با چهارصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات توپخانه‌ای و موشکی سنگین روسیه به اوکراین+ فیلم/کشته شدن دو فرمانده ارشد روس در جبهه جنگ اوکراین

چهارصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۰۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 14 May 2023
|
63522 بازدید
|

حملات توپخانه‌ای و موشکی سنگین روسیه به اوکراین+ فیلم

بین الملل تابناک: چهارصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: رژیم کی‌یف در جنایات علیه روسیه دست دارد
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ۲۰:۳۷

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا-۱» اعلام کرد که مسکو مطمئن است کی‌یف در جنایت‌ها علیه روس‌ها دست دارد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه به اظهارنظر مقام ارشد اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین درباره آمادگی این کشور برای کشتن اتباع روسیه در مناطق مختلف جهان واکنش نشان داد.

دیمیتری پسکوف به شبکه روسیا-۱ گفت: «کاملا روشن است که رژیم کی‌یف پشت کشته شدن (اتباع و شهروندان روسیه) قرار دارد و فقط از این کشتار حمایت نمی‌کند بلکه آنها را سازماندهی و تحریک می‌کند و آنها را مرتکب می‌شود».

به گفته سخنگوی کرملین، اوکراین اساسا به حامی تروریسم تبدیل شده است و روسیه سیاست‌های خود را با به خاطر سپاردن این موضوع، ایجاد خواهد کرد.

وی با محکوم کردن اظهارات «کیریل بودانوف» رئیس بخش اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که این سخنان یک بار دیگر این موضوع را تایید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه حق داشت «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را آغاز کند.

دیمیتری پسکوف به این شبکه تلویزیونی روسیه گفت: «نیروهای اطلاعاتی ما می‌دانند بعد از این اظهارات، چه کاری باید انجام شود». سخنگوی کاخ کرملین افزود این اظهارنظرها، بی سابقه است و باید در کشورهای غرب و دیگر جاها محکوم شود.

کشته شدن ۲ فرمانده ارشد روس در جبهه جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ۲۰:۳۵

مسکو امروز یکشنبه از کشته شدن دو فرمانده بارز خود در جبهه اوکراین خبر داد.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جریان نشست خبری اعلام کرد که کلنل ویچسلاو ماکاروف و یوگنی بروفکو در جنگ کشته شده اند.

وی افزود: که ماکاروف در جریان حمله دشمن به شدت زخمی شد و هنگام خروج از میدان نبرد کشته شد. بروفکو هم به علت جراحات ناشی از اصابت ترکش کشته شد.

اعلام کشته شدن این دو فرمانده برجسته روس از زمان شروع جنگ در اوکراین اقدام نادری محسوب می شود و نشان از شدت درگیری ها طی روزهای گذشته دارد.

توطئه زلنسکی برای طراحی حمله در خاک روسیه
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ۲۰:۳۵

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی اختصاصی بر اساس اسناد به تازگی فاش شده پنتاگون از توطئه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام حملاتی گسترده در خاک روسیه خبر داد.

در مقدمه این گزارش نوشته شده است که ولودیمیر زلنسکی از طریق امتناع از استفاده از تسلیحات غرب برای انجام حمله در خاک روسیه موفق شده تا اعتماد دولت های غربی جلب کند و همواره در ظاهر ترجیح داده تا نیروهای روسیه را در خاک اوکراین هدف قرار دهد.

با این‌حال‌، آن‌طور که در این گزارش آمده است، رئیس‌جمهور اوکراین در پشت درهای بسته، پیشنهاد کرده است که در مسیری جسورانه‌تر پیش بروند به امید آن‌که بتوانند با اشغال روستاهای روسیه اهرم فشار بیشتری بر مسکو به دست آورند.

واشنگتن‌پست بر اساس اسناد پنتاگون گزارش کرده است که زلنسکی به دنبال بمباران خط لوله‌ای بوده است که نفت روسیه را به مجارستان که عضو ناتو است، منتقل می‌کند و در خفا به دنبال به دست آوردن موشک‌های دوربرد برای هدف قرار دادن مواضعی درون مرزهای روسیه بوده است.

اسناد فوق که پیش از این فاش نشده بود، در حقیقت بخشی از افشاگری بزرگ‌تری از افشای اسرار ایالات متحده بود که در شبکه اجتماعی «دیسکورد» پخش شده بود و واشنگتن‌پست به آن دست پیدا کرده است.

واشنگتن‌پست نوشت، اسناد محرمانه پنتاگون در حقیقت رهبری را با غرایز تهاجمی نشان می‌دهد که به شدت با تصویر عمومی او به عنوان دولتمردی آرام که در برابر هجوم وحشیانه روسیه مقابله می‌کند، در تضاد است.

طبق این اسناد، در برخی موارد دیده شده است که زلنسکی جاه طلبی‌های زیردستان خود را مهار می‌کند اما در چندین مورد دیگر، او کسی است که اقدامات نظامی خطرناک در خاک روسیه را پیشنهاد می‌کند.

زلنسکی در جریان یک نشست در اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی، پیشنهاد حمله اوکراین به خاک روسیه را داده بود و خواستار انتقال نیروهای زمینی اوکراین به قلمرو روسیه به منظور اشغال شهرهای مرزی روسیه شده بود که البته نامی از این شهرها در اسناد پنتاگون نبرده شده بود.

طبق این اسناد که برچسب «بسیار محرمانه» داشته است، هدف زلنسکی، «به دست آوردن اهرم در مذاکرات با مسکو بوده است».

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست دیگری در اواخر ماه فوریه با «والری زالوژنی» فرمانده ارشد نظامی اوکراین، به شدت ابراز نگرانی کرد که «اوکراین فاقد موشک‌های دوربرد با قابلیت رسیدن به مواضع ارتش روسیه در خاک روسیه برسید و تجهیزاتی برای حمله به آن‌ها در اختیار ندارد».

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، زلنسکی در همان نشست سپس «پیشنهاد داد که اوکراین با استفاده از پهپاد به مکان‌های استقرار نظامیان روسیه در روستوف» منطقه‌ای در غرب روسیه حمله کند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که رئیس‌جمهور اوکراین در نشست اواسط فوریه با «یولیا سوریدنکو» معاون نخست‌وزیر اوکراین پیشنهاد منفجر کردن خط لوله «دروژبا» که در دوران جماهیر شوروی ساخته شده و نفت روسیه را به مجارستان منتقل می‌کند، مطرح کرده است.

در اسناد پنتاگون در این خصوص آمده است: « زلنسکی تأکید کرد که ... اوکراین باید این خط لوله را منفجر کند و صنعت احتمالی ویکتور اوربان [نخست وزیر] مجارستان را که به شدت بر نفت روسیه تکیه دارد، نابود کند».

زلنسکی در پاسخ به سؤال روزنامه واشنگتن‌پست در کی‌یف مبنی بر آن‌که آیا پیشنهاد اشغال بخش‌هایی از روسیه را داده است، ادعاهای اطلاعاتی ایالات متحده را بعنوان «خیال‌پردازی» رد کرد اما از حق خود برای استفاده از تاکتیک‌های غیرمتعارف در دفاع از کشورش دفاع کرد.

وی در این خصوص گفت: «اوکراین حق محافظت از خود را دارد و ما این کار را انجام می‌دهیم. اوکراین جایی را اشغال نکرده است اما برعکس وقتی که بسیاری از افراد جان خود را از دست داده‌اند و گورهای دسته‌جمعی وجود دارد و مردم ما شکنجه می‌شوند، اطمینان دارم که ما مجبور می‌شویم از هر ترفندی استفاده کنیم».

زلنسکی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره توطئه استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه گفت: «هیچ‌کس در کشور ما دستور تهاجم یا حمله به قلمرو روسیه را نداده است».

علی‌رغم آن‌که کشورهای غربی تمایل چندانی برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین نشان نداده‌اند اما همین هفته گذشته بود که بریتانیا به اولین کشور غربی تبدیل شد که موشک‌های دوربرد در اختیار اوکراین قرار داد.

پس از آن بود که وزارت دفاع مسکو اعلام کرد که اوکراین برای حمله به مواضع غیرنظامیان در قلمرو روسیه از موشک‌های دوربرد انگلیس استفاده کرده است.

از سال گذشته تاکنون، زلنسکی وعده داده است که اوکراین هرگز از تسلیحات ایالات متحده برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده نکند و قبل از آن‌که این اسناد فاش شود، مقام‌های آمریکایی تأیید کرده بودند که او به عهد خود وفادار بوده است.

یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن در این خصوص گفته بود: «رئیس‌جمهور (ولودیمیر) زلنسکی به وعده‌ای که به رئیس‌جمهور (جو) بایدن داده بود، پایبند بوده است و فکر نمی‌کنیم که تغییری در آن ایجاد شود».

با این‌حال، زلنسکی می‌گوید بر این باور است که ایالات متحده از آن‌جایی که به کی‌یف اعتماد دارد، حاضر به ارسال تسلیحات دوربرد به این کشور نیست.

زلنسکی در این خصوص به واشنگتن‌پست گفت: «فکر می‌کنم آن‌ها می‌ترسند که ما ممکن است از این‌ها (سلاح‌ها) در قلمرو روسیه استفاده کنیم اما من همواره به شرکای خود گفته‌ام... ما یک هدف بر اساس اولویت داریم که بسته‌های مهمات دریافتی را برای آن هزینه می‌کنیم، تنها برای اشغال‌زدایی سرزمین اوکراین مورد استفاده قرار دهیم».

واشنگتن‌پست با اشاره به این موارد نتیجه‌گیری کرد، گرچه هیچ‌گونه نشانه‌ای وجود ندارد مبنی بر آن‌که اوکراین از موشک‌های غرب برای حمله به قلمرو روسیه استفاده کند اما نمی‌توان چنین چیزی را برای استفاده کی‌یف از پهپادهای مسلح به خاک روسیه گفت. انفجارهای در نتیجه سقوط هواپیماهای بدون سرنشین به یک اتفاق عادی در روسیه تبدیل شده است که از آن‌ جمله می‌توان به سقوط یک پهپاد در ماه جاری میلادی در پالایشگاه نفت روسیه در منطقه روستوف اشاره کرد. مقام‌های اوکراینی تاکنون به طور مستقیم مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته‌اند.

از طرف دیگر، روسیه در ماه جاری میلادی، اوکراین را به انجام یک حمله پهپادی با هدف قتل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کرملین متهم کرد. ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از این حادثه پخش شده است، دو پهپاد را نشان می‌دهد که بر فراز کرملین منفجر می‌شوند.

زلنسکی اتهامات درباره توطئه برای قتل پوتین را انکار کرده است و مدعی است که روسیه این حمله را طراحی کرده است.

حملات توپخانه‌ای و موشکی سنگین روسیه به اوکراین

 بامداد یکشنبه، شهرهای مختلف اوکراین هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش روسیه قرار گرفتند؛ حملاتی که بعضی از آنها خسارات گسترده‌ای بر جای گذاشت.
 
به گزارش رسانه‌های اوکراینی، در حمله‌ای که با پرتاب موشک‌های تاکتیکی اسکندر از شهر بلگورود روسیه شهر خارکیف اوکراین را هدف قرار داد، چندین انفجار به وقوع پیوست.
تعداد بازدید : 14545
 
مناطق خرسون و ترنوپیل نیز بامداد یکشنبه مورد حمله موشکی ارتش روسیه قرار گرفت. شهر باخموت هم بامداد یکشنبه بار دیگر هدف گلوله‌های آتش‌زا قرار گرفت. از سوی دیگر در اثر یکی از حملات انجام شده، یکی از انبارهای مهمات اوکراین هم آماج قرار گرفت.

روسیه: حملات نیروهای اوکراینی در باخموت را دفع کردیم

وزارت دفاع روسیه یکشنبه (۱۴ مه) گزارش داد، نیروهای اوکراینی تلاش کردند، خطوط دفاعی روسیه نزدیک آرتموفسک (باخموت) را درهم بشکنند اما حملات آن‌ها دفع شد. 

به گزارش «اسپوتنیک»، مسکو اعلام کرد در راستای «سولدار-آرتموفسک»، یگان‌های تهاجمی با پشتیبانی یگان‌های نیروهای هوابرد، به نبرد برای تصرف بخش‌های غربی شهر آرتموفسک (باخموت) ادامه دادند. 

وزارت دفاع روسیه افزود: در شبانه‌روز گذشته، دشمن تلاش‌های گسترده ای برای شکستن دفاع نیروهای ما در شمال و جنوب آرتموفسک انجام داده است. همه حملات نیروهای مسلح اوکراین دفع شده و هیچ شکافی در دفاع روسیه ایجاد نشده است. 

 روسیه شنبه هم از پیشروی نیروهای خود در شهر باخموت خبر داد و اعلام کرد، نیروهای روسیه شمال غربی این شهر را  آزاد کردند.

بر اساس بیانیه امروز وزارت دفاع روسیه، نیروهای اوکراینی در مجموع بیش از ۴۰۰ نظامی، ۱۲ تانک، ۱۸ خودروی جنگی پیاده‌نظام، دو ترابری زرهی و یک هویتزر دی-۲۰ را در یک روز گذشته در این منطقه از دست دادند. 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، حین دفع حملات، سرهنگ «ویاچسلاو ماکاروف» از فرماندهان و سرهنگ «یوگنی بروکو» معاون فرمانده امور سیاسی ارتش جان خود را از دست دادند. 

گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه از ماه‌ها پیش برای تصرف شهر باخموت در حال نبرد است و بنا بر گزارش‌ها، بیش از ۹۰ درصد این شهر هم اکنون در اختیار نیروهای روسیه است. 

ماه‌هاست درگیری در شهر باخموت که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده، در جریان است. مسکو در حال حاضر بیشتر بخش‌های باخموت را تحت کنترل درآورده، ولی نیروهای اوکراینی همچنان بخش کوچکی از غرب این شهر را در کنترل دارند.

زلنسکی: هدف از ضدحمله، حمله به خاک روسیه نیست

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه (۱۴ مه) گفت، کشورش در حال آماده‌سازی ضدحمله برای آزادسازی «مناطق اشغال‌شده» توسط روسیه است، نه حمله به خاک این کشور.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی گفت: اوکراین به خاک روسیه حمله نمی‌کند و البته هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد. سرزمین قانونی خود را آزاد می‌کنیم. ما زمان و قدرت حمله به روسیه را نداریم. 

به نوشته وبگاه «هیل»، زلنسکی در جستجوی تسلیحات بیشتر برای اولین بار از آغاز جنگ اوکراین، یکشنبه وارد آلمان شد. او در یک کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان افزود: «هدف اوکراین آزادسازی مناطق داخل مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی‌ خود است.» شولتز هم در این کنفرانس مشترک گفت، آلمان تا زمان لازم از اوکراین حمایت خواهد کرد. 

طبق گزارش‌ها، یک جت «لوفت‌وافه» زلنسکی را از رم به برلین برد. او شنبه در ایتالیا با پاپ فرانسیس و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در آستانه ورود رئیس‌جمهور اوکراین به برلین که در میان تدابیر شدید امنیتی انجام شد، دولت آلمان بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد یورو (سه میلیارد دلار) از جمله تانک، سامانه‌های ضدهوایی و مهمات را اعلام کرد. 

زلنسکی به تازگی در مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره ضدحمله احتمالی کی‌یف علیه روسیه گفت، ارتش این کشور به زمان بیشتری برای آماده‌سازی آن نیاز دارد. غیرقابل قبول است که حمله را اکنون آغاز کنیم، زیرا جان افراد زیادی از دست خواهد رفت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۵۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
جوری که روسیه آمار تلفات اوکراینی ها را می ده تا حالا باید تمام مردم اوکراین کشته شده باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
البته تا الان حدود 700 هزار اوکراینی به هلاکت رسیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
اوکراین هر روز بمب باران می‌شود
عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین هم تبدیل به ویرانه و مخروبه شده است
ولی تا الان حتی یک ساختمان مشکوا هم آسیب ندیده است
ناشناس
|
Austria
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
نمیدانم چقدر به این موضوع توجه کرده اید اما تیترهای اخیر تابناک در مورد رویدادهای جنگ روسیه و اوکراین معمولا حاوی دو خبر نسبتا متناقض با هم است، مثل همین تیترهای بالا که راوی حمله سنگین روسیه به اوکراین و کشته شدن دو افسر عالیرتبه روس می باشد
ظاهرا تابناک میخواهد با اینگونه تیترها تعادل را در جبهه های جنگ حفظ کند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
بیشتر میخوان بی طرفی نشون بدن بنظر من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
ویژگی منافق همین است و بس
هرچند این جنگ دیگه فرسایشی شده شاید تا 2 سال آینده هم جنگ اروپا تمام نشود
ناشناس
|
Austria
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
حملات موشکی روسیه به شهرهای اوکراین و کشتن شهروندان بیگناه مرا به یاد جنایت های صدام یزید در پرتاب موشک به طرف شهرهای ایران می اندازد که صدها پیر و جوان و کودک را به شهادت رساند.
درود بر زلنسکی جوانمرد و ملت دلاور و صبور اوکراین که مقابله به مثل نکرده و جواب پوتین را در جبهه های جنگ می دهند و کمترین حاصلش همین کشته شدن دو افسر ارشد روس است که به درک واصل شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
اگر میخاستن میتونستن مثل امریکا جونت که عراق نابود کرد همه را نابود کنند غرب پرست مسخی
فریبا...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
پروردگارا به حق پنج تن روسیه را بر دشمنان کثیفش پیروز بفرما. بارالها دشمنان ایران و روسیه را که همان کشورهای غربی و اوکراین ملعون و جنایتکار هستند از صفحه گیتی محو و نابود بفرما. آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
اتفاقا صدام هم مثل زلنسکی متحد غرب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
حافظت گزینشی عمل می کنن ؟ مثلا یاد بیش از یک‌میلیون کشته ی عراقی و افغانی طی حمله ی غیر قانونی امریکا ، نمی افته
چیزی هم گیرت میاد از این همه گزینشی دیدن یا صرفا وکیل مدافع رایگان غرب هستی ؟ .‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
صدام متحد غرب بود ؟ بابا جان مادرتون تاریخ رو درست بخونید ،هشتاد درصد تسلیحات ماشین جنگی صدام ساخت شوروی و چین بود ،حتی شیمیایی رو از آلمان شرقی می‌گرفت .بعدش شما چطور از عدالت و انصاف حرف میزنید که یه کشور از خاک خودش دفاع نکنه که شما ناراحت میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
کشتن اسیران جنگی روسیه و دزدیدن اعضای بدن آنها برای فروش و بعضی جنایات دیگر که حتی مورد تأیید حامیان زلنسکی و سازمان ملل هم قرار گرفته را نادیده نگیر.
روسیه را با صدام خواستی مقایسه کنی اشکال نداره؛ اما ملت شریف ایران را به این یهودی دلقک که علنا گفته به خاطر غرب با روسیه میجگنه وجان بیگناهان اوکراین را به خطر انداخته مقایسه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
ان شاء الله که نابودی و پایان آمریکای شیطان جنایتکار نزدیک تست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
الان این اخبار چه ربطی به صدام داره؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
روسیه متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
بی ادب بی فرهنگ چنین کلمه زشت و نامناسبی استفاده نکنید
روسیه جنگاور با غرب مرتد کثیف نجس می‌جنگد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
تنها نجس و کافر روی زمین پوتین حرام لقمه است و زنده باد کدخدای پیشرفته و دموکرات و زیبا و جهان غرب
طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
متوجه نشدین که این جنگ روسیه و اوکراین نیست. بابا این جنگ روسیه با آمریکا و اروپا است! همونهایی که خودشون باعث جنگ شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
غربگداها دارن گور به گور میشن به زودی اوکراین از هم فرو میپاشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
چه تاسف انگيز كه يه شرق گداي در استانه شكست بدجوري ميسوزه
غربگدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
هفته آینده سلطان عمان به ایران می آید و با رهبر ملاقات دارد و خواهیم دید غربگدا کیه ، عجله نکن تا داستان ال سقوط وال یهود و کودک کش یمنی و گاو شیرده تکرار نشه چون احتمال پذیرش شروط امریکا و اسرائیل خیلی زیاد استv
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
به امیدی نابودی متجاوز پوتین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
به امید نابودی متجاوز اقتصادی امریکا جونت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
مگر مهاجم تر از آمریکا هم داریم؟
هرچند که آمریکا همه جنگ هاش رو هم باخته از ویتنام و جنگ کره تا افغانستان و سوریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
واقعا‌ که این دارو دسته پوتین چقدر وقیح‌ هستند ؟!

بابا پرو تو به خاک مرده‌ تجاوز کردی اونوقت اون از خودش دفاع بکنه تروریسته ؟؟؟!

مردم دنیا را اوسکول فرص کردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
تجاوز اسراییل دفاع از خودش میدونید میگید فلسطین مال
با تفکر شما که روسیه دنبال خاک خودش اسغائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
حالا مونده به یک هزارم وقاحت یانکی ها برسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
غرب متجاوز نیست اونجا نیست جنایتکار نیست عرب مرد شریف راستگو صادق وتمامشون عبدالله و بنده خدا هستن فقط نمیدونم چرا هر جا پا میزاره جنگ خونریزی درست میشه..مردک ،۲۰ سال کودتا رنگی کردن تو کیف نشد یا شد بعد اومدن تعهدات نفص کردن آمریکا از افغانستان رفت برا جنگ اکراین هنوز شروع نشده بود جنگ رفت اکراین حالا کی متحاوزه؟؟؟ پوتین جلو غرب جنایتکار ایستاده احمق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
نظرت در مرد حمله ی عراقی ها به پایگاه آمریکا در عراق چیه ؟ آخه اونجا هم امریکاییها اعتراص دارند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
یه دلقک با گردن کلفتی بیهوده جلوی روسیه و به نفع دشمنان روسی چه کثافت کاری راه انداخت در حالی که میتونست بی طرف باشه و به هر دو طرف احترام بزاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
اين دلقك شرف داره به كتاني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
مگر این دلقک اوکراینی شرفی هم داره؟ ابزار جنگی و عروسک خیمه شب بازی آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
کتاب نبرد من
آدولف هیتلر گفته یهودیان عامل بیشتر فتنه ها و شرارت ها هستند
که حرف هیتلر هم کاملاً درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اینا موشک اسکندره؟ واقعا وحشتناکن بشریت به کجا داره میره. یه چندتا بگیرید بندازیم تو اسرائیل ببینیم چی میشه؟ البته غربگداها برافراشته نشن شوخی کردم من طرفدار صلح هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
احسنت
مرگ بر صهیونیست
این آمار های لایک و دیسلایک هم جعلی است با روبات و فیلتر شکن درست شده
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
الان مدودوف وپوتین منتظر چی هستن واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
موافقت تمامی وزیران و فرماندهان روسیه برای حمله اتمی
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات