با تحولات منطقه و جهان

عقب نشینی آلمان از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ احضار کاردار ایران در لندن توسط وزارت خارجه انگلیس/ آمادگی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت ٣+٣ در تهران/ واکنش سازمان ملل به حملات هوایی اسرائیل به سوریه

عقب نشینی آلمان از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، احضار کاردار ایران در لندن توسط وزارت خارجه انگلیس، آمادگی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت ٣+٣ در تهران، واکنش سازمان ملل به حملات هوایی اسرائیل به سوریه و تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه حاکمان نظامی میانمار، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۵۳
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 21 February 2023
|
12256 بازدید
|

عقب نشینی آلمان از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ احضار کاردار ایران در لندن توسط وزارت خارجه انگلیس/ آمادگی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت ٣+٣ در تهران/ واکنش سازمان ملل به حملات هوایی اسرائیل به سوریه

بین الملل تابناک: عقب نشینی آلمان از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، احضار کاردار ایران در لندن توسط وزارت خارجه انگلیس، آمادگی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت ٣+٣ در تهران، واکنش سازمان ملل به حملات هوایی اسرائیل به سوریه و تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه حاکمان نظامی میانمار، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

عقب نشینی آلمان از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان گفت: کارشناسان این کشور هیچ دلیل حقوقی برای قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی پیدا نکرده‌اند.
 
به گزارش دویچه وله، روز دوشنبه اتحادیه اروپا در تداوم دخالت در امور داخلی ایران به بهانه دفاع از حقوق بشر، پنجمین بسته تحریمی علیه ایران را در تداوم حمایت از اغتشاشات اخیر تصویب کردند. در بسته تحریمی جدید، دو نهاد و ۳۲ شخصیت ایرانی از جمله وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش، مقامات اطلاعاتی و نمایندگان مجلس به اتهام آن چه ارتباط با «سرکوب امنیتی معترضان» عنوان گشته تحریم شده‌اند.
 
آخرین تحریم‌های اتحادیه اروپا؛ مجموع ۱۹۶ شخص و ۳۳ نهاد را در ایران تحریم کرده است.
 
اما این بلوک (اتحادیه اروپا) در این جلسه با برچسب زدن به سپاه پاسداران ایران به عنوان یک گروه تروریستی مخالفت کرد.
 
بائربوک وزیر امور خارجه آلمان پس از نشست سران این اتحادیه در بروکسل، گفت: «در حال حاضر، ما در اتحادیه اروپا محمل قانونی برای آوردن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی نداریم.»
 
احضار کاردار ایران در لندن توسط وزارت خارجه انگلیس

«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که ارشدترین دیپلمات ایران در لندن را به وزارت خارجه انگلیس فراخوانده است.

وی اعلام کرد، برای کاردار ایران شفاف کرده که ما تهدیدات علیه روزنامه‌نگاران در انگلیس را تحمل نکرده و تهدیدات ایران هرگز بدون پاسخ  نمی‌ماند؛ این در حالی است که دولت انگلیس، روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرد. 

بر اساس گزارش‌ها، دولت انگلیس هشت مورد را به لیست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است که در این لیست، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعدادی قاضی دیده می‌شود.

ساعتی پیش نیز منابع خبری گزارش داده‌اند، اتحادیه اروپا ۳۲ فرد و ۲ نهاد ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفته از آنچه «استفاده گسترده و نامتناسب از زور» علیه «معترضان غیرخشونت‌آمیز» خوانده شده انتقاد شده است.

در فهرستی که اتحادیه اروپا منتشر کرده، نام «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «یوسف نوری»، وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شوند.

ولی اسماعیلی، احمد نادری، زهره الهیان، احمد امیرآبادی فراهانی، حسین جلالی و سیدنظام‌الدین موسوی نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند. 

«بنیاد تعاون فراجا» و «پژوهشگاه علوم انتظامی» دو نهادی هستند که تحریم شده‌اند.

پیش از این، منابع خبری گزارش داده‌اند اتحادیه اروپا قرار است هفت نهاد ایرانی را هم به بهانه آنچه «دخالت ایران در جنگ اوکراین» خوانده، در فهرست تحریم قرار داده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این اتهامات اوکراین و کشورهای غربی در خصوص تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا ـ که به شرط عدم افشای نام با پایگاه آکسیوس گفت‌وگو می‌کرد ـ گفت: بسته تحریم‌ها روز چهارشنبه رسماً در نشست کمیسیون اروپا، تحویل نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

از جمله نهادیی که قرار است تحریم شود، «نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است که بروکسل مدعی شده در تحویل پهپاد به روسیه و آموزش اپراتورهای روسیه‌ای نقش داشته است. سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه، نهاد دیگری است که در این فهرست قرار خواهد گرفت.

آمادگی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت ٣+٣ در تهران

«الکساندر گوشکو»، معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه که به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر با همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) اول اسفند ماه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن استقبال از ارتقای همکاری‌های دو کشور، لزوم توسعه و تحکیم این همکاری‌ها را مورد توجه قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به چالش جاری در سطح منطقه، لزوم همکاری‌های منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد و آمادگی کشورمان را برای برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای فرمت ٣+٣  ( روسیه، ترکیه،  ایران +سه کشور قفقاز جنوبی) در تهران اعلام کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های مشترک دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، ارتقای این همکاری‌ها را با اهمیت خواند.

واکنش سازمان ملل به حملات هوایی اسرائیل به سوریه

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه گفت که هرگونه ادامه خشونت در این کشور غیرسازنده است.

بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد ۳۰ بهمن ماه (۱۹ فوریه ۲۰۲۳) چندین منطقه مسکونی و نظامی در داخل و اطراف دمشق پایتخت سوریه را هدف قرار دادند که در اثر آن شماری از مردم و نظامیان سوری به شهادت رسیدند. پدافند هوایی و موشکی ارتش سوریه چندین راکت را رهگیری و سرنگون کرده اند.

بر اساس این گزارش، این حملات به محله های مسکونی سوریه همزمان با اعزام امدادگران، کارکنان درمانی و کمک های انسانی از روسیه و دیگر کشورها به سوریه در پی زمین لرزه های ویرانگر هفته گذشته در این کشور عربی رخ داده است.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه حاکمان نظامی میانمار

اتحادیه اروپا ششمین بسته تحریمی خود را علیه حاکمان نظامی در میانمار به اتهام نقض حقوق بشر وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدامات محدود کننده جدیدی را علیه ۹ فرد و هفت شخصیت حقوقی مرتبط با نقض حقوق بشر، افزایش خشونت‌ها و تهدید علیه صلح، ثبات و امنیت در میانمار وضع کرده است.

این دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا همچنین تاکید کردند که این اتحادیه به شدیدترین شکل ممکن، نقض‌های صورت گرفته علیه بشریت شامل خشونت‌های جنسی، پیگرد جامعه مدنی و حمله علیه غیرنظامیان به ویژه کودکان و افراد متعلق به جوامع قومی و مذهبی را در سراسر این کشور آسیایی محکوم می‌کند.

افرادی که در فهرست تحریمی جدید اتحادیه اروپا هستند، شامل وزیر انرژی، تجارت و افسران عالی رتبه نظامی میانمار می‌شوند که محدودیت‌های جدید اتحادیه اروپا شامل مسدود سازی دارایی‌ها و ممنوعیت مسافرت علیه آنها وضع شده است.

در ادامه بیانیه شورای اروپا همچنین آمده است: سیاستمداران و مقام‌های دولتی حکومت نظامیان در میانمار از منطقه یانگون که در روند احکام مرگ و اعدام چهار فعال دموکراسی خواه در ژوئیه سال گذشته میلادی دست داشتند و همچنین در استان کاچین که شاهد قتل عام، آتش زدن‌های عمدی، استفاده از سپر انسانی و حملات هوایی از سوی ارتش میانمار بوده، تحریم وضع شده است.

این بسته تحریمی جدید، مجموع تحریم‌ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در حکومت نظامیان در میانمار را به ترتیب به ۹۳ و ۱۸ مورد رسانده است؛ افزون بر آن، تحریم‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی اتحادیه اروپا به همراه اعمال محدودیت علیه صادرات کالاهای استفاده دو منظوره به قوت خود باقی است.

اول فوریه ۲۰۲۱، ارتش میانمار قدرت را پس از آن به دست گرفت که انتخابات هشتم نوامبر ۲۰۲۰ را به رسمیت نشاخت و آن را با تقلب همراه دانست و در پایان، مقام‌ها و روسای حزب حاکم لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور را دستگیر کرد؛ سوچی به ۳۳ سال حبس محکوم شد.

در این میان، یونیسف می‌گوید، شمار بی خانمان‌ها و آوارگان در میانمار در دو سال گذشته میلادی به بیش از یک و نیم میلیون تن افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، دست‌کم ۲۸۹۰ تن در جریان خشونت‌های پس از به قدرت رسیدن ارتشی‌ها در میانمار کشته شده‌اند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۳
mojtaba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
تابناک خبر پنج درصد گرفتن از فروش اموال مولدسازی رو برای واسطه ها پوشش ندادی. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
شما آلمان و نابود کرید.گناه دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
آلمان تا ۲۵ سال دیگه ازبین میره!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم میراث شوم دولت قبل برای دولت‌های بعد از خود شد. امیدواریم با تلاش جهادی دولت سیزدهم ناامیدی به امید و بی‌اعتمادی به اعتماد مردم منجر شود.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
سلام به طرفدار اصولگرایان
از دستاورد های دولت احمدی نژاد و تاثیر آن بر دولت روحانی برایمان بگو
قربون آدم خواب آلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
صد در صد:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
اره از قیمت های نجومی مسکن و گوشت و پیاز و سیب زمینی و میوه و دارو و .......... مشخصه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
چهل و چهار سال است هر روز در اخبار می شنویم فلان طرح افتتاح شد و فلان مقدار صرفه جویی ارزی حاصل شد و هر رو.ز وضع بدتر از دیروز می شود حاکمیت باید با مردم شفاف و درست رفتار کند و دروغ گویی ما را به این روز انداخته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
لطفا به منفی و مثبت ها درپی کامنتت نگاه کن
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
چرند نگو
هیچ دولتی مثل دولت رئیسی مردم رو از همه چیز ناامید نکرد
از منفی هایی ک گرفتی بفهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
آمادگی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت ٣+٣ در تهران، با این فرمون پیش بریم نشیت وزرا با فرمت 1+2 پیش میره(ایران +روسیه +چین) و در آینده فرمت نشست وزرا میشه 1 + 0(فقط ایران) / حضرات فرمتو بیخیال نتیجه مهمه که عمرا حاصل نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
رابرت مالی گفته اگر مذاکرات احیای برجام شکست بخورد گزینه نظامی روی میز است. آمریکایی‌ها هر کاری توانسته‌اند علیه ایران انجام داده‌اند. اگر کاری را انجام نداده‌اند به دلیل آن است که نمی‌توانند انجام بدهند نه اینکه نخواسته‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
آمریکا کل برگ هاشو قرار نیست یه جا بازی کنه که امثال شما چهار ساله دارین میگین آمریکا هر کاری تونسته کرده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
اشتباه منفی زذم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
انشاء الله تعالی این گزینه فعال بشه که راحت بشیم از دست این همه ظلم و فساد و اختلاس. البته آمریکا به هیچ عنوان این غلط را نمی کنه اولا تواناییش را نداره و دوما برای آمریکا و کل جهان غرب ایران کنونی ایده آل ترین ایرانه
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
آمریکا هرگز بزرگترین منبع درامدش رو از بین نمیبره شما خیالت راحت باشه
محمود‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
این‌ اقای‌ گوشتکوب‌ کی میخواد‌ دست‌ از سرما‌ ایرانیها‌ برداره‌ ؟
امان از دست این روسها !
فرمت‌ ۳+۳ به چه درد ما میخوره‌ ؟
پوتین‌ میخواد‌ دارو دسته تشکیل بده‌ ساده تر از ایرانیها‌ پیدا نکرده‌ !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
عقب نشيني آلمان
---------------------
البته واضح و مسلم است كه اگر فرنگيان و امثال فرنگيان ينگه دنيايي در موضوعي عقب نشيني كنن ، يا جلو بيايند ، يا سكوت كنند ، يا تبسم كنند يا سگرمه هاشا ن در هم كشند كه گويي سركه سال سر كشيده باشند ، ويا لبخند بزنند ، يا چراغ سبز روشن كنتد و يا چراغ قرمز ، اگر اشك تمساح بريزند و يا اشكي ديگر همه و همه به خاطر يك چيز است و آن چيه ؟ ... اگه گفتي ؟
--- احسنت ... احسنت ! خوب گفتي برادر ... گل گفتي اخوي ... درسته ... همه و همه فقط به خاطر اين است كه « منافع ملي » شان اقتصا كرده و بس !! ... شك نكن برادر !
آميرزا محمد كه پير با تجربه اي است و از عنفوان جواني دوستدار سياست و دنبال كردن اخبار و رويدادهاي روز بوده است هميشه مي گويد :
--- جعفر آقا ملتفت باش كه اين دولتمردان غربي و امريكايي مخصوصاً انگليسي ها مفت و مجاني سر قبر پدرشان هم فاتحه نمي خوانند مگر اين كه سود و منفعتي در ميان باشد ! اين را فراموش نفرما جعفر !!
--- ملتفت هستم ! اين فرمايش اظهر من الشمس است آ ميرزا !... تاريخ هم گواه و شاهد است !!
--- گفتم كه اين نكته فراموش نكني جعفر خان ! .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
آقا این سفارت انگلیس رو ببندید والله از سفارت امریکا که بسته شد بدتره تمام مصیبت ها یه جورایی به این سفارت ربط دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
احسنت
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
3+3=6
5+1=6
25000+25000=50000
350000+150000=500000
7000000=؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
به سلامتی امروز پژو 207 دستی 495 میلیون تومان کشف قیمت شد یعنی 166 درصد گرانتر از کارخانه جالبه که 18 دی ماه اتوماتش 435 تومان کشف قیمت شد. این نتیجه عرضه خودرو در بورس و سواری دادن ملت همیشه در صحنه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
خود خودروسازها با اکانت های واسطه ای میان قیمت سازی میکنن و ملت رو بازی میدن
مافیای خودرو اجازه نخواهد داد اب خوش از گلوی ملت بره پایین
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟