بازدید 10563
پانصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات گسترده اوکراین به خاک روسیه/ به صدا درآمدن آژیر خطر در سراسر اوکراین/آماده شدن اوکراین برای حمله به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا

پانصد و هفتاد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 30 September 2023

حملات گسترده اوکراین به خاک روسیه/ به صدا درآمدن آژیر خطر در سراسر اوکراین/آماده شدن اوکراین برای حمله به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا

بین الملل تابناک: پانصد و هفتاد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه : ۹ حمله ارتش اوکراین دفع شد
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ۲۰:۳۹

 وزارت دفاع روسیه آخرین تحولات میدان نبرد با اوکراین در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که نیروهای روسی ۲ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در محور کراسنولیمانسک دفع کردند. بر اثر درگیری در این محور، بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بنا بر این گزارش، در درگیری در محور دونتسک، ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین به دست نیروهای روسی دفع شد. در این محور ارتش اوکراین ۴۳۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در پی درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور زاپروژیا، یک دستگاه هویتزر ام -۱۱۹ آمریکایی و یک سامانه اف اچ -۷۰ ساخت انگلیس به دست نیروهای روسی منهدم شدند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین بیش از ۴۰ نظامی خود را در درگیری در محور خرسون از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه در درگیری در محور دونتسک جنوبی، بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراین کشته شدند.

سفر جوزپ بورل به اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ۲۰:۳۸

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا وارد شهر بندری اودسا در اوکراین شده و بر ضرورت ازسرگیری صادرات غلات اوکراین تاکید کرد.

 رسانه‌های اوکراین از ورود جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به شهر «اودسا» در اوکراین خبر دادند.

بورل گفت: من اینجا هستم تا بار دیگر بر حمایت نظامی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای دستیبای به یک برنامه صلح تاکید کنم، صلحی که البته به استقلال و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفر به این شهر بندری اوکراین با تاکید بر ضرورت از سر گیری صادرات غلات اوکراین، گفت: اگر غلات از دریای سیاه صادر نشود، در جایی دیگر مردم متحمل گرسنگی خواهند شد.

او همچنین روسیه را به استفاده تسلیحاتی از مسئله غلات متهم و ادعا کرد که «روسیه با ممنوعیت صادارت غلات اوکراین، موجب افزایش بهای غلات شده و سود بیشتری از فروش غلات خود به دست می‌آورد.»

مدودف: پیروزی از آن ما خواهد بود
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ۲۰:۳۷

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت مسکو عملیات نظامی ویژه خود را تا زمانی که رژیم نازی در اوکراین را به طورکامل نابود کند و سرزمین‌های اصلی خود را آزاد کند، ادامه می‌دهد. 

او این پیام را در روز «اتحاد مجدد» چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون با روسیه در تلگرام نوشت و افزود: یک سال پیش، ساکنان آن مناطق تصمیم متحول‌‌کننده‌ای را برای اتحاد مجدد با سرزمین مادری گرفتند.

وی افزود: انتخاب آن‌ها نه تنها نماد عدالت تاریخی احیا شده گشت، بلکه نماد اتحاد مردم روسیه، قدرت اراده و عزم عظیم آن‌ها شد. مدودف تاکید کرد «پیروزی از آن ما خواهد بود و مناطق جدید روسیه بیشتر خواهد شد». 

پوتین: سراسر روسیه از دونباس و مناطق جدید حمایت می‌کند
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ۲۰:۳۵

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سالگرد الحاق مناطق اوکراینی که جامعه جهانی آن را به رسمیت نشناخته است، اعلام کرد که تمام مناطق روسیه در کمک و حمایت از مناطق جدید دخیل هستند.

پوتین امروز شنبه در روزی که مسکو آن را «روز اتحاد مجدد جمهوری‌های خلق لوگانسک و دونتسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا با روسیه» نامیده، گفت: امروز ما در حال ساخت آینده مشترکمان با همدیگر هستیم. تمام مناطق ما یک حمایت پدرانه واقعی از شهرها و مناطق دونباس و نووروسیا می‌کنند.

وی در جریان یک سخنرانی برای مردم روسیه اظهار داشت: یک سال پیش در ۳۰ سپتامبر یک رویداد تاریخی اتفاق افتاد که موافقت نامه‌هایی برای متحد کردن چهار منطقه جدید به روسیه امضا شد.

رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد که میلیون‌ها نفر ساکن دونباس و مناطق زاپوریژیا و خرسون انتخاب کردند با سرزمین پدری‌شان باشند.

پوتین خاطرنشان کرد: این تصمیم آگاهانه، به طور جمعی از طریق همه پرسی و با رعایت کامل هنجارهای بین المللی اتخاذ شده است.

حملات گسترده اوکراین به خاک روسیه/ به صدا درآمدن آژیر خطر در سراسر اوکراین

سرویس هشدار حمله‌ هوایی اوکراین اعلام کرد که آژیرهای خطر در هفت منطقه این کشور به صدا درآمده است. همچنین ارتش اوکراین طی یک روز، حدود ۱۰۰ بار منطقه «بلگورود» روسیه را هدف قرار داده است.
 
به گزارش خبرگزاری روسی تاس، آژیرهای حمله هوایی در مناطق دنیپروپتروفسک، کیرووگراد، پولتاوا، سومی، چرکاسی، چرنیگوف و خارکف در اوکراین به صدا درآمده است.
 
ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه «بلگورود» روسیه در تلگرام نوشت: روز گذشته، ارتش اوکراین، حدود ۱۰۰ بار به منطقه بلگورود حمله کرد که البته این حملات تلفات جانی نداشته است.
 
همچنین وزارت دفاع روسیه به تازگی اعلام کرد که نیروهای این کشور چهار حمله اوکراین را در منطقه «کراسنی لیمان» دفع کرده‌اند.
 
در بیانیه‌ی اخیر این وزارتخانه آمده است: گروه نظامی مرکز با حملات توپخانه‌ای و هوایی، چهار حمله یگان‌های تیپ ۶۳ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه کراسنی لیمان دفع کرد.
 
یک مسئول اورژانس اوکراینی در منطقه خرسون به خبرنگاران اعلام کرد که گروه نظامی «دینپر» (Dnepr) روسیه از فرود نیروهای اوکراینی در جزیره بولشوی پوتمکین (Bolshoy Potyomkin) جلوگیری می‌کند.
 
وی اظهار داشت: گروه نظامی دینپر روسیه یک منطقه کنترل پهپاد را منهدم کرد و چهار سرباز اوکراینی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. نیروهای دشمن از فرود در جزیره بولشوی پوتمکین جلوگیری کردند و ۱۲ سرباز اوکراینی در یک حمله توپخانه‌ای کشته شدند.
 
بر پایه این گزارش، پیش از این انفجارهایی در شهر زاپوروژیا که تحت کنترل نیروهای اوکراینی است نیز گزارش شده است.

انگلیس: حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه دشوار است

 «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با وبگاه «The House» با اشاره به این‌که انگلیس نقش بسیار فعالی در اوکراین دارد و بازیگر مهمی در تحولات این کشور محسوب می‌شود، اعتراف کرد که تداوم حمایت از کی‌یف دردناک و دشوار خواهد بود.

وی اعتراف کرد که جنگ اوکراین به تمامی کشورهای سراسر جهان فشار آورده است؛ اما با این‌حال گفت: «اگر به حمایت خود از اوکراین پایبند نباشیم و این سیگنال را ارسال کنیم که مهاجمان می‌توانند موفق شوند، آن‌وقت تمامی مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم؛ آن فشارهای تورمی بر غذا و سوخت، فشار سیاسی ناشی از درگیری این‌چنینی در اوکراین فقط بدتر می‌شود».

وی با اشاره به این موارد ادامه داد: به همین دلیل موضع دولت بریتانیا قاطعانه است. ما این نکته را به تمامی شرکای بین‌المللی خود تأکید می‌کنیم که حمایت از اوکراین، سخت و دردناک است اما اگر دچار تزلزل شویم، سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، آمریکا و انگلیس با وضع تحریم علیه روسیه و ارسال انواع تسلیحات سبک و سنگین، نقش پررنگی در دامن زدن به جنگ اوکراین داشته‌اند.

آماده شدن اوکراین برای حمله به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا

نیروهای مسلح اوکراین در حال آماده سازی برای یک حمله در اوایل ماه آینده میلادی به خرسون و زاپوریژیا و تصرف نیروگاه هسته‌ای است.
 
 خبرگزاری تا به نقل از منبع آگاه روسیه افزود: این ماجراجویی‌های ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نهایت پیامدهای سنگینی خواهد داشت.
 
این خبرگزاری از یک منبع نزدیک به سازمان های دولتی، از این حمله مورد توافق زلنسکی با انگلیس و آمریکا در اوایل اکتبر آگاه شد.
 
به این منبع گفته وی، برای این منظور، گروه بزرگی از تفنگداران دریایی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه نیکولایف متمرکز شده اند تا از رودخانه دنیپر بگذرند.
 
نیروهای ویژه مسلح اوکراین که توسط مربیان انگلیسی آموزش دیده‌اند، در حال برنامه‌ریزی برای تصرف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا هستند.
 
این منبع آگاه که نام و عنوانش ذکر نشد، افزود: این چیزی نیست، جز یک ماجراجویی دیگر از سوی زلنسکی که تلاش می کند ارزش خود را به هر قیمتی ثابت کند و می تواند به عواقب غم انگیزی منجر شود. ما از نزدیک اقدامات دشمن را زیر نظر داریم.
 
نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» در جنوب اوکراین و کنار رودخانه «دنیپر» و در ۳۲۵ کیلومتری نیروگاه مشهور چرنوبیل ساخته شده که تحت کنترل نیروهای ارتش روسیه درآمده است.
 
ظرفیت کل این نیروگاه ۶ هزار مگاوات اعلام شده که گفته می‌شود برای تامین برق حدود چهار میلیون منزل مسکونی کافی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۹
به نظر می رسد روسیه کم کم خود را برای انفجار نیروگاه زاپوریژیا آماده می کند. انسانهای مغرور وقتی در معرض شکست قرار می گیرند درنده می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
اون درنده بود مخالفان را با شربت اورانیوم مهمون می کرد مثل جدش مولوتوف که دوستان را بصرف شیرینی دعوت می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
نیروگاه بازرس داره و بصورت مستقیم و آنلاین توسط دوربین ها روی زمین و از فشا کنترل میشه
به همین دلیله که وقتی اوکراین میگفت روسیه حمله کرده به فلان نیروگاه غرب لال بود چون میدونستن تمام مدرک ها نشون میده کار اوکراین بوده
مدودوف بیش از حد پای تعریف بزرگترها و کهنه سربازهای جنگ جهانی نشسته بخاطر همین حالا هم در تنهایی خودش حس می کنه ارتش نازی داره از سمت غرب به طرف روسیه پیشروی می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
منظور شما نازیهای اکراینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
آره اوکراین و ناتو از اول جنگ تا حالا 100 بار مسکو رو فتح کردن خوب آخه دوست ندارن حقیقتو فاش کنن که عمل خیرشون رو بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
نازی تر از زلنسکی و طرفداراش در جهان وجود نداره
جنبش فواحش بزرگترین فتنه طولانی مدت غرب علیه ایران بود که بعد از شکستش عربستان جلوی ایران زانو زد آمریکا هم ظاهرا دارن زانو میزنه خیلی نرم شده با ایران
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
چندساله هموطن سایبری؟
مشکل گشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
از امشب به جای یک دونه قرص زرد رنگ سه تا بخور و البته سه تا هم قرص سبز رنگ بخور. کجای این متن که خوندی به اون داستان و افسانه که نوشتی ربط داره؟ دادش فعلا ملت شریف ایران به ویژه پدران خانواده در برابر گرانی کمرشون خم شده و زانوی غم بغل کردند تو خیلی مفتخور تشریف داری که از سر سکم سیری اومدی بیانیه صادر کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
خم شدن کمر مردم زیر گرانی چه ربطی به جنبش‌فواحش داشت؟ اونا که کمپین خرید،دلار و بی‌ارزش کردن پول ایران گذاشته بودن؟ بالای ۹۰ درصدشون هم بالای شهری و سلبریتی و افراد پولدار جامعه بودن
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
خطاب به آقای ناشناس : واقعا فهم و شعور ذاتی هست و ربط زیادی به سواد و تحصیلات ندارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
جنبش فواحش قیمت دلار رو 2 برابر کرد و صدمات جدی به اقتصاد وارد کرد
البته صدمات اقتصاد کشور از دولت قبل بیشتر بور و تاثیر تصاعدی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
انریکا همیشه سعی میکنه جنبش فواحش رو احیا کنه تا به ایران ضربه بزنه ولی فعلا تو کما هستن
هیچوقت نباید گاردت پایین بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
آقای ناشناس آدم باید منصف باشه دلار رو ۲ برابر نکرد از ۳۴ رسوند به بالای ۵۰ با اون کمپین کثیف خرید دلار و بی ارزش کردن پول ملی توسط این جنبش ک
اگه فکر میکنید جنگی به این گستردگی رو زلنسکی که صبح تا شب جلوی دوربین و پرده سبزه داره مدیریت میکنه شما هیچی از جنگ و زمان و برنامه نمیدونید
تیر خبرهارو میخونی نوشته حمله اوکراین به سراسر روسیه شکست روسیه قطعی شده و پوتین به ونزوئلا فرار کرده اما متن رو میخونی می بینی زلنسکی یه ترقه انداخته تو مناطق اشغال شده خودش ۵۰ تا نیروهای خودش هم کشته یا شهید شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
شهید نشدن هلاک شدن
شهید برای مسلمون هاییست که از منافع اسلام دفاع می کنن و به خاطر خدا میجنگن
با این آماری که مسکو هر روز اعلام می کند باید نیروهای اوکراین خیلی وقت پیش تمام می شد !!!! روسیه با حمایت مالی نظامی 3 کشور به سختی مقابل ارتش قهرمان اوکراین دوام آورده . بالاخره هم متلاشی خواهد شد ولی این اصرارش بر پیروز شدن و موفقیت !! قابل توجه و مایه مزاح شده .
پاسخ ها
واقعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
فکر کنم با چین داره میجنگه و البته چین تمام شده رفته سراغ هند! روزی سیصد نفر میشه ماهی نه هزار و سالی تقریبا 108 هزار! دو سال شده 220 هزار فقط سرباز کشته داده اوکراین!!!!! البته دیروز پوتین فرمان اعزام به خدمت جوانان را صادر کرد معلوم نیست کی کم آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
آمارو درست میگن اتفاقا ارتش اوکراین در حال تمام شدنه و روسیه هم همینو میخاد
ولی ممکنه ژپرتسکی دلقک پیرزن ها و بچه ها رو. هم بفرسته جبهه، از این تروریست منحرف جنسی هر کاری بر میاد
هیتلر که قوی ترین ارتش جهان رو داشت و بیش از 30 میلیون روسی رو قتل و عام ساخت و تمام شهر های روسیه رو بمباران کرد و تا نزدیک مسکوا رسید نتوانست روسیه را نابود سازد و از نقشه محو سازد و عاقبت خود هیتلر نابود شد
حالا این دلقک پلاستیکی اوکراین که کشورش ویران و نابود شده و حتی ارتش اوکراین با حمایت 20 تا کشور بازهم کم آورده. حتی نتونسته به 1 کیلومتری مرز روسیه برسه. و تمام صنایع و نیروگاه های اوکراین منهدم و نابود شده. 5 استان اوکراین هم به تصرف روسیه درآمده و روسیه فاتح و پیروز میدان جنگ هستش
یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است و روزانه همین ََطور بمباران هوایی کی یف ادامه دارد
باز برخی غرب زده های نوکر دلقک پلاستیکی می‌نویسند روسیه شکست خواهد خورد!!!! روسیه پیروز و فاتح این میدان جنگ است ولی چشم غرب زده ها کور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
هیتلر ظالم بود و متجاوز اما اوکراینی ها مظلوم هستند خونشان دامان پوتین را میگیرد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
چون آمریکا همون موقع به ایتالیا و آلمان و ژاپن حمله کرد ، شوروی همون موقع ام بیشترین کشته رو داد و آخرم پیروزی آمریکارو میخواست به نام خودش بزنه ، البته آمریکا خندید و شوروی و تجزیه کرد و اصلا افکار خود قهرمان پندارها براش مهم نبود !! یه نادان میتونه به شکست بگه پیروزی ، روسیه همیشه شغلش این بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
داداش اشتباه فهمیدی روسیه حمله کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
اگر کمک غرب نبود که ازراه ایران به روسیه برسه هیتلر دهن روسها را مورد عنایت قرار میداد‌
الان‌ همون‌ غربیها‌ با جنگ فرسایشی پوتینو مضمحل می کنند‌
اینو بدون که تو خیلی‌ بی خردی که اینطوری از‌ پوتین جنایتکار متجاوز‌ دفاع میکنی‌
بابک
| Canada |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
برادر عزیز، یک چند صفحه کتاب بخونی، متوجه می شی که روسیه در مقابل المان نازی شانس چندانی برای بقا نداشت و اگر انگلیس و امریکا به دادش نرسیده بودن، الان پوتین به المانی صحبت می کرد.
حتی تا قبل از این که استالین، چرچیل و روزولت در تهران ملاقت کنن و به صورت رسمی علیه المان متحد بشن و به روسیه کمک کنن، المان هم با انگلیس می جنگید، هم کمک های امریکا به انگلیس رو در اقیانوس اطلس از بین می برد، و هم به سرعت در حال پیشروی در روسیه بود.

المان نازی ظرف تنها یک ماه فرانسه رو تصرف کرد، و به معنی واقعی یک هیولای وحشتناکی بود که هیچ کشوری به تنهایی قادر به شکستش نبود و پیشرفته ترین تکنولوژی رو داشت به طوری که بعد از جنگ، امریکایی ها از توانمندی های اونها برای پیشرفت تکنولوژی موشکی خودش استفاده کرد.

فون براون
رو سرچ من تا گوشی بیاد دستت.
خاطرات خورشچف هم خوندنش کمک کنندست.
از تلویزیونی که مثل کوچه یک طرفه هست نمی تونی دنیای واقعی رو ببینی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
علت شکست هیتلر اشغالگر بودنش بود ولی اینبار جای روسیه فرق میکند اینبار روسیه اشغالگر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
کشوری که قدرت اتمی اول جهان باشه هیچوقت شکست نمیخوره خود امریکا اینو میدونه
روسیه بازنده آبرو و حیثیت نداشته خودش است
در تاریخ همیشه از روسیه بعنوان هیولا یاد خواهند کرد
اوکراین تا ابد قهرمان تاریخ خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
زهی خیال باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
بالاخره هیولا یا بازنده؟
زپرتسکی به خاطر جنایات جنگی علیه مردم خودش محاکمه خواهد شد
اوکراین پس از الحاق به سرزمین مادری خود قهرمان خواهد شد
روسیه جنگنده خودی و زده ، خلبان ام مرده ... خخخخخخخخ دلقک ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
باشه
این هملات اوکراین تروریستی هست اجازه نداره به خاک روسیه کبیر حمله کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
حملات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
ملک احداد را خوب به بزرگی یاد می کنی
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
کبیر!!!!!! خخخخخخخههههه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
این هملات آره ولی اون حملات فرق میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
امریکای صغیر بزودی عقب نشینی خواهد کرد
کجا هستند آنهائی که در بدو حمله روسیه به اوکراین چنان ذوق زده شدند که از تصرف چند روزه کیف و سپس ورشو و هلسینکی و پراگ و برلین میگفتند!

کجا هستند آنهائی که برای پوتین سینه چاک میکردند و با نگاه موعودگرایانه پوتین را یکی از یاران امام زمان خطاب میکردند!

بیایند جواب دهند!
بازنده اصلی این جنگ در کنار روسیه متحدان آن میباشند !
جنگی بی حاصل که جان صدها هزار انسان را گرفت و دو کشور را به نابودی کشانید

مردم روسیه پوتین را باید به محاکمه بکشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
احتمالا خودتو میگی؟
حملات گسترده اوکراین به خاک روسیه
خب بالاخره جنگ است ،پیش میاد ؛ روسیه نباید خودش رو ناراحت بکنه !!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
اونقدر گسترده بود که 1 میلیون نفر مردن و روسیه فتح شد
پوتین آبو بریزه اونجاش که می سوزه .....
مدودف: پیروزی از آن ما خواهد بود.
.
.
.
پیروزی شما ، مرگ شما خواهد بود !!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
روسیه در این جنگ هم مثل نبرد گرجستان و فتح کریمه پیروز میدان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
مرگ برای همه است دیر یا زود
دفاع روسیه هم فقط وسیله است
خیلی مسخره است زمان ومکان حمله به نیروگاه جار زده می‌شود. مانند تمام ضد حمله های گذشته. زمانی که روسیه تصمیم داشت به اوکراین حمله کند تا آخرین لحظه کتمان می‌کرد ولی چرا تمام ضد حمله های اوکراین بانوع تجهیزات وزمان ومکانش جار زدا می‌شود!؟ این یعنی عمدا به مسلخ کشیدن ارتش اوکراین تا غرب نشان دهد من کمک کردم ولی اونتوانست. همانطور که روس‌ها بخش شرق را می‌خواهند غرب نیز بایست بهانه ای برای اشغال غرب اوکراین داشته باشد وچه بهانه ای بهتر از این که زلنسکی با تمام تجهیزات اهدایی نتوانست کاری کند لذا ما برای جلوگیری از پیشروی روسیه به سمت غرب، غرب اوکراین را اشغال میکنیم وبا راضی شدن روسیه به متصرفات کنونی هم از جنگ جهانی سوم جلوگیری میکنیم هم سهم خودرا از لاشه اوکراین می‌بریم. هدفی که پشت پرده تمام نقشه هایی بوده که از دو دهه پیش کشیده شده. یک بازی زرگری بین دو ابر قدرت با سروکار گذاشتن مردم دنیا بخصوص اروپا ولی با ذبح اوکراین. توقف اروپا، وابسته شدن اروپا به گاز مایع آمریکا، رونق گرفتن کارخانه اسلحه سازی، به دست گرفتن نظام تولید وصادرات غلات درکنار کانادا وآمریکا که از بزرگترین تولیدکنندگان غلات هستند تا در انحصار غرب درآید، کوچ دادن یهودیان اکراین به اسرائیل همه در ازای پیوستن اراضی روس تبار اوکراین که ذاتا به خود آنها تعلق داشت از اهداف این نمایش است.
خشک سالی های ایران مهم است یا جنگ اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
هر دو بسیار مهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
جنگ اوکراین مهمه چون به نفع اقتصاد ایرانه برو یه نگاهی به آمار بنداز
چقدربچه ایرانیها سیاستمداران قوی هستندو درباره همه چیز نظر دارندازقدیم میکقتند ایرانیها دردوچیز درس نخوانده صاحبنظرهستند یکی درپزشکی ودیگری درسیاست الان شاهدیم که درست میگفتند و وضع مملکتمان هم بخاطرهمین به این خوبی است مابرای همه نسخه میپیچیم‌ دیگران هم برای مامیپیچند بهتراست فکرنان کنیم که خربزه آب است واینقدربرای خودنمائی نظرات سیاسی صدتایک غاز وبی ارزش ندهیم بجای دادن این نظرات بریم یک کاری دست وپا کنیم که ازبیکاری ونداری درآئیم بکاروزندگی خودمان برسیم چکارداریم به روسیه واوکراین وغیره ( حرف حق غیرقابل انتشار)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
منظورت اینه که وقتی جنگ اوکراین شروع شد ایران نباید از یک طرف تخاصم حمایت می کرد و اعلام بی طرفی می نمود
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
نظریه یک روس اشغالگر در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
۰۹:۱۲
غربگدایی کار خیلی زجرآور و دردناکیه چون یک وطن فروش همیشه در حال سوختنه و پماد هم قیمتش همش بالا میره
میتونی به همه بگی روسی ولی خودت از جاسوس امریکایی بدتر هستی
وزارت دفاع روسیه گفت در حملات اخیر نه تنها هیچ کدام از سربازان روسی کشته نشده بلکه تعدادی هم اضافه شده و مهندسین ژنتیک روسی موفق شده اند با یک روش جدید در زاد و ولد سرباز و افسر و خلبان و ....به دنیا بیاورند و این سربازان تازه متولد شده آموزش دیده و تحصیل کرده هستند و حتی لباس و تجهیزات درجه یک دارند و هنگام تولد به ماما احترام نظامی گذاشتند . و با حالت قدم رو از بیمارستان مستقیم به جبهه رفتند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
دمشون گرم ما هم باید به این تکنولوژی دست پیدا کنیم
ماییم که بی قماش و بی سیم خوشیم
در رنج مرفه ایم و در بیم خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
ماییم که بی هیچ سرانجام خوشیم
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری