بازدید 9537
با پانصد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله اوکراین به شبه جزیره کریمه با موشک کروز/دیدار محرمانه مقامات نظامی اوکراین و ناتو

پانصد و چهل و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 28 August 2023

حمله اوکراین به شبه جزیره کریمه با موشک کروز/دیدار محرمانه مقامات نظامی اوکراین و ناتو

بین الملل تابناک: پانصد و چهل و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: اوکراین بیش از ۴۰۰ نظامی خود را از دست داد
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۱۹:۵۱

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات نظامیان ارتش اوکراین به محورهای مختلف از سوی نیروهای روسی دفع شد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری در محور زاپروژیا، ارتش اوکراین ۱۶۰ نظامی خود را از دست داد. همچنین در نتیجه درگیری در این محور دو خودرو زرهی، چهار وسیله نقلیه موتوری و دو هویتزر آمریکایی ام -۷۷۷ ارتش اوکراین به دست نیروهای روسی منهدم شد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای روسی دو حمله نظامیان اوکراینی را در محور دونتسک دفع کردند. در این محور بیش از ۱۸۵ نظامی اوکراینی کشته شدند. در این محور سه خودرو زرهی، دو خودرو موتوری، یک هویتزر توپخانه خودکششی کراب ارتش اوکراین نیز منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین در درگیری در محور کوپیانسک، بیش از ۳۰ نظامی خود را از دست داد. دو خودرو زرهی، سه خودرو موتوری و یک هویتزر دی -۲۰ از خسارات ارتش اوکراین در درگیری در این محور بود.

بنا بر این گزارش، در جریان درگیری نزدیک کراسنی لیمان بیش از ۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. دو خودرو زرهی، دو وانت کامیون، یک هویتزر خودکششی گووزدیکا و یک هویتزر دی- ۳۰ ارتش اوکراین نیز در درگیری در این محور منهدم شدند.

مدودف: غرب می‌خواست بلاروس را به‌ اوکراین دوم تبدیل کند
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۱۹:۵۱

 دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: مفهوم امنیتی جدید روسیه و بلاروس راه های تضمین امنیت دو کشور را با درنظرگرفتن وضعیت جهان تعیین می کند.

معاون شورای امنیت روسیه در این خصوص ادامه داد: استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس پاسخی به رفتار تهاجمی غرب در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس بود.

دیمیتری مدودف در این باره اضافه کرد: غرب پیش از آغاز عملیات ویژه، به دنبال آن بود که از بلاروس، اوکراین دومی بسازد. تحریم های غرب نتیجه معکوس داشته و روابط روسیه با بلاروس را بیشتر تقویت کرده است.

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی (TNW) که به عنوان سلاح‌ های هسته‌ ای غیر راهبردی (NSNWs) نیز شناخته می‌ شوند، شامل کلاهک‌ های هسته‌ ای کوچک و سیستم‌ های حمل و نقل هستند که برای استفاده در میدان جنگ یا برای حمله محدود طراحی شده‌ اند.

سلاح‌ های هسته‌ ای تاکتیکی شامل بمب‌ های گرانشی، موشک‌ های کوتاه برد، گلوله‌ های توپخانه، مین‌ های زمینی، موشک‌ های عمقی و اژدرهای مجهز به کلاهک‌ های هسته‌ ای هستند.

در مقایسه با سلاح‌های هسته‌ای راهبردی، یک سلاح‌های هسته‌ای غیرراهبردی از قدرت کمتری برخوردار است و هدف آن تخریب اهداف دشمن در یک منطقه خاص بدون ایجاد تخریب گسترده و ریزش رادیواکتیو است.

وب‌سایت آمریکایی «Responsible Statecraft» پیشتر انگیزه‌ها و دلایل روسیه در انتقال تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به بلاروس را مورد بررسی قرار داده بود.

این وب‌سایت آمریکایی، در مطلب خود نوشته بود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با انتقال تسلیحات هسته‌ای روسیه به اوکراین چندین هدف سیاسی را دنبال می‌کند. در رابطه با جنگ اوکراین، پوتین می‌خواهد بار دیگر، توجه‌ها را به این موضوع جلب کند که در صورت عبور از برخی خطوط قرمز، آماده است بر شدت درگیری‌ها بیفزاید.

واشنگتن‌پست: ضدحمله اوکراین هیچ پیشرفتی ندارد
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۱۹:۴۵

مقامات آمریکا در ارزیابی دلایل پیشرفت کند ضد حمله اوکراین در تابستان، درباره «درس‌های گرفته‌شده» با کی‌یف بحث می‌کنند. چیزی که واشنگتن از آن مطمئن است، این است که جنگ به سال آینده کشیده خواهد شد و آمریکا و متحدانش باید در حمایت از پیشروی اوکراین، «ثابت‌قدم» باشند.

 روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی بر ضرورت حمایت غرب از اوکراین برای مقابله با روسیه پرداخته و به بن‌بست رسیدن این جنگ را نفی کرده است: "این صحبت‌ها این روزها در سطوح مختلف دولت آمریکا به گوش می‌رسد. تابستان برای اوکراین و حامیان غربی‌اش طاقت‌فرسا و حتی ناامیدکننده بوده، اما مقامات آمریکایی به جای آنکه به فکر راه فرار دیپلماتیکی از این مناقشه باشند، ظاهراً بیش از پیش عزم خود را جزم کرده‌اند تا از کی‌یف حمایت کنند. از نظر آن‌ها، دیگران نباید فکر کنند که آمریکا متحدانش را رها می‌کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «از نظر ما این مناقشه به بن‌بست نرسیده است. می‌بینیم که اوکراین با مبنای نظام‌مند و روش‌مند، در حال پیشروی و کسب قلمرو است.»

این تعهد به تداوم حمایت‌ها به این معنا نیست که مقامات آمریکا به نحوه عملکرد فرماندهان اوکراینی در ضد حمله انتقادی ندارند. آن‌ها ضمن اذعان به اینکه هیچ یک از نیروهای آمریکایی این چنین مانند اوکراین درگیر جنگی طاقت‌فرسا شبیه به جنگ جهانی اول نبوده، راهنمایی‌های مفصلی به فرماندهان اوکراینی ارائه می‌کنند.

این ارزیابی در ابتدا بیان می‌کند که نیروهای اوکراین احتمالا تا قبل از آغاز زمستان، به دریای آزوف نرسیده و راه زمینی روسیه به شبه‌جزیره کریمه را قطع نخواهند کرد. با این وجود، مقامات آمریکا باور دارند که اوکراینی‌ها می‌توانند در سال میلادی جاری به خوبی در مواضع روسیه نفوذ کرده و در نخستین و دومین خط دفاعی روسیه پیشروی کنند. آن‌ها سپس می‌توانند جابجایی در مسیر غرب و شرق را تسریع کرده و نظم نیروهای دفاعی روسیه را برهم زنند.

اما احتمال این که اوکراین تا پایان سال میلادی جاری ضربه مهلکی به روسیه وارد کند، بسیار پایین است. این بدین معناست که جنگ تا ۲۰۲۴ و حتی ورای آن ادامه خواهد داشت و خسارات جانی و مالی بیشتری به هر دو طرف وارد خواهد شد. مقامات آمریکایی باور دارند که بهترین سلاح در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «بردباری راهبردی» است.

مقامات پنتاگون از همتایان اوکراینی خود خواسته‌اند تا بهتر اولویت‌بندی کرده و نیروهایشان را مناطق احتمالی درگیری در امتداد خط مقدم ۱۰۰۰ کیلومتری مستقر کنند. اوکراین در ابتدا به جای آنکه بخش بیشتری از قوای خود را در مسیر دریای آزوف از معبر زاپوریژیا به عنوان پیشرانه اصلی ضد حمله مستقر کند، به هر سه محور ضدحمله به میزان برابر توجه داشت و نیروهایش را به شکل مساوی بین آن‌ها تقسیم کرد.

فرماندهان آمریکایی مدت‌هاست باور دارند که اوکراین با رگبارهای شدید به تقلید از دوره شوروی، قدرت توپخانه خود را هدر می‌دهد. به تخمین واشنگتن، اوکراین از آغاز جنگ نزدیک به دو میلیون گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری شلیک کرده و تقریباً انبار تسلیحاتی آمریکا را خالی کرده است. واشنگتن در عوض به اوکراین توصیه می‌کند که آتش توپخانه خود را به اهداف دقیق معطوف کرده و از آن برای پیشروی سریع استفاده کند.

آن‌ها همچنین از اوکراین خواسته‌اند تا در عملیات‌های تجسسی به جای پهپاد از نیروهای زمینی استفاده کند، زیرا دقت این نیروها بیشتر است.

دولت بایدن در حال ارزیابی احتمال ادامه جنگ در سال آینده یا حتی بعد از آن است و چندین طرح تقویت حمایت غرب را در دست بررسی دارد. به عنوان مثال، در واشنگتن حمایت فزاینده‌ای برای ارائه مهمات خوشه‌ای راکتی وجود دارد که نسبت به مهمات خوشه‌ای توپخانه‌ای، برد بیشتری دارند.

آمریکا همچنین در تدارک تشکیل «نیروی آینده» اوکراین است که هدف آن بازداشتن روسیه از تداوم حمله به این کشور است. جنگنده‌های اف-۱۶ که در ماه‌های آتی به اوکراین تحویل داده خواهند شد، بخشی از این طرح هستند.

اوکراین همچنین خواستار دریافت موشک‌های دوربرد آتاسمز است که می‌تواند تا چندین کیلومتر پشت خطوط دفاعی روسیه را هدف گیرد؛ اما غرب تا امروز مقاومت کرده است. یکی از دلایل مخالفت آمریکا این است که به دلیل کمبود این موشک‌ها در آمریکا، اگر واشنگتن آن‌ها را به اوکراین بفرستد دیگر برای درگیری احتمالی با چین بر سر جزیره تایوان، موشک کافی در اختیار نخواهد داشت.

اوکراین که نیروهای زمینی‌اش در پیشروی به موانع متعددی برخورده‌اند، با حملات پهپادی گسترده به خاک روسیه حمله کرده است، از جمله به مسکو؛ اما این حملات آسیب چندانی به روسیه نزده‌اند. تنها در روز جمعه ۴۲ حمله پهپادی به کریمه و یک حمله موشکی به مسکو رخ داد. دولت بایدن نه اوکراین را تشویق به حمله به خاک روسیه می‌کند و نه در اجرای چنین حملاتی به کی‌یف کمک می‌کند، اما انتظار غرب از اوکراین همچنان بالاست."

قدیروف از خنثی شدن حمله اوکراین به دونتسک خبر داد
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۱۹:۴۴

رهبر چچن اعلام کرد، نیروهای روسیه حمله نیروهای اوکراینی به منطقه کلشچیوو واقع در جمهوری خودخوانده دونتسک را خنثی کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، رمضان قدیروف، رهبر چچن در پستی در کانال تلگرام خود نوشت: ویدئوی جدیدی پیروزی حاصل شده توسط واحد ویژه احمد به همراه نیروهای روسیه تحت فرماندهی ژنرال آپتی الودینوف را نشان می‌دهد. اینها نتایج تاسف‌بار تلاش ارتش اوکراین برای حمله به منطقه کلشچیوو در دونتسک هستند.

این ویدئو خودروهای جنگی ارتش اوکراین را در حالی که در آتش می‌سوزند، نشان می‌دهد.

تداوم بحران در روابط تل آویو و کی‌یف
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۱۹:۴۳

منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی پناهجویان اوکراینی را بیرون کرده و به آنها خدمات نمی دهند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که برخی بیمارستان های رژیم صهیونیستی پناهندگان اوکراینی را بیرون کرده ‌و از ارائه خدمات درمانی به آنها خودداری کرده است.

این بیمارستان ها اعلام کردند که دلیل این اقدام عدم پرداخت بودجه بیمه ویژه آن‌ها از سوی وزارت دارایی است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی بیمه درمانی برای پناهندگان اوکراینی را که از دو هفته پیش تمام شده، تمدید نکرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که ۱۴ هزار نفر اکنون بدون پوشش درمانی مانده اند و علاوه بر آن در نیم سال گذشته تمام خدمات دهی به پناهندگان کاهش و یا متوقف شده است.

این روزنامه صیهونیستی نوشت که اگر از وزارتخانه ها بپرسید که چرا خدمات دهی به پناهجویان جنگ را متوقف کردید آن ها خواهند گفت که می خواهیم خدمات درمانی را تمدید کنیم اما اکنون آمادگی پرداخت هزینه ها را نداریم.

برپایه این گزارش، تمدید بیمه های درمانی به مشکل خواهد خورد زیرا رژیم صهیونیستی در فراهم کردن بودجه موفق نخواهد شد.

این روزنامه صهیونیستی همچنین تاکید کرد که اقدامات صورت گرفته علیه پناهجویان اوکراینی از سوی کابینه راستگرا عجیب و غافلگیر کننده نیست زیرا این کابینه اموال را غارت می کند تا جیب بخش های نزدیک به خود را پر کند بنابراین پولی برای درمان پناهجویان نمی ماند.

اخیرا سفارت اوکراین در تل آویو به نمایندگی از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور به مسئولان رژیم صهیونیستی درباره اخراج اوکراینی ها از سرزمین های اشغالی هشدار داده است.

سفارت اوکراین در تل آویو به نمایندگی از زلنسکی گفته است: «اگر اخراج اوکراینی ها از اسرائیل (سرزمین های اشغالی) متوقف نشود، ورود اسرائیلی ها (صهیونیستها) به شهر اومان" در اوکراین ممنوع و توافقنامه لغو روادید نیز فسخ خواهد شد.»

بر اساس داده های سفارت اوکراین، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲، ۲۷۰۵ شهروند اوکراینی را اخراج کرد. در نیمه اول سال ۲۰۲۳، این رژیم ۲۰۳۷ شهروند اوکراینی را اخراج کرد که تقریباً به اندازه کل سال ۲۰۲۲ میلادی بوده است. اوکراینی هایی که اجازه ورود به آنها به سرزمین های اشغالی نیز داده نمی شود، شب ها در فرودگاه روی زمین می خوابند و سپس سوار هواپیما می شوند.

حمله اوکراین به شبه جزیره کریمه با موشک کروز

در شرایطی که حملات پهپادی و شهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه خبرساز شده است، مسکو خبر داد، یک موشک کروز «رژیم کی‌یف» را در نزدیکی کریمه نابود کرد.

 روز دوشنبه (امروز) رسانه‌های دولتی روسیه از بیانیه وزارت دفاع این کشور درباره ناکامی حمله موشکی اوکراین به شبه جزیره کریمه خبر دادند. به روایت این وزارتخانه، اوکراین تلاش کرد با موشک کروز به تاسیسات روسیه در ساحل شبه جزیره کریمه حمله کند؛ اما ناکام ماند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز یک تلاش دیگر از سوی رژیم کی یف برای انجام حمله تروریستی علیه تاسیسات در خاک روسیه خنثی شد. نیروهای هشدار پدافند هوایی یک موشک کروز اوکراینی را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی سواحل جمهوری کریمه منهدم کردند.»

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه ساعاتی قبل با انتشار بیانیه اعلام کرده بود که پدافند هوایی این کشور دو پهپاد مهاجم اوکراینی را در حریم هوایی شبه جزیره کریمه ساقط کرده بود.

اطلاع رسانی مسکو درباره نابودی موشک کروز در نزدیکی شبه جزیره کریمه در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر حملات پهپادها و شهپادهای (شناور هدایت پذیر از راه دور بدون سرنشین) اوکراین  بارها خبرساز شده است.

مسئولان اوکراین شامل ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور طی ماه‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که شبه جزیره کریمه را بخشی از خاک اوکراین می‌دانند و همه پرسی سال ۲۰۱۴ درباره الحاق این منطقه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند. مقام‌های روسیه اما با توجه به نتیجه این همه پرسی گفته‌اند که کریمه بخشی از خاک روسیه است و این کشور از همه ابزارها برای دفاع از آن استفاده خواهد کرد.

حملات پهپادها و شهپادها به مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز جنگ بین دو کشور صورت می‌گیرد.

راهبرد ناتو در اوکراین شکست خورد

 «جوزپه کونته» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا تصریح کرد، تلاش‌های ناتو برای تحمیل شکست به روسیه در جنگ اوکراین کامل ناکام مانده و مسکو همچنان در مقابل ضدحملات متزلزل کی‌یف و تحریم‌های غرب ایستادگی می‌کند.

کونته که رهبری حزب جنبش پنج ستاره را بر عهده دارد، در صفحه خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» تأکید کرد که درگیری حدود یک سال و نیمه میان مسکو و کی‌یف نشان داده است، «ارزیابی‌های خوشبینانه را که با تبلیغات جنگی صوری و کرکننده غرب تقویت می‌شود» کنار بگذاریم.

وی با اشاره به این موارد ادامه داد، راهبرد بلوک نظامی که تحت رهبری آمریکاست و تابحال به کمک‌های نظامی گسترده به کی‌یف و «منطقه تنش‌زایی» وابسته بوده است، نتوانسته‌ نابودی ارتش روسیه منتهی شود.

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در ادامه به دستاوردهای ارتش روسیه در باخموت اشاره کرد و گفت که اوکراین هرگز موفق نشد، پس از چندین ماه درگیری شدید، نیروهای روسیه را از باخموت بیرون کند.

وی در این باره توضیح داد: «هیچ تجزیه ای در بخش های نظامی و شبه نظامی [روسیه] رخ نداده و هیچ‌گونه عقب‌نشینی در نتیجه ضدحمله اوکراین صورت نگرفته است.»

کونته با اشاره به این موارد تأکید کرد که امیدهای غرب برای آشفتگی سیاسی داخلی در روسیه نیز محقق نشد. آشفتگی سیاسی به کودتای اخیر شبه‌نظامیان «واگنر» در روسیه اشاره دارد که به شکست منتهی شد.

این مقام ایتالیایی همچنین به فشارهای غرب علیه روسیه نیز اشاره کرد و گفت که به علاوه تحریم‌های شدید غرب علیه روسیه، «این کشور را ورشکسته نکرده و یا اقتصاد آن را فلج نکرده است» و هدف غرب برای منزوی کردن مسکو نیز به هیچ وجه محقق نشده است.

کونته در ادامه به نشست اخیر «بریکس» که روسیه نیز یک عضو آن محسوب می‌شود و در نهایت به گسترش و بزرگ شدن این گروه منجر شد، اشاره کرد.

وی در این خصوص توضیح داد، روسیه نه تنها منزوی نشد بلکه بریکس به رهبری روسیه و چین، با پذیرش اعضای جدید تا سال ۲۰۲۴، حدود ۴۵ درصد از جمعیت جهان و ۳۸.۲ درصد تولید ناخالص جهان را شامل می‌شود.

از طرف دیگر، کونته تأکید کرد که جنگ اوکراین، «ناتوانی اتحادیه اروپا در ایجاد یک راهبرد مشترک مؤثر و بیان حکمیت مستقل سیاسی و اقتصادی را آشکار کرد» و سرسپردگی این اتحادیه در مقابل ایالات متحده را به اثبات رساند.

دیدار محرمانه مقامات نظامی اوکراین و ناتو

«میخائیلو پودولیاک» مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با تأیید گزارشی درباره دیدار اخیر «والری زالوژنی» ژنرال ارشد اوکراینی با فرماندهان ناتو اعتراف کرد که کی‌یف منظم، فرماندهان نظامی غرب و ناتو را در جریان اوضاع میدان نبرد اوکراین قرار می‌دهد.

پودولیاک در گفت‌وگو با یک شبکه اوکراینی در این خصوص تصریح کرد: «دیدارهای زیادی شبیه به چنین دیداری وجود دارد.» به گفته پودولیاک، استراتژی نظامی کی‌یف «انعطاف‌پذیر» می‌ماند و مطابق با وضعیت میدانی تکامل می‌یابد.

وی در این خصوص گفت: «ستاد کل با توجه به آن‌چه در خط مقدم رخ می‌دهد، تنظیمات خود را انجام می‌دهد. بدیهی است، همواره در خصوص این تنظیمات با شرکای خود گفت‌وگو می‌کنیم تا تحویل تسلیحات بیشتر را تحقق بخشیم.»

واکنش دفتر زلنسکی به دیدارهای میان مقام‌های نظامی اوکراین با فرماندهان ناتو در شرایطی مطرح شده است که روزنامه انگلیسی «گاردین»، روز شنبه هفته جاری گذشته کرد که یازده روز پیش، برخی از نظامیان ارشد ائتلاف ناتو به یک مکان محرمانه در مرز لهستان-اوکراین سفر کرده اند تا با زالوژنی و کل تیم فرماندهی وی دیدار کنند.

طبق گزارش گاردین، هدف این نشست پنج ساعته، «کمک به از نو آراستن راهبرد نظامی اوکراین» در بحبوحه ضدحملات بسیار کند اوکراین علیه مواضع روسیه بوده است. مقام‌های اوکراینی و ناتو ظاهراً در خصوص طرح‌های زمستان و بعد از آن نیز بحث و گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش راشاتودی، ضدحملات کی‌یف که مدت‌ها برای آن تبلیغ کرده بود، اوایل ماه ژوئن علیه مواضع روسیه آغاز شد، ولی تاکنون نتوانسته دستاورد چشمگیری برای اوکراین رقم بزند و خسارات سنگین انسانی و تجهیزاتی را برای اوکراین به همراه داشته است.

روزنامه‌های آمریکایی نیویورک‌تایمز و وال استریت ژورنال به تازگی گزارش کردند که مقام‌های آمریکایی و انگلیسی با برنامه ریزان اوکراینی بر سر تاکتیک ها اختلاف نظر دارند.

در این گزارش‌ها آمده است که یکی از اعتراضات مقام‌های انگلیسی و آمریکایی این بوده که ارتش اوکراین به جای تمرکز بر حمله متمرکز در یک مکان، مجهزترین یگان‌های خود را در خط مقدم متفرق کرده است.

پس از تأیید واشنگتن، دانمارک و هلند هفته گذشته وعده دادند که جنگنده F-۱۶ ساخت آمریکا را به اوکراین بفرستند. مدت‌هاست، این جنگنده‌ها در «لیست آرزوهای» کی‌یف قرار دارند و این کشور امیدوار است، بتواند با این جنگنده‌ها در ضدحملات خود علیه روسیه پیروز شود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۵
جنگ اکراین دقیقا و کاملا در جهت سناریویی که امریکا و انگلیس و حتی چین دوست دارد دارد ادامه و فرسایشی می شود. نتیجه ان هم بعد از چند سال معلوم هست. ورشکستگی روسیه و در اخر پوتین می اید و می گوید بیاید این مشکل غیر ضروری را حل کنیم و چند میلیارد دلار روسیه را ازاد کنید تا من بتوانم کرملین را حفظ کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
برگ چناری ها آرزوهای انگلیس و آمریکا را بلغور میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
برنده این جنک آمریکا و چین و بازنده روسیه و اوکراین و اروپا
جنگ اکراین دقیقا و کاملا در جهت سناریویی که امریکا و انگلیس و حتی چین دوست دارد دارد ادامه و فرسایشی می شود. نتیجه ان هم بعد از چند سال معلوم هست. ورشکستگی روسیه و در اخر پوتین می اید و می گوید بیاید این مشکل غیر ضروری را حل کنیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
پوتین قبل از بی پول شدن بمب اتم را خواهد زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
کپی:
آرزو بر پیرمردهای آلبانی عیب است
این دوستان پوتینی و مداددف های روسی واقعا پدیده هستند.. تمام دنیا و سیاست تغییر کنه اینها همچنان همونی که بهشون یاد دادند‌ به دیگران که مثل انها فکر نمی کنند میگن البانی نشین یا جنگ جهانی سوم شروع میشه ها! کوتاه هم نمیان. نه نو اوری نه حرف جدیدی! اخه کمی نو افرینی! . خلاصه ما همش میگیم بابا برقیه! میگن نه! الا و بلا بنزین فراموش نشه! بابا برقیه برقی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
شمابرگ چناری ها سر توتو تو برف کرده و صم و بکم شده اید ، اعترافات نخست وزیر سابق ایتالیا را بشنوید و بفهمید
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
این برقیه ولی میگن بنزین بزن را اوردیم تا ثابت کنیم برگ چنار می تواند برخلاف پوتینی های عزیز بروز هم باشد. بیخود نیست که به عنوان کامنت نویس دلارمی گیریم نه روبل یا رانت! بروز بودن و نواوری انقدر که فکر می کنید سخت نیست. فقط کمی تفکر و مداد پاک کن لازم دارد. تازه منشوری هم نیست و براحتی قابل انتشاره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
برگ کپک زدده عزیز
اگه یه روز چرت و پرت ننویسی نمیگن مردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مداد وف که رفیق خودته
تو عاشقشی همش از مزایای مداد مینویسی بایدنگی
پوتینی ها و شرق گراها همش میگن امریکا بدهی تریلیون دلاری داره و نابوده. ولی حتی یک لحظه این خبر را نشنیدند که وامهایی که بانکهای چینی به مردم و شرکتها و دولتها محلی در چین پرداختند الان به حدود ۶۰ تریلیون دلار رسیده د اغلب اتهل هم بخاطر اقتصاد دستوری و صد میلیون خانه لوکس که خالی و بدون مشتری مانده و یا خرج پروژه های نمایشی شده غیر قابل برگشت هست در حالیکه بانکهای امریکا ۲۳ تریلیون دلار به امریکاییها وام دادند . واین را هم نمیگن که درامد سرانه امریکاییها ۸۰ هزار دلار هست و در امد سرانه چینی ها ۱۲ هزار دلار! همین هست که چین با مشکلات عظیم اقتصادی روبرو شده که می تواند برای اقتصاد چین و حزب کمونیست ویرانگز باشد. همینجا که این رقمها را اوردیم یادی کنیم از گشایش بسیار بزرگی که در دنیا امروز در قیاس با این ارقام شش میلیارد دلار ازاد شده در کره جنوبی می تواند برای اقتصاد ایران و دنیا و بریکس و شانگهای و...بوجود اورد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
برگ چناری ، پس اربابتون آمریکا بیخودی از چین میترسه ، ساید نابغه آیی مثل تو را ندارند
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
امریکاییها نگران چین بودند نا ۲۰۲۲. ولی ۲۰۲۲ وقتی شی و حلقه او تصمیم گرفتند مانند پوتین دوباره مادام العمر خدمت کنند نسخه چین پیچیده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مشکل کشور الان غربگداییه کسی با روسیه کاری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
تو خودتو بکشی هم چین اقتصاد اول آینده جهانه
قبول نداری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
چینی های کرم خار بزودی همه انریکا را کم کم میخورن یه عصاره برگ جنار هم روش
به مدادوف و پوتین اصلا نمی اد از جنگ جهانی سوم صحبت کنند. محال هست که زندگی و دنیا و قدرت خود را فدای غرور خود کنند. ولی اگر پوتین و مدادوف صحبت از یک ویروس دیگه نظیر کرونا صحبت کنند باید انها را جدی گرفت. کسانی که به هواپیماهای مسافربری رحم نمی کنند یا به امان نامه و امضا و قول و قرار خود پایبند نیستند و مخالفان تبعیدی خود را با سلاح شیمایی در کشور دیگر حذف می کنند کاملا قابلیت دارند که یک ویروس دیگه در دنیا پخش کنند وبعد از پشت لباس فضانوری که از ترس ویروس خود پخش کرده پنهان شدند تکذیب کنند و بگن ناشی از ازمایشگاهها بیولوژیک ناتو و امریکا در سرزمین نیو نازی اکراین هست! باور کنید امکانش هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
هموطن؛
آمریکا و تروئیکای همدستش هم در همین خیال بودند که پوتین به اوکراین حمله نمی کند و به هشدارهای دیپلماتیک کرملین مبنی بر اقدامات تحریک آمیز ناتو در مرزهای روسیه توجه نکردند و دیدیم که ارتش روسیه با دستور پوتین و با هدف نئونازی زدایی جهت دفاع از مرزهای سرزمینی شان به اوکراین حمله کردند. روسیه از بمب اتم تا آن جا که ممکن است استفاده نمی کند ولی باید هشدارهای آن ها را جدی گرفت زیرا در صورتی که موجودیت خود را در خظر ببینند همان طور که برای دفاع از مرزهای سرزمینی شان در برابر تهاجم غرب به اوکراین حمله کردند، از بمب اتم هم استفاده خواهند کرد و اگر چنین شود باز هم قربانی اول لهستان خواهد بود و آمریکا و انگلیس که بیش از همه در تنور جنگ می دمند قسر در خواهند رفت مگر آن که جنگ گسترده شود و جنگ جهانی سوم آغاز شود که در این صورت احتمالا انگلیس بدجور از روسیه آسیب خواهد دید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
شنیدم این ویروس جدید آدمارو به زامبی تبدیل میکنه ولی نمیدونم تاثیرش روی برگ خشک چجوریه
قدیراف هم مثل رهبر واگنر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
نه عزیزم اون کاملا قضیش فرق فوکوله
گفته بودیم که تابستان داغ پوتینی ها را دیدنی می کند و گفته بودیم که هفته پیش که روبل روسیه سقوط ازاد به 104 روبل در برابر دلار کرد ناگهان بانک مرکزی روسیه با دستور کرملین میلیاردها دلار از ذخایر ارزی ملت روسیه را ریخت تو بازار تا از ابروریزی بیشتر جلوگیری کند. امروز خود بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که نسبت به ده روز پیش ذخایر ارزی روسیه 9 میلیارد دلار کاهش یافته و این ادامه خواهد یافت. به پوتینی ها باید کفت تا کی می خواهید این خسارت محض در اکراین را به ملت روسیه تحمیل کنید؟ تا مطابق میل امریکا و انگلیس و چین ملت روسیه را خانه خراب کنید و بعد می روید پای میز مذاکره. داشتیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
ذخایر پولی روسیه مگه با دلار محاسبه می شود ؟اگر چنین است پس چرا ما تلاش میکنیم که دلار را از دارایی های خود کنار بگذاریم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
حالا نفرمودی منظور از گفته بودیم چیه؟
الان نفت شما در این جنگ چیه؟
از این بابت پرسیدم که در خصوص پهپاد های ایرانی میگفتین این جنگ ما نیست و چرا ایران خودشو قاطی کرده و ....
ولی الان فعالانه زیر هر خبر مربوط به جنگ اکراین نظر میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
برگ چنار فقد پماد نزن چون برای درخت خوب نی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بایدنگی وف عزیز امسال تابستون خیلی داغ بود باد بزن نداری؟
مجبورم برای خنک شدم روی خودم ساندیس آلبالو بریزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
برگ خشکی بایدنگی شنیدم مردم باید برای خرید یه تیکه نون خونشونو بفروشن
تو به عنوان کلاه سیفید برو روسیه براشون نون پخش کن
نابود باد هر چه جنگ است و عاملین شروع آن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
واقعا درست گفتی مرگ بر آمریکا و غربیها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
کاملا درسته مرگ بر تمام خونخاران جهان
مسئول جدید این بخش اگر آلرژی به پیامهای بنده رفع شده مرقوم بفرما برخلاف اخبارتحریفی منتشره از جبهه ها جنگ به نفع اوکراین فرسایشی شده وبا توجه به شدت نبردها تسلیحات مصرفی روسیه بسرعت درحال کاهش ودرمقابل سیل تسلیحات غربی به اوکراین سرازیراست تا قبل پایان سال روسیه مجبور به عقب نشینی از مناطق اشغالی خواهدشد.بخصوص که بین اوباش حاکم در روسیه هم اختلاف نظرهای شدیدی در مورد چگونگی ادامه جنگ بروز کرده است.
مطابق ادعای تیتر شما، واشینگتن پست گفته ضد حمله اوکراین «هیچ پیشرفتی ندارد»، ولی در هیچ کجای بدنه گزارش واشینگتن پست چنین چیزی گفته نشده است و تیتر شما دروغ است. فقط گفته شده است که پیشرفت نیروهای اوکراینی کند است و همین طور هم هست. اشغالگران روس برای بیش از یک سال میلیون ها مین در سرزمین اوکراین کاشته اند و تقریبا در هر متر یک مین انداخته شده است. موانع دفاعی گسترده دیگری هم برای حفاظت از سرزمین های اشغالی نیز ساخته اند. به رغم این چالش ها، ارتش اوکراین در حال پیشروی است و روزانه مناطق دیگری را متر به متر از لوث اشغالگران روس آزاد می کند.
بلاروس سی سال هست تحت اشغال دیکتاتور هست. مگه میشه یکی سی سال رئیس جمهور باشه؟ دست نشانده روسیه هست. خود روسیه هم بیست سال تحت اشغال پوتین هست رای مردم چیز دیگه ای میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
خوب تو برو اونجا پوتینو برکننار کن و رئیس جمهور شو و به مردم روسیه خدمت کن
بدو
سقوط امپراتوری روسیه
با خواندن اخباری که به نقل تز وزارت دفاع روسیه اینجا آورده میشه یاد سعید الصحاف می افتم که چطور اخبار جنگ عراق و نیروهای سازمان ملل را وارونه نشان میداد
توی گاگول سرچ کردم ولی فقط سد سازی های روسیه باعث خشک شدن کاسپین شده هزار سد میشه بگید هزار سال قبل کدوم حکومت در جهان روی رود ولگا سد زده که هشتاد درصد آب کاسپین را تأمین میکنه خشک نشده بس کنید اینقدر طرفدار کشورهایی شدید که ایران را ویران کردند یکی خیر برکت را از ایران گرفت دیگری وسعت قلمرو مارو ببندید و گم شید وای به حالتان اگر استان و محل سکونت ما تبدیل به بیابان بشه کاری می‌کنیم که تاوان آن را بدید حاکمان مسکو و اطراف کاسپین امیدوارم روسیه تجزیه بشه و اوکراین هم همین طور امیدوارم تمام مردم روس آواره بشن اوکراینی بلاروسی روسی نداره همشون عین هم هستند زلنسکی هم یکی مثل پوتین است برای من ایران مهم است ولی اگر برای ما ارزشی ندارد بهش پشت می‌کنیم لطفاً به وضعیت اسفناک دریای کاسپین برسید با خشم ما روبرو می‌شوید اگر سرزمین شمالی ایران خشک بشه سرزمین هاتون رو خشک می‌کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ینی قبول نداری هوا گرم شده و سد های قدیمی فقط یه عامل کوچیک کم اثر هستن؟
همه جای دنیا برای منافع خودشون صد میزنن حتی تو انریکا
گاگولت اتصالی داره فک کنم
مرگ بر پوتین خونخوار جنگ طلب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مرگ بر تمام خونخاران جهان مخصوصا انریکا اربابت
یکی نیست به آمریکا و تروئیکای اروپایی اش بگوید مگر .... داشتید که با تحریکات نظامی ناتو در مرزهای روسیه و وعده پیوستن اوکراین به ناتو و نادیده گرفتن هشدارهای مکرر کرملین مبنی بر تحریک آمیز بودن چنین اقداماتی، آتش جنگ را شعله ور ساختید و باعث تحریک پوتین شدید تا با عملیات نظامی ویژه جهت نئونازی زدایی و دفاع از مرزهای سرزمینی اش، ارتش روسیه را راهی اوکراین کند و بدتر از آن این که وقتی شعله درگیری را بین این دو کشور که زمانی یک ملت بودند برافروختید به جای برقراری صلح از طریق گفتگوهای دیپلماتیک با ارسال تجهیزات نظامی گسترده به اوکراین بر آتش جنگ افروزی دمیدید و اوکراین را به این حال و روز انداختید که بیش از نیمی از مردم آن یا کشته شده اند یا آواره گشته اند، زیرساخت های شهری و بنادر تاریخی هر روز که از جنگ می گذرد نابودتر می شود، سربازان با دادن رشوه از مرزها فرار می کنند.
آمریکا به دستور بایدن با دادن بمب های خوشه ای ممنوعه خاک اوکراین را کاری کرده که جان انسان های بی گناه زیادی سال ها پس از جنگ در خطر بمب های عمل نکرده است، گلوله های اورانیومی که آمریکا و تروئیکای همدستش به ویژه انگلیس در جنگ اوکراین - روسیه استفاده کرده اند خاک اوکراین را رادیو اکتیو کرده و زیست در چنین خاکی سخت و حتی غیر ممکن خواهد بود.
با این همه ویرانی ای که در اوکراین به بار آورده اید خودتان قضاوت کنید که آیا دوستی اوکراین با خاله خرسه بهتر از دوستی با شما (آمریکا و تروئیکا) نبود؟؟
مردم سیاست های غلط و منفعت طلبانه شما را می بینند که باعث بحران آفرینی در شرق اروپا و نابودی اوکراین شد حرف های پوپولیستی و عوام فریبانه قشنگ دیگر فایده ای ندارد لطفا ملت های دنیا را گول نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
اگر خیلی نگران جان انسان های بی گناه هستی از پوتینی که این جنگ و جایت رو شروع کرده و متجاوز هست حمایت نکن

صد هزارتا بهانه ناتویی و تسلیحاتی و هزار صفحه سفسطه شما هم دلیلی بر حمله وحشیانه به یک کشور همسایه نمیشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ناشناس۸:۰۹
واقعیت های تاریخ به هیج عنوان حمایت از پوتین نیست، فکر شما در رسانه های تبلیغاتی غرب مانده که قضیه را از وسط شروع می کنند تا سرپوشی بر سیاست های غلط خود که باعث آواری و ویرانی کشوری ثالث(اوکراین) شد بگذارند.
مسئله این است که اگر دخالت های ناتوی تحت رهبری آمریکا در مرزهای روسیه نبود پوتین هیچ دلیل موجهی برای حمله به اوکراین نداشت، خود مقامات آمریکایی به این واقعیت تاریخی معترفند حال شما نمی خواهی بپذیری، نپذیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ماشناس 9:34 قلمرو یک کشور تا سانتی متر آخر لب مرزش متعلق به اون کشور هست و این نوجیح مسخره که9 بهش میگید تحریک مرزی اصلا حقیقت نداره و بهانه خوبی هم نیست

تنها دلیل حمله اربابتون به اوکراین این بود که فکر میکرد میتونه مثل ناتو در طول چند هفته یک کشور رو اشغال کنه و نظام سیاسیش رو تغییر بده یا به خاک خودش ضمیمش کنه

حالا یه جوری توی گل گیر کرده که نه راه پیش داره و نه راه پس
آمریکا اوکراین را گورستان نظامیان و مردم بی گناه خواهد کرد. مقامات آمریکا از "بردباری راهبردی" در جنگ اکراین - روسیه صحبت می کنند و با این گفته این پیام را به دنیا مخابره می کنند که به جای پایان دادن به مناقشه کی یف - مسکو از طریق مذاکرات دیپلماتیک، فعلا ادامه جنگ را در دستور کار خود قرار داده اند و این جنگ است که پایان همه چیز را مشخص می کند آن هم جنگی طولانی.
ولی آیا نمی بینند که اوکراین امروز به چه وضعی افتاده؟ بله به خوبی می بینند ولی آیا فکر می کنید جان مردم اوکراین برای آن ها اهمیتی دارد؟ خیر، آمریکا و تروئیکا تنها به فکر رسیدن به هدف خود که احتمالا تضعیف قدرت نظامی - سیاسی روس است، هستند تا بعد به سراغ چین ابرقدرت اقتصادی دنیا بروند و این بار احتمالا تایوان طعمه اهداف سیاسی - اقتصادی آن ها خواهد شد، مگر نمی بینید که به صراحت می گویند به اوکراین موشک های دوربرد آتاسمز نمی دهند چون اگر آن ها را به اوکراین بدهند دیگر موشک کافی برای درگیری احتمالی با چین بر سر جزیره تایوان نخواهند داشت. حتما بعد از این که چین را هم همچون روسیه درگیر مناقشه با تایوان کردند و قدرت اقتصادی اش را تضعیف کردند می گویند شی جیپینگ هم همچون پوتین متجاوز است. سیاست نیرنگ و فریب که ضد بشریت و ظلم در حق مردم مظلوم این دو کشور (اوکراین، تایوان) است.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
اوکراین به چه روزی افتاده؟ ارزش پولش که ثابته در یکسال اخیر ، آب و برق و گاز و اینترنت و حمل و نقل عمومی و مدارس و غیر کار میکنن به ازای هر سرباز کشته شده ۴۰۰ هزار دلار میدن و حقوق سربازها ۳۰۰۰ دلاره و هر کجای دنیا اراده کنن مثل آب خوردن میرن یعنی همه درها به رویشون بازه و از همه مهمتر شکست نخوردن و روسیه حتی اگر این تکه خاک رو پس هم نده به معنی شکست اوکراین نیست، این موارد آیا در دسترس ما هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
روسیه جنایت میکند

و برخی هموظنان داخلی طرفدار پوتین که خیلی ادعای حمایت از مظلوم هم دارن این جنایت ها رو به آمریکا ربط میدن

نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ناشناس ۸:۰۶
اگر ناتوی تحت رهبری آمریکا، اقدامات تحریک آمیز در مرزهای روسیه انجام نمی داد پوتین هیچ دلیلی برای حمله به اوکراین نداشت و مردم اوکراین این طور آواره نمی شدند، مقامات سیاسی آمریکا خود معترفند که سیاست های اشتباه ما روسیه را وارد جنگ با اوکراین کرد و ادامه این سیاست های غلط سردمداران ما اوکراین را این گونه نابود کرد، حال عده ای نمی خواهند واقعیت های تاریخ را بپذیرند و آن را به حمایت از پوتین ربط می دهند، حرفی نیست.
ضد حملات اوکراین اگر سال ها با سیل تسلیحات نظامی آمریکا و غرب هم ادامه پیدا کند چندان نتیجه مثبتی نخواهد داشت چون علاوه بر تسلیحات نظامی؛ وسعت سرزمینی، تعداد سرباز و آشنایی مستشاران نظامی دو کشور از هم در پیشبرد جنگ بسیار حائز اهمیت است که اگر مجموعه این عوامل را در نظر بگیریم برگ برنده بدست روس ها است، روسیه از نظر وسعت سرزمینی بیش از دو برابر کل اروپا است، از نظر تعداد سرباز دست برتری نسبت به اوکراین دارد، قدرت نظامی بسیار بالایی دارد و بزرگ ترین زرادخانه اتمی دنیا را از شوروی سابق به ارث برده بعلاوه چون زمانی اوکراین جزء خاک روسیه بوده مستشاران نظامی روس وجب به وجب خاک اوکراین را مثل کف دستشان می شناسند پس ارسال تسلیحات نظامی گسترده از طرف آمریکا و غرب مثل ریختن بنزین بر روی آتش است زیرا چنین تجهیزاتی در اوکراین براحتی توسط نیروی دفاعی روسیه دود شده و فقط مردمان بیشتری را به کشتن می دهد و یا آواره و بی خانمان می کند و زیرساخت های بیشتری را ویران می کند و بعید است که آمریکا و غرب چنین مسئله ای را ندانند به خوبی هم می دانند ولی با هدف تضعیف قدرت نظامی - سیاسی روسیه با ارسال تجهیزات نظامی گسترده، جنگ را فرسایشی کرده اند و تاوان آن را مردم اوکراین با خون خود می دهند ای کاش زلنسکی به جای رفتن به سراغ آمریکا و غرب با روی آوردن به مذاکرات صلح و از طریق گفتگوهای دیپلماتیک مناقشه کشورش با روسیه را حل می کرد زیرا هر چه جنگ طولانی تر شود حل مناقشه از طریق گفتگوهای دیپلماتیک طولانی تر می شود و چون اوکراین جزء اروپا نبوده آمریکا و غرب چندان برایشان مهم نیست که چه میزان خسارات مالی و جانی نصیب اوکراین می شود بلکه حتی این خسارات جانی و مالی برای آن ها بهتر هم است چون هر چه این خسارات بیشتر شود کدورت دو ملت بیشتر می شود و در آینده از این پل ارتباطی بین روسیه - اروپا (اوکراین)، بیشتر می توانند به نفع منافع سیاسی - اقتصادی خود بهره ببرند.
کریمه باید به صاحب اصلی آن یعنی اوکراین باز گردد
فكر كنم روسيه از دستورات مقامهاي ايراني تبعيت ميكنه
بلاروس سی سال هست تحت اشغال دیکتاتور هست. مگه میشه یکی سی سال رئیس جمهور باشه؟ دست نشانده روسیه هست. خود روسیه هم بیست سال تحت اشغال پوتین هست رای مردم چیز دیگه ای میگه
اگرچه وجود پوتین برای آمریکا نعمت است ولی پایان جنگ اکراین با فروپاشی روسیه و برکناری پوتین همزمان خواهد شد .
کانادایی چقدر سنگ آمریکا رو به سینه میزنی. همه اینایی که میگی چه آمریکا چه روسیه به وقتش خنجر از پشت می زنند. تو این دنیای امروز هر کی به فکر خودشه. حتی مردم یک کشور وقت گرونی و گرسنگی به هم رحم نمی کنند تو چه انتظاری از دولت ها داری. برو بابا خدا روزیت یکجا دیگه حواله کنه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات