سه هزار و سیصد و هشتاد و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

پاسخ تند «پیرهادی» به «میرسلیم» درباره تعطیلی روز شنبه / انتقاد سید محمد خاتمی به «اصلاح قانون انتخابات» در مجلس / روایت مجری تلویزیون از پرونده حل نشده قتل پدرش/فرمانده نیروی دریایی سپاه: این شش کشور اجازه ورود به آب‌های ایران را ندارند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند امام جمعه قزوین: باید با بدحجابی که در پی اشاعه فحشا نیست، با احترام رفتار شود/ یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: تعطیلی روز شنبه قطعی نیست / مهدی چمران در بخش CCU بستری شد / معاون رئیسی: این خبر که آب سیستان و بلوچستان، دو هفته یا یک ماه دیگر قطع می‌شود؛ کاملا کذب است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۴۱
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 14 June 2023
|
31034 بازدید
|
«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.
 
امام جمعه قزوین: باید با بدحجابی که در پی اشاعه فحشا نیست، با احترام رفتار شود
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بر ضرورت پرهیز از ایجاد دو قطبی «باحجاب» و «بی‌حجاب» تأکید کرد و گفت: اگر دو قطبی درست شود، دشمن برنده و ما بازنده می‌شویم، پس نباید اجازه دهیم دو قطبی ایجاد شود، ببینیم تعداد با حجاب‌ها و حتی بدحجاب‌ها نسبت به آن‌هایی که بی‌حیایی می‌کنند چقدر است، هر چقدر بیاییم این بی‌حجاب‌ها را برجسته کنیم، آن‌ها خوشحال می‌شوند و گویا ما هم داریم اشاعه فحشا می‌کنیم. امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید با بدحجابی که در پی اشاعه فحشا نیست، «با احترام» و «دلسوزانه» رفتار شود، یادآور شد: در حقیقت خدا در این آیه می‌خواهد به ما بگوید آن خانمی که حجابش مناسب نیست، آیا واقعاً قصدش این است که فحشا انتشار بدهد؛ یعنی آیا دوستدار فحشا و فساد است، یا اینکه نمی‌داند و نمی‌فهمد. وی ادامه داد: آن کسانی که از روی ناآگاهی و یا مسائل خانوادگی بدحجاب و بی‌حجاب هستند، باید با آن‌ها رفتار با احترام و دلسوزانه داشت، به آن‌ها تذکر داد، آن‌ها را برای تغییر رفتار تشویق کرد و به آن‌ها احترام گذاشت، باید این قبیل افراد را با احترام به راه حجاب دعوت کرد.
 
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: تعطیلی روز شنبه قطعی نیست
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص کمیسیون اجتماعی این است که پنج روز هفته کاری بوده و ساعت کاری کارمندان نیز روزی هشت ساعت است اما اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز تعطیل باشد، هنوز جای بحث دارد. سید کریم حسینی با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها، بیان کرد: دولت در لایحه ای که به مجلس ارائه داده، به دنبال کاهش ساعت کاری است و در لایحه ای که ارائه کرده ۴۴ ساعت در هفته را به ۴۲/۵ ساعت تقلیل داده است. ما نیز در مجلس با توجه به اینکه پنج روز هفته کاری است به این نتیجه رسیدیم که اگر بنا باشد، بیش از ۸ ساعت در روز کارمندان سر کار باشد، طاقت فرسا بوده و بهره‌وری لازم هم ندارد. به همین دلیل، ما ساعت کاری کارمندان در طول پنج روز کاری را ۴۰ ساعت تعیین کردیم. بدین ترتیب، ساعت ورود و خروج کارمندان به ادارات منطقی است. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص کمیسیون اجتماعی این است که پنج روز هفته کاری بوده و ساعت کاری آن نیز روزی هشتساعت است. تعطیلی بین پنجشنبه و شنبه است. دولت در خصوص اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز تعطیل باشد، نظری نداده و هنوز اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز باید تعطیل باشد جای بحث دارد. کمیسیون اجتماعی به تعطیلی شنبه رای داده؛ اما ممکن است در صحن مجلس این تعطیلی به پنجشنبه تغییر کند.
 
پاسخ تند پیرهادی به میرسلیم
محسن پیرهادی نماینده تهران در مجلس پاسخ تندی به توئیت اخیر میرسلیم درباره طرح تعطیلی شنبه داد. آقای میرسلیم در توئیتی نوشته بودند: چه افتخاری است که بعضی افراد پیشنهاد دهنده و مدافع تعطیلی روز شنبه مانند اسرائیل شده اند؟
محسن پیرهادی با ریتوییت تویین میرسلیم نوشت: کسی که فرق ۲۰۶ با لندکروز را نمی‌فهمد به طریق اولی علت ساماندهی ایام کار و تعطیلات را متوجه نمی‌شود.
 
مهدی چمران در بخش CCU بستری شد
 سخنگوی شورای شهر تهران از بستری شدن مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در بخش CCU یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داد و گفت: وی پس انجام امور درمانی، ان‌‌شا‌الله طی روزهای آینده ترخصیص خواهد شد. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: مراحل درمانی آقای چمران به خوبی در بیمارستان در حال انجام است و ان‌شاالله طی روزهای آینده از بیمارستان ترخیص خواهد شد.
 
معاون رئیسی: این خبر که آب سیستان و بلوچستان، دو هفته یا یک ماه دیگر قطع می‌شود، کاملا کذب است
علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست صبح امروز (چهارشنبه 24 خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: این خبر که آب سیستان و بلوچستان، دو هفته یا یک ماه دیگر قطع می شود کاملا کذب است. دولت هرگز اجازه نمی دهد، مردم مرزنشین ما که حافظ کیان کشور هستند دچار مشکل آب شرب بشوند. سلاجقه همچنین تاکید کرد که  حقابه هیرمند دیپلماتیک در حال پیگیری است.
 
تهیه کننده سریال «گاندو» مشاور وزیر ارشاد شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی، مجتبی امینی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. وزیر ارشاد در این حکم با اشاره به سوابق رسانه‌ای و سینمایی، وی را به سمت مشاور وزیر منصوب کرده است. گفتنی است، امینی در سوابق فرهنگی خود تولید و تهیه چندین فیلم و سریال تلویزیونی را داراست. او در کارنامه فعالیت خود دبیری چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را داراست. او پیش از این معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران، مدیرعامل موسسه فرهنگی -هنری شهید آوینی، دبیری سه دوره جشنواره فیلم کوتاه سما، دبیر دو دوره جشنواره چهل چراغ، تهیه کننده، مجری طرح و مدیر تولید بیش از ۲۰ فیلم سینمایی نیز بوده است.
 
وزیر ارتباطات: اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود
زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: در جلسه گذشته هیئت دولت، رئیس جمهور ضمن تأکید بر اهمیت سلامت برگزاری کنکور، گفتند که اینترنت به‌هیچ وجه قطع نخواهد شد و این دستور رئیس جمهور بود.روزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: در جلسه گذشته هیات دولت، رئیس جمهور ضمن تأکید بر اهمیت سلامت برگزاری کنکور، گفتند که اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد و این دستور رئیس جمهور بود.
 
قاتل آیت‌الله سلیمانی به قصاص محکوم شد
رئیس کل دادگستری استان مازندران: با صدور رای از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مازندران، قاتل آیت‌الله سلیمانی به اتهام مباشرت در قتل عمد، به قصاص نفس محکوم شد. با توجه به اقاریر صریح متهم در مراحل مختلف رسیدگی و نیز نتایج حاصله از جمیع تحقیقات انجام گرفته، ارتکاب جرم مزبور توسط مشارالیه از سوی دادگاه بدوی رسیدگی کننده، احراز شد. رای صادره پس از قطعیت و نیز انجام تشریفات قانونی قابل اجرا خواهد بود.
 
ماجرای خرید بطری آب ۲۰ میلیونی در تهران!
رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با تسنیم: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. افسران پلیس فتا تهران متوجه شدند مجرمین با توجه به گرمای هوا تحت پوشش فروش آب معدنی خنک در اتوبان‌های پر ترافیک تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده‌اند. هر ۲ مجرم در یکی از اتوبان‌های شمالی تهران درحال ارتکاب جرم دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شدند. متهمین به کلاهبرداری از بیش از ۳۷ نفر با این روش به ارزش ریالی حدود ۵ میلیارد ریال اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند. شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند.
 
شهادت پاسدار مدافع امنیت در اسلام‌آباد غرب
روابط‌عمومی سپاه کرمانشاه: پاسدار مدافع امنیت مهدی شاه‌ملکی دیشب درحال اجرای ماموریت به شهادت رسید. دو نفر از کارکنان سپاه نیز مجروح شدند. عامل تیراندازی دستگیر شده است.
 
انتقاد سید محمد خاتمی به «اصلاح قانون انتخابات» در مجلس
سیدمحمد خاتمی در میان جمعی از اصلاح طلبان و مشاوران خود در خصوص حذف جمهوریت نظام در پی اصلاح موادی از قانون انتخابات توسط مجلس هشدار داد و این اقدام را تشدید حرکت به سوی خودبراندازی تعبیر کرد: بار‌ها گفته شده مشکل بزرگی که منشأ بحران‌هاست و آینده ایران و سرنوشت ملت را به خطر افکنده است اینکه روز بروز در عمل از جمهوریت نظام دورتر شده ایم و در نظر نیز بر بینش و برداشتی از اسلام تکیه شده است که رأی و نظر مردم و نقش بی همتای آن‌ها در استقرار نظام اجتماعی و راه بردن جامعه به سوی توسعه همه جانبه را قبول ندارد.از جمله عواملی که انتخابات به عنوان مهمترین راه استقرار دموکراسی و نیز مردم سالاری سازگار با دین را از کارآیی انداخته، نظارت استصوابی و رویه‌های غلط در فرآیند انتخابات است که به جای نظارت از موضع دفاع از حق و رأی مردم و ایجاد مانع برای پاگیری و پایداری دیکتاتوری، قیمومیت بر مردم و رأی آنان را تشدید کرده است. با طرحی که میان مجلس و شورای نگهبان در موضوع انتخابات در رفت و آمد است، کوشیده می‌شود آن رویه‌های نادرست و بحران آفرین تثبیت و به رسمیت شناخته شود و نهاد انتخابات از معنی تهی و به یک معنی از میان برداشته شود. برخلاف انتظاری که می‌رفت برای نجات کشور و تأمین زندگی بهتر مردم، به لحاظ ساختار، رویکرد و رفتار، خوداصلاحی صورت گیرد، ظاهراً حرکت به سوی خودبراندازی تشدید می‌شود. سیدمحمد خاتمی از همه کنشگران سیاسی، همه اندیشمندان و خیرخواهان وطن و وفاداران به آرمان‌های (نوعاً به فراموشی سپرده شده) انقلاب به خصوص احزاب و جریان‌های خیراندیش با هر گرایشی که دارند، به ویژه از جبهه اصلاحات خواست که: اولاً، از هشدار به مسئولان و دست اندرکاران، ثانیاً، از روشنگری افکار عمومی و تنبّه آن نسبت به خطری که بر خطر‌های گذشته افزوده می‌شود و ثالثاً، از هر اقدام قانونی و مدنی که احیاناً بتواند به حل مشکل به نفع مردم بینجامد، دریغ نکنند.
 
حمله تند «کیهان» به مادر کیان پیرفلک
کیهان نوشت: همسو نبودن خوزستانی‌ها با جریان اغتشاشات سال گذشته؛ اهریمن صفتان را بر آن داشت تا پروژه ویژه‌ای را برای منطقه سوق‌الجیشی خوزستان رقم بزنند و آن چیزی نبود جز جنگ قومیتی! تروریست‌ها و رسانه‌های معاند که به خون و کشتار افراد برای تحریک عواطف نیاز مبرم داشتند از همان لحظه نخست، تمرکز خود را روی نوجوانی به نام «کیان پیر فلک» قرار دادند و با استفاده از نام این کودک معصوم و همراهی ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر او با معاندان، زمینه چند تجمع و آشوب را فراهم کردند. مادر «کیان پیرفلک» آنچنان غرق رسانه‌های دشمن بود که برای خونخواهی فرزندش به دامن قاتلان او پناه برد و وقتی قاتل اصلی کیان را شناسایی کردند، این زن مدعی بی‌گناهی او شد و او را مظهر شرافت دانست! نفرت پراکنی این زن علیه جمهوری اسلامی با حمایت شبکه گسترده رسانه‌ای دشمن در تمام این مدت ادامه داشت تا اینکه به مناسبت سالروز تولد کیان پیر فلک، رسانه‌های معاند نسبت به انتشار فراخوان تجمع در محل آرامگاه وی در روستای پرچستان ایذه اقدام و عده‌ای در این مکان تجمع کردند. نیروی انتظامی بنا بر وظیفه قانونی و صرفاً برای تأمین نظم و امنیت تجمع در محل حضور یافت تا مبادا حادثه‌ای امنیتی رُخ دهد، اما در همان ساعات اولیه مراسم، پسرعموی مادر «کیان پیرفلک» در حرکتی ناجوانمردانه با خودروی تیبا مأموران نیروی انتظامی را مورد اصابت قرار داد که باعث شهادت یک مامور انتظامی و همچنین جراحت یک سرباز شد.
 
نماینده مجلس: مگر در صدر اسلام بی‌حجاب ها را جریمه نقدی می‌کردند؟
جلیل رحیمی جهان آبادی به عنوان مخالف دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف»، با تأکید بر اینکه هیچ شکی در اجرای احکام الهی از سوی مردم نیست، گفت: یکی از وظایف حکومت اسلامی اجرای احکام الهی در جامعه و هدایت آن به سمت انجام قوانین الهی است.نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه لایحه حمایت از عفاف و حجاب را راهکاری برای حل این مشکل در جامعه ندانست و گفت: معتقدیم این لایحه بیشتر از اینکه مشکل حجاب را حل کند، پوست خربزه ای زیر پای مجلس است. قوه قضائیه این لایحه را طراحی کرده اما تاختن آن بر ماست که می‌گویند چرا دین و خدا را قبول ندارید. وی در ادامه کار فرهنگی در کشور را دارای ضعف توصیف کرد و افزود: اگر به وضعیت مساجد و صفوف نماز در این مکان ها بنگرید می بینید که کسی در آنها حضور ندارد. جایگاه والدین در خانواده ها را ببینید، رابطه اخلاقی را بنگرید؛ اسلام مجموعه ای از احکام به هم پیوسته است. شما نمی توانید از مساجد و افراد مؤمن و مکان های فرهنگی حمایت نکنید اما بخواهید برای حجاب جریمه نقدی تعیین کنید. آیا خداوند از صدر اسلام نمی توانست برای مردم جریمه نقدی تعیین کند؟ کار اخلاقی و دینی و جهادی، کار دل است و مردم بایددلی به آن اعتقاد داشته باشند.
 
روایت مجری تلویزیون از پرونده حل نشده قتل پدرش
المیرا شریفی مقدم در توییتر درباره راز قتل پدرش بعد از سی سال توضیحاتی داد.  المیرا شریفی مقدم با انتشار عکس و متنی در حساب توییتر نوشت: ساعت پنج و بیست و پنج دقیقه عصر نوزدهم دی هفتاد و دو، من و برادرم منتظریم که پدرو مادرمون برگردند خونه، صدای کمک میاد! دوباره کمک! با سومین کلمه کمک، صدای بابام رو شناختم. جلوی ورودی خونه حمله می کنند برای سرقت کیفش و وقتی مقاومت می کنه، به قتل می رسه. بیست و پنج سال گذشته و دو نفر قاتل هنوز پیدا نشده اند. هرچقدر بزرگ تر میشم، اون شب وحشتناک پررنگتر در نظرم دیده می شه. روح همه رفتگان شاد. سالم باشید.شریفی مقدم پیشتر نیز در سال ۱۴۰۰ در توییتی به قدرت شبکه های اجتماعی و قتل پدرش اشاره کرده و نوشته بود: «شاید اگر نوزده دی سال ۷۲ شبکه های اجتماعی گسترده بود و من هم ۱۲ ساله نبودم، عامل قتل پدرم را پیدا کرده بودم. شد ۲۸ سال و پرونده قتلی که بدون نتیجه، حالا گم شده!»
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه: این شش کشور اجازه ورود به آب‌های ایران را ندارند
دریادار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگویی رادیویی ضمن اشاره به اهمیت تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: اگر ما روایت نکنیم دشمنان آن طوری که می‌خواهد روایت می‌کند، مقام معظم رهبری از تبیین به عنوان یک جهاد نام برده است. وی عنوان کرد: برای اولین بار است که موشک‌های عمودپرواز و موشک‌هایی با برد ۲ هزار کلیومتر روی کشتی‌های ما نصب شده است. دشمن می‌داند ما چه می‌کنیم برای همین است تلاش دارد ما به اهدافمان نرسیم؛ برای همین برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است.
 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در زمان طاغوت ما جرات نداشتیم از کشتی‌هایی که وارد آب‌های ما می‌شوند بپرسیم چرا وارد شدند و برای چی وارد آب‌های ما شدند، اما امروز ۵ کشور انگلیس، آمریکا، فرانسه، نیوزلند، استرالیا و رژیم صهیونیستی اجازه ورود به آب‌های ایران را ندارند، وقتی وارد می‌شوند به سرعت وارد آب‌های همسایگان می‌شوند، این یعنی اقتدار. 
 

۳۰۰۰ تن در کشور ۱۰۰ خانه خالی دارند؟
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن گفت: یک میلیون ملک خالی شناسایی شد که از این میزان برای تمامی مالکان پیامکی ارسال شد که مالکان حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خوداظهاری کردند و مالکان حدود ۵۷۰ هزار واحد نیز اطلاعات ملکی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان وارد نکردند که مشخصات آن‌ها به سازمان امور مالیاتی ارسال شد. همچنین بعد از ارسال پیامک از سوی سازمان امور مالیاتی به ۵۷۰ هزار واحد مسکونی حدود ۲۰۰ هزار تن خوداظهاری انجام داده و مشخصات خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کردند. به گفته وی، ۳۰۰ هزار واحد مسکونی از واحد‌های شناسایی شده خالی بودند که با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت با اولویت مالکانی که در ابتدا بیش از یکصد واحد خالی، در مرحله بعدی ۵۰ خانه خالی، ۲۰ خانه خالی، ۱۰ خانه خالی و ۲ خانه خالی بودند در مسیر اخذ مالیات قرار گرفتند. سرپرست دفتر اقتصاد مسکن گفت: هم اینک حدود ۶۰ هزار ملک در اولویت اخذ مالیات قرار دارند. صاحبان حدود ۳ هزار ملک هر کدام بالای یکصد ملک خالی دارند. سه بانک نیز بیشتر از یکصد خانه خالی در اختیار دارند.

نماینده مجلس: حتی ساخت خانه در روستا هم یک میلیارد تومان پول می‌خواهد
رمضانعلی سنگدوینی با انتقاد از افزایش افسارگسیخته قیمت اجاره بهای مسکن، گفت: هرچند مسکن یکی از نیاز‌های اصلی خانواره‌هاست و دولت وظیفه دارد سالی یک میلیون مسکن برای آن‌ها بسازد،  متاسفانه هنوز نتوانسته این مهم را محقق کند؛ لذا به دلیل کمبود مسکن در سراسر کشور شاهد افزایش اجاره بها و انبوه متقاضیان مسکن هستیم. نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که حتی ابتدای ساخت مسکن انبوه از سوی دولت به معنای وارد کردن فشار مضاعف اقتصادی به متقاضیان است، چون ساخت هر واحد مسکونی هزینه‌های بالایی را به مردم تحمیل می‌کند که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و حقوق‌های ناچیز، احتمال برآمدن از پس هزینه‌های این مهم برای آن‌ها مقدور نیست؛ بنابراین، دولت باید به فکر ارائه وام‌های کم بهره مناسب به خانواره‌ها باشد. وی با اشاره به هزینه‌های ساخت خانه در روستاها، افزود: حتی ساخت خانه در روستا‌ها حدود ۷۰۰ تا یک میلیارد تومان برای متقاضیان هزینه‌بر است، لذا وام ۲۰۰ میلیونی دولت در این راستا چندان به کار متقاضیان نمی‌آید. این نماینده مجلس با بیان اینکه کنترل اجاره بهای مسکن در شهر‌ها ضروری است، اما دولت بازار مسکن را رها کرده به همین دلیل اجاره بها طی چند وقت اخیر بیش از دو برابر شده است، اظهار کرد: متاسفانه ودیعه مسکن نیز در بسیاری از شهر‌ها چند برابر شده؛ مثلا ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بر این ودیعه طی یک سال افزوده شده است، اما باید از مسئولان پرسید، تهیه این مبلغ طی یک سال برای یک کارمند یا کارگری که نهایتا ۱۰ میلیون حقوق دریافت می‌کند چطور امکان‌پذیر خواهد بود؟!

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: قیمت ارز به‌دلیل اغتشاشات و توطئه‌ها از دست دررفت
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با همشهری گفت: کشور در دوره اغتشاشات دچار خسارت بزرگی شد. بعضی از این خسارات‌ قابل جبران نیستند؛ از جمله شهادت جمعی از بهترین فرزندان این ملت، از جمله شهید علی‌وردی و شهید عجمیان. چند بار حضرت آقا اشاره فرمودند که دلیل این اغتشاشات طراحی دشمن برای ضربه‌ زدن به مسیر پیشرفت کشور بود؛ یعنی اتاق‌های فکر دشمن محاسبه کردند هرجا جریان انقلاب حاکم شود، کشور در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد و طبیعی است که وقتی مردم طعم شیرین پیشرفت را چشیدند، دیگر به جریان‌های بدلی، فریبکار و خسته اقبال نخواهند داشت. پس با طراحی توطئه تلاش کردند مسیر پیشرفت کشور توسط جریان برآمده از انقلاب را سد کنند، ملت را دچار رنج و محنت کرده و به‌عبارتی آنان را از کرده خود پشیمان کنند. در فتنه اغتشاشات همه دیدند جریان غرب همه ظرفیت خود را به میدان آورد؛ از اراذل اجاره‌ای تا روسای کشورها، تا اوباش سیاسی، هنری و اخلاقی تا برخی نهاد‌های بین‌المللی و… که با پشتیبانی آشکار رسانه‌های مواجب‌بگیر جشن براندازی گرفته بودند. تجمعات اجاره‌ای در آلمان، استرالیا، کانادا و برخی دیگر از کشور‌ها را دیدید؟ در مقابل چه اتفاقی افتاد؟ انسجام مردم و تجمعات پرشور برای دفاع از انقلاب، امام و رهبری. سال قبل، سال پیروزی مردم ایران بود. واقعاً مردم در سراسر کشور دشمن را خسته و ناامید کردند. البته کشور به لحاظ موقعیت اقتصادی خسارت دید. سرمایه‌گذاری دچار تعلل شد. قیمت ارز به‌دلیل همین توطئه‌ها از دست دررفت و نهایتاً فشار آن به مردم و به‌ویژه قشر ضعیف تحمیل شد. البته دولت با درک شرایط تلاش کرد اقدام‌های جبرانی داشته باشد؛ ازجمله طرح افزایش اعتبار یارانه ۳دهک پایین در قالب کالابرگ یا تلاش برای شکستن انحصار دلالان در بازار خودرو و... .

دولت برای جلوگیری از ورشکستگی بانک‌ها دست‌به‌کار شود
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران گفت: براساس استاندارد بازل ۳، نسبت کفایت سرمایه باید ۱۳ به بالا به نسبت دارایی‌ها به بدهی‌ها باشد و این استاندارد نشان از فعال بودن و متعهد بودن بانک‌هاست. او ادامه می‌دهد: وضعیت بانک‌ها در ایران استثنایی است؛ بانک‌ها کفایت سرمایه ندارند به دلیل اینکه، بانک‌ها بنگاهداری می‌کنند. کار بانک معدن‌کاری و املاک نیست. بانک‌ها به‌ جای ارائه تسهیلات، در املاک و حوزه‌های دیگر اقتصاد سرمایه‌گذاری و با تورم، سود ۱۰۰ و ۲۰۰ درصد کسب می‌کنند. نتیجه بنگاهداری این است که بانک‌ها به فلسفه وجود خود یعنی سپرده‌گذاری و دادن تسهیلات، متعهد نباشند. هر قدر بانک‌ها به بنگاهداری ورود کنند، نسبت کفایت سرمایه آن‌ها پایین خواهد آمد. سلیمی تصریح می‌کند: این معضل را سال‌هاست که فعالان اقتصادی و کارشناسان گوشزد می‌کنند و اخیراً خود دولت هم به این نکته رسیده که بانک‌ها باید از بنگاهداری فاصله بگیرند. در حال حاضر شرایط بانک‌ها بسیار نابسامان شده و گاه کفایت سرمایه به ۲ و ۳ هم رسیده است. رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران می‌گوید: برای جلوگیری از ورشکستگی بانک‌ها دولت باید دست‌به‌کار شود. به گذشته نگاه کنند، چند بانک و صندوق در حال ورشکستگی بودند که با بانک سپه ادغام شد و الان هم این خطر بیخ گوش خیلی از بانک‌هاست. به عقیده سلیمی، خطر کفایت سرمایه بانک‌ها را باید جدی گرفت، وگرنه دیر یا زود گریبان اقتصاد و بانک‌های کشور را خواهد گرفت. /اتاق ایران

 صورت مالی یک شرکت دولتی در مجمع سالانه مردود اعلام شد
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی‬ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏در تصمیمی کم‌سابقه، صورت مالی ۱۳۹۹ یک شرکت دولتی در مجمع سالانه مردود اعلام شد تا مدیران شرکت‌های دولتی بدانند در اجرای قوانین مالی، بدون تعارف و ملاحظات سیاسی و ارتباطی، اقدام خواهیم کرد.

تورم ۷۰ درصدی دروغ بود
روزنامه ایران اقتصادی در گزارشی نوشت: بر اساس آخرین آمار‌های بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه برای مصرف کننده از ۶۲.۴ درصد فروردین به کانال ۵۰ درصد در اردیبهشت رسید و طبق پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی در خردادماه، ریزش قابل توجهی در این شاخص را شاهد خواهیم بود. طبق اظهارات محمدرضا فرزین در سی‌امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی، هدفگذاری بانک مرکزی درخصوص تورم نقطه به نقطه تا پایان امسال ورود به کانال ۳۰ درصدی خواهد بود. کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه در ماه‌های اخیر در شرایطی است که برخی رسانه‌های حامی دولت گذشته، خبر از تورم ۷۰ درصدی در فروردین ماه می‌دادند و قصد تطهیر رکوردزنی‌های دولت تدبیر و امید در زمینه تورم‌های افسارگسیخته داشتند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
گاندو درباره همکاری های اخیر با آژانس اتمی نظری نداره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
فرمانده نیروی دریائی شپاه میگه 5 کشور و رژیم صهیونیستی آنوقت شما تیتر میزنید 6 کشور !! براخودتون همینجور اخبار تغییر میدهید !!؟
ناشناس
| France |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

جمیله علم‌الهدی، همسر رئیسی در مصاحبه با تلویزیون دولتی ونزوئلا : چرا ما به عنوان زن باید مثل مردها زندگی کنیم، تحصیل و کار کنیم؟!
ناشناس
| France |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: بعد از برجام اگر آمریکا از گذشته خود پشیمان شد، برای برپایی سفارتخانه هم آمادگی داریم.
ناشناس
| France |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
‌سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه: نگاهی به آمار بانک جهانی نشان می‌دهد که رشد اقتصادی ایران در سال گذشته از آمریکا بیشتر بوده است. مروز در عرصه سیاسی در حالی که آمریکا در انزوا قرار گرفته، کشور ایران از سوی جهان پذیرفته شده است.
ناشناس
| France |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
خبرگزاری رویترز: رئیس شرکت سیستم‌های دفاع پیشرفته رافائل: سامانه رهگیر «اسکای سانیک» اسرائيل را قادر می‌سازد تا انواع تهدیدات مافوق صوت شامل موشک‌های بالستیک و کروز مافوق صوت را رهگیری کند.
ناشناس
| France |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

سایت رویداد ۲۴ با انتشار تصویری نوشت که به دستور محمدصادق کوشکی، ‏سالن مطالعه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تفکیک جنسیتی شده و کتابخانه‌ مرکز مطالعات جهان این دانشکده به صورت انحصاری در اختیار دانشجویان مرد قرار گرفته است.
ناشناس
| France |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: جریمه بی‌حجابی حدو سقف ندارد. فرد بی‌حجاب می‌تواند در روز ۱۰ مرتبه و تا ۳۰ میلیون تومان جریمه شود که در طول یک‌ماه ۹۰۰ میلیون تومان می‌شود.
ناشناس
| France |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
علیرضا زاکانی، شهردار تهران، که برای شرکت در مجمع انجمن کلانشهرهای مهم جهان در بروکسل حضور دارد، به خبرنگار شبکه آر تی ال اینفو گفت: آنچه من در اینجا مشاهده کردم استقبال از پیشرفت‌های ما بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
این اقا در گاندو فقط تهیه کننده و یعنی سرمایه گزار بوده
که دلیلی بر داشتن تخصص و تجربه در امر سینما نبست و هر شخص حقوقی عادی میتواند سرمایه بگذارد

دوما سریالی که حتی ده درصد از مردم هم مخاطب نداست و سراسر داستانسرایی غیر مستند بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
میرسلیم نماد کامل جریان تفکر اصول گرا در کشور است که برای خودش همه چیز خوب است ولی وای به حال دیگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
در مجلس قبلی مطهری مخالفت کرد یک اصلاح طلب اصلا حافظ تاریخی این ملت ندارن
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
حزب موتلفه که از بازاریان سنتی و از ابتدا با اعمال خشن و ترور شخصیت ها شروع کردند

و بعد هم برای حفظ انحصار بازار سنتی و حفظ منافع

خودشان در انقلاب سرمایه گذاری سنگین مالی کردند

و با سناخت بیشتر مردم هر روز از مردم و آراء آنها

دور تر شدند تا عملا که مردم را از دست دادند

در مقابل به مقامها و مناصب عالی و کسب رانت های رنگارنگ اقتصادی و سیاسی رسیدند

و میرسلیم نمونه و الگوی تمام نمای حزب موتلفه سرمایه داران بازار سنتی میباشد

و مردم و حفظ منافع آنها را در تضاد و تعارض با منافع خود میداند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
میر سلیم نمونه کاملی خود برتر پنداری و محور حق و حقیقت دانستن خود و فدا کردن مصالح ملی به خاطر منافع خود است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
هزار آفرین بر شما "عاشق ایران" کمتر کسی این موضوع را میداند که حزب موتلفه با ایران و ایرانی چه کرده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اگه پدر یا مادر از دستتون دلگیره همین الان خوشحالش کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
وای بر ما که تیتر یک اخبارمون شده اتفاقی که ۳۰ سال پیش برای یک مجری تلویزیون افتاده. وای بر ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
ناشناس 10:05 پدری کشته شده و پس از حدود سی سال هنوز قاتلش پیدا نشده است وای بر شما که جان مردم هیچگاه برایتان ارزشمند نبوده است.
ناشناس
|
France
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
تمام بحث حجاب در اسلام تقویت بنیاد خانواده است به همین دلیل میبینیم در مورد زنان یائسه و آنانی که امید به ازدواج و نکاح ندارند کشف حجاب منعی ندارد چرا ؟ چون افرادی با این شرایط تقریبا نمیتوانند زندگی مشترک افراد دیگر را بخطر بیاندازند و موجب جدایی یک زن و مرد متاهل و فروپاشی یک زندگی شوند / اولین راهکار عقلانی و شرعی در فضای امروز حجاب ، عدم ممانعت از کشف حجاب افراد بالای 55 سال است / در باب افراد متاهل و پائین تر از این سن چنانچه همسر قانونی و دائمی بانوان که دارای فرزند میباشند در محاضر رسما موافقت خود با کشف حجاب همسرش را اعلام نماید حکومت نیز نباید مانع گردد / اما در باب افراد مجرد ، مطلقه و یا در حال ازدواج موقت ، حکومت باید مقاومت کند زیرا اینگونه افراد بیشترین صدمه را بکانون خانواده وارد نموده و مینمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
اصلا از احکام اسلام چیزی میدونید الکی حرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
زمان این حرفها از مهر سال گذشته تمام شده! به نظرم برای ورود به مجلس اقدام کن
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
کافور مصرف بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
یائسه یا اونایی که ازدواجشون دیر شده نمی تونن بنیان خانواده را بخطر بیندازند !!!! خودت هم درباره چیزهایی که می نویسی فکر کردی ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
من مسلمان نیستم اما فحشا واقعا حانواده هارو نابود میکنه باعث و بانی خیلی از حوادق هولناک و دخالت دیگران به خانواده ها میشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
پس آزاد بودن کنیزها در حجاب را چگونه تفسیر می فرمایید؟ و بدتر از آن اجبار آنان به بی حجابی!!! در زمان خلفا!!
ناشناس
| Austria |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
اگرشما و بقیه مردان مذهبی چشمان خود را درویش کنند ، حتی دختر ۱۸ ساله هم نیاز به حجاب ندارد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
این بابای ناشناس همینطور نشسته پای سیستم و مثل طوطی یک سری مطالب رو که بالادستیاش بهش میدن رو تکرار میکنه و تو سایت منتشر میکنه. فتواهایی هم که میده در نوع خودش جالب توجهه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
این قاتل نگفت چرا سلیمانی را کشت ؟و اگه گفت چرا مبهم است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
وام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
چون تحت تاثیر جنش فواحش بود الان چند ماهه بمباران خبری کردن مغز مردم رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
قتل چون و چرا نداره
ناشناس
| Austria |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
خطاب به تابناک: این لات .. ۹:۳۸ مرتبا با حرفهای رکیک و بی ادبانه، زن و بچه مردم را مورد اهانت قرار میدهد و متاسفانه تابناک هم بصورت بی پروا دسنام ها و حرف های زشت او را منعکس می کند.
به عنوان یک شهروند و بخاطر حفظ حرمت امت و همچنین حفظ اعتبار سایت خبری خود، خواهشمندم ضمن درج اعتراض بنده، منبعد حرفهای زشت و بی سر و ته این را منعکس نفرمایید
با عرض تشکر قبلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
...اجازه ورود به آب‌های ایران را ندارند، وقتی وارد می‌شوند به سرعت وارد آب‌های همسایگان می‌شوند، این یعنی اقتدار.

آب های ساحلی هر کشور جزء محدوده همان کشور است و هیچکس حق ورود بدون اجازه به آن را ندارد. چه ربطی به اقتدار دارد؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
و به چه دردی می خورد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
تهیه کننده سریال «گاندو» مشاور وزیر ارشاد شد

خدایا کسب رزق و روزی حلال ، بدون خوش خدمتی به مخلوقاتت در طول عمرم مهیا بفرما !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
وزیر ارتباطات: اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود

حالا نه اینکه اینترنت آزاد ارائه می دهید
، وزیر قطع ارتباطات فیلترینگ را رفع کن و به آزادی های قید شده در قانون اساسی تمکین کن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
‌وزیر ارتباطات نیست ایشون وزیر بی ارتباطی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
پس از یکدست شدن دولت و مجلس و نهادهای حکومتی
مدتی است که انتشار پارازیت های بسیار بسیار پر قدرت باز شروع شده است
و باز سردرد های وحشتناک و گیجی و منگی و حالت تهوع مان برگشته و تشدید شده است
بصورتی که خودم و کل خانواده و فامیل و همسایگان و اشنایان که سوال کردم
بشدت وحشت کرده و نگران هستیم که چرا این پارازیت های خطرناک و سرطان زا را که در زمان روحانی بسیار کم شده بود را باز با شدت بیشتری شروع کردند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

دولت محرومان ، می خواهد همه محرومان و غیرمحرومان رابا تشدید بیمارهای ناشی از پارازیت راحت کنه و به دیار باقی ارسال کنه گویا
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
واثعا حق با نماينده مجلس هست كسي كه فرق ٢٠٦ و لندگروز نميدونه چه ميفهمه برا چي شنبه تعطيل ميكنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
بازم به میرسلیم رای میدم من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
میرسلیم اتفاقا خیلی خوب تفاوت آن خودروها میداند

کسی که ساعت سه میلیون دلاری که بیش از ۱۵۰ میلیارد تومانی دارد
و مهندس مکانیک ۵۰ سال پیش است ، خیلی خوب میداند

ولی برای حفظ منافع مادی هنگفت خود و جناحش از

این سفره بسیار پر برکت ،۴۴ ساله براحتی دروغ

میگوید و ظرف تنها یک هفته حرفی را که زده که حتی

فیلمبرداری شده را به راحتی تغییر میدهد و تکدیب

میکند !!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اینها که شدند شش کشور !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
کشورها را فرمانده سپاه مشخص نمیکند. سازمان های بین المللی مشخص میکنند. اسراییل یک کشور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
مگه ایران آب هم داره ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات