پانصد و پنجاه و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

قرار گرفتن رهبر کره شمالی در فهرست مرگ اوکراین/ دستور تخلیه خرسون از سوی اوکراین صادر شد/حمله تند زلنسکی علیه نتانیاهو

پانصد و پنجاه و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۴۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ 15 September 2023
|
17187 بازدید
|

قرار گرفتن رهبر کره شمالی در فهرست مرگ اوکراین/ دستور تخلیه خرسون از سوی اوکراین صادر شد

بین الملل تابناک: پانصد و پنجاه و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو: آمریکا نیروهای ناتو را به مسلخ می‌فرستد
۱۴۰۲/۰۶/۲۴ - ۲۰:۱۷

«نیکلای پاتروشف» دبیرکل شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (جمعه) هشدار داد که آمریکا به راحتی نظامیان کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به قتلگاه خواهد فرستاد.

پاتروشف طی مقاله‌ای برای نشریه نظامی «رازوِدچیک» نوشت: «گسترش مستمر ناتو در واقع این فرصت را برای آمریکا فراهم می‌کند تا کشورهای مختلف را جذب و استقلال آنها را سلب کند. ایالات متحده در صورت لزوم به راحتی نیروهای سایر کشورهای عضو ناتو را بدون به خطر انداختن جان نظامیان خود، به مسلخ می‌فرستد».

وی با بیان اینکه سال‌هاست اعضای ناتو کلاماً تعهد خود را به صلح اعلام می‌کنند اما با هر کشوری که با سیاست آمریکا موافق نیست می‌جنگند یا تهدید به جنگ می‌کنند، توضیح داد: «قدرت نظامی ناتو برای حفظ سلطه غرب، بردگی اقتصادی، و فشار سیاسی بر کشورهایی که تهدید نظامی برای این ائتلاف ایجاد نمی‌کنند، استفاده می‌شود».

این مقام امنیتی روس ضمن اشاره به ۲۰۰ درگیری نظامی و جنگی که اعضای ناتو طی ۷۰ سال اخیر در آن شرکت کرده‌اند، گفت: «اروپا برای سلطه آمریکا تهدیدی روزافزون می‌شد به همین دلیل درگیری در اوکراین توسط واشنگتن و لندن سازماندهی گردید تا اهداف متعددی از جمله تضعیف قاره اروپا محقق شود».

پاتروشف در ادامه این مقاله، با بیان اینکه قاره اروپا به مستعمره آمریکا تبدیل شده، تحلیل کرد: «مشخص است که آمریکا باید با تبدیل‌شدن جهان از تک‌قطبی به چندقطبی کنار بیاید و اروپا نیز اکنون باید برای به دست آوردن استقلال ژئوپلیتیکی خود، به سختی تلاش کند».

وی با بیان اینکه غرب تمام زرادخانه تسلیحاتی خود از جمله هزاران منبع اطلاعاتی را علیه روسیه به کار گرفته، اظهار داشت: «غرب همواره به دنبال تضعیف روسیه بوده است، از عظمت و قدرت آن می‌ترسد و می‌خواهد منابع غنی آن را تصاحب کند».

حمله تند زلنسکی علیه نتانیاهو
۱۴۰۲/۰۶/۲۴ - ۲۰:۱۵

شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴» در گزارشی از دیدار «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با ۳۲ نماینده از خانه یهودی موسوم به «حاباد» و خاخام‌های فرقه‌های اصلی یهودی این کشور خبر داد.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد: زلنسکی روز پنج شنبه در یک جلسه خصوصی قبل از آغاز سال نو عبری، پس از گذشت حدود ۶۰۰ روز از جنگ با روسیه و برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در دفتر خود در کی‌یف با این هیأت یهودی دیدار کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که زلنسکی در این دیدار از کمبود «کمک‌های اسرائیلی به اوکراین» انتقاد کرده و می‌گوید: «وقتی یهودیان به اومان رسیدند، نتانیاهو با من تماس گرفت و درخواست کمک کرد. او به من گفت پناهگاه‌هایی وجود دارد که تنها گنجایش ۱۱ هزار نفر را دارد اما پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار نفر وارد شوند. من هم به او گفتم که اگر اسرائیل سامانه گنبد آهنین را برایمان بفرستد، به حفاظت از شهروندانش کمک خواهد کرد؛ به نتانیاهو قول دادم که اگر به اوکراین بیاید، با او به اومان خواهم رفت».

زلنسکی در ادامه انتقادات تند خود از نتانیاهو گفت: «مسئولیت حفاظت از ده‌ها هزار یهودی که به اومان می‌آیند تا در تحویل سال یهودیان نماز بخوانند، تنها بر عهده اوکراین نیست؛ این بر دوش دولت اسرائیل است که به اندازه کافی مسئولیت‌هایش را انجام نمی‌دهد».

این انتقادات در حالی از سوی رییس‌جمهور اوکراین مطرح شده‌اند که قرار است او هفته آینده و طی شرکتش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با نتانیاهو، به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برای اولین بار بعد از آغاز بحراندر این کشور، دیدار کند.

شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» سه‌شنبه ۱۲سپتامبر با تایید این خبر اعلام کرده بود که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد.

منابع آگاه از تل‌آویو اذعان کرده بودند که این دیدار در شرایطی انجام خواهد شد که اوکراین از کمک‌های اسرائیل احساس نارضایتی دارد. پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو دعوت‌های ارسالی زلنسکی به نتانیاهو در گذشته برای سفر به کی‌یف را نادیده گرفته است.

مقامات تل‌آویو همچنین خاطرنشان کردند: اعلام این دیدار چند روز پس از تماس تلفنی نتانیاهو و زلنسکی انجام می‌شود که خبرش روز پنج‌شنبه هفته گذشته منتشر شد و اولین تماس بین آن‌ها پس از ۹ماه سردی روابط بود. در آن تماس دو طرف درباره امکان دیدار در نیویورک صحبت کرده و سفر احتمالی نتانیاهو به کی‌یف را نیز مورد بحث قرار داده‌اند.

شبکه «آی۲۴» گزارش داده بود که در آن تماس تلفنی، نتانیاهو به زلنسکی درباره ادامه کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین از جمله پناهندگان به سرزمین‌های اشغالی، تداوم روند تقویت کمک‌ها و توسعه سیستم‌های دفاع مدنی اطمینان داده است.

پوتین: اوکراین در گستره بزرگی از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کند
۱۴۰۲/۰۶/۲۴ - ۲۰:۱۲

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در شهر سوچی روسیه با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

پوتین در دیدار با رئیس جمهور بلاروس به توسعه پایدار روابط میان روسیه و بلاروس اشاره کرد و افزود: اوضاع در روسیه ثبات دارد.

رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به استفاده اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای گفت: اوکراین در گستره بزرگی از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا خود را استثنا می‌داند. در واقع این آمریکاست که با دست اوکراینی‌ها از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کند. این اقدام یک جنایت است.

پوتین با اشاره به رفتار آمریکا با همپیمانان خود تاکید کرد: بیشتر کشورهای جهان چندقطبی امروز، از رفتار آمریکا با شرکای خود به عنوان عناصر اضافی ناراضی هستند.

وی با اشاره به دلیل عدم اجرای مذاکرات میان روسیه و اوکراین ادامه داد: روسیه هرگز مذاکره با اوکراین را رد نکرده است، اما آنها باید بگویند که خواهان مذاکره هستند. ما چنین چیزی را از آنها نشنیده‌ایم.

پوتین ضمن تاکید بر حضور افسران بیگانه در میدان نبرد با اوکراین افزود: ما برخی از این آموزش‌دهندگان بیگانه را در روزهای گذشته به اسارت درآورده‌ایم.

وی با اشاره به علاقه شهروندان روس جهت شرکت در نبرد با اوکراین ادامه داد: ۳۰۰ هزار داوطلب برای حضور در عملیات نظامی ویژه ثبت نام کرده‌اند و تمامی آنان با انگیزه‌های وطن‌پرستانه این کار را کرده‌اند.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: روسیه برای هیچ کسی عامل تهدید نیست، اما آمریکا تلاش دارد تا تهدیدهایی را از خارج ایجاد کند. این درحالی است که آمریکایی‌ها خودشان اذعان دارند که تهدیدها از داخل کاخ سفید ایجاد می‌شوند.

وی ادامه داد: روسیه چیزی را نقض نکرده و قصد نقض نیز نخواهد داشت، اما همکاری‌های خود با کره شمالی را در چارچوب قوانین بین‌المللی توسعه خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: شرکت‌های اروپایی صادرات تجهیزات انرژی را رد کرده‌اند. در آینده نزدیک شرکت‌های بزرگ جهان این اقدام را انجام خواهند داد. سطح توانمندی‌های مهندسی ما بالاست.

رئیس جمهور بلاروس نیز در این دیدار اعلام کرد: مشکلاتی در بازار انرژی وجود داشت، اما اکنون اوضاع ثبات پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به گذر بلاروس از تحریم‌ها افزود: بلاروس در سال آینده به سطح پیش از تحریم‌ها بازخواهد گشت.

لوکاشنکو ضمن اشاره به لزوم همکاری میان روسیه، بلاروس و کره شمالی، اعلام کرد که این ۳ کشور باید به همکاری‌های ۳ جانبه بیاندیشند.

دیدار قریب‌الوقوع بایدن و زلنسکی
۱۴۰۲/۰۶/۲۴ - ۲۰:۱۱

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هفته آینده در کاخ سفید دیدار خواهند کرد.

آژانس خبری بلومبرگ با اعلام این موضوع تصریح کرد که زلنسکی ابتدای هفته پیش‌رو برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از ۱۹ سپتامبر جاری آغاز می‌شود به نیویورک سفر خواهد کرد و سپس برای دیدار با بایدن در کاخ سفید به واشنگتن خواهد رفت.

از سوی دیگر CNN نیز فاش کرد که زلنسکی در حالی که اوکراین آنچه ضدحملات این کشور به روسیه خوانده می‌شود را ادامه می‌دهد، از حضور خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد جهت درخواست حمایت بیشتر از اوکراین استفاده خواهد کرد.

این شبکه آمریکایی تصریح کرد که زلنسکی قصد دارد نشست‌هایی را با رؤسای دیگر کشورهای بزرگ جهان در نیویورک برگزار کند تا کشورهایی که هنوز موضع قاطعی را در برابر جنگ میان روسیه و اوکراین اتخاذ نکرده‌اند، با شدت بیشتری روسیه را محکوم کنند.

زلنسکی پنجشنبه پیش‌رو به ساختمان کاپیتال نیز خواهد رفت، اما در کنگره آمریکا سخنرانی نخواهد کرد و تنها نشست‌هایی انفرادی را با قانون‌گذارن آمریکایی و اعضای بارز کنگره برگزار خواهد کرد.

قرار گرفتن رهبر کره شمالی در فهرست مرگ اوکراین

 تارنمای «میروتوورتس» که به دولت اوکراین وابسته است، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «همدست جنایات جنگی روسیه» خواند و نام او را در فهرست مرگ قرار داد.

این تارنما همچنین اضافه کرد که «کشورهای متمدن» به دلیل «نقض‌های حقوق بشری» و اخاذی هسته‌ای» تحریم‌هایی را علیه کیم جونگ اون اعمال کرده‌اند.

نام رهبر کره شمال تحت عنوان «کیم چِن ین» اوایل ماه جاری به این تارنما اضافه شد. تنها منبع این تارنمای اوکراینی گزارش شبکه سی‌ان‌ان در نوامبر ۲۰۲۲ است که به نقل از کاخ سفید مدعی شده بود کره شمالی به طور مخفیانه در حال تأمین سلاح برای روسیه است. پیونگ‌یانگ و مسکو هر دو قویاً اتهامات را رد کردند.

میروتوورتس (صلح‌بانان) اطلاعات شخصی اشخاصی که «مدیران ناشناس» این تارنما، آنها را دشمن اوکراین تشخیص می‌دهند. این تارنما پس از مرگ این افراد، با نوشتن عبارت «حذف شد» به رنگ قرمز در کنار تصویر آنها، کشته شدن آنها را اعلام می‌کند.

اولس بوزینا، نویسنده و مورخ همچنین اولگ کالاشنیکوف، سیاستمدار اوکراین هر دو پس از پدیدار شدن نام‌شان در این تارنما، به قتل رسیدند.

حامیان غربی کی‌یف عمدتاً روی این تارنما که از آگوست ۲۰۱۴ فعال شده است، چشم خود را بسته‌اند. کیم جونگ اون هفته گذشته وارد روسیه شد و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور دیدار و بر تعهد کره شمالی برای حمایت از مسکو در نبرد با «امپریالیسم» تاکید کرد.

دستور تخلیه خرسون از سوی اوکراین صادر شد

مقام‌های اوکراین دستور تخلیه غیرنظامیان از منطقه خرسون در جنوب این کشور را صادر کرده‌اند. 

بخشی از منطقه تحت کنترل نیروهای روسیه قرار دارد و به طور منظم هدف حملات توپخانه‌ای قرار می‌گیرد. 

الکساندر پروکودین، فرماندار این منطقه گفت: «شورای دفاعی منطقه‌ای خرسون تصمیم گرفته به صورت اجباری اقدام به تخلیه خانواده‌های دارای کودک از مناطقی که هدف آتش مستمر دشمن قرار دارند کند.»

دفع ۳ حمله اوکراین در محور جنوب دونتسک

منابع وابسته به ارتش روسیه از دفع سه حمله ارتش اوکراین در جبهه جنوب دونتسک خبر دادند.

این منابع همچنین به درهم کوبیدن مواضع نیروهای اوکراینی در کراسنولیمان اشاره کردند.

از سوی دیگر منابع روسی اعلام کردند که پهپاد انتحاری اوبیر روسیه موفق به انهدام قایق نیروهای اوکراینی در رود دنیبر شده است که حاوی مهمات برای نیروهای اوکراینی در جبهه ها بود.

همزمان وزارت دفاع روسیه از دفع حمله اوکراین برای حمله به کشتی جنگی روسی از طریق شهپاد خبر داد.

پیش از این هم ارتش روسیه چند شهپاد اوکراینی را منهدم کرده بود.

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۸
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
این دوسنان پوتینی فرهنگ ناصواب خود در فرار از مسئوایت و بهانه اوردن و حود حق پتدار محوری را متاسفانه بدجوری در ایران تروبج و نهادینه کردند که تقریبا اغلب مسولین مانند پوتینی ها شجاعت اخلاقی قبول مسولیت را ندارند و تصور میکنند با اوردن بهانه و تقصیر دیگران انداختن کسی متوجه نمیشه چه انداره مرخص هستند. فقط به بهانه ها و توجبهات سرمربی تیم امید در توجیه بازیهای افتضاح تیمش توجه کنید که همه را مقصر میداند الا بی دانشی خودش را؛

"سرمربی تیم فوتبال امید در خصوص انتقاد‌ها از این تیم گفت: باید ببینیم آن عده‌ای که انتقاد می‌کنند چه کسانی هستند، از کجا خط می‌گیرند. شاید منافعی داشتند که به خطر افتاده است. "

فقط مانده بود بگوید منتقدان من البانی نشین یا ناتو فرهنگی هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
مرگ بر کانادای دزد پرور و مأمن دزدان، سلام بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
روسفیل ها از دهه ها قبل در کشور ما نفوذ داشته اند واکنون هم بدنبال تامین منافع آنها هستند مثل وطن فروشان حزب توده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
مرگ بر امریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
تو ای وطن فروش حتی دیگه بخاطر مقاله نویسی زیاد غلط املایی هات بالا رفته اینقدر جوش نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
آلبانی سرمربی تیم فلان به ما چه ربطی داره که همه چیزو با هم مخلوط میکنی؟ مطلب کم آوردی برای اسپم امروز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
بی اخلاق تر از دلقک وجود نداره هر روز هم یکی رو از اطرافش اخراج میکنه
از همه بدتر کشورشو به فنا داد
از اون بدتر طرفدارای وطن فروشش هستن که ازش دفاع می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
مرگ بر ارباب و بایدنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
بالای کامنتا یه نوار کوچیک هست که تعداد نظرات منتشر شده و سانسور شده رو نشون میده
این اطلاعات توسط تابی دستکاری میشه و کاملا تقلبی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
چه خوبه که پوتین و رییس جمهور کره شمالی گوربگور بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
فعلا غربیها در حال گور بگور شدن در اوکراین هستند
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
۱۰:۳۵ جون تو اشتباه میگی کمونیست پرستها بسوزند و بسازند نابود باد جهان غارتگر و واپسگرا و فقیر کننده ملتها
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
خدا وکیلی چند نفر از این طرفداران روسیه اعتقاد داشتند که روسیه 18 ماه مثل خرس تو گل در اکراین گیر می کنه. به ما نمی خواد چیزی بگید. ببینید خودتون واقعا حتی تصورش را می کردید که روسیه 18 ماه در اکراین گیر کنه. اگر به این سوال به فقط خودتون صادقانه پاسخ بدید متوجه می شید که پوتین عزیز شما بدجوری شکست خورد که در تاریخ خواهند نوشت. حالا همش بگید نه اینجوری نیست. خیلی بده که ادم به خودش هم دروغ بگه. اینجور نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
همین که پوتین اسم جنگ را گذاشت عملیات ویژه مشخص می‌کند تصور او از این درگیری چیزی شبیه تصرف بدون دردسر کریمه بوده
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
به خودتون دروغ نگویید دوستان. ارزش نداره . حالا اگر چکمه بود یا مثل ما تعرفه شما را هم بابت هر کامنت به جای ریال یا روبل دلاری حساب می کردند شاید
ناشناس
| Canada |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
خوب. معلوم شد که دوستان روسی زبان فارسی دان هم اینجا فعالند. فارسی انها به عنوان زبان دوم خوبه ولی قطعا معنی خداوکیلی را نمیدانند چون اگر میدانستند منفی نمیدادند. حتی سرتاسر روسیه هم ننی توانید یک روس بیابید که تصور میکرد پوتین کبیر ۱۸ ماه در اکراین صغیر شود
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
خدا وکیلی کل ناتو درگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
برگ خشک ما پول نمیگیریم ما فقط وطن پرست هستیم و از منافع کشورمون دفاع می کنیم تو هم وطن فروشی هستی که هر روز فریاد میزنه من پول میگیرم تا وطن فروشی کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
پوتین دوست داشت که یک روزه اوکراینو بگیره ولی نگفت که قراره چقدر طول بکشه
اون دوست داشت که فورا بدون درگیری اوکراین رو بگیره تا اجازه نده ناتو بیاد کنار گوشش
ولی امریکا اجازه نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
خیلی بده که آدم مثل یک وطن فروش یا برگ خشک سرشو زیر برف کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
بایدنگی ، زپرتسکی عزیز تو بدجور شکست خواهد خورد اینو خودتم میدونی فقط کمی صبور باش و اینقدر اسپم نکن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
این همون برگ چناری بالا هست که اصرار بر نوکری انگلیس و ادامه چرت و پرت گویی های انگلیسی ها ، برگ چنار انگلیس ارباب تو هست و بقیه دنیا ازش متنفر هستند . شکست دلقک عنقریب اعلام میشود خودتو برای عزای بزرگ آماده کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
ما مثل تو وطن فروش و حقوق بگیر آلبانی و کانادا نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
روسیه جنگ رو تموم کرده الان این دلقکه که حمله کرده به خاک روسیه چون شرق اوکراین دیگه به روسیه پیوست
الان روسیه فقط دفاع میکنه و حمله نمیکنه
با اینکه میتونه مثلا از شمال شرق حمله کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
طرفدار دلقک، همین که برای مقاله نویسی و دفاع از دلقک به تکاپو افتادی معلوم اوضاع زپرتسکی وخیم شده خداروشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
روسیه با اوکراین نمی جنگه ،اوکراین نماینده غربه و قطعا با کمک های امریکا و اروپای غربی سر پا مونده ،تا الان اعضای ناتو بیشتر از 80 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده اند ،حالا تحریم های سیاسی و اقتصادی روسیه به کنار، سیاستمداران ما اگه بتونن از این جنگ به نفع منافع کشور بهره ببرند بسیار عالی خواهد شد.به نظرم تا حدی این جنگ به نفع ما شده، عضویت ایران در بریکس ،دریافت تکنولوژی های نظامی، کاهش فشار بر فروش نفت و ... و البته بی ضرر هم نبوده
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
پوتین و روسیه پخمه نیستند. می دانند که روزی که از سربازان داوطلب اجباری و گرسنه کره شمالی یا هر کشور ثالثی استفاده کنند کار پوتین و روسیه بسیار بسیار دشوار تر میشود و شکست خود را سریعتر و وحشتناک تر می کنند. فقط مانند مدادوف امید دارند که این تهدیدات بتواند انها را از مخمصه نجات دهد. مثلا همین کره جنوبی یا اسراییل اعلام کردند که هیچ کمکی به اکراین نمی کنند به شرطی که روسیه هم از کره شمالی و ایران کمک نگیرد. به محض اینکه کره شمالی نیرو یا تسلیجات به روسیه بفرستد سیل اسلحه و کمک و حتی نیرو از سوی کره جنوبی و سایر کشورهای غربی به اکراین سرازیر خواهد شد. ضمن اینکه چین غیر ممکن هست که با وارد شدن کره شمالی به اکراین موافقت کند. چین نمی خواد اذنابش بدون اجازه او وارد درگیری شوند که در نهایت ممکن هست جین را هم درگیر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
بعد از اینکه اوکراین پیمان صلح و انتقال زمین های جدیدو امضا کرد قیافه امثال تو دیدنی خواهد بود
شایدم کل اوکراین این بستگی به تصمیمات اربابت و دلقک داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
کره جنوبی هیچوقت نیرو نمیفرسته اینقدر چرت نگو
ا اربابت با اون بزرگی دیگه داره کمکا رو کم میاره چون خودش نیاز داره اونوقت کشور کوچولو که از همسایش میترسه سلاحاشو برای خودش نیاز داره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
دلقکتون داره میره ، ماله کشی نکنید
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
خیلی دوست داری دلقک هم بی عرضه از کار در بیاد و به روس زمین بده که در تاریخ شکست خوردن های پی در پی از روس در دنیا تنها نباشیم امیدوارم اینطور نشه و امثال تو از حسادت کور شند
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
حالا که استدلال اوردیم که قبل از حتی 2014 هم روسیه هم مرز ناتو بوده و جنگ نمی توانسته بخاطر گسترش ناتو باشه برخی دوستان پوتینی مسله روسهای شرق اکراین را مطرح می کنند. بروید از خود روسهای شرق اکراین بپرسید که تا قبل از 2014 که پوتین کریمه را اشغال کرد و مزدوران روسی را تشویق به جدایی طلبی کرد ایا روسهای اکراین اصلا مسله ای با دولت اکراین داشتند؟ صفر. حتی در انتخاباتی که منجر به اخراج ریس جمهور طرفدار پوتین و روسیه از اکراین شد تعداد رای مناطق روسی نشین در نزدیکی به اروپا اگر بیشتر از سایر مناطق اکراین نبود کمتر نبود. کمی انصاف و راستی ازمایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
همین که مناطق روسی نشین اکراین و روسیه سفید تمایل زیادی به نزدیکی به اروپا داشتند پوتین را دحشتزده کرد که بزودی مردم روسیه هم سبستم از تاریخ گذشتع حکمرانی فردی پوتین را پس بزنند. دلیل اصلی جنگ برای پوتین فقط ایجاد دریای خون و نفرت بین ملت روسیه و غرب بود تا در این شکاف پوتین بتواند مقام و قدرت خود را همیشگی و تثبیت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
پس منم کپی میکنم
برگ خشکیده حمله روسیه دفاع از روسی های شرق اوکراین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
وقتی مردم یه منطقه دوست دارن به وطن اصلی خودشون برگردن به تو چه ربطی داره ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
برگ چنار تو اربابات باید از این منطقه برید و دلقکتون را هم ببرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
پوتین تو گل گیر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
خوتین رو برای راه رفتن تو گل طراحی کردن دیگه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
از دلقک چه خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
زلنسکی از نتانیاهو درخواست کمک کرده!!!! آخر نتانیاهویی که قانون قضایی اش را ترور می کند می تواند به کشور دیگری کمک کند؟ آقای زلنسکی، بایدن، ماگرون، ریشی سوناک، نتانیاهو و ...، برای پایان جنگ به اوکراین کمک نخواهند کرد چون اساسا اوکراین را ایالتی از روسیه می دانند که در زمان فروپاشی شوروی از این کشور جدا شده، آن ها اوکراین را کشوری اروپایی نمی دانند که بخواهند از طریق ناتو به جنگ روسیه بروند تنها کاری که دارند انجام می دهند این است که تجهیزات نظامی گسترده خود را برای طولانی کردن جنگ به قصد تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه در اختیار سربازان شما قرار داده اند و علاوه بر این که آنها را به آن دنیا می فرستند، این تجهیزات گسترده از بمب های خوشه ای ممنوعه گرفته تا گلوله های اورانیومی و خون آشام و موشک های سایه طوفان و ... فقط و فقط باعث ویرانی بیشتر اوکراین خواهد شد و اثرات این بمب های خوشه ای ممنوعه که توسط آمریکا در اختیار شما قرار گرفته و گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف که توسط انگلیس به اوکراین فرستاده شده تا سال ها پس از پایان جنگ نه تنها خاک اوکراین را آلوده و در بسیاری از مناطق غیر قابل استفاده می کند بلکه بمب های خوشه ای عمل نکرده جان انسان های بی شمار دیگری را نیز خواهد کرد و این نمونه بارز جنایت علیه بشریت است که آمریکا و انگلیس به طور غیر مستقیم مرتکب آن شده اند، راه حل پایان مناقشه کی یف - مسکو برقراری آتش بس چندین هفته ای و گفتگوهای دیپلماتیک بود، طرحی که چین تقریبا یک سال پیش عنوان داشت ولی آمریکا و تروئیکای همدستش نه تنها به آن توجه نکردند بلکه با ارسال تجهیزات گسترده مانع از آن شدند و همان طور که هر چه زخم کهنه تر می شود درمان آن مشکل تر است هر چه جنگ کی یف - مسکو طولانی تر شود رسیدن به راه حل دیپلماتیک منطقی برای پایان دادن به جنگ نیز سخت تر و دشوارتر خواهد شد.
آمریکا و تروئیکای همدستش همان طور که در جلسه ویلنیوس لیتوانی به عضویت اوکراین در ناتو رای ندادند و آن را در وعده و وعید باقی گذاشتند در جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز همین کار را تکرار خواهند کرد و شاید سال ها بعد متوجه شوید که تکیه به آمریکا و تروئیکای همدستش تکیه به دیواری شکسته بود که بر سر مردم اوکراین آوار شد و اوکراین را ویران ساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
نگران اوکراین نباش اوکراین بعد از جنگ بهتر و قویتر از قبل از جنگه ولی در مورد روسیه این برعکسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
آقای پروفسور !! همینقدر که زلنسکی همزمان هم از اسراییل و هم از روسیه انتقاد میکند، نشاندهنده قدرت و صداقت بیتای اوست
کاش ذره ای از این شهامت و صداقت در وجود پوتین یا مدودف بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
زپرتسکی دلقکیست که فقط از ارباب انریکا دستور میگیره و چون الان انریکا با اسرائیل رابطشون خوب نیست به خودش اجازه میده هر چند وقت یکبار یه تیکه بندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اکراین چقدر لیست ترور دارد. اگربایدن وپوتین ترور بشند .اکراینی ها راحت میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
دلقک خودش ترور بشه همه دنیا راحت میشه چون دیگه کسی از انریکا اطاعت نمیکنه برای ادامه جنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
آقا رهبر کره شمالی با کسی شوخی نداره یهو دیدید یه بمب اتم روانه کی یف کرد ها
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
اونوقت هم آمریکا اون توپ تخم مرغی / دیکتاتور کره شمالی / را هم روانه جهنم خواهد کرد ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
خخخخخ
احمد
|
Korea (Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
پوتین فکر کرده بود اوکراین مثل گرجستان هست ی حمله و ی زمین گیرش میاد درود بر شرفت زدلنسکی دلقک ههههه که اینطوری پوتین متوهم افتاده دنبال اتمام جنگ البته قانون منطق عرف شرف و انسانیت میگه قبل از صحبت از صلح ابتدا متجاوز باید عقب نشینی کنه بخصوص شبهه جزیه کریمه
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات