میزگرد تخصصی «بررسی جوانب عرضه خودرو در بورس کالا»

وزیر اقتصاد: منتقدین عرضه خودرو در بورس کالا، راهکار پیشنهاد کنند/ رئیس سازمان بورس: قرعه‌کشی خودرو یک لاتاری ملی است؛ ۹ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو/ مدیرعامل ایران خودرو: بیش از ۳۵۰ هزارمیلیاردتومان به جیب دلالان رفت؛ آیا واقعا در انحصار هستیم؟

خاندوزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. عشقی نیز افزود: صنعت خودروسازی شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد؛ انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۷۶
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 16 January 2023
|
15245 بازدید
|

وزیر اقتصاد: منتقدین عرضه خودرو در بورس کالا، راهکار پیشنهاد کنند/ رئیس سازمان بورس: قرعه‌کشی خودرو یک لاتاری ملی است؛ ۹ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو/ مدیرعامل ایران خودرو: بیش از ۳۵۰ هزارمیلیاردتومان به جیب دلالان رفت؛ آیا واقعا در انحصار هستیم؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ میزگرد تخصصی «تبیین و بررسی اثرات عرضه خودرو در بورس کالا»، با هدف بررسی وجوه و جوانب عرضه خودرو در بورس، با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل بورس کالای ایران، مدیران عامل بر ایران خودرو، سایپا و بهمن‌موتور و همچنین اساتید اقتصادی به میزبانی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در ابتدای این میزگرد اظهار داشت: نباید به مصرف کننده اجحاف شود، و نباید به خاطر مصرف کننده، با اعمال سیاست‌های دستوری چشم‌انداز تولید را تیره و تار کرد. برای به ثمر نشستن و انگیزه دادن به تولیدکننده غیر از سیاست تحریک تقاضا، نیازمند این هستیم که در سمت عرضه به نحوی عمل کنیم که چشم‌انداز سودآوری برای تولیدکننده مبتنی بر بهبود کیفیت مثبت باشد و تولیدکننده انگیزه این را داشته باشد که با تمام ظرفیت کار کند.

وی افزود: در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، تولید کمتر از ظرفیت‌های موجود، محصول سیاست‌های کلان و نادرست است و در همین راستا برای رشد تولید و اشتغال باید سیاست‌های صحیح اتخاذ شود. دسترسی منصفانه و قیمت‌گذاری منصفانه برای مردم و مصرف‌کننده و تولیدکننده از ضرورت‌های تحقق این مهم هست. نباید به مصرف‌کننده اجحاف شود و هم زمان نباید به خاطر مصرف کننده، با اعمال سیاست‌های دستوری چشم‌انداز تولید را تیره و تار کرد.

منتقدین عرضه خودرو در بورس کالا، راهکار پیشنهاد کنند

وزیر اقتصاد تصریح کرد: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. سیاست‌گذار به دنبال انتخاب بهینه است و هزینه‌های احتمالی آن را هم می‌پذیرد. اگر سازوکارهای کم‌هزینه و پر منفعت‌تر از سازوکارهایی که سال‌های قبل آزموده‌ایم وجود دارد، ما استقبال می‌کنیم و پذیرای آن هستیم.

در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، منتقدین راهکار بدیل پیشنهاد کنند نه اینکه به روش‌های اشتباه گذشته رجوع کنیم. تحلیل‌های دقیق را جایگزین تحلیل های غلط و سطحی کنیم و به اتکای آن تصمیمات صحیح بگیریم.

خاندوزی ادامه داد: در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، منتقدین راهکار بدیل پیشنهاد کنند نه اینکه به روش‌های اشتباه گذشته رجوع کنیم. تحلیل‌های دقیق را جایگزین تحلیل های غلط و سطحی کنیم و به اتکای آن تصمیمات صحیح بگیریم.

وزیر اقتصاد: منتقدین عرضه خودرو در بورس کالا، راهکار پیشنهاد کنند/ رئیس سازمان بورس: قرعه‌کشی خودرو یک لاتاری ملی است؛ ۹ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو/ مدیرعامل ایران خودرو: بیش از ۳۵۰ هزارمیلیاردتومان به جیب دلالان رفت؛ آیا واقعا در انحصار هستیم؟

قرعه‌کشی خودرو یک لاتاری ملی است/ با نیش و کنایه دستگاه‌ها به یکدیگر این صنعت اصلاح نمی‌شود

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در بخشی از صحبت‌های خود در این میزگرد، ضمن تشکر از تمام حمایت‌ها و نظرات مقام محترم وزارت در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا گفت: امیدواریم بتوانیم این چالش و معضلی که سالهاست گریبانگیر مردم و تولید کننده است را حل کنیم و این صنعت را توسعه دهیم. صنعت خودرو حدود ۴ درصد ارزش بازار را در دست دارد اما ۲۰ درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و این نشان از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به این صنعت است.

وی افزود: این صنعت شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد. از قیمت‌گذاری دستوری، تا مقیاس تولید، چالش‌های مالی، مدیریت و مالکیت دولتی و ضعف‌های مدیریت اجرایی این صنعت را طی سالیان متمادی ضعیف کرده است. انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد. ادامه وضع قبل قطعا امکان‌پذیر نبوده و نیست. با نیش و کنایه دستگاه‌ها به یکدیگر این صنعت اصلاح نمی‌شود بلکه باید با برنامه‌ریزی به فکر اصلاح آن بود.

دیروز یک لاتاری ملی رخ داد؛ از جمعیت ۸۵ میلیونی کشور، حدود ۷۲ میلیون نفر نتوانستند در قرعه کشی شرکت کنند. از ۱۳ میلیون نفری که می توانستند شرکت کنند بیش از ۹ میلیون نفر در یک لاتاری بی هدف شرکت کردند! ۹ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو!

رئیس سازمان بورس در میزگرد تخصصی بررسی عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: دیروز یک لاتاری ملی رخ داد؛ از جمعیت ۸۵ میلیونی کشور، حدود ۷۲ میلیون نفر نتوانستند در قرعه کشی شرکت کنند. از ۱۳ میلیون نفری که می توانستند شرکت کنند بیش از ۹ میلیون نفر در یک لاتاری بی هدف شرکت کردند! ۹ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو!

عشقی بیان کرد: اگر فرایند عرضه خودرو چند ماه دیگر ادامه یابد البته به شرط افزایش عرضه ها و نظم پیدا کردن ان صورت بگیرد، خود سازوکار بازار پاسخ همه انتقادات رو می دهد اگر کسی از قیمت‌های پایه در برخی خودرو ها دفاعی دارد، ما می‌شنویم. قیمت های پایه در برخی خودرو ها صحیح نیست و همین امر باعث افزایش رقابت ها میشود. میانگین متعارف رقابت باید ۵ درصد باشد.

تجربه مثبت عرضه سیمان در بورس کالا را همه به خاطر بسپارند

رئیس سازمان بورس در ادامه این میزگرد اظهار داشت: در یکسال گذشته تصمیم به واگذاری دو خودروساز گرفتیم؛ اما با این ساختار مالی و با این چشم‌انداز چه کسی در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کند؟ ما در سازمان بورس با همکاری خوب وزارت اقتصاد، صمت، خودروسازان و بورس کالا، روند ورود خودرو به بورس کالا را شروع کردیم.

وی گفت: معمولا هر کالایی که یک بازار سنتی داشته وقتی وارد بورس کالا می‌شود، دچار فراز و فرودی می‌شود که بارها تجربه کردیم. در خصوص سیمان و ماجرای قطعی برق همه به خاطر دارند که چه فشارهایی وارد شد، اما در یکسال گذشته با کمترین نوسان قیمت سیمان در بورس کالا عرضه شده و ثبات به بازار آمد. خودرو نیز به شرط عرضه منظم و پرحجم پاسخ مشتریان را خواهد داد.

 

بیش از ۳۵۰ هزارمیلیاردتومان به جیب دلالان رفت

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو گفت: بیش از ۳۵۰ هزارمیلیاردتومان در سه سال گذشته از جیب خودروساز، سهامداران و مردم خارج شده و به جیب سودجویان وارد شده است. می‌گویند بازار خودرو انحصاری است پس باید قیمتگذاری شود! ۳۸ درصد بازار در اختیار شرکت‌های غیر از ایران خودرو و سایپاست؛ واردات خودرو هم صورت گرفته، پس اساسا چه انحصاری وجود دارد؟ با شاخص های اقتصادی محاسبه کنید آیا واقعا ما در انحصار هستیم؟

تا زمانی که ما مکلف به فروش زیر قیمت تمام شده میشویم، باید هم شاهد رقابت میلیونی در لاتاری ملی باشیم. در بورس کالا هم دولت به درآمد مالیاتی‌اش می‌رسد، هم مردم ارزان‌تر خرید می‌کنند و هم حقوق سهامداران رعایت می‌شود؛ من نمی دانم چه کسی با چه انگیزه‌ای مخالف عرضه در بورس کالاست!

مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: تا زمانی که ما مکلف به فروش زیر قیمت تمام شده میشویم، باید هم شاهد رقابت میلیونی در لاتاری ملی باشیم. در ماده ۹۰ اصل ۴۴ تکلیف شده اگر سیاست قیمت‌گذاری دستوری اعمال شود، باید زیان تولیدکننده محاسبه و پرداخت شود! اعتقاد راسخ دارم هیچ راه حلی در شرایط فعلی بهتر از بورس کالا وجود ندارد. در بورس کالا هم دولت به درآمد مالیاتی‌اش می‌رسد، هم مردم ارزان‌تر خرید می‌کنند و هم حقوق سهامداران رعایت می‌شود؛ من نمی دانم چه کسی با چه انگیزه‌ای مخالف عرضه در بورس کالاست!

 

نفع ۴ هزار میلیارد تومانی خریداران خودرو در بورس کالا

حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالا در بخشی از صحبت‌های خود در این میزگرد بیان داشت: با همین سه درصد فروش ایران خودرو در بورس کالا، ۱۴ تومان EPS آن افزایش پیدا کرده است. این پول قبلا کجا بود؟ در جیب دلالان خودرو می رفت. بورس کالا مانند زمین مسابقه‌ای است که اجازه می‌دهد فعالان مختلف در آن رقابت کنند و خودش نقشی در قیمت گذاری ندارد.

وی ادامه داد: حدود ۳۴ هزار دستگاه در بورس کالا فروخته شده که عایدی آن حدود ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و متناسب با این مقدار عرضه، بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از رانت جلوگیری شده است. فروش خودرو در بورس کالا حدود ۴ هزار میلیارد تومان به نفع خریداران بوده است. دولت از این فروش حدود ۵۴۰ میلیارد تومان کسب مالیات کرده است و اعداد گویاست که بالاگرفتن مخالفت با حذف این رانت به چه علت است.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
عرضه خودرو در بورس را ادامه دهید. قطعا تنها مخالفان این عرضه، دلالان خودرو و متاسفانه تنی چند از مقامات و نمایندگان ذینفع هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
در این شرایط تنها راه است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
کدوم دلال؟؟
دعوا سر مکان لاتاری است حالا میخواهدسایت خودروسازان باشد یا بورس کالا

تاسف تاسف
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
عزیز دل ، مطمئن باش به حرف من و تو نیست.
هرکاری بخوان میکنند و ذره ای منافع مردم براشون مهم نیست.
اگر راه کاری بخواهند که به نفع مردم باشه، اون آزادکردن واردات خودرو با گمرکی حداکثر 15 درصد هست.
خودروسازان داخلی هم اگر نتونند با این حمایت 15 درصدی و هزینه انرژی و نیروی انسانی بسیار ارزانتر رقابت کنند، بهتره جمع بشن و تولید براشون توجیح نداره
وسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
در حال حاضر این روش بهترین روش موجود است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
داداش حالت خوبه؟ دلال ها که الان بیشتر سود میبرن!!!
آقا مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
پیشنهاد میخواهید آقای وزیر؟ نیاز به کشف فرمول نیست! همه دنیا چکار میکنند؟! کجا خودرو را در بوورس میفروشند؟ حتی چین کمونیست چنین نمیکند و نه بسط قرعه کشی هست و نه بورس ! این ملت رمقی ندارند ! چرا با ملت این کارها را می کنید؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
از ملت مایه نگذار دلال خودرو. برو فکر شغل دیگری باش
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
فقط آزاد شدن واردات خودرو با تعرفه 15 درصدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بی شک دلال خودرو هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
۱۷:۳۶
ظاهرا که یا خودت دلال هستی یا کارت ملی فروش!
چون هیچ کجای دنیا ماشین در بورس عرضه نمیشه و میری همونجا میخری پول میدی سویچ رو بهت میدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
۱۷:۳۶
اتفاقا همین بورس برای دلالی خیلی بهتره!
چون خیلی از مردم با بورس آشنایی ندارن و راحت با یک پول اندک، از کارت ملی مردم استفاده میکنن!!
معلومه زدی تو کار دلالی نوین!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
۱۷:۳۶
دوست نسبتا محترم! هر کجای دنیا و حتی در همین ایران خودمون هم قیمت فروش هر جنسی برای مشتری مشخص هست! یه امر خیلی بدیهی هست!!!!
بعد جنسی که یک تولید کننده یا کارخونه ساخته رو میان کشف قیمت میکنن ؟!!! شما نان رو هم در بورس بدی هر روز یک قیمت ثبت میشه!!
اینم شد راهکار عقل کل؟!!
دلال تویی که میخوای از آب گل آلود بورس ماهی بگیری!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
آخه نه قرعه کشی روی اصول درست میچرخه و نه عرضه در بورس درسته
قرعه کشی مثلا میشود کسانی که در خانواده اصلا خودرو ندارند باشه و اگر بخواهند دست دلالها را قطع کنند (اگر بخواهند)
ارائه در بورس با این وضعیت مملکت که بیشترین دلال را خود کارخانجات خودرو دارند و تولید در حد عرضه در بورس نیست هم درست نیست
باید چند سال تا به تعادل رسیدن خودرو واردات را بیشتر کنند وقتی کفه عرضه و تقاضا متعادل شد و همچنین کیفیت خودروهای داخلی هم مناسب شد گمرکات را متعادل تر کنند
رضا اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
دولت ها در کل دنیا موظف به تامین خودرو با کیفیت و قیمت مناسب برای مردمشون هستن بدون رانت بدون احتکار بدون کیسه دوختن برا جیب ملت
این دو کارخونه بی‌مصرف یا میتونن خودرو ملت رو تامین کنن یا باید واردات کاملا آزاد بشه در ضمن همین تعرفه ای که بستین رو خودرو خارجی بیشتر به آشوب بازار دامن میزنه مثل مسکن تا شما مجوز ساخت و انشعابات رو بگیری که همه هم دولتی هستن باید نصف پول خونه هزینه کنی اونوقت دولت دنبال علت گرونی میگرده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
چشم. امر دیگه ای باشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
دوست عزیز که زیر همه ریپلای زدی : چشم. امر دیگه ای باشه
شما یا بچه ایران خودرو یا سایپایی یا کلا عاشق اینی که بهت زور بگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
خیر این آقا کلا مشکل داره
باورکنید اصلا براش مهم نیست کی چی میگه فقط تیکه میندازه
زیاد بهش توجه نکنید لوس بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
آقای وزیر اقتصاد! اگر هدف شما و دولت و شخص رئیس جمهور کوتاه کردن دست دلالان و رسیدن خودرو به مصرف کننده واقعی است راهکارهای واقعی را بکار گیرید نه اینکه یا دست توی جیب ملت بکنین یا همه ملت رو دلال و کارت ملی فروش کردین! سند بنام نزدن تا یک یا دو سال. اجازه هیچ نوع فروش نداشتن مگر به خود کارخانه. کارکرد حداقل 2 هزار کیلومتر در سال و خیلی راهکارهای واقعی که فقط مصرف کننده واقعی بیاد جلو و دلال هیچ رغبتی در این بازار نداشته باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
شما مدیر هستید و ادعا دارید و شما باید راهکار بدید! اگه منظورتون اینه که راهکارتون همین عرضه در بورس هست و خیلی هم راضی هستید! که باید عرض کنم در عمل میبینید که فقط دلال ها و کارخانه سود میبرن! کارخانه بدون اینکه قیمت مصوب رو بالا ببره ، با قیمت خیلی بالاتر میفروشه و همه هزینه ها رو هم انداخته گردن مشتری! ( کلاه شرعی) دلال هم میخره و در بازار گرونتر میفروشه! ( اگه این عرضه خوب بود و به قول شما کشف قیمت بود! دیگه در بازار هم باید با همین قیمت کشف شده فروش بره! نه با قیمت کشف 2 !!!)
خلاصه که در عمل میبینید که راهکارتون به درد نمیخوره و شما مدیر هستید و باید راهکار بدید نه ما!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
شما انتظار دارید با این تورم وحشتناک کارخانه قیمت رو بالا نبره؟تکلیف این همه سهامدار کارخه چی می شه که سالهاست با مفت فروشی کارخانه سودی نگرفته و همه سودها رفته جیب دلالان خودرو.باور ندارید نگاهی به حال و روز و وضع مالی دلال ها بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
چطور وزارت صمت نتوانسته پس از ۴۴ سال به یک سیستم منطقی و عادلانه و منطم برای فروش تولیدات دو خودرو ساز داخلی و رساندن انها بدست مردم مصرف کننده واقعی به نحوی که بدست دلالان نیفتد نرسیده است ؟؟

و وارد کننده گان انحصاری خودرو که از خودرو سازان و مافیاهای خودرو و متصل به دولت هستند

و خودرو های وارداتی را تا ۴ برابر قیمت فروش در دوبی به مردم فلکزده ایران میفروشند و اجحاف میکنند

چطور مجلس و نهادها,... ، اجازه میدهند

که چنین کلاهبرداری و سوء استفاده و ظلم و ستم آشکاری از مردمی که از دسترسی به بازار های رقابتی در داخل و خارج شان توسط دولت منع شده اند صورت گیرد ؟؟؟

و مردم باید اسیر این مدل اجحاف و گرانفروشی دولتی قرار گیرند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
فقط یک راهکار وجود دارد مثل همه کشورهای دنیا واردات خودرو با عوارض صفر به قیمت دبی آزاد شود همه چیز حل می شود
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
تا وقتی خودرو در انحصار تولید کننده های داخلی هست و هیچ رقیب خارجی ندارد وضع به همین منوال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
"خاندوزی ادامه داد: در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، منتقدین راهکار بدیل پیشنهاد کنند نه اینکه به روش‌های اشتباه گذشته رجوع کنیم. "
این روش شما هم که کاملا مشخص شده که اشتباه هست! و باعث افزایش قیمتها به صورت شدید و نارضایتی مردم و مصرف کننده شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
عرضه در بورس دست دلالان را تا حدودی کوتاه و باعث کنترل قیمت خودروها شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
ظاهرا شما در ایران تشریف ندارید.عرضه خودرو در بورس باعث کاهش قیمت شده.حداقلش با قیمت خیلی کمتر به دست مصرف کننده می رسه
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
پاسخ‌یک کلام تا مثل تو وزیرن مملکت همین وضع داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
نود و نه درصد کسانی که از بورس خودرو میگیرن یا دلالن یا فقط به نیت فروش خودرو میگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
"دیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: تا زمانی که ما مکلف به فروش زیر قیمت تمام شده میشویم، باید هم شاهد رقابت میلیونی در لاتاری ملی باشیم."
شما قبلا هم چندین مرتبه به بهونه اینکه زیر قیمت بازار نباشه، افزایش قیمت دادید و نتیجش این شده که بازار هم باز رشد کرده!! یعنی الان هم اگه دوباره دنا رو 1 میلیار هم بدید، بازار به قیمت حداقل 300 تومان بالاتر فروش خواهد رفت و الی آخر!
فقط باید واردات آزاد بشه و عرضه خودرو به روز باشه. یعنی اگه من اراده کنم 206 بخرم، باید 150 تومان همین الان بتونم از کارخونه بخرم، دیگه اینجوری اگه کارخونه همون جا به مشتری تحویل بده، کسی تو بازار نمیتونه 400 یا بالاتر بفروشه!!
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
احسنت دقیقا حرف منم همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
آخه بورس هم شد محل فروش خودرو؟! یعنی هر کی ماشین لازم داشت باید بورس باز باشه؟! جمع کنید این مسخره بازی رو! فردا هم حتما فروش یخچال و لباسشویی و ... هم میگید در بورس!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
نه حتما باید در بنگاه معاملاتی شما دلال ها خریده شود؟
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟