نیاز ۱.۵ میلیارد دلاری فاز سوم آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مطالعات فاز سوم آزادراه تهران-شمال انجام شده و برای ساخت آن به اعتباری حدود ۱.۵ میلیارد دلار نیاز داریم.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۱
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 25 May 2022
|
8544 بازدید
|
۶

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران-شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد، تاکنون فاز اول و چهارم این محور آزادراهی ۳۲ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر افتتاح شده و در حال بهره‌برداری است.

از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و به گفته مسئولان وزارت راه شهرسازی قرار است تا پایان امسال باند رفت آن ساخته و پس از آن باند برگشت این محور تکمیل شود. در این میان تنها فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی مانده که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود. اما در طول این ۲۶ سال هیچ گاه اتفاق و پیشرفت خاصی در این منطقه دیده نشده است.

خیراله خادمی –معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای ساخت آزادراه تهران –شمال اولویت بندی صورت گرفت. به گونه‌ای که در وهله نخست فاز چهارم آن ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. سپس فاز نخست این آزادراه که مشکلات ترافیکی بسیاری برای مردم کرج به وجود آورده بود و می‌توانست مسیر تهران تا مازندران را تا بیش از ۶۰ کیلومتر کاهش دهد در اولویت بود و نهایتا منطقه دوم به خاطر عبور از قله البرز اولویت داشت.

وی افزود: منطقه سوم آزادراه تهران-شمال در اولویت پایانی قرار گرفته و در این منطقه آب و هوای متعادل‌تری وجود دارد و برف سنگینی در طول سال نمی‌بارد و جاده چالوس در آنجا زیباترین جاده کشور به شمار می‌رود. هم اکنون مطالعات فاز سوم آزادراه تهران-شمال انجام شده و آماده شروع عملیات اجرایی است تنها منتظریم که سرمایه گذار از منابع خارجی یا داخلی برای تامین منابع مالی پیش قدم شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: البته فراخوانی برای تامین سرمایه از کشورهای خارجی مانند چینی‌ها آماده کرده‌ایم و با توجه به اینکه ۱.۵ میلیارد دلار برای ساخت و تکمیل این فاز از آزادراه تهران-شمال نیاز داریم و این عدد قابل توجهی است، بنابراین تامین آن برای دولت بسیار سخت است اما به هر حال این پروژه باید به اتمام برسد و تکمیل شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
لطفا یک بررسی کنید ببینید هزینه های اجرایی پروژه های عمرانی در ایران نسبت به سایر کشورها در چه وضعیتی قرار دارد.
asd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
آنقدر ریال بی اعتبار و بی ارزش و غیر قابل اعتماد است که حتی وزیر برای پروژه ای تماما داخلی که از مواد اولیه و مصالح و نیروی کار و مهندس ایرانی استفاده می کند ، مجبور است مبنای قیمت و هزینه ها را به دلار بسنجد. بهتر نیست واحد پول ایران دلار آمریکا شود ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
این پورژه چند ده ساله است و چطور زمینها را اول کار گرفتندولی اجرایش دها سال طول کشیده آنهم با بودجه های کلان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
یکی بره تحقیق کنه ببینه چجوری بیش از 80 سال پیش با امکانات اون زمان و 1 ریال مالیات قند و شکر راه اهن سراسری رو ساختند . جوری که تا الان هم داره خدمت رسانی میکنه . تفکر متروپل سازها هنوز فعال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
کدام زمین را اول کار گرفته اند . حاشیه فاز چهار که یا املاک مردم است و یا کوههای با بفت سست خاک و سنگ که دائم ریز می کند. در فاز یک هم بیشتر ان تونل است و فقط چند تکه کوچک برای تاسیسات خدماتی و راهداری زمین وجود دارد و بقیه هم که کوه است. فاز دوم هم که تونل 6400 متری البرز است که از زیر کوه می گذرد. الکی جو سازی نکنید .
زینال بندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
با احتساب دلار 30هزار تومنی میشه 45هزارملیارد تومن یعنی به ازای هر کیلومتر کمی بیش از 957 ملیارد. بعید میدونم این محاسبه درست باشه
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت دلار # فیلترینگ # قاضی مقیسه # علی رازینی # ترور # ترامپ
الی گشت
نظرسنجی
ترامپ به ایران پیشنهاد رسمی مذاکره مستقیم خواهد داد؟