزیرا اگر خروجی و فرمت ارسالی شما برای چاپخانه درست نباشد خرجی کار آن چیزی که انتظار دارید نخواهد بود. حتما خروجی کار خود را با یکی از دو فرمت PDF و یا jpg بگیرید و تنظیم رنگ خود را بر روی cmyk قرار دهید تا در هنگام چاپ کد رنگها دچار مشکل نشود و تغییر نکند.
آنچه که در این مطلب گفته شد یک سری اصول اولیه برای طراحی چاپ لیوان است تا در صورت تمایل به این کار، بتوانید به راحتی و با توجه با این اصول کاری را با کیفیت عالی و قیمت مناسب طراحی و چاپ کنید. مزیت طراحی چاپ لیوان از نظر تبلیغاتی جذب مشتری است. اگر در این خصوص تبحر و تخصص لازم را ندارید به سراغ متخصصان و چایخانههای معتبر برای دریافت این خدمات مراجعه کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی/