مراحل ثبت سفارش کالای وارداتی

برای واردات کالا باید مجوزاتی از سازمان های مربوطه دریافت گردد که کالای موردنظر به ثبت برسد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۴۳
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 18 September 2022
|
6767 بازدید

مراحل ثبت سفارش کالای وارداتی

کالاهای وارداتی همواره جز کالاهایی محسوب می‌شوند که جامعه نیاز ضروری به آن دارد. اغلب بسیار کارآمد و پرفایده هستند که کمبودات را برطرف می‌کنند و از طرفی دیگر باعث رونق اقتصادی می‌شوند. بخش اقتصادی این روند برای دو کشور بسیار پرسود است که تاجران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای واردات کالا باید مجوزاتی از سازمان های مربوطه دریافت گردد که کالای موردنظر به ثبت برسد. شخصی که اقدام به اخذ مجوزات به صورت قانونی می‌کند می‌تواند حقیقی یا حقوقی باشد با این حال باید بدانید تاریخ انقضای مجوزات واردات 3 تا 6 ماه است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ثبت سفارش واردات کالا چیست؟

ثبت سفارش همواره به مجوزهایی گفته می‌شود که برای واردات کالاهای خارجی باید دریافت گردد و در سیستم وزارت بازرگانی ذکر گردند. بنابراین ثبت سفارش فایلی است که از سمت سازمان توسعه تجارت ایران صادر می‌شود و به شما یک کد رهگیری 8 رقمی می‌دهد که با آن مجوز‌ و تاریخ آن، ثبت سفارش همراه شماره و تاریخ پروفرما، نام شرکت متقاضی شناسایی می‌شود. بعد از آن براساس فاکتور و تعداد کالاها، محموله مورد نظر اجازه ورود دارد. افرادی که تقاضای ثبت سفارش کالا را دارند در وهله اول باید به سایت sabtaresh.tpo.ir مراجعه کنند و بعد از ثبت‌نام در آن با داشتن رمز عبور و نام کاربری به سمت ثبت سفارش کالای خود بروند. برای مثال شرکت ترخیص کالا از گمرک بعد از دریافت استعلام هزینه‌های آن و مقدار موردنیاز برای دریافت کالا و ورود محموله باید آن را به ثبت رساند که از این سامانه امکان پذیر است.

نکاتی در آمادگی برای واردات کالا

  1. اخذ کارت بازرگانی
  2. شناخت کالایی که قصد واردات آن را دارید.
  3. اثبات وجود ترخیص کار یا عدم آن الزامی است.
  4. حتما کشور مبدا خود را برای واردات باید تعیین کنید که مشخص گردد کالاها در چه محیطی سرهم می‌شوند.
  5. اطمینان حاصل کنید کالای مد نظر شما جز کالاهای ممنوعه نباشد.
  6. مجوزات لازم آن را دسته بندی کنید!

هزینه ثبت سفارش کالا چقدر است؟

مراحل ثبت سفارش کالای وارداتی

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هر قلم جنسی که وارد کشور می‌شود باید دارای تعرفه 10 رقمی باشد که وجود این شماره، مورد تایید بودن کالا را برای تعیین هزینه و حق ورودی نمایش می‌دهد. شرکت ترخیص فولاد برای واردات این کالا باید کد تعرفه آن را مشخص کند که اعتبار و ارزش این کالا مشخص شود. همچنین فرمول محاسبه هزینه ثبت سفارش کالا نرخ ارز ضربدر مبلغ ارز کل پروفرما تقسیم بر 2000 می‌باشد. بعد از تعیین نرخ می‌توانید هزینه را در سایت به صورت آنلاین پرداخت کنید. در ادامه هزینه های ثبت سفارش کالا را جز به جز برای شما شرح می‌دهیم.

تعیین مالیات و عوارض چگونه است؟

  • مرحله اول: تعیین تعرفه و نرخ عوارض گمرکی
  • مرحله دوم: تعیین ارزش کالای وارداتی
  • مرحله سوم: تخمین نرخ عوارض و مالیاتی که در آینده نیاز است پرداخت شود.

بعد از انجام مراحل بالا نوبت به گزارش و آزمایش کالا می‌رسد:

در وهله اول بعد از انجام سفارش باید نوع حمل و نقل را از بین سه نوع دریایی، هوایی و زمینی انتخاب کنید. بعد از آن کالای خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنید و بار خود را ترخیص کنید. در این مرحله با کمک یک ترخیص کار ماهر توسط شرکت ترخیص کالا از گمرک می‌توانید در شرایط و زمان مناسب کالای خود را ترخیص نمایید و بعد از ترخیص آن از مدارک پرینت بگیرید.

ثبت سفارش برای واردات کالا چه مراحلی دارد؟

  1. آگاهی از تعرفه کالای مورد ثبت سفارش
  2. اخذ پروفرما از فروشنده کالا
  3. مراجعه به معاونت بازرگانی خارجی برای تکمیل فرم ثبت سفارش
  4. اخذ مجوز ورود کالا طبق جدول مقررات صادرات و واردات از سازمان‌های ذی‌ربط
  5. مراجعه به شرکت بیمه و اخذ بیمه‌نامه
  6. اقدام به ثبت سفارش در بانک واسطه معامله به منظور ثبت سفارش کالا

مدارک مورد نیاز برای ثبت سفارش کالا

  • کارت بازرگانی معتبر
  • کارت عضویت وزارت بازرگانی
  • اخذ مجوزهای قانونی مانند مجوز وزارت بهداشت، انرژِ اتمی و جهاد کشاورزی
  • اصل فاکتور به همراه کپی آن. در پروفرما باید شرایطی مانند نام و آدرس کامل خریدار، نام و آدرس کامل فروشنده، مشخصات کامل کالا، قیمت واحد کالا، کرایه حمل و نقل، مقدار و وزن کالا، تعداد و نوع بسته بندی، نام کشور مقصد و مبدا، نام ارز معامله شده، نام گمرک مقصد، تاریخ صدور پروفرما ذکر گردد.
  • کاتالوگ برای بررسی کالاها

انواع ثبت سفارش برای واردات کالا را بشناسید!

مراحل ثبت سفارش کالای وارداتی

  1. ثبت سفارش بر اساس روش پرداخت: ثبت سفارش براساس روش پرداخت به دو بخش ارز بانکی (نقدی، مدت دار، وصولی و حواله بانکی) و غیربانکی (بدون انتقال ارز، واردات در مقابل صادرات و ارز متقاضی منشا ارز خارجی) تقسیم می‌شود.
  2. ثبت سفارش براساس درخواست متقاضی
  • ثبت سفارش واردات در قبال صادرات: این مورد دارای پروانه صادراتی است که اعتبار مورد قبولی را به متقاضی ارائه می‌دهد.
  • ثبت سفارش بدون انتقال ارز: تنها دو دسته از کالاها را می‌توانید بدون انتقال ارز ثبت کنید. دسته اول شامل پوشاک، پارچه، سیگار، قطعات کامپیوتر، قطعات خودرو و 18 قلم جنس به طور کلی است و دسته دوم شامل اجزاء و قطعات منفصله مورد نیاز واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنایع است.
  • ثبت سفارش اعتبار اسنادی مدت دار: در زمانی که فرد ذینفع مدارک را ارائه می‌دهد، امکان پرداخت وجه نمی‌باشد.
  • ثبت سفارش اعتبار اسنادی دیداری: برای مثال بانک شرایط و مدارک موجود را ابلاغ می‌کند و شما تمامی آن ها را ارائه می‌دهید. بانک بعد از بررسی آن ها در صورت رعایت تمامی شرایط وجه اعتبار را به سرعت پرداخت خواهد کرد.

سوالات متداول 

1. زمان لازم برای ثبت سفارش و کد بانک چقدر است؟

در کوتاه ترین زمان 12 روزکاری می‌باشد.

2. برای سفارش کالا باید استعلام گرفت؟

شرکت تجاری مورد نظر شما قبل از هرکاری در 24 ساعت استعلام گرفته و شما طبق آن عمل خواهید کرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟