با پانصد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز درگیری های سنگین در جبهه شرقی اوکراین/هشدار شدیداللحن پوتین درباره استفاده از بمب خوشه‌ای علیه روسیه

پانصد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۳۱
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 16 July 2023
|
35599 بازدید
|

آغاز درگیری های سنگین در جبهه شرقی اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

چراغ سبز بایدن به شرکای اروپایی برای آموزش خلبانان اوکراینی
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ - ۱۹:۵۰

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که جو بایدن به شرکای اروپایی، چراغ سبزی برای آموزش خلبانان اوکراینی جهت استفاده از جنگنده‌های اف-16 نشان داده است.

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا امروز یکشنبه اظهار کرد، واشنگتن با تأمین تجهیزات مورد نیاز برای آموزش اوکراینی‌ها جهت استفاده از جنگنده‌های اف-16، از شرکای اروپایی خود حمایت خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا تأکید کرد که جو بایدن به شرکای اروپایی چراغ سبز نشان داده است تا خلبانان اوکراینی را برای استفاده از جنگنده‌های اف-16 آموزش دهند.

سالیوان در ادامه خاطرنشان کرد: در آینده، اوکراین در ناتو است و مطمئنا یکی از اعضای آن خواهد بود و ما در این مورد با کسی مناقشه نخواهیم کرد.

سالیوان در پاسخ به سوالی در مورد احتمال تمدید ابتکار غلات دریای سیاه که در 17 ژوئیه منقضی می شود از سوی مسکو، گفت: احتمال دارد روسیه از آن خارج شود و ممکن است به آن ادامه دهد.

وی افزود: واشنگتن برای این احتمال که روسیه ابتکار عمل غلات در دریای سیاه را برای یک دوره جدید تمدید نکند، آماده است و در این زمینه از نزدیک با کی‌یف همکاری می‌کند.

تونی بلر: اوکراین بیرون از ناتو و اتحادیه اروپا راه سختی دارد
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ - ۱۹:۴۹

نخست‌وزیر سابق انگلیس با بیان اینکه راه بسیار دشواری را برای اوکراین بیرون از ناتو و اتحادیه اروپا متصور است، گفت که قطع کمک‌های آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود.

به گزارش وبسایت روزنامه گاردین، تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس درباره چشم‌انداز ادامه جنگ اوکراین گفت: فکر می‌کنم دو مسئله وجود دارد. اگر مسیر مشخصی برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا پیش پای اوکراین نباشد، یافتن راهکاری برای این مناقشه بسیار دشوار خواهد بود.

او با بیان اینکه اوکراین در این جنگ نه تنها برای خود، بلکه برای دیگر کشورهای اروپایی می‌جنگد، گفت: باید منتظر ماند و دید که بعد از پایان ضدحمله، آیا مذاکره امکان‌پذیر است یا نه.

نخست‌وزیر سابق انگلیس همچنین گفت که اگر با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴، حمایت واشنگتن از اوکراین قطع شود، ‌فاجعه به بار خواهد آمد.

انتخاب فرمانده جدید واگنر توسط پوتین
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ - ۱۹:۴۸

رئیس جمهوری روسیه فرمانده جدیدی برای گروه نظامی ویژه واگنر منصوب کرد.

 روزنامه روسی «کومرسانت» نوشت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آندری تروشف را به جای یوگنی یریگوژین، فرمانده فعلی گروه واگنر پیشنهاد کرد که دستور شورش کوتاهی علیه نهاد نظامی این کشور را داده بود و در پی آن به بلاروس، متحد مسکو تبعید شد.

این روزنامه نوشت، پوتین پنج روز پس از این شورش نافرجام با یریگوژین و فرماندهان واگنر دیدار کرد و به آنها گفت که می‌توانند تحت فرمان فرمانده مستقیم خود به مبارزه ادامه دهند و این فرمانده با نام مستعار «سدوی» به معنای «مو خاکستری» است و مقصود آندری تروشف است که پوتین او را «فرمانده واقعی واگنر برای همیشه» توصیف کرد.

به نوشته این روزنامه، پوتین درباره واکنش این گروه به این انتصاب گفت: بسیاری (از آنها) وقتی این را گفتم، سرشان را به نشانه مثبت تکان دادند.

بر اساس اسناد صادر شده در دسامبر ۲۰۲۱، آندری تروشف در آوریل ۱۹۵۳ در لنینگراد، در اتحاد جماهیر شوروی سابق به دنیا آمد. وی سرهنگ بازنشسته روس و یکی از مؤسسان و مدیران اجرایی گروه واگنر است.

طبق اسناد تحریم‌های اتحادیه اروپا که اسناد رسمی فرانسوی است، سدوی، نام جنگی «آندری تروشف»، یکی از فرماندهان ارشد واگنر است.

در سند اتحادیه اروپا آمده است: «آندری تروشف مستقیماً در عملیات نظامی گروه واگنر در سوریه و به طور خاص در منطقه دیرالزور مشارکت داشته است. از این رو، وی سهم مهمی در تلاش جنگی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه داشته است و از نظام سوریه حمایت می‌کند و از آن سود می‌برد.»

طبق اعلام اتحادیه اروپا، از جمله دستیاران تروشف «دیمیتری اوتکین» یکی از نیروهای ویژه اطلاعات نظامی سابق روسیه و از بنیانگذاران واگنر است.

تروشف همچنین کارمند سابق اداره واکنش سریع ویژه ناحیه فدرال شمال غربی وزارت کشور روسیه بوده است. او از نظامیان کهنه کار در جنگ‌های چچن و افغانستان بود و به خاطر شرکت در آن جنگ‌ها مدال‌هایی به او اعطا شد.

دسامبر ۲۰۱۶، تروشف و اوتکین در یک پذیرایی در کرملین، در کنار پوتین دیده شدند و چندین مدال به گردن داشتند.

ایلان ماسک: ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، تحقیر آمریکاست
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ - ۱۹:۴۷

«ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس و مدیر سابق شبکه‌ توییتر تصریح کرد که ایالات متحده با ارسال مهمات خوشه‌ای ممنوعه به اوکراین، خود را «تحقیر» کرده است.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، ماسک با تأکید بر این‌که مهمات خوشه‌ای تأثیر چندانی بر جنگ اوکراین نخواهد داشت و تغییر شگرفی به وجود نمی‌آورد، امروز (شنبه) در شبکه توییتر نوشت: «مهمات معمولی ما برای ارسال به اوکراین تمام شده است، بنابراین اکنون با ناامیدی برای آن‌ها بمب‌های خوشه‌ای بفرستید و خودمان را تحقیر کنیم بدون اینکه تغییری در نتیجه ایجاد کنیم».

مدیر سابق شبکه توییتر سپس از تلاش ۹۸ نماینده جمهوری‌خواه و ۴۹ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای ممنوع کردن انتقال مهمات خوشه‌ای به اوکراین قدردانی کرد و نوشت: «ممنون به خاطر تلاش برای متوقف کردن این تحقیر آمریکا».

هشدار شدیداللحن پوتین درباره استفاده از بمب خوشه‌ای علیه روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ - ۱۹:۴۶

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (یکشنبه) در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گفت: روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در صورت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه این کشور با اقدامات مشابه پاسخ دهد.

 ولادیمیر پوتین تصریح کرد: از آنجایی که مهمات تامین شده توسط غرب در جنگ نیابتی علیه روسیه رو به اتمام است، ایالات متحده تصمیم به ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین گرفت.

وی با بیان اینکه روسیه هنوز نیازی به استفاده از این سلاح‌های کشنده ندارد، تاکید کرد که روسیه دارای ذخایر کافی از انواع مهمات خوشه‌ای است.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که پیشتر واشنگتن از استفاده از بمب‌های خوشه‌ای نوعی "جنایت" می‌دانست.

پوتین در ادامه استفاده از مهندسی معکوس در تجهیزات جنگی ناتو که روسیه در جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته را رد نکرد.

وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی درباره استفاده روسیه این روش برای پی بردن به فناوری تسلیحات غربی توضیح داد: حرف از مهندسی معکوس است. خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد. ما تجهیزات مدرن داریم و بسیار موثر است. بطور مثال تانک پروریف T-۹۰ را در نظر بگیرید که بدون اغراق بهترین تانک در جهان است. اما دشمن نیز تجهیزات مدرن تولید می‌کند. بنابراین اگر فرصتی برای نگاه به داخل آنها وجود داشته باشد و ببینیم چیزی وجود دارد که می توانیم استفاده کنیم، خوب چرا که نه؟ 
آمریکا و متحدان اروپایی و آسیایی آن در قالب ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین ۹۴.۵ میلیارد دلار طی ۱۸ ماه گذشته به این کشور کمک کردند درحالیکه کل بودجه دفاعی روسیه ۵۶.۶ میلیارد دلار است. 
با این حال مسکو معتقد است که این هزینه‌ها شامل تحویل برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو، نتوانسته نیروهای اوکراینی را قادر به از بین بردن خطوط دفاعی روسیه در دونباس، زاپوروژیا و خرسون کند.

وی همچنین ابراز کرد که ضد حمله اوکراین موفق نبوده و تلاش‌ها برای نفوذ به خطوط دفاعی روسیه شکست خورده است.

نقش برجسته انگلیس در آموزش نظامی اوکراینی ها
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ - ۱۹:۴۴

 حساب توئیتری وابسته به وزارت دفاع انگلیس نوشت که عملیات اینترفلکس که مربوط به آموزش پیاده نظام داوطلبان اوکراینی است، تاکنون ۱۸ هزار نفر را آموزش داده است.

طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس، این عملیات که در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲ (۵ تیر ۱۴۰۱) آغاز شد، به اوکراینی‌ها آموزش می‌دهد چگونه در جنگ جان سالم به در ببرند و در مبارزه علیه روس‌ها مهلک عمل کنند.

نشریه پولیتیکو سپتامبر ۲۰۲۲ گزارش داد که اینترفلکس جایگزین «عملیات اوربیتال» شده است که از سال ۲۰۱۵ (مدتی پس از الحاق کریمه به خاک روسیه) تا ماه مه ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) بیش از ۲۲ هزار اوکراینی را آموزش نظامی داد.

برخلاف عملیات قبلی، اینترفلکس در داخل خاک انگلیس انجام می‌شود و نیروهایی از شرکای بین المللی از آن پشتیبانی می‌کنند.

در فوریه ۲۰۲۲ پیش از شروع جنگ بین کی‌یف و مسکو، انگلیس تسلیحات ضد تانک به اوکراین ارائه کرد و آموزش‌های استفاده از این جنگ افزارها در چارچوب عملیات اوربیتال داده شد.

با اینکه وزارت دفاع انگلیس از آموزش بیش از ۱۸ هزار اوکراینی خبر داده است به نظر ذیل عملیات اینترفلکس، لندن در دستیابی به هدف خود شکست خورده است. دولت انگلیس در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۷ خرداد ۱۴۰۱) پیش از راه اندازی این عملیات اعلام کرد که بوریس جانسون نخست وزیر وقت این کشور پیشنهاد برنامه آموزشی بزرگی را به کی‌یف ارائه کرده که پتانسیل آموزش تا ۱۰ هزار سرباز در هر ۱۲۰ روز را دارد.

آغاز درگیری های سنگین در جبهه شرقی اوکراین

روز یک‌شنبه، یک مقام ارشد ارتش اوکراین گفت که درگیری در سه منطقه جبهه شرق این کشور با نیروهای روسی شدت گرفته است.

اوکراین از ماه گذشته، یکسری عملیات‌ ضدحمله علیه روسیه برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده خود آغاز کرده است.

کی‌یف ادعا می‌کند پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در جنگ با روسیه کسب کرده، ولی طرف روسی این اعتقاد را رد می کند.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین با انتشار مطلبی در شبکه تلگرام گفت که نیروهای روسیه در دو روز گذشته به فرماندهی کوپیانسک در خارکف حمله کرده‌اند که هنوز در مقابل آنها دفاع می‌کنیم و درگیری در این منطقه شدید است.

وی در پست تلگرامی خود ادعا کرد که ارتش اوکراین به تدریج به سمت جلو پیشرفت می‌کند. نیروهای کی‌یف در حال دفع حملات روسیه هستند.

کره جنوبی کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین می‌دهد

 یون سوک یئول، رئیس جمهوری کره جنوبی در سفری سرزده به اوکراین گفت که سئول کمک‌های نظامی و بشردوستانه بیشتری در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

یون که پس از شرکت در نشست سران ناتو و دیدار از لهستان به اوکراین رفت شنبه در کنفرانسی خبری اظهار کرد که سئول قصد دارد «تسلیحات نظامی بیشتری» به اوکراین بدهد.

وی افزود که کره جنوبی سال گذشته حدود صد میلیون به اوکراین کمک کرده و سال جاری نیز ۱۵۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به کی‌یف خواهد داد. رئیس جمهوری کره جنوبی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

این کمک‌ها در پروژه‌های مختلفی از جمله بازسازی اوکراین صرف خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین ماه می از کره جنوبی درخواست کرده بود تا کمک‌های بیشتری به کشورش بدهد.

بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقیات صلح استکهلم، کره جنوبی از متحدان آمریکا و نهمین صادرکننده بزرگ سلاح در دنیاست.

کره جنوبی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷.۲۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۷ میلیارد دلار سلاح فروخت.

کره جنوبی که پیشتر اعلام کرده بود حاضر به ارسال تسلیحات نظامی برای کمک به اوکراین نیست و فقط کمک های انسان دوستانه به اوکراین ارسال خواهد، مورد انتقاد شدید آمریکا و غرب قرار داشت. از این روی به دلیل فشارهای سنگین آمریکا و متحدان غربی اش، کره جنوبی ناچار شد هفته گذشته اولین محموله هوایی شامل تسلیحات نظامی را به اوکراین بفرستد.

مسکو: حمله پهپادی اوکراین به سواستوپول خنثی شد

نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه حمله پهپادی اوکراین به شهر سواستوپول را ناکام گذاشتند.

منابع رسانه‌ای روز یکشنبه (امروز) از بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره حمله تروریستی ناموفق اوکراین به منطقه شبه جزیره کریمه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری‌های اسپوتنیک و رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای ناوگان دریای سیاه و پدافند این کشور توانست حمله پهپادی «تروریستی» اوکراین به شهر بندری سواستوپول را خنثی کنند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، ابتدا دو پهپاد اوکراینی در پاسخ روسیه از بین رفتند و سپس پنج پهپاد دیگر اوکراینی با سامانه جنگال (جنگ الکترونیک) نابود شدند. روسیه همچنین دو قایق بدون سرنشین اوکراین را نابود کردند.

وزارت دفاع روسیه افزود، در حمله ناکام اوکراین به سواستوپول هیچ تلفات یا خسارتی از روسیه بر جا نگذاشت.

«میخائیل رازووژایف» فرماندار منصوب روسیه در سواستوپول در پیامی تلگرامی درباره این حمله توضیحاتی داد. به نوشته او، «به هیچ شیء، چه در شهر و چه در حریم آبی (سواستوپول) آسیبی نرسید.»

سواستوپول شهری بندری در شبه جزیره کریمه است؛ منطقه‌ای که بعد از همه پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد، اما اوکراین و حامیانش، این همه پرسی را رد کرده و الحاق کریمه به روسیه را «اشغالگری» مسکو خوانده‌اند.

در ماه‌های اخیر حملات پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه تشدید شده و مقام‌های کی‌یف  به صراحت از تلاش برای باز پس گیری کریمه خبر داده‌اند، اما مسئولان روسیه بار‌ها هشدار داده‌اند که کریمه بخشی از خاک روسیه است و این کشور از همه ابزار‌های خود برای دفاع از خاک و تمامیت ارضی روسیه استفاده خواهد کرد.

به رغم هشدارهای شدید روسیه، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی مصاحبه اواسط تیر ماه خود گفت که این کشور از بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین دست نمی‌کشد.

زلنسکی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، تصریح کرد: «با وجود تمام مشکلاتی که در ضد حمله نیروهای اوکراینی وجود دارد، از قصد خود برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه دست نخواهیم کشید.»

ورود کاروان بزرگ واگنرها به بلاروس

 سرویس مرزبانی اوکراین اعلام کرد، ورود نیروهای شرکت پیمانکار نظامی واگنر از خاک روسیه به بلاروس را رصد کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی «بی.بی.سی»، این سازمان مدعی شد، در حال ارزیابی تعداد نیروهای «شبه نظامی» این گروه در بلاروس و مکان و اهداف دقیق آنهاست.

 خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد، یک گروه ناظر اطلاعاتی مخالف با دولت بلاروس نیز اوایل روز شنبه  ادعا کرد، ورود یک کاروان بزرگ از نیروهای گروه واگنر همراه با ده‌ها خودروی نظامی از روسیه به بلاروس را رصد کرده‌ است.

این گروه با نام «بلاروسکی هاجون» در بیانیه‌ای مدعی شد، دست کم ۶۰ کامیون،‌ اتوبوس و دیگر خودروهای بزرگ این شرکت با همراهی پلیس بلاروس به شرق این کشور اروپایی وارد شدند.

یک روز قبل نیز وزارت دفاع بلاروس اعلام کرده بود، نیرو‌های گروه پیمانکار واگنر که در اواخر ماه ژوئن شورشی نافرجام را در روسیه اجرا کردند، هم اکنون در حال آموزش دادن به سربازان ارتش بلاروس هستند. این وزارتخانه یک ویدیو نیز از روند آموزش‌های این نیرو‌ها به سربازان بلاروسی در پادگان آموزشی «آسیپوویچی» در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب شرق شهر مینسک منتشر کرد.

 

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۶
ناشناس
|
Poland
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
چه بی طرفی و چه ورود به ناتو مشکل امنیت اوکراین رو حل می‌کرد ولی نه بی طرفی و نه ورود به ناتو مشکل زا هستن ، شرایطی که عملا اوکراین از ۲۰۰۸ داخلش گیر کرده ولی با توجه به تحولات موجود گزینه ناتو محتمل تر هست ولی اوکراین برای ورود به اتحادیه اروپا و ناتو باید قید ۱۸ درصد خاکشو بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
روسیه نباید زیاد قدرت بگیره وگرنه به ضرر ما خواهد بود.
روسیه دشمن تاریخی ایران هست.
تجربه های تلخ تاریخی را فراموش نکنیم.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ارتش جنایتکار پوتین از روز اول تجاوزش به اوکراین از مهمات خوشه ای به شکل گسترده استفاده کرده است. حالا که پس از 17 ماه اوکراین با کمک دوستانش مقابله به مثل می کند به عالیجناب بر خورده. رفیق پوتین، چیزی که عوض داره گله نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
این فرمایش شما صحت نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
به هر قیمتی نباید پیروز شد... دروغگو نباشیم.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
ای دروغو که گفتی راسته؟؟؟ عمو اگر فقط یکبار فقط یکبار روسیه از بمب خوشه ای استفاده میکرد که دیگه تمام رسانه های دنیای غرب و متعاقبا بردگان رسانه ای غرب گوش دنیا رو کر کرده بودند.قبل اینکه هر چیزی رو برای توجیه این جنایت بنویسی یکم فکر کن، هر دو طرف فاسد و ظالم هستند و بنده امیدوارم تا آخرین سرباز روسی و سرباز ناتو در جنگ با یکدیگر کشته شوند. ویرانی غرب به اندازه ویرانی روسیه لذت بخش خواهد بود چون هر دو دشمن ما هستند، اما طرف غربی خیل زیرکه و تونسته تو کشورها قربانی برای خودش طرفدار جمع کنه و خودش رو خیلی نایس و خوب نشون بده.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
پانصد روز هست که پوتین و پوتینی ها هشدار شدید الحن میدن ولی هر روز ماتتد برف زیر افتاب دارند بیشتر ذوب میشن و حداکثر یا سد را منفجر میکنند یا مانند صدام شهرهای اکراین را هدف فله ای موشک و پهباد قرار میدن. پوتین جان. تمام شدی. قدر اعتماد و اعتبار مردم روسیه را ندانستی و از پوتین به راس پوتین تبدیل شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
قرار بود اکراین سه روز بگیره

:)))))
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
روسیه متجاوز انشالله شکست خواهد خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مطمئنا پوتین روزی صد بار آرزو میکنه که کاش خطای مهلک حمله به اکراین رو مرتکب نمی‌شد، این تهدیدات و هشدارهای تکراری و روزانه هم پیش کسی اعتبار نداره. روسیه الان مثل کسی است که تصادف شدید کرده ولی بدنش هنوز گرمه و فکر میکنه آسیبی ندیده. ولی بعد از یک مدت تازه متوجه میسه چه بلایی سرش اومده
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
واگنر در باخموت از بمب های آتش زا و خوشه ای استفاده کرد....فیلمش هم موجوده !!!
پس روسیه قبلاً از این بمب ها استفاده کرده ، این حرف هام چرندیات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
همچین فیلمی اگر هم باشه فیکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
مزخرف نگید.. اروپا هم به ارسال بمبهای خوشه ای اعتراض کرده... اینو هیچ کس نمیدونست فقط تو یکی فهمیدی؟
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
پوتین‌یعنی‌عشق‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بهتر است مانند چین تماشاچی روسیه ضعیف شده و منتظر روز موعود یعنی تصاحب این کشور باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
مجبوری تا آخر عمرت به تماشا بشینی بهتره به اندازه کافی خوراکی کنارت بزاری هنگام تماشا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
آمریکایی ها فکر می کردند با نفوذ سیاسی در اوکراین می توانند به امپراطوری روس ها رقیب دیرینه خود پایان دهند و از این طریق دیگر ابر قدرت سیاسی - نظامی - اقتصادی دنیای امروز یعنی چین را مهار کنند چون ضعف شدن قدرت سیاسی مسکو طبیعتا بر قدرت پکن که مهمترین شریک استراتژیک مسکو است در میان مدت تاثیر سوء می گذارد و به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنند ولی مقامات کرملین متوجه این سیاست آمریکا و تروئیکای همدستش شدند و با حمله نظامی به اوکراین تحت عنوان عملیات نظامی ویژه جهت دفع تهاجم غرب و دفاع از مرزهای سرزمینی شان، این سیاست آمریکا و تروئیکا را به رویا تبدیل کردند و این وسط نه تنها سیاست آمریکا در مهار قدرت روسیه از طریق خاک اوکراین، به واقعیت تبدیل نشد بلکه میلیاردها دلار پول بی زبان که می توانست صرف اقدامات بشر دوستانه شود صرف ابزار الات نظامی پیشرفته در جنگ کی یف - مسکو شد که همگی در اوکراین دود شد و خاک این کشور مدفن ابزار الات نظامی غرب شد، زیر ساخت های شهری اکراین ویران شد و امروز شاهد هستیم که بسیاری از مردم این کشور یا آواره گشته اند یا در طی جنگ کشته شدند و این است حاصل سیاست های غلط آمریکا و تروئیکا ولی متاسفانه بسیاری از کشورها و حتی سایت های خبری چشم و گوش خود را بر این سیاست های غلط بسته اند و نتیجه این چشم و گوش بستن ها این شده که امروز آمریکایی ها به خاطر تمام شدن تسلیحات نظامی شان تصمیم به ارسال بمب های خوشه ای که زمانی خود آمریکا عنوان می داشت استفاده از بمب های خوشه ای جنایت علیه بشریت است، گرفته اند و این تصمیمات نابخردانه نشان می دهد که همین آمریکایی که نقاب دموکراسی به چهره زده تا سیاست های شیطانی خود را پس این نقاب پنهان دارد امروز به صراحت عنوان داشته اگر منافع ما تامین نشود از هیچ جنایتی علیه بشریت ابایی نداریم و این یعنی تهدید بشریت، یعنی حنگ افروزی، یعنی احتمال جنگ جهانی سوم، یعنی کشتار انسان های بی گناه زیادی که بدون هیچ گناهی باید تاوان چنین سیاست های غلطی را که تامین نظام سرمایه داری آمریکا وابسته به آن است نقد کنند و این یعنی بی عدالتی بی عدالتی بی عدالتی ......
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات