با چهارصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن ده ها نیروی ارتش اوکراین در حملات روسیه/دردسر بزرگ پهپادهای کامیکازه برای ارتش اوکراین/استقرار نیروهای نظامی لهستان در مرز بلاروس

چهارصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۷۶
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 02 July 2023
|
14390 بازدید
|

کشته شدن ده ها نیروی ارتش اوکراین در حملات روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اولاف شولتز: تسلیحات دوربرد به اوکراین نمی‌دهیم
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ - ۲۱:۱۵

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز یکشنبه در سخنانی ادعا کرد: برلین نمی خواهد تسلیحات دوربرد برای اوکراین ارسال کند تا از استفاده آنها برای حمله به روسیه جلوگیری شود.

صدراعظم آلمان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با نگرانی اوضاع در فرانسه را دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: من بسیار امیدوار و کاملا مطمئن هستم که دولت فرانسه ابزاری برای اطمینان از بهبود سریع اوضاع پیدا خواهد کرد.

«اولاف شولتز» احتمال وقوع ناآرامی‌ هایی شبیه به فرانسه در آلمان را بعید دانست و مدعی شد که هیچ نشانه ای نمی بیند که اعتراضاتی مانند آنچه در فرانسه رخ داد، ممکن است در کشورش روی دهد.

در ارتباط با ارسال تسلیحات از سوی برلین برای کی یف، وزیر دفاع آلمان چند روز پیش از عدم تمایل این کشور برای ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین سخن گفت.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی عنوان کرد که برلین به جای ارسال سلاح های جدید به اوکراین، باید بر اطمینان از کارآمدی تسلیحات تحویلی به اوکراین تمرکز کند.

وزیر دفاع آلمان در جریان سفر خود به آمریکا در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده بود که اکنون مسئله این است که چگونه می توان از پایداری کار تسلیحات نظامی (ارسالی به اوکراین) اطمینان کسب کرد.

بوریس پیستوریوس تاکید کرد در حال حاضر ایجاد یک سیستم کارآمد برای نگهداری و سرویس تسلیحات و مهمات ایمن سازی سامانه های موشکی و تانک هایی که به اوکراین ارسال شده از اهمیت برخوردار است.

وزیر دفاع آلمان در این باره، به راه اندازی دو کارگاه تعمیر تسلیحات نظامی در لهستان برای نگهداری و سرویس تانک های لئوپارد آلمانی، که به اوکراین فرستاده شدند، اشاره کرد.

اشتباه مرکل را تکرار نکنید؛ نپذیرفتن کی‌یف در ناتو خودکشی است
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ - ۲۱:۱۱

یمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین با اشاره به تصمیم آنگلا مرکلا، صدراعظم سابق آلمان که به گفته وی ۱۵ سال پیش مانع پیوستن کی‌یف به ناتو شد، تاکید کرد که این ائتلاف نظامی نباید دوباره آن اشتباه را تکرار کند.

وزیر خارجه اوکراین در گفت‌وگو با شرکت انتشاراتی و رسانه‌ای «اکسل اشپرینگر» مستقر در برلین، خطاب به ناتو گفت: اشتباهی که مرکل در سال ۲۰۰۸ در بخارست مرتکب شد و قویا با هرگونه پیشرفت در عضویت اوکراین در ناتو مخالفت کرد را تکرار نکنید.

کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در سال ۲۰۰۸ از ارائه «برنامه اقدام عضویت/MAP» برای اوکراین خودداری کردند؛ این برنامه نقشه راهی، برای تبدیل شدن به عضو تمام‌عیار این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکاست.

مرکل که در سال ۲۰۲۱ صحنه سیاست را ترک کرد، همواره از مخالفتش با ارائه برنامه به اوکراین دفاع کرده و علاوه بر این، از سیاست‌های قبلی‌اش در قبال روسیه ابراز پشیمانی نکرده است.

کولبا مدعی شد که «پس از پایان جنگ، نپذیرفتن اوکراین در ناتو، برای اروپا به مثابه خودکشی است زیرا این(عدم پذیرش) بدان معناست که گزینه جنگ همچنان روی میز خواهد ماند.»

اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۲، چند ماه پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، درخواست رسمی خود برای پیوستن به ناتو را مطرح کرد.

اظهارات کولبا در آستانه اجلاس ناتو که قرار است ۲۰ و ۲۱ تیرماه در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی برگزار شود، مطرح شده است. مقامات اوکراین گفته‌اند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور در این رویداد شرکت نخواهد کرد مگر آنکه برای اوکراین «مسیری ملموس جهت عضویت» ارائه شود.

ایگور ژوکوا، یکی از مشاوران زلنسکی گفته است: درخواست ما، آغاز فرآیند(عضویت) است.

روسیه همواره با پیوستن اوکراین به ناتو مخالفت و بی‌طرفی و به اصطلاح «سفید بودن» کی‌یف را یکی از شروط صلح پایدار بین این دو کشور همسایه عنوان کرده است.

استقرار نیروهای نظامی لهستان در مرز بلاروس
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ - ۲۱:۰۷

لهستان در اقدامی تنش‌زا اعلام کرده که  در مرزهای خود با بلاروس مرزبان‌های بیشتری مستقر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ماریوش کامینسکی» وزیر کشور لهستان روز یکشنبه گفت ۵۰۰ پلیس را به مرز با بلاروس اعزام خواهد کرد.

گارد مرزی لهستان روز یکشنبه مدعی شد که ۱۸۷ نفر روز شنبه تلاش کردند به طور غیرقانونی از بلاروس وارد لهستان شوند.

کامینسکی گفت: «با توجه به وضعیت متشنج، تصمیم گرفتم با ۵۰۰ پلیس لهستانی از یگان‌های پیشگیری و مبارزه با تروریسم، مرز لهستان با بلاروس را تقویت کنم.»

این نیروها به ۵۰۰۰ مرزبان و ۲۰۰۰ نظامی دیگر که از امنیت مرز محافظت می‌کنند، می‌پیودند. دولت بلاروس تاکنون در زمینه اقدام تازه لهستان واکنشی نشان نداده است.

لهستان ۱۸۶ کیلومتر مرز زمینی با بلاروس دارد که اخیرا این مکان را با  سازه فلزی مستحکم کرد. نخست وزیر لهستان  در روزهای گذشته اعلام کرد که در پی انتقال رئیس گروه مسلح واگنر به بلاروس، حضور نظامی این کشور در مرز با بلاروس تقویت می‌شود.

دردسر بزرگ پهپادهای کامیکازه برای ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ - ۲۰:۵۹

روزنامه دیلی تلگراف روز شنبه به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی گزارش داد که پهپادهای کامیکازه (انتحاری) لانست روسیه به خار بزرگی در چشم نیروهای خط مقدم اوکراین تبدیل شده‌اند و کی یف برای مقابله با این تهدید به تسلیحات غربی پیشرفته‌تری نیاز دارد..

به گزارش تلگراف، مشاور وزیر دفاع اوکراین گفت، پهپاد انتحاری "لانست" روسیه که پهپادی کم‌هزینه است و قابلیت انهدام خودروهایی چند برابر خودش را دارد، به مشکلی خاص برای نیروهای اوکراینی در امتداد خطوط مقدم بدل شده است و روسیه سرمایه‌گذاری برای تولید آنها را افزایش داده است.

یوری ساک، مشاور وزیر دفاع اوکراین به روزنامه تلگراف گفت: «نهادهای اطلاعاتی اوکراین به ما می‌گویند که روسیه سرمایه‌گذاری بیشتر بر تولید این نوع از پهپادها را آغاز کرده است. برای آنکه درک کنیم چرا چنین چیزی یک نگرانی تلقی می‌شود، باید بگویم هر چیزی که قادر به تخریب و آسیب تجهیزات ما باشد یا احتمال ایجاد خطراتی برای نیروهای ما را داشته باشد، یک نگرانی برای ما است.»

یک بلاگر حامی جنگ روسیه به موفقیت آشکار این نوع از پهپادها پرداخته و نوشته است که پهپاد انتحاری لانست قادر بوده تجهیزات اهدا شده غرب به کی‌یف از جمله تانک‌های لئوپارد ۲ و هوویتزر فرانسوی سزار را منهدم کند.

نسخه جدید پهپاد لانست حدودا ۳۰ مایل برد و کلاهکی دارد که در لحظه برخورد منفجر می‌شود.

یکی از سربازان اوکراینی که خود را با نام "ماگلی" معرفی کرد، اذعان داشت که این پهپادهای روسیه برای اوکراین "مشکل‌ساز" شده است. او افزود: این مساله مشکلاتی را برای نیروهای ما به وجود آورده زیرا ما تسلیحات مشابهی برای مقابله نداریم.

طبق گزارش تلگراف، استفاده از پهپاد روسی لانست به خصوص در مناطق دونتسک و زاپوریژیا شایع شده است؛ جایی که نیروهای مسلح اوکراین بیشتر تمرکز خود را بر روی آن‌ها گذاشته‌اند تا آن‌ها را از مسکو پس بگیرند.

مشاور وزیر دفاع اوکراین در پایان گفت: حامیان غربی کی‌یف می‌توانند با تجهیزات بیشتر از نیروهای اوکراینی در برابر تهدیدات لانست روسی محافظت کنند. تانک گپارد ساخت آلمان یکی از آن تسلیحاتی است که برای مقابله با پهپادهای لانست روسی بهترین هستند.

کشته شدن ده ها نیروی ارتش اوکراین در حملات روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: حدود ۳۶۰ سرباز اوکراینی در محور دونتسک کشته شدند. در محور دونتسک، ۱۱ حمله دشمن با اقدامات واحدهای مدافع گروه جنوب دفع شد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا، حدود ۱۵۰ سرباز اوکراینی کشته و زخمی شدند، همچنین ۴ موشک هیمارس، یک موشک ضد رادار هارم و ۱۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: سامانه‌های پدافند هوایی یک هواپیمای تهاجمی سوخو- ۲۵ نیروی هوایی اوکراین را در نزدیکی منطقه مسکونی نووآندریفکا در زاپروژیا سرنگون کردند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

فرصت بزرگ سازمان سیا برای جذب جاسوس روس

رئیس سازمان سیا مدعی شد که «نارضایتی» داخلی روسیه از جنگ اوکراین، فرصت مناسبی برای استخدام جاسوس توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به وجود آورده و سازمان سیا هم این موقعیت را از دست نداده است.

به گزارش رویترز، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که اخیرا سفری محرمانه به اوکراین داشت، عنوان داشته باید از فرصت به دست آمده در روسیه پس از شورش واگنری‌ها برای جذب جاسوس استفاده کرد.

پیش از این سازمان سیا با انتشار ویدیویی شهروندان روسیه را به جاسوسی از طریق یک کانال اینترنتی حفاظت‌شده دعوت کرد و کرملین هم در ماه مه اعلام کرد که فعالیت‌های جاسوسی غرب را تحت‌نظر می‌گیرد.

در ویدیوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا آمده که این نهاد اطلاعاتی مشتاق تماس افسران نظامی، متخصصان اطلاعاتی،‌ دیپلمات‌ها و افرادی است که درباره اقتصاد و رهبری روسیه اطلاعات دارند.

ویلیام برنز که از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سفیر آمریکا در روسیه بود و در ۲۰۲۱ به عنوان رئیس سیازمان سیا منصوب شد،‌ هم‌چنین شورش پریگوژین را یک «چالش مسلحانه علیه دولت روسیه» توصیف کرد.

او گفت که این شورش «مسئله داخلی روسیه بوده و ایالات متحده نه در آن دخالت نداشته و نه خواهد داشت.»

با فرونشست آتش این شورش با میانجی‌گری لوکاشنکو، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سعی داشته با پرداختن به مسائل دیگری مانند توسعه گردشگری و رشد اقتصادی، آرامش را به کشورش بازگرداند.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در یک نشست خبری گفت: روسیه همواره از دل هر مخمصه‌ای قوی‌تر بیرون آمده است. این بار هم چنین خواهد شد. شروع این روند را احساس می‌کنیم. از نگرانی همه ممنونم، اما خودمان به این ماجرا رسیدگی می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه شفاف عمل خواهد کرد، گفت که این کشور نیازی به توضیح هیچ‌چیز به هیچ‌کس ندارد؛ از جمله درباره شورش مسلحانه واگنر و تبعات احتمالی آن بر سیر امور در این کشور.

او گفت: ما نباید به کسی توضیح یا تضمین بدهیم. مسکو شفاف عمل کرده و رئیس‌جمهوری و تمامی مقامات سیاسی کشور درباره این مسئله حرف زده‌اند. اگر شما در غرب هنوز ابهام و تردیدی در این باره دارید، مشکل خودتان است.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰۸
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
پوتین تمام شد. حالا در تابستان داغ وضع پو تینی های غیر روسی مانند کیم و اوکاشنکو و اسد و مادورو و....که روی پیروزی پوتین حساب کرده بودند دیدنی خواهد بود . همانطور که روسها المان شرقی و اروپای شرقی و حتی جمهوریهای شوروی را به ارزانترین بها فروختند که کرملین و مسکو حفظ شود حالا نوبت اینهاست که توسط پوتین فروخته شوند تا پوتین قدرتش را در کرملین حفظ کند. بس دیدنی شده. خدایا شکز
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
برعکس شد چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
فعلا که تابستان داغ و فرانسه داره غربگداجان
نوبت کانادای شما هم میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
زنده باد پوتین قهرمان. به امید نابودی کامل حکومت مزدور اوکراین و کشورهای غربی و به کوری چشم غرب و غربگدا جماعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
آلبانی نشینان بیکار و ولگرد وب گرد دوباره پیداشون شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
کانادا هوا خوبه؟
سردتون نمیشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
کانادایی مواد مخدر زیادی مصرف داشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
رژیم تروریستی صهیونیستی نازی کاتولیستی نسل کش جنایتکار کافر اوکراین محکوم به نابودی هستش
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
شکر خدا رو به جا بیارید که تونستید کامپیوترها رو دوباره راه بندازید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
دوستان معلوم الحال
خداوکیلی، البته اگه خدارو قبول دارید،
واقعا این همه کشتار مردم اکراین، چیزی رو تو دلتون تکون نمیده؟
واقعا پوتین ارزش حمایت کردن داره؟؟؟
زود نپرید وسط بگید آمریکا و اسرائیل هم بلان و بهمان، اونا هم جای دیگه خون میمکن،
سوالم اینه، آیا واقعا روسیه براتون محترمه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
روسیه برای ما محترم نیست از غرب بیشتر بدمون میاد به خاطر تحریم های ضد بشری علیه مردم ضعیف و تهاجم فرهنگی
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
بلی پوتین برای من معلوم الحال مهمه. چرا ؟ مشخصه چرا. چون اولا فبل از اینکه من جوابی بدهم شدیم معلوم الحال.
از کجا فهمیدی من از اسرائیل و امریکا خواهم گفت؟ روسیه برام مهمه فعلا اگر نفعی هم براش باشه دشمن دشمن منه و ...................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
روسیه از خودش دفاع کرد
ناتو موشکهاش و در مرز روسیه مستقر کرده بود و این جنگ دقیقا تحمیلی بود
اکر روسیه موشک در مرز مکزیک و امریکا بگذارد واکنش امریکا چیست؟
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
نه تنها خیلی محترمه بلکه در چشم ما یک قهرمانه چون یک تنه در مقابل کل دشمنان ایران از جمله آمریکا و اروپای وحشی و حکومت فاسد و دست نشانده شان یعنی اوکراین خبیث ایستاده و انشالله همه شونو تار و مار میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
حق باشماست و لی خود کرده را تدبیر نیست
در ضمن بیشترین تعداد نیرو را بعد از امریکا کشور اوکراینی که عضو ناتو هم نیست در حمله و اشغال عراق داشت به تایید خانم آلبرایت بیش از نیم میلیون زن و کودک بیگناه در تنهاجم آمریکا به عراق کشته شده انکه اوکراینی ها هم در این جنایات شریک هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
هیچ کدومشون برامون محترم نیستن از خدامون هم هست روسا و اوروپایی ها همدیگه رو بکشن سرشون همون جا گرم باشه وگرنه دوباره تو خاورمیانه سر و کله شون پیدا میشه ، همین روسیه و اوکراینی که داری ازش حرف می زنی فردا اگه جنگی علیه ایران شکل بگیره سربازاشونو روبرومون میبینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
بله که محترمه. وقتی برادران روسی ما با غربی های کافر مرتد نجس می‌جنگند باید حتی روابط ایران و روسیه قوی تر شود همانند آهن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست. اروپایی ها 3 جنگ در خاورمیانه راه انداختن در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 اروپایی کافر فاسد به جهنم فرستاده شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
روسیه هرچی باشه از آمریکای تحریم گر جنایتکار مهاجم قوم لوط بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
خداییش کشتار مردم اوکراین که بیشترش هم روس زبان هستن و کشتار همه انسان ها توسط آمریکا و همه کشورهای متجاوز دل را به درد میاره. اما این جنگ کثیف فقط با خواست آمریکا و انگلیس می تونه تموم بشه
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
پوتینی ها واقعا پدیده هستند چون استعداد صد بار گزیده شدن از یک سوراخ را دازند! میفرمایند امکان تحریم چین نیست. همانجور که میگفتند امکان تحریم نفت ایران نیست و همانطور که میگفتند اروپا بدون نفت و گاز روسیه در زمستان منجمد خواهد شد و بخاطر اینکه از سرما نمیرد از پوتین دعوت می کنند منت بگذارد و ریاست اروپا را به عهده بگیرد! حالا هم اوهام خود در مود غیر ممکن بودن تحریم چین را تکرار می کنند! بله اروپا و امریکا و دنیا از تحریم چین ضرر خواهند کرد همانطور که از تحریم روسیه ضرر کردند. ولی اقتصاد چین از هم خواهد پاشید همانطور که می بیند که روسیه و ارتش دوم او به چه روزی افتاده. فرقش این هست. خیلی دیدنی شده. خدایا شکر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
فعلا که تابستان داغ و فرانسه داره غربگداجان
نوبت کانادای شما هم میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
تحلیل گر آلبانی نشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
این کانادایی کار و زندگی نداره؟ از صبح تا شب روزی 50 تا کامنت چرت و پرت می‌فرسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
یک چیز رو من میدونم اونی که پول زور وتکنولوژی داره در نهایت میبره .روسیه 1/5 درصد اقتصاد دنیا رو داره ولی امریکا ومتحدانش 60 درصد.روسیه در دراز مدت میبازه و جزو متحدین وتایید کنندگان سیاست امریکا میشه.منتها فقط اینوسط الکی مردم خودش و اوکراین رو به خاطر حکومت یه مشت مافیا به کشتن میده.الان دلار پارسال 50 تا 60 روبل بودالان شده 85 روبل تازه اولکاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
اتفاقا هژمونی غرب در سرازیری هست چند کشور هفته گذشته اعلام کردند که علاوه بر حذف دلار از مبادلات زبان انگلیسی رو هم از اموزش مدارس حذف خواهند کرد
یکی از این کشورها هند بود با یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
عزیز من سالهاست یوان یکی از ضعیفترین ارزهاست عمدا دولتش پایین نگه داشته ارزشش و تا صادرات چین به صرفه باشه
پس این حرفی که می زنید کاملا غلطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
روسیه می‌تواند فقط با 4 سلاح هسته‌ای آمریکا را با خاک یکسان کند وآمریکا به زمینی سیاه و سوخته و خاکستر تبدیل خواهد شد
نیویورک
شیکاگو
لس آنجلس
واشنگتن
هرچند که روسیه اولین قدرت هسته ای دنیاست و بیشتر از 8500 سلاح هسته‌ای داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
ایرانم یک درصد اقتصاد دنیا نیست ولی غرب در سوریه شکست داد همه چیز پول نیست ارادست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
اتفاقا حرف الکی میزنی پرچم فرانسه.چین پولش 25 ساله بین 6تا 8 یوان در مقابل دلار در نوسانه ولی روسیه از 2014 از هر دلار 33 روبل به 85 روبل رسیده که روندش داره به خاطر تحریمها شدت میگیره.بعد هم اگه اینطور باشه ما باید اقتصاد اول دنیا باشیم با این بی ارزش شدن پولمون اقتصادمون از 650 میلیارد سال 1390 به کمتر از 300 میلیارد
با توجه به اینکه 600 میلیارد سال 1390 900 معادل میلیارد الان
ارزش داشته ه
اردشیر
|
United States of America
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
اگر شعبون روسی وسط کار دچار تردید نمیشد و وا نمیداد کار یارو لاته 48 ساعته تموم بود والان دنیایی از دستش خلاص شده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
امریکا و ناتو زورشون به اسد پیزوری نرسید چقدر ساده لوحانه می اندیشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
اشکال نداره ان شاء الله عوضش حمله اتمی به آمریکا و نابودی کامل آمریکا و انگلیس رو باهم ببینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
ارتش ازاد روسیه در بهترین حالت ار پی جی ودوشکا بهترین سلاحشون .بوداگه تسلیحات اوکراین رو داشتن الان اسد یه هفته هم دوام نمیاورد.بذار اف 16 های امریکایی برسه متوجه میشی چه خبره.همونطور که 16 قبضه هایمارس باعث ازادی خرسون ویک شهر بزرگ دیگه شد.تازه امیکای نامرد اگه هایمارس برد 300 کیلومتر به اوکراین میداد الان کل اوکراین ازاد شده بوداقای ارتش سایبری روسیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
خنده دار اینه که ایران با دو دهم درصد سهم از اقتصاد دنیا خودشو چسبونده به روسیه که مثلا منم هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
ایران شاید اقتصادش ضعیف باشه ولی برا خودش یک قدرت نظامی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
روسیه آنقدر جنگ رو‌ طول میده تا خفت امضای قرارداد ننگین مثل ترکمن چای که به ناصرالدین شاه تحمیل کرد به زلنسکی تحمیل کنه اون ساده لوحانی که میگن روسیه قرار. بود سه روزه اوکراین رو بگیره برن یکم تاریخ و استراتژی روسیه رو مطالعه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
روسیه اگر جنگش فقط با اوکراین بود این جنگ 3 روزه تمام شده بود ولی الان روسیه در حال جنگ مستقیم با کل ناتو هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
شاید در کوتاه مدت روسیه موفقیتهایی به دست بیاره ولی در دراز مدت میبازه جوانهای روسیه به شدت از جنگ پوتین ناراحتند چون اونها باید جونشون رو برای مافیای حاکم بر روسیه بدن که منم اگه بودم نمیدادم.کدوم احمقی دو روز دنیا رو فدای قدرت طلبی یه مشت ادم پولپرست قدرت طلب میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
بالاخره که چی؟ یه خرس با یه گنجشک در افتاده و برمیگرده میگه زدمش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
تا دیروز که زلنسکی شیر بود چی شد وقتی به پیسی خورد شد کنجشک؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
کامنتهای پوتینی ها خیلی شاز و ناراحت کننده شده. ناراحت کننده از این نظر که دیگر هیچ منطق و گفتار قابل نقدی ندارند. فقط میگن ما همین که هستیم و تا اخر هستیم و با عقل ومنطق میانه ای نداریم و از لج دیگران ما همچنان بر حرف خود هستیم. چه ناراحت کننده و تاسف انگیز. تفکری که نتواند از منطق خود با دلیل و استدلال خرد پذیر دفاع کند دیگر تمام شده. هر چه پوتین امر کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
فعلا که تابستان داغ و فرانسه داره غربگداجان
نوبت کانادای شما هم میرسه
..............
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
فدای پوتین شجاع و قهرمان. تا بترکه چشم حسودان و غربگدایان
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
برگ چنار از فرانسه چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
جنگ افغانستان هر چه بوش امر کنه
جنگ عراق هر چه اوباما امر کنه
جنگ و غارت منابع سوریه هرچه ترامپ و بایدن امر کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
آمریکا که بیشتر جنگ هاش رو باخته و شکست خورده برای همین آمریکا ارزش اسم آوردن هم نداره
از جنگ کره و جنگ ویتنام تاجنگ سوریه و افغانستان که همه رو مفتضحانه و خجالت آور باخت
مخصوصاً این آخری که از افغانستان عقب نشینی کرد
آن هم با چه حقارت و چه ذلتی
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
الان روسیه برنده بشه یا اوکراین چی به ما ایرانی ها میماسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
شکست بخور بعدش نوبت ماست ایرانی
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
1- کشور های مستقل که فقط سه عدد ایران و روسیه و چین هستند قدرت خودشون رو ثابت میکنند
2- اروپا و امریکا یکم بادشون میخابه اینقد شرارت تو خاورمیانه نمیکنن
3- اگر ببازه اروپا ایران و روسیه رو باهم میخوره
4- واقعا فازتون چیه طرفدار غربین؟ چه گلی به سرتون زدن بجز تحریم و به جون هم انداختن مردم ایران ؟
بنده نه خیلی مسلمانم نه طرفدار دولت ولی خیلی مشخصه چرا ما باید طرفدار روسیه باشیم
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات