ساخت هواپیمای ۷۲ نفره، شدنی است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خیلی از مطالعات مربوط به ساخت هواپیمای ۷۲ نفره را انجام داده‌ایم و کار طراحی آن را نیز همین حالا توسط اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شرکت‌های دانش بنیان پیش می‌بریم.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۷
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 13 September 2022
|
9781 بازدید
|

به گزارش «تابناک»، «سیدحسن قدسی‌پور» رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حضور رئیس جمهور در این دانشگاه و موضوعات مورد بحث توضیح داد: دانشگاه‌ها منبع انرژی، استعداد، توان و کار هستند. در همه جای دنیا گفته می‌شود که سرمایه مواد اولیه نیست، سرمایه تجهیزات و پول نیست. سرمایه در وهله اول نیروی انسانی است. اگر شما همه آن‌ها را داشته باشید، اما انسانی که بتواند آن‌ها را با هم مدیریت و از سیستم بهره برداری کند، نداشته باشید، فایده‌ای ندارد و سرمایه به دردتان نمی‌خورد. ما در واقع اصل سرمایه را که نیروی انسانی است داریم، اما متاسفانه مدام دنبال این هستیم که برای حل مشکلاتمان پول فراهم کنیم.

قدسی‌پور تصریح کرد: اعلام کردیم که آقای رئیس جمهور ما این کارها را می‌توانیم انجام بدهیم؛ ما دانش و آمادگی‌هایی داریم و رئیس جمهور از این موضوع استقبال کردند و امیدواریم این ارتباط تنگاتنگ شکل بگیرد به طور مثال ما اعلام آمادگی کردیم که خیلی از مطالعات هواپیمای ۷۲ نفره را انجام داده‌ایم و کار طراحی آن را نیز همین حالا توسط اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شرکت‌های دانش بنیان پیش می‌بریم. ما این آمادگی را داریم که اگر به عنوان مثال امسال ۵۰ میلیارد تومان به ما بدهند، یک سری از مجموعه‌ها را تا خرداد ماه تحویل بدهیم. ما این طرح را شدنی می‌دانیم و برای آن برنامه اجرایی و عملیاتی داریم.

او در ادامه در خصوص حضور هیات علمی‌های جوان در دانشگاه امیرکبیر نیز گفت: همه هیات‌های علمی که جذب می‌کنیم جوان هستند. همه جوانانی که تازه فارغ التحصیل می‌شوند، وارد سایتی که وزارت علوم مشخص کرده می‌شوند و مشخصاتشان را وارد می‌کنند و وزارت علوم به ما اطلاع می‌دهد. ما نیز شرایط این افراد را می‌سنجیم و استخدامشان می‌کنیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در مورد برنامه ریزی برای افت تحصیلی پیش آمده در بین دانشجویان امیرکبیر که پیش از این مطرح کرده بود، خاطرنشان کرد: این مشکل تنها مربوط به دانشگاه امیرکبیر نیست و مشکل کل کشور و حتی کل جهان است. مهم‌ترین کاری که می‌کنیم تعامل قوی با اساتید و روسای دانشکده‌هاست که یک دفعه نه خیلی سخت بگیرند که دانشجویان مشکلات روانی پیدا کنند و نه آنقدر آزاد بگذارند.

این استاد دانشگاه افزود: در جلساتی که با روسای دانشکده و شورای دانشگاه داشتیم، در مورد این مسئله بحث کرده‌ایم. به عنوان مثال ما در تابستان امسال یک امتیازی قائل شدیم و گفتیم از دانشجویانی که درس‌های پایه را یک بار افتاده اند، یک امتحان دیگر می‌گیریم و نمره امتحان مجدد را برایشان لحاظ می‌کنیم. قبلا هم این قانون را گذاشته بودیم و اتفاقا نتیجه خوبی هم از آن گرفتیم چون ممکن است یک دانشجویی هنگام امتحان مشکل داشته باشد، دستپاچه شده باشد، در کرونا با سختی‌هایی درگیر بوده باشد و… به این دلایل تصمیم گرفتیم امکان مجددی برایشان در نظر بگیریم تا بار دیگر بتوانند امتحان بدهند. بنابراین از این نوع تدابیر زیاد داریم.

او در خصوص بدهی دانشگاه به اساتید و پرداختی‌های معوقه دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: خوشبختانه پرداخت‌های ما خوب است و نسبت به برخی از دانشگاه‌ها که چند سال از پرداخت عقب بودند، اوضاع بهتری داریم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در ادامه با بیان اینکه بحث بودجه برای دانشگاه‌ها همیشه چالش بوده و هست، اظهار کرد: ما بهترین راه حل برای تامین بودجه را این رویکرد می‌دانیم که کارهای صنعتی و نیاز کشور را به جای اینکه از طریق خارج کشور تامین کنیم، از داخل تامین کنیم. با این روش هم نیروهای انسانی خودمان مشغول به کار می‌شوند، هم محصولاتشان عرضه می‌شود، هم با اشتغال به خودکفایی هم می‌رسیم و هم برای دانشگاه نیز درآمد کسب می‌شود و این مهم‌ترین استراتژی ماست. مثل همان بحث هواپیما و برداشت از چاه‌های نفت، هوشمندسازی کارخانه‌ها و… بنابراین خوب است که دولت مسائلش را تعریف کند و به دانشگاه‌ها ارائه بدهد و بگوید اگر هر دانشگاهی بتواند این مسئله کشور را حل کند، فلان مقدار هزینه‌اش را هم پرداخت می‌کنیم.

قدسی‌پور درپاسخ به این پرسش که چنین راهکاری بارها بیان شده، اما دولت‌ها چرا این ایده را اجرایی نمی‌کنند، بیان کرد: چنین کاری سخت است و تخصص می‌خواهد. متاسفانه وقتی با مسئولان در موردش حرف می‌زنیم، خیلی گوش شنوایی وجود ندارد. فقط دوست داریم جلسه بگذاریم و بگوییم و برویم. باید مسائل را مطرح کنیم و به هم گوش بدهیم و وقت بگذاریم و این گیر اصلی کار است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
آقا جون مادرتون کوتاه بیایید. 2 میلیون زایر رو نتونستید مدیریت کنید یه جاده تهران شمال رو بعد از 40 سال نتونستید تمام کنید. هیچ تالاب و دریاچه ای رو نتونستید نجات بدید. اینم از صنعت خودرو که اسفناکه . الان می خواهید هواپیما بسازید . جون مادرتون دست از سر ما بردارید فقط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
هیچ جای دنیا هواپیما را در دانشگاه نمیسازند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
٥٠ ميليارد ميشه يك ميليون و ٨٠٠ هزار دلار
با اين پول يك موتورگازى هم نميتونيد طراحى كنيد
یک شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
البته ابتدا باید برای 10 بار اول مسئولین گرانقدر سوار شوند بعد مردم عادی ...
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
خلبانش دل شیر باید داشته باشه
خودتون هم البته باید سوار بشید
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ساختش شدنیه ولی آیا کیفیت هم خواهد داشت؟
فکر کردید این هم هواپیمای جنگی و پهباده که همینجوری یه چیزی بگید و مردم هم قبول کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
فقط تنها شرط اش اون باشه که همین اقای محترم در ده سفر اول هواپیمای مذکور، مسافر آن باشند
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
تا موقعی که اولویت دانشگاه این باشه که پسرا کنار دخترا نشینن، قارقارک دونفره هم نمی‌شه ساخت.
ممل
|
China
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
افسوس و افسوس صد هزار بار افسوس. ‍بودجه مملکت مظلوم چگونه صرف هیچ و پوچ می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
شماها هنوز یه پراید و پژو رو نمیتونین با کیفیت ۲۰ سال پیش تولید کنین، بعد گنده گویی تولید هواپیما میکنین. جمع کنین بساطتونو بابا بیاین پایین سرمون درد گرفت
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟