علت جمع آوری شماری از پل‌های عابرپیاده در تهران؛ «کارایی ندارد»!

تصمیمی سوال برانگیز که به نظر کمترین نتیجه سوء آن، مخابره این پیام به جامعه است که به جای تشویق عابران به عبور از پل‌های عابرپیاده و تلاش برای فرهنگ سازی در این خصوص و حتی اقدامات تشویقی و تنبیهی در این باره، می‌توان پل‌ها را فاقد کارایی توصیف کرد و برچیدنشان را در دستور کار قرار داد، بی آنکه این احتمال را مطرح کرد که جانمایی نصب پل درست نبوده و مثلا باید پل‌های برچیده را در جا‌های بهتری نصب کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۶۱۳
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 04 October 2023
|
5411 بازدید
|

علت جمع آوری شماری از پل‌های عابرپیاده در تهران؛ «کارایی ندارد»!باورتان بشود یا نه، جمع آوری شماری از پل‌های عابرپیاده در تهران در دستور کار قرار گرفته است و اطلاع دقیقی از فرجام آن‌ها در دسترس نیست!

به گزارش «تابناک»؛ این اتفاقی است که اختلاف نظر اعضای شورای شهر تهران را در پی داشته است؛ از یک سو، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید دارد «از زمانی که ما این پل‌ها را در سطح شهر تهران نصب کردیم، حدود ۶۰ درصد تلفات کاهش یافته و با جمع‌آوری این پل‌ها قطعا شاهد افزایش تلفات خواهیم بود» و از سوی دیگر، سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران مدعی است که برچیدن پل‌های عابر پیاده پشتوانه تحقیقی دارد و اقدامی درست است.

البته برنامه شهرداری تهران در این خصوص منحصر به پل‌های عابر پیاده نیست و گزارش‌هایی از برچیدن قریب الوقوع برخی نرده‌های جداکننده مسیر بی آر تی از معابر مجاور هم منتشر شده که تشکری هاشمی نسبت به آن هم معترض است و در تذکر پیش از دستور در شورا، در خصوص آن اظهار نظر کرده است؛ اقداماتی که افزون بر آنها، برچیدن پله‌های برقی از برخی پل‌های عابرپیاده هم در دستور کار قرار گرفته که در نتیجه آن، پل‌هایی که لقب «مکانیزه» را یدک می‌کشیدند، به پل‌های معمولی تبدیل خواهند شد.

تصمیمی که آقامیری در توجیه و اجرای آن گفته است: بر اساس یک ماه بررسی مداوم به نتیجه رسیدند که این پل‌ها کارایی ندارد و میزان رفت وآمد در آن روزانه کمتر از ده تن است. این پل‌ها زائده بصری ایجاد کرده بودند، در حالی که هیچ استفاده‌ای نداشتند و به نظر می‌رسد، شاید علت راه‌اندازی این پل‌ها در گذشته استفاده از فضای تبلیغاتی آن بوده، اما حالا می‌بینیم که ظرفیتی برای تردد شهروندان ندارد و تنها یک زائده بصری است.

وی در خصوص برنامه شهرداری برای برچیدن پله برقی برخی پل‌های عابرپیاده در پایتخت گفته: در جمع‌آوری پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده برنامه بر این است که یا رمپ‌هایی با شیب هشت درصد و یا پله‌هایی با ارتفاع ۱۲ سانتی‌متر جایگزین شود. روند جایگزینی آغاز شده و تا یک یا دو ماه آینده ۵۶ پل مکانیزه در تهران به پل‌های دارای رمپ و پله‌های ۱۲ سانتی‌متری تبدیل می‌شود.

علت جمع آوری شماری از پل‌های عابرپیاده در تهران؛ «کارایی ندارد»!

تصمیمی سوال برانگیز که به نظر کمترین نتیجه سوء آن، مخابره این پیام به جامعه است که به جای تشویق عابران به عبور از پل‌های عابرپیاده و تلاش برای فرهنگ سازی در این خصوص و حتی اقدامات تشویقی و تنبیهی در این باره، می‌توان پل‌ها را فاقد کارایی توصیف کرد و برچیدنشان را در دستور کار قرار داد، بی آنکه این احتمال را مطرح کرد که جانمایی نصب پل درست نبوده و مثلا باید پل‌های برچیده را در جا‌های بهتری نصب کرد.

تصمیمی که ظاهرا به جایش تبدیل پل‌های برچیده به ضایعات در دستور کار قرار گرفته است؛ نکته‌ای که رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا بر آن تاکید کرده و یادآور شده که اقدامی نسنجیده و مصداق دورریختن سرمایه هاست و در عین حال، «مردم را با جمع‌آوری پل‌ها تشویق به بی نظمی و بی انضباطی می‌کنیم و این در حالی ست که شاهد کاهش ایمنی تردد هم خواهیم بود»، چون شهروندان را مجبور می‌کند از لابلای خودرو‌ها بگذرند که خطرآفرین و مشکل ساز است.

تصمیمی که باید چشم انتظار سرایت آن به دیگر شهر‌های کشورمان باشیم، همان گونه که بسیاری از اقدامات رقم خورده در تهران حکم الگویی بررسی شده و دقیق را می‌یابد که به سرعت در بسیاری از شهر‌های بزرگ و کوچک در دستور کار قرار می‌گیرد و در این مورد خاص، اتفاقا بهانه برای اجرای آن به وفور در دسترس خواهد بود، چون جمعیت در نقاط زیادی بسیار کمتر از تهران است و پل‌های عابرپیاده زیادی را می‌توان در آن نقاط یافت که میزان رفت و آمد عابران از آن‌ها اندک است!

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
جالبه در برخی از نقاط تهران پله های برقی که خراب شده و نیاز به تعمیر داشته کلا برداشته اند. مثل بزرگراه لشگری سر نفیسی. میخوام بگم اقای زاکانی بنظر خودت این کارها نشانه چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
شهرداری به جای مشارکت در راهپیمایی هر سال اربعین و مراسمی چون مراسم قدیر، بهتر است بودجه شهرداری را که از گرفتن عوارض از شهروندان تامین می شود، صرف امور شهری از جمله نگهداری و تعمیر پله های برقی پل های هوایی بکند.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قیمت آهن رفته بازار می‌شود آهن فروخت .پله برقی هم احتمالا به پاساژها یا مالها فروخته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اینها به مردم توصیه می کردند که در شرایط تحریم، سیاست «تعمیر» را به جای «تعویض» پیشه کنند.
ببینید کار به کجا رسیده که خودشان از سیاست تعمیر عبور کرده و سیاست «حذف» را پیشه کرده اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
زاکانی نامزد پوششی روکشی انتخابات ریاست جمهوری

بزرگترین آفت برای شهر تهران است و از ابتدا هم معلوم بود که او نه تخصصش را دارد و نه حتی اراده لازم برای انجام کار در پست شهردار تهران را ندارد
سید اسماعیل سبحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
پول کم اوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مدیریت جناب زاکانی
وقتی پزشک هسته ای شهردار می شود
شایسته گزینی لوکوموتیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
متاسفانه همه را به قیمت ضایعاتی میفروشند

و پیاده رو های در تجریش را هر ساله بارها کندهو با

بد ترین مصالح روکش میکنند و نرده های وسط خیابان

بین تجریش تا قدس را هر ساله تغییر میدهند و هیچ کسی هم جرات ندارد سوال کند ؟

که چه پیمانکاران و چه کسانی پشت اینکارها هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
شهرداری منطقه ۱ پول تراکم خوب میگیره و یه جوری باید هزینه تراشی کنه دیگه. یه دفعه حوض میذاره وسط خیابون یه دفعه تجریش رو میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
???????? يعني چي؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
همه چی کشکی و یلخی ....بدون برنامه ریزی...فعلا فکر و ذکر شده استخدام حجاب بان تو مترو و گند بالا آوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آقای زاکانی ، برای اینکه عوارضی که از من می گیری و خرج بهبود شهر نمی کنی و خرج اربعین و غدیر می کنی ، من راضی نیستم و سرپل صراط جلویت را خواهم گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
انقدر چرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
واسه تامین حقوق همین حجاب بان ها دارن اموال عمومی رو حراج میکنن و آتیش میزنن به اموال ملت.
اینا مال شهرداری نیست با پول مردم خریداری شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
25 سال قبل که در یک کارخانه خوراک دام در خوزستان به عنوان مشاور مشغول شدم، متوجه شدم که در طرح اولیه کارخانه خوراک دام مورد اشاره حدود 200 تجهیز وجود داشته بود. با عوض شدن چند باره مجری طرح و به تبع آن شرکت مشاور و نیز پیمانکار در طی چند سال، تعداد تجهیزات به مرور زمان و در طی مراحل ساخت به 120 تجهیز کاهش یافته بود. بطور مثال، آهن ربا که باید مواد ورودی را از وجود تکه های احتمالی آهن پاکسازی می کرد، حذف شده بود! مخزن استیل و لولهای مربوطه که باید پودر اوره ابتدا در آنها در آب حل شده و سپس به مواد دیگر اضافه می شد، حذف شده بود!
پروژه ای که باید 2 ساله تمام می شد 10 سال طول کشیده بود و هنوز تمام نشده بود. خودتان حدس بزنید که چه بر سر بودجه پروژه آمده بود و برای سر و هم کردن آن، تجهیزات ضروری را حذف کرده بودند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
در مورد اینکه زائده بصری هستند شکی نیست
اما منطقی این هست عابر پیاده باید کمترین مسیر و راحت ترین مسیر را نسبت به اتومبیل داشته باشد که در ایران برعکس هست
لذا در صورتیکه قرار باشد عابر پیاده از پل هوایی استفاده کند می بایست این پل ها دارای پله برقی باشند
دارای مسیری امن چه از نظر تردد و چه از نظر محیطی باشد.
اگر قرار به حذف هست باید مسیری مطمعن برای تردد در نظر گرفته شود
شهرداری مسئول امنیت تردد هست و در صورتیکه بخواهد از مسئولیت ذاتی خود شانه خالی کند باید شهردار پاسخگو باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مطمئن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آنموقع که میساختند آهن آلات ارزون بوده الان آهن الات گرون شده .....صد در صد توجیه اقتصادی درسته ..
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
به نظرم شهرداری پول کم آورده ، از جمع آوری و فروش ضایعات و .... داره کسب درآمد میکنه
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
حاجی اگر رو پول آنش حساب کردید، بگید مردم خودشون میخرن. کیلویی چند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
از زمانی که زاکانی شهردار شده عوارض نوسازی منزل من از حدود 760 هزار تومن سال 1400 به 2میلیون و 100 در 1402 رسیده یعنی تقریبا 3 برابر!!!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟