با پانصد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله اوکراین به پل کریمه و اعلام وضعیت اضطراری+فیلم/آزادسازی 210 کیلومتر مربع از سرزمین های اوکراین

پانصد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۶۸
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ 17 July 2023
|
27232 بازدید
|

حمله اوکراین به پل کریمه و اعلام وضعیت اضطراری+فیلم

بین الملل تابناک: پانصد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی خواستار ادامه طرح صادرات غلات دریای سیاه شد
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۲۳:۰۴

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور خواهان ادامه طرح غلات دریای سیاه بدون حضور روسیه است.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی"، زلنسکی گفت: پس از دریافت پیام رسمی روسیه در مورد تعلیق توافق غلات، به وزارت امور خارجه دستور دادم تا پیام رسمی دولت اوکراین را به سازمان ملل و ترکیه ارائه کند تا بدانیم که آیا آن‌ها آماده ادامه همکاری هستند یا خیر

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: ما دو توافق داشتیم: یکی از آن‌ها میان اوکراین، ترکیه و سازمان ملل و دیگری میان روسیه، ترکیه و سازمان ملل بود. بنابراین، وقتی روسیه می‌گوید این طرح متوقف می‌شود، در واقع توافق با (آنتونیو) گوترش دبیر کل سازمان ملل و ر (رجب طیب) اردوغان ئیس جمهور (ترکیه) را زیر پا می‌گذارد. ما هیچ توافقی با روسیه نداشتیم. "

او گفت: برای استفاده از کریدور صادرات غلات، همه اقدامات باید انجام شود.

راهکار عجیب ترامپ برای اتمام جنگ اوکراین ظرف ۲۴ ساعت
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۲۳:۰۳

 راهبرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اتمام جنگ اوکراین ظرف ۲۴ ساعت در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت. 

دونالد ترامپ پیش از این چندین بار در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مختلف مدعی شده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ظرف ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان خواهد داد. 

او در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز که بخش‌هایی از آن روز دوشنبه منتشر شده راهبرد خودش در این برای عملی کردن این وعده را تشریح کرد. 

ترامپ در پاسخ به سوال مجری که سیاست او را در این خصوص پرسید ابتدا به آشنایی‌اش با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اشاره کرد. ترامپ برای اثبات رابطه خوبش با زلنسکی ماجرای جنجال‌‌های ایجادشده بر سر گفت‌وگوی تلفنی‌ با او در سال ۲۰۱۹ را یادآوری کرده و مدعی شد زلنسکی علیه او صحبت نکرده است. 

او در این مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «من زلنسکی را خیلی خوب می‌شناسم. به نظرم خیلی آدم محترمی است چون وقتی از او درباره مکالمه تلفنی عالی‌ای که [سال ۲۰۱۹] من با او داشتم گفت که اصلاً نمی‌فهمد آنها دارند درباره چی صحبت می‌کنند. می‌توانست بگوید که احساس کرده تهدید شده...»

مجری در این لحظه حرف ترامپ را قطع کرد و پرسید: «این برای اینکه پوتین بمباران اوکراین را متوقف کند کافی نیست.»

ترامپ در پاسخ گفت: «نه. منظورم این نیست. من زلنسکی را خوب می‌شناسم پوتین را هم خوب می‌شناسم. حتی بیشتر از زلنسکی و با هر دوی آنها رابطه خیلی خوبی داشتم.»

ترامپ در ادامه گفت: «من به زلنسکی خواهم گفت دیگر بس است! لازم است به توافق برسید. به پوتین هم خواهم گفت اگر توافق نکنید به او بیشتر از چیزی که الان گرفته‌اند [سلاح‌] خواهم داد. ظرف یک روز این توافق را به سرانجام می‌رسانم. یک روز!.»

این اظهارات ترامپ با تمسخر کاربران روبرو شد. یک کاربر نوشته است: «حرف بسیار احمقانه‌ای است. مثل وقتی به نظر می‌آید که گفت مکزیک را وادار خواهد کرد پول دیوار را بپردازد.»

کاربر دیگری نوشته است: «اینکه گفت چه فرقی با کاری که همین الان داریم انجام می‌دهیم دارد؟»

چین خواستار ادامه اجرای توافق کریدور غلات شد
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۲۰:۰۵

 «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه ۲۶ تیر) در واکنش به تعلیق اجرای توافق نامه کریدور غلات بین روسیه و اوکراین، تاکید کرد که چین خواستار ادامه اجرای این توافق نامه بین دو کشور است.

توافق کریدور غلات به منظور کاهش تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت جهانی مواد غذایی و به خصوص تامین غلات مورد نیاز تعدادی از کشورهای وارد کننده با ابتکار ترکیه و با همکاری سازمان ملل متحد، روسیه و اوکراین یک سال پیش در استانبول (۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ ـ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱) امضا شد.

مائو نینگ در همین راستا افزود: پکن مایل است در راستای ادامه اجرای توافق نامه صادرات غلات با مسکو و کی یف همکاری داشته باشد تا بحرانی در زمینه مواد غذائی در جهان ایجاد نشود.

سقوط جنگنده «سوخو-25» روسیه در دریای آزوف
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۲۰:۰۵

 رسانه‌های روسیه بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از سقوط یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» این کشور در منطقه «کراسنودار» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» یک مقام روس گفت، یک جنگنده نزدیک منطقه «یِیسک» در قلمرو کراسنودار به دریا سقوط کرد و خلبان آن موفق به خروج اضطراری شد.

ستاد عملیاتی کراسنودار نیز  سقوط یک فروند هواپیمای سوخو-۲۵ در دریای آزوف را تایید کرد. برخی گزارش‌ها از نجات جان خلبان این پرواز حکایت دارد. روسیه اعلام کرده که علت سقوط این جنگنده در دست بررسی است.

سوخو -۲۵ یک جنگنده تک‌سرنشین دوموتوره است ودر تمام شرایط آب و هوایی قابلیت پرواز دارد. نیروی هوایی روسیه مدت‌هاست که درگیر جنگ با اوکراین است و سوانح هوایی در چنین حالتی عادی محسوب می‌شود.

پیشتر نیز  یک جنگنده «میگ-۳۱» روسیه هنگام  پرواز آموزشی در شمال روسیه سقوط کرد. آن حادثه تلفات جانی به همراه نداشت و خلبان‌ها موفق به خروج به موقع از هواپیما شدند. 

کرملین: توافق صادرات غلات اوکراین از نظر ما ملغی است
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۲۰:۰۴

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از فسخ و عدم تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «قرارداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه امروز به پایان می‌رسد و این توافق برای روسیه عملاً فسخ شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی اما تصریح کرد: «روسیه بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل توافقنامه صادرات غلات، به آن بازخواهد گشت».

آزادسازی 210 کیلومتر مربع از سرزمین های اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۱۹:۴۴

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین امروز دوشنبه گفت که نیروهای کی‌یف این مساحت را هفته گذشته در جریان عملیات ضد حمله علیه نیروهای روسیه در جنوب و شرق پس گرفتند.

وی در پیام‌رسان تلگرام اعلان داشت که این پیشروی‌ها مجموع مساحت اراضی پس گرفته شده در جریان ضد حمله را تا به امروز به بیش از ۲۱۰ کیلومتر مربع رسانده است.

کی‌یف عملیات ضد حمله خود را در ماه ژوئن با هدف بیرون راندن نیروهای روسیه از مناطق جنوبی و شرقی و گرفتن ابتکار عمل از آنها، آغاز کرد.

معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که نیروهای کی‌یف هفت کیلومتر مربع را در مسیر باخموت در شرق پس گرفتند که مجموع مساحت مناطق بازپس گرفته شده در این محور به ۳۱ کیلومتر مربع افزایش یافته است. باخموت شهر کوچکی است که نیروهای مسکو در ماه مه پس از چند ماه درگیری آن را تصرف کردند.

در جنوب نیز که نیروهای اوکراینی در تلاش برای پیشروی در شهرهای «بردیانسک» و «ملیتوپل» هستند، حدود ۱۱ کیلومتر در هفته گذشته پس گرفته شد و مساحت اراضی آزاد شده در آنجا به ۱۸۰ کیلومتر مربع رسید.

مالیار همچنین اضافه کرد که نیروهای روسیه از پایان هفته گذشته در حرکت به سمت شهر کوپیانسک در شرق منطقه خارکیف بودند.

قانونگذار ارشد روسیه قطع دسترسی اوکراین به دریای سیاه را خواستار شد
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۱۹:۴۳

به دنبال وقوع حمله‌ای در پل کریمه که روسیه آن را به نیروهای اوکراینی نسبت می‌دهد، معاون اول کمیته بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه گفت که بعد از این حمله دسترسی اوکراین به دریای سیاه باید قطع شود.

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه حمله به پل کریمه را تایید کرده و ارتش اوکراین را مسئول آن دانست. رئیس پارلمان کریمه هم گفته است بر خلاف اخبار اولیه، حادثه‌ای که در پل کریمه روی داد ناشی از "حمله" بوده است. این واقعه جان دو تن را گرفته و یک دختر بچه زخمی شده است.

براساس گزارش کانال تلگرامی دی‌دی‌ جئوپالتیکز، ولادیمیر ژاباروف، معاون اول کمیته بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه گفت که باید دسترسی اوکراین به دریای سیاه قطع شود. او همچنین گفت که اودسا و نیکولایف هم باید دوباره به مناطق روسیه تبدیل شوند.

حمله اوکراین به پل کریمه و اعلام وضعیت اضطراری+فیلم

وزارت خارجه روسیه حمله به پل کریمه را تایید کرده و ارتش اوکراین را مسئول آن دانست. رئیس پارلمان کریمه نیز گفته است بر خلاف اخبار اولیه، حادثه‌ای که در پل کریمه روی داد ناشی از "حمله" بوده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات حامی روسیه در کریمه می‌گویند که پل کریمه توسط "رژیم تروریستی" کی‌یف مورد حمله قرار گرفته اما خط آهن آن آسیبی ندیده است.

تعداد بازدید : 5074

رسانه‌های اوکراینی هم به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که حمله به پل کریمه عملیات ویژه نیروی دریایی و سرویس امنیت اوکراین بوده است.

"ولادیمیر کنستانتینف"، رئیس پارلمان کریمه درباره حادثه روی داده بر روی پل منطقه گفت: شب گذشته رژیم تروریست کی‌یف یک جرم جدید مرتکب شد و آن حمله به پل کریمه بود.

وی ادامه داد: مقام‌های کی‌یف شاید ندانند که بخش عبور و مرور پل کاملا یک منطقه غیرنظامی است اما این مساله هرگز باعث توقف تروریست‌ها نشده و نمی‌شود.

این مقام مسئول منطقه کریمه گفت: آنها را می‌توان فقط با محروم کردن از توانایی فیزیکی‌شان برای انجام چنین حملاتی و همچنین با در نظر گرفتن اقدامات تلافی جویانه برای چنین حملاتی متوقف کرد. خط راه آهن پل تخریب نشده، کریمه به وسیله یک کریدور زمینی در شمال به روسیه متصل می‌شود و شبه جزیره کریمه منزوی نیست.

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه نیز امروز اعلام کرد که حمله "تروریستی" بر روی پل کریمه صورت گرفته است. براساس اعلام این کمیته، دو وسیله زیرآبی بدون سرنشین اوکراینی در ساعت ۶:۰۵ دقیقه به وقت محلی به پل کریمه حمله کردند.

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که در نتیجه این حمله تروریستی به پل کریمه، جاده آسیب دید و دو بزرگسال کشته و یک کودک زخمی شد.

کمیته تحقیق درباره این واقعه هم می‌گوید افرادی را از میان سرویس‌های ویژه اوکراین که در سازمان‌دهی حمله به پل کریمه دخیل بودند، شناسایی می‌کند.

وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد که حمله به پل کریمه از سوی کی‌یف انجام شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که تصمیم برای حمله به پل کریمه توسط مقامات اوکراینی، ارتش و با مشارکت نیروهای ایالات متحده و انگلیس صورت گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است: روسیه امیدوار است که جامعه بین‌المللی ارزیابی مناسبی از جنایت کی‌یف و اقدام تروریستی آن در پل کریمه ارائه دهد. تلاش‌ها برای برهم زدن ارتباطات حمل و نقل زمینی با کریمه و جدا کردن آن از مابقی سرزمین روسیه ذاتا غیرممکن است، اگر تحقیقات در مورد حمله به پل کریمه نشان دهد که زیردریایی‌هایی با منشاء غربی در آن مشارکت داشته‌اند، این همدستی غرب را تایید می‌کند.

در همین حال سخنگوی سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین امروز گفت: تخریب بخشی از پل کریمه می‌تواند مشکلات لجستیکی برای نیروهای روسیه ایجاد کند.

آندری یوسوف گفت که روسیه از این پل به عنوان یک مرکز لجستیکی بزرگ برای انتقال نیروها و منابع به عمق خاک اوکراین استفاده می‌کند و "هر گونه مشکل لجستیکی، عوارض دیگری برای اشغالگران است که مزایای بالقوه‌ای برای نیروهای دفاعی اوکراین ایجاد می‌کند."

با این حال وی از پذیرفتن مسئولیت اوکراین در این حمله خودداری کرد.

یوسوف گفت: "در مورد دلایل این مورد ما اظهار نظر نمی‌کنیم. من فقط می‌توانم از رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین، کایریلو بودانوف، نقل کنم که گفت "پل کریمه یک سازه ناپایدار است."

پیش از این فرماندهی عملیاتی بلگورود اوایل امروز اعلام کرده بود، در پی وقوع "تصادف رانندگی" بر روی پل کریمه یک کودک زخمی شده و  شرایط وی تا حدی وخیم است. مرکز بهداشت منطقه‌ای کراسنودار روسیه نیز تایید کرد که یک دختربچه زخمی شده و والدین او در این تصادف کشته شده‌اند.

"ویاچسلاو گلادکف"، فرماندار بلگورود نیز امروز در تلگرام خود نوشت، یک دختربچه در این تصادف زخمی شده اما والدینش کشته شدند.

وی ادامه داد: ما امروز صبح را با خبر تصادف رانندگی بر روی پل کریمه آغاز کردیم. ویدئویی در اینترنت دیدیم که مربوط به تصادف رانندگی بر روی این پل است. اطلاعات حاصله به این شرح است؛ یک دختربچه با جراحت‌های نسبتا وخیم و والدینی که جان سالم به در نبردند. اگر پزشکان اجازه دهند، به سرعت او را به بیمارستان منطقه‌ای بلگورود منتقل می‌کنیم.

"سرگئی اکسنف"، رئیس منطقه‌ای کریمه نیز در تلگرام نوشت، عبور و مرور بر روی پل به دلیل وضعیت اضطراری ایجاد شده، متوقف شده و به مردم تاکید کرد تا از عبور و مرور بر روی پل اجتناب کنند. به گفته او، تردد امروز از سر گرفته می‌شود.

وی همچنین ادامه داد، مجریان قانون در حال انجام تحقیقات برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دلایل وقوع این تصادف بر روی پل کریمه هستند.

خبر مربوط به وقوع حادثه بر روی پل کریمه در حالی منتشر شده که "الکساندر سیرسکی"، فرماندهی نیروهای زمینی اوکراین شب گذشته در رسانه‌های اجتماعی نوشته بود "لالایی برای اشغالگران آماده می‌شود."

مسکو: حمله تروریستی به پل کریمه توسط اوکراین انجام شد

کمیته ملی ضد تروریسم فدراسیون روسیه اعلام کرد که حمله به پل متصل‌کننده شبه‌جزیره کریمه به این کشور، در ساعت ۳:۰۵ بامداد امروز (دوشنبه)  توسط دو شناور بدون سرنشین انجام شد.

بامداد امروز بود که رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه، که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی فدراسیون روسیه متصل می‌کند، خبر داده بودند.

در بیانیه این کمیته، ضمن تروریستی اعلام شدن این حمله به پل شبه‌جزیره کریمه، آمده است: «حمله تروریستی به پل کریمه، به بزرگراه آن آسیب رساند و دو بزرگسال کشته و یک کودک زخمی شدند».

 

 

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
در این تابستان داغ پوتینی ها دیدن پیدا کردند. غرب هر انچه دوست داشته باشد و نیاز باشد که جنگ اکراین را برای روسیه فرسایشی تر کند به اکراین می دهد و مقامات روسی حتی در سطح خود پوتین اعلام موضع شدید الحن می کنند و دیگر هیچ. همه چیز را در اکراین باختید. فقط با ادامه لجاجت بار بر این اشتباه و عدم شجاعت قبول تغییر موضع امریکا و انگلیس و حتی چین و ترکیه را خیلی خیلی خوشحال تر می کنید. هر اندازه روسیه ضعیفتر و جنگ فرسایشی تر شود پیروزی امریکا و غرب بزرگتر خواهد بود.
پاسخ ها
اصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
اسرائیل را با بمب اتم نابود می کنیم
سیدمحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اوکراین حق داره به سرزمین خودش حمله رژیم روسیه تروریست ومتجاوز است
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
این مدودوف و خواهر کیم نمونه های کامل یک شرق گرا و پوتینی هستند که فقط به منافع امروز خود برای تعریف و تمجید از پوتین و کیم و... فکر می کنند و خیلی هم کاسه از اش داغتر هستند. غافل از اینکه همین خواهر کیم هرگز به خود 5 دقیقه اجازه تفکر نمی دهد که ببیند خانواده عمه او که خیلی داغتر از او و مد ودف در حمایت از کیم پدر بود توسط برادر او نابود شدند یا برادر بزرگتر خود او توسط همین کیم با سم شیمایی در مالزی نابود شد. وقتی پای قدرت و حفظ دنیا و مقام باشد افرادی مانند کیم و پوتین و.... حتی به فرزندان خود رحم نمی کنند چه برسد به برادر و خواهر و عمه و البته شرق گراهای دنیا که خیلی تصور می کنند پوتین هوای انها را خواهند داشت. به دلاری حامیان خود را برای حفظ قدرت خواهند فروخت. حالا که کیم هر روز دختر نوجوان خود را سر صحنه به عنوان جانشین قطعی خود می اورد سرنوشت این خواهر و عمه این دختر از ان عمه هم رقت انگیز تر خواهد بود. البته نباید هم متعجب باشند. خودشون همش میگن ما و خانواده و وجود و هستی ما فدای سر پوتین و کیم و... خوب. فدا و برکنار و محبوس و ممنوع الخروج و...بشوید و دیگر هیچ! ولی کسی فدای ترامپ و بایدن و بوش و... نمی شود و حتی دادگاهی میشوند والان هم اقازاده بایدن چندین پرونده باز دارد و ابرویی بابت خلافهایش برایش نمانده. حداقل غرب صورت را موجه نشان می دهد ولی شرق که ان را هم به خود زحمت نمی دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
جناب متفکر اعظم فکر کنم حتما بایدن جونت هم نمونه ای از یک غربگدا باشد! خیلی به خودت فشار نیار عزیز فشاری میشی
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
این مدودوف و خواهر کیم نمونه های کامل یک شرق گرا و پوتینی هستند که فقط به منافع امروز خود برای تعریف و تمجید از پوتین و کیم و... فکر می کنند و خیلی هم کاسه از اش داغتر هستند. غافل از اینکه همین خواهر کیم هرگز به خود 5 دقیقه اجازه تفکر نمی دهد که ببیند خانواده عمه او که خیلی داغتر از او و مد ودف در حمایت از کیم پدر بود توسط برادر او نابود شدند یا برادر بزرگتر خود او توسط همین کیم با سم شیمایی در مالزی نابود شد. وقتی پای قدرت و حفظ دنیا و مقام باشد افرادی مانند کیم و پوتین و.... حتی به فرزندان خود رحم نمی کنند چه برسد به برادر و خواهر و عمه و البته شرق گراهای دنیا که خیلی تصور می کنند پوتین هوای انها را خواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
شنگول جان مدودف خودش رئیس جمهوره ریاست جمهوری همیشه تو دست این 2 نفر بوده نیاز ندارن از هم حمایت کنن
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
... پوتین مدودف را رییس جمهور کرد که هم همان زمان رییس جمهور در سایه باشه هم هم بعدش به راحتی بر کنار اندکی فکر کردن چیز سختی نیست فسفر بسوزون ا ستاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
در جنگ نقل و نبات تقسیم نمی کنند روسیه می زند لذا اینها هم جوابش را می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
بعدشم روسیه شدید تر میزند!
متین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
شورش چندساعته واگنرها گرچه بدلیل بلاهت و دودلی سرکرده شون بجایی نرسید ولی پوشالی بودن قدرت نئوتزار متکبر را نشان داد که حتی بعد ختم غائله نتوانست کسی را که حرکتی را که درهمه دنیا شدیدترین مجازات را دارد( شورش مسلحانه علیه حکومت) مجازات نماید یعنی اصولا جراتش را نکرد. حالا باید گفت چقدر ذلیل وخفیفند کره شمالی واریتره و کوبا که تکیه گاه قدرتشان چنین موجود خودذلیلی است. همون قضیه تکیه برباد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
اتفاقا اقتدار پوتینو نشون داد میتونست همشونو توی جاده دود کنه ولی بدون درگیری تموم کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
روز و شب رژیم مسکو در حال موشک باران شهرهای بی دفاع اوکراین هست و آنجاها منطقه نظامی حساب میکند ولی حمله به یک پل که از آن برای جابجایی نبروهای نظامی کرملین استفاده می شود خرکت تروریستی هست ؟ عجیب تر گزارش تابناک هست که یکجانبه طرف روسیه ایستاده و بارها کلمه تروریست را درباره اوکراینی ها بکار برده است !
از زمانی که آمریکا و اوکراین تصمیم گرفتند سنگرهای چند لایه مسکووی ها را در خاکهای اوکراین نابود کنند ، وحشت سرتاپای آنها را گرفته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
اروپایی ها کافر و منافق هستند. همان بهتر که راهی جهنم شوند و دنیایشان هم ویران شود
فرهاد
|
United States of America
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
به فیلمهایی که قبل حمله اوباش روسیه به اوکراین از شهرهای این کشور تهیه شده بود نگاه کنید ببینید چه شهرهای زیبا وآباد ومردمی شاد وبا نشاط دارند. خدا لعنت کند پوتین و دارودسته اش را که این کشور آرام وزیبا را ویران کردند ومیلیونها نفر را ازخانه وکاشانه شان آواره. یک شب زن وبچه تونو یا پدرمادر پیرومریضتونو بردارین بدون هیچ وسایلی برین وسط کوه وبیابان ببینین چندروز میتونین طاقت بیارین که الان 17 ماهه میلینها نفر در اوکراین اینطوری شدند. لعنت خدا بر پوتین ولاوروف ومدودف و شویکو وهرچه جنایتکار دیگر هست.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
پوتینی ها خیلی دیدنی شدند. پوتین توافق ادامه صادرات محصولات کشاورزی اکراین را تمدید نکرد. حالا که در اکراین مثل... تو گل گیر کرده و زمستان سخت او تبدیل به کابوس شد فقط مانده که بلکه از عدم صادرات غذا به مصر و سودان و کشورهای فقیر بتواند غرب را مجبور کند که کمی به او امتیاز بدهد. رقت انگیزه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
لعنت به دولت دزد و راهزن و مزدور پرور کانادا و کاربران مقیم کانادا که خدا می داند با چه نیت و هدفی صبح تا شب در این سایت ولو هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
تنها کسی که دیدنی شده نوکران بایدن و کاخ قهوه ایه که میدونن تابستون داغشون داره تموم میشه اگر اون توافق برای غربی ها مهم نبود خودشونو به آتیش نمیزدن همه خوب میدونن که تورمو توی اروپا بالا میبره حتی انریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
روسیه بالاخره همچون اشعال افغانستان در ۴۴ سال گذشته باید با تحقیر و قبول شکست اوکراین را ترک کند
و سالها صدها میلیارد دلار بعنوان خسارت جنگی پرداخت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
مثل اشغال افغانستان توسط امریکا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات