در این همایش دو روزه که با محوریت تبیین برنامه عملیاتی سال جدید بیمه دی برگزار شده بود، معاونین و مدیران ستادی در حوزههای مختلف، طی چهار پنل تخصصی به تشریح کلیات برنامههای عملیاتی این شرکت در سال جاری پرداختند. راهکارهای عملیاتی افزایش سهم بازار با تمرکز بر سودآوری پایدار، تحول دیجیتال و هوشمندسازی فرآیندهای بیمهگری و نظارتی، ارتقاء کمی و کیفی خدمات با تاکید بر بهبود تجربه مشتریان، توسعه کمی و کیفی و بهبود شبکه فروش، افزایش کارآیی و ارتقای بهره وری، توسعه فرهنگ بیمه، تقویت و ارتقای جایگاه برند «بیمه دی» از مهمترین سرفصلهای این پنلها بود. همچنین جلسات پرسش و پاسخ مدیران شعب از مدیران ستادی نیز در ادامهی این پنلهای تخصصی برگزار شد. همچنین در حاشیه این همایش، مؤسسین و مدیران عامل سابق بیمه دی، طی میز گردی به بیان تجارب و ارائهی رهنمودها و راهکارهایی برای پیشرفتهای آتی پرداختند.
در نخستین روز از همایش سراسری ستاد و شعب بیمه دی که روز چهارشنبه -۲۷ اردیبهشتماه- برگزار شد، دکتر محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیمه دی را در آستانه تحولاتی بزرگ توصیف کرد.
او با بیان اینکه «بیمه دی» در بخش توانگری، جزو رتبههای برتر کشور است، گفت: این موضوع، یک فرصت و مزیت برای مجموعه بیمه دی به شمار میرود. وی همچنین با بیان اینکه خروجی برنامه هفتم توسعه باید منجر به ارتقاء صنعت بیمه در کشور شود، افزود: شاخصها و سیاستهای «بیمه دی» نشان از قرار گرفتن این مجموعه در آستانه تحولاتی مطلوب دارد.
دکتر پورابراهیمی اظهار داشت: امیدوارم بیمه دی با همین نگاه که متاثر از رویکرد کارآمد مهندس موهبتی در جایگاه مدیریت این مجموعه است، اتفاقات خوبی را برای بیمه دی و صنعت بیمه کشور رقم بزند زیرا با داشتن صنعت بیمه مقتدر میتوان کارهای بزرگی را در کشور به انجام رساند.
وی همچنین با اشاره به اصلاح قانون صنعت بیمه کشور که در اولویتهای برنامه هفتم توسعه قرار دارد، گفت: قوانین فعلی نیازمند برخی اصلاحات است که مهمترین آنها، مربوط به تفکیک ساختارهاست از اینرو به بیمه دی به عنوان یکی از فعالان موفق این عرصه پیشنهاد میکنم با تشکیل یک مرکز تحقیقاتی، مطالعه نسبت چنین اصلاحاتی را در دستور کار قرار داده و به بازنگری قوانین موجود کمک کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: صنعت بیمه کشور با سرمایه انسانی میتواند موجب تحول این صنعت شود و قوانین و مقررات هم بسترهای تحقق این اقتدار را محقق میکند.
* رویکرد توسعه محوری اخیر بیمه دی موجب رشد همه جانبه این شرکت خواهد شد.
دکتر قاضیزاده هاشمی، رئیس کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختتامیه این همایش – 28 ادریبهشت ماه- گفت: رویکرد توسعه محوری اخیر بیمه دی موجب رشد همه جانبه این شرکت خواهد شد.
در این همایش، معاون رئیس جمهور ضمن دیدار با مدیران این شرکت، مأموریت نخست بیمه دی را، رضایتمندی خانواده معظم شهداء و ایثارگران عنوان کرد و خدمترسانی به این جامعه معزز را موجب نعمت و عزت دانست.
وی با اشاره به پیشینه تشکیل بیمه دی خاطرنشان کرد؛ غالباً بیمهها در ذیل بانکها تشکیل میشوند، اما بیمه دی در راستای خدمترسانی مطلوب به جامعه ایثارگری، به طور مستقل و پیش از شکلگیری بانک تأسیس شد که این نشان از اهتمام ویژه نسبت به خدمترسانی به این جامعهی هدف داشته و دارد.
او با ابراز خشنودی از حضور در جمع خانواده کارکنان بیمه دی، به رویکرد توسعه محور بیمه دی اشاره کرد و با توجه حاکم شدن چنین نگاه جدیدی در این شرکت اظهار امیدواری کرد: مجموعه بیمه دی شاهد رشدی همه جانبه باشد.
قاضیزاده هاشمی با بیان اینکه هر سازمانی باید در حال نو کردن خودش باشد، افزود: اهداف بلندمدت مشخص هستند اما رویکردها و روشها میبایست متناسب با شرایط و اقتضائات زمانه تغییر یابند.
او اظهار داشت: امروز ساختار جامعه هدف ما نیز تغییر کرده و بنیاد شهید و سازمانهای وابسته به آن را نمیتوان به سیاق گذشته مدیریت کرد از این رو، برای نیازهای جدید، باید برنامه داشت و بازطراحیهای لازم صورت پذیرد.
قاضیزاده هاشمی با توجه به سهم بالای بیمه دی در قراردادهای بیمه تکمیلی درمان، توان و تخصص بیمه دی در این موضوع را، یک مزیت مهم برای شرکت دانست و افزود: بیمه دی با تکیه بر چنین ویژگی میتواند برای کسب اعتبار بیشتر با سایر شرکتهای بیمهای وارد رقابت جدی شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر خدمت خوب و شایستهای که به بیمه شدگان ارایه میشود، میتواند مُبلّغی برای بیمه دی باشد و علاوهبر جامعه هدف که خانواده معزز ایثارگران هستند، باید کوشید تا سایر افراد و نهادها نیز به استفاده از خدمات درمانی بیمه دی ترغیب شوند که این موضوع در کنار خرده فروشی میتواند سهم بیمه دی از بازار را افزایش دهد.
معاون رئیس جمهور با تأکید بر بهرهور شدن نظام ارایه خدمات در سایه عملکردی شفاف و تعامل محور با مشتریان، عملکرد بیمه دی را در یکسال گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم این روند رو به بهبود ادامه یابد و بیمه دی به عنوان معتبرترین بیمه کشور شناخته شود.
* تحقق برنامهها با داشتن برنامه و نقشهی راه
مهندس طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه دی نیز با اشاره به نقش سرمایه انسانی در تولید ثروت و همچنین سهم بیمه دی از بازار صنعت بیمه بیان داشت: با وجود سرمایهی انسانی ماهر، متعهد و متخصصی که در شرکت بیمه دی گرد هم آمدهاند، باید این سهم بهبود و افزایش یابد.
او انگیزه و داشتن برنامه را از جمله اهم اقدامات برای رسیدن به اهداف و تحقق آنها برشمرد و برگزاری چنین همایشهایی را در راستای تبیین برنامهها ضروری و مؤثر توصیف کرد.
مدیرعامل بیمه دی با بیان اینکه ذائقه مشتریان صنعت بیمه در حال تغییر است، بر تنوع و تقویت کیفیت محصولات بیمه دی تاکید کرد و گفت: در راستای مشتریمداری باید در پی ارتقاء خدمات خود باشیم.
موهبتی با اشاره به ویژگیهای روانی خرید بیمهنامه توسط جامعه اظهار داشت: محصولات ارائه شده از سوی شرکتهای بیمهای، خدماتی نامحسوس و غیرفیزیکی هستند و از این رو مجاب کردن دیگران برای بهرهمندی از این خدمات بیمهای، نیازمند تخصص و تبحر است که خوشبختانه در بیمه دی شاهد تلاش و فعالیت سرمایه انسانی جوان و با انگیزهای برای از پیش رو برداشتن موانع هستیم.
مدیرعامل بیمه دی با اشاره به تجربه خوشایند مشتری، بر لزوم تغییر نگاه در مشتریمداری تاکید کرد و افزود: در استراتژیهای نوین باید با مشتری فکر کرد و نَه برای مشتری.
او پرتفوی باکیفیت را اولویت سال جاری بیمه دی عنوان کرد و گفت: باید خود را در معرض پایش و ارزیابی مستمر قرار دهیم تا ضمن رفع اشکالات و بهبود فرآیندها، ریسک را کاهش و خدمترسانی به مشتریان را ارتقاء دهیم.
مهندس موهبتی با تأکید بر اهمیت تحول دیجیتال به عنوان یک مزیت رقابتی در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: اگر خدمات خوبی ارائه ندهیم، رقبای جدی وارد میدان می شوند. وی همچنین بیان داشت: با توجه به حرکت جهانی به سوی دیجیتالی شدن پدیدهها، بایستی به سوی فنآوریهای نوین در ارائه خدمات حرکت کنیم.
او تصریح کرد: میبایست در سال جدید، صدور بیمه نامه آنلاین در همه رشتهها از طریق اپلیکیشن محقق شود و در بخش رسیدگی، ارزیابی آفلاین در دسترس باشد. ما هیچ راهی برای ورود بازیگرهای جدید به پرتفوی بیمه دی نداریم جز با افزایش خرده فروشی، بنابراین ارتقای جایگاه شعب و افزایش اختیارات شعب از ابلاغ های جدید خواهد بود تا پاسخگویی شعب بیشتر شود.
مدیرعامل بیمه دی گفت: با داشتن برنامه و نقشه راه، برای تحقق برنامهها باید به اندازه کافی جدیت داشت. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با وجود سرمایه انسانی کارآمد و با انگیزه، شاهد روزی باشیم که بیمه دی مترادف با مشتری مداری، خدمات با کیفیت و دیجیتال محور و سرمایه انسانی مجرب و پیشرو باشد.
یادآور میشود در اختتامیه این همایش از مدیران عامل سابق «بیمه دی» علی فتحعلی، سید مجید بختیاری و محمدرضا کشاورز با اهدای لوح توسط معاون رئیس جمهور قدردانی به عمل آمد و از غلامحسین رهباردار، جانباز ۷۰ درصد به نمایندگی از خانواده بزرگ شهدا، جانبازان و ایثارگران تقدیر شد.
همچنین شعب برتر بیمه دی نیز، لوح تقدیر خود را از دست معاون رئیس جمهور و رئیس کل بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت کردند. میلاد گودرز دشتی مدیر شعبه استان فارس، رتبه اول، محسن جعفری مدیر شعبه استان مرکزی، رتبه دوم، مرتضی حسنی مدیر شعبه استان خراسان جنوبی رتبه سوم، فرزاد رستمی مدیر شعبه استان کهگیلویه و بویراحمد، رتبه چهارم و ابراهیمی بسطامی مدیر شعبه استان آذربایجان غربی، رتبه پنجم را در میان شعب برتر بیمه دی در کشور کسب کردند.