بازدید 1502

آمریکا: کمک‌های نظامی به اسرائیل کاهش نخواهد یافت

وزارت خارجه آمریکا گفت که پس از تصویب لایحه تغییرات اولیه قضایی در رژیم صهیونیستی کمک‌های نظامی ایالات متحده به این رژیم کاهش یا توقف نخواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 26 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: هیچ توقف یا کاهشی در کمک‌های نظامی ما [به اسرائیل] وجود نخواهد داشت زیرا تعهد ما به اسرائیل و امنیت آن تزلزل ناپذیر است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۲ مردادماه) با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

این پیش نویس با ۶۴ رای تصویب شد و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به آن رای مثبت داد.

کنست در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف بر سر این پیش نویس، به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات