بازدید 7801
ششصد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات سنگین ارتش روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین/حمله یک پهپاد اوکراینی به پایتخت روسیه 

ششصد و بیست و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 19 November 2023

حملات سنگین ارتش روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین/حمله یک پهپاد اوکراینی به پایتخت روسیه 

بین الملل تابناک: ششصد و بیست و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تلفات گسترده ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۱۹:۳۴

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ارتش این کشور در مسیر دونتسک ۶ حمله نیروهای کی‌یف را دفع کرد و اوکراین بیش از ۲۴۰ سرباز و ۳۱ پهپاد را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داد.

 در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «مجموع تلفات دشمن در مسیر دونتسک بیش از ۲۴۰ سرباز کشته و زخمی، یک تانک، یک خودروی جنگی پیاده‌نظام، ۲ دستگاه خودرو و یک هویتزر Msta-B بوده است.»

به گفته این وزارتخانه، روسیه در جهت جنوب دونتسک، ۲ دستگاه خودرو و یک هویتزر ردیابی خودکششی کراب (Krab) ساخت لهستان را از بین برده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۲ موشک از سامانه‌های هیمارس (HIMARS) و ویلخا (Vilkha) را رهگیری و ۳۱ پهپاد اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز گزارش داد که مزدوران خارجی در ارتش اوکراین هنگام درگیری‌های شدید، قرارداد خود را فسخ کرده‌اند.

دیمیترو کوستیوک ستوان ارتش اوکراین در این باره گفت: جوخه من با کمبود نیرو مواجه بود و از همین رو، جنگجویان خارجی به ما پیوستند. آن‌ها [نیروهای خارجی] درک نمی‌کنند که وارد چه چیزی می‌شوند. نمی‌دانند که چقدر توپخانه وجود دارد و تمام روز، زیر آتش هستیم.

وی ادامه داد: آنها برخلاف اوکراینی‌ها، به راحتی می‌توانند قراردادشان را فسخ کنند و برای [نیروهای] من این موضوع بسیار اتفاق افتاد.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک به تازگی با اشاره به «وابستگی فزاینده اوکراین به مزدوران خارجی»، نوشت: پس از شکست «حمله تابستانی» ارتش اوکراین که تخمین زده می‌شود تلفات نیروهای کی‌یف بیش از ۹۰ هزار نفر باشد، خطوط اوکراین همچنان پا برجاست و یکی از عوامل اصلی آن، حضور هزاران مزدور خارجی در ارتش اوکراین است.

سفیر سابق اوکراین در واشنگتن: باید آماده بدترین سناریو باشیم
۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۱۹:۳۳

سفیر سابق اوکراین در آمریکا گفت، اوکراین باید برای یک بحران سیاسی احتمالی در ایالات متحده آماده شود؛ بحرانی که می‌تواند کمک‌های نظامی بیشتر به کی‌یف را تضعیف کند.

 «والری چالی» سفیر سابق اوکراین در آمریکا طی مصاحبه‌ای با تلویزیون اوکراینی «اسپرسو» بیان کرد: دولت ما خوشبینانه‌ترین سناریو را در نظر دارد اما آنچه اکنون در حال رخ دادن است، بدترین سناریو می‌باشد.

او که از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۹ سفیر اوکراین در آمریکا بود، با اشاره به جمهوری‌خواهان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما نمی‌دانیم در آینده چه پیش خواهد آمد اما مشخص است که کمک‌های آمریکا به اوکراین کاهش پیدا خواهد کرد. البته انتظار دارم این کمک‌ها تا فصل تابستان به طرز چشمگیری کاهش نیابد.

والری چالی ضمن هشدار نسبت به «بحران سیاسی احتمالی» در آمریکا تاکید کرد: اما اکنون باید به پاییز سال آینده فکر کنیم؛ هنگامی که ایالات متحده احتمالا وارد بحران سیاسی خواهد شد و این موضوع، بودجه و کمک‌ها به اوکراین را دشوار خواهد ساخت.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه، یک روز مانده به موعد تعطیل شدن نهادهای دولتش با امضای یک لایحه بودجه موقت دیگر جلوی تعطیلی آن‌ها را گرفت.

با امضای این لایحه بودجه موقت توسط جو بایدن، نزاع با جمهوری‌خواهان کنگره بر سر بودجه فدرال به سال آینده میلادی کشیده شده و بن‌بست بر سر کمک‌های واشنگتن برای اوکراین و رژیم صهیونیستی در کنگره نیز همچنان ادامه می‌یابد.

کرملین: روسیه موفق به جلوگیری از فروپاشی اقتصادی ناشی از تحریم‌ها شد
۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۱۹:۳۲

سخنگوی کرملین گفت: دولت روسیه موفق شد از فروپاشی اقتصادی که کشور را پس از اعمال تحریم‌های بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲ تهدید می‌کرد، جلوگیری کند.

خبرگزاری تاس نوشت: دیمیتری پسکوف در مصاحبه با برنامه «مسکو. کرملین. پوتین» (کانال تلویزیونی روسیه ۱) گفت که (بعد از اعمال تحریم‌های بی‌سابقه) خطر فروپاشی (اقتصادی) وجود داشت و ما واقعا باید همه منابع و نیروهای داخلی خود را بسیج می‌کردیم تا از این فروپاشی جلوگیری کنیم.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که در آن زمان اقتصاد روسیه تحت فشار تحریم‌های بی‌سابقه آسیب دید.

پسکوف با بیان این که هیچ کشوری در جهان با چنین تهدیدی مواجه نبوده است و قاعدتا هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند در برابر چنین ضربه‌ای مقاومت کند، افزود: روسیه نه تنها توانست وضعیت موجود را تثبیت کند بلکه به سمت «روند رشد» حرکت کرد.

سیاستمداران اروپایی فکر می‌کنند جنگ اوکراین بازی ویدئویی است!
۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۱۹:۳۱

وزیر خارجه مجارستان می‌گوید که بسیاری از سیاستمداران عالیرتبه اتحادیه اروپا وقتی پای جنگ اوکراین و روسیه به میان می‌آید، «ارتباطشان با واقعیت» را از دست می‌دهند!

به گزارش راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان با اشاره به رویکرد غیرواقع‌بینانه بسیاری از سیاستمداران اروپایی نسبت به جنگ روسیه و اوکراین، گفت که به نظر می‌رسد «آنها فکر می‌کنند جنگ اوکراین یک بازی ویدئویی است!»

مجارستان خلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا، از تامین کمک یا سایر تسلیحات نظامی مرگبار به اوکراین خودداری و همواره تاکید کرده است که بر یافتن راه‌حلی دیپلماتیک و صلح‌آمیز برای خاتمه دادن به جنگ تمرکز دارد.

سیارتو با اشاره به بازی ویدئویی مشهور و چندنفره «فورتنایت» گفت: بخش قابل توجهی از سیاستمدارهای برجسته اروپایی عملا عقل سلیم را از دست داده‌اند. برخی خودشان را در (بازی) فورتنایت تصور می‌کنند!

وی افزود: آنها مبتلا به روان‌پریشی نظامی هستند و به علتی نامعلوم، معتقدند که محموله‌های تسلیحاتی می‌تواند پیام‌آور صلح باشد! برای ما روشن است که به‌جای سلاح به صلح نیاز داریم. هرکسی که به همسایه ما سلاح ارسال کند، جنگ را طولانی می‌کند.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد: هر چه جنگ طولانی‌تر شود، انسان‌های بیشتری می‌میرند و ویرانی بزرگ‌تری برجا خواهد ماند.

بوداپست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده است. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان این تحریم‌ها را شکست توصیف و تاکید کرده که محدودیت‌های اعمالی علیه روسیه، صرفا به تشدید بحران انرژی و افزایش تورم در سراسر قاره اروپا منجر شده است.

اوربان اوایل ماه جاری گفت که کی‌یف «سال‌های سال تا پیوستن به اتحادیه اروپا فاصله دارد.» اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، درخواست پیوستن به این بلوک را مطرح کرد و امیدوار است روند الحاق با عملیات نظامی جاری مسکو، تسریع شود.

حملات سنگین ارتش روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین

 منابع خبری بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از تداوم حملات هوایی روسیه به زیر ساخت‌های اوکراین خبر دادند.

وبگاه «پراودا» نوشت، روسیه به یک انبار نفت در استان «اودسا» آسیب رساند. علاوه بر این، حملات روسیه بر تاسیسات انتقال برق در برخی استان‌های اوکراین تأثیر گذاشته است . یک خط لوله  انتقال گاز در یکی از مناطق استان «دنیپروپتروفسک» هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفت.

یک مقام ارشد دولت اوکراین  اخیرا گفت که ارتش روسیه تنها در 2 روز موفق شده ۳۰ درصد زیر ساخت‌های انرژی این کشور را تخریب کند.

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت، روسیه در حملات موشکی خود در روزهای دوشنبه و سه شنبه، حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد.

هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

بر اساس این گزارش، تاسیسات انتقال برق در استان‌های «ژاپروژیا» و اودسا در جریان حملات روسیه آسیب دیدند و ۴۱۶ شهرک در خاموشی به‌سر می‌برند. ۶۳ شهرک در استان ژاپروژیا نیز به دلیل بمباران روسیه بدون برق باقی مانده است. برق ۶ شهرک در استان «چرنیهیو» نیز به طور کامل قطع شد.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شدند.

حمله یک پهپاد اوکراینی به پایتخت روسیه 

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه مسکو منهدم کرد.

 این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: ساعت یک بامداد یکشنبه به وقت محلی، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حمله تروریستی به خاک روسیه با استفاده از یک پهپاد ناکام ماند. پدافند هوایی یک پهپاد را بر فراز «بوگوردکسکوی» در خارج از مسکو نابود کرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در روسیه انجام داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شده‌اند.

زلنسکی ۳۷ نهاد و ۱۰۸ فرد مرتبط با روسیه را تحریم کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ۳۷ نهاد و ۱۰۸ فرد مرتبط با روسیه را تحریم کرد و گفت که هدف از این اقدام مبارزه با «تروریسم روسیه» و ربوده شدن کودکان از اوکراین است.

زلنسکی شنبه شب در پیامی ویدیویی اظهار کرد: ما فشار دولتی بر این افراد و نهادها را افزایش می‌دهیم و هر کدام از آنها باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

زلنسکی مشخصا به اقدامات این افراد و نهادها اشاره نکرد. اما طبق فرمانی که صادر کرده است تحریم افراد، ۱۰ سال و تحریم نهادهای غیرانتفاعی از جمله «بنیاد کودکان روسیه» پنج سال طول می‌کشد.

رئیس جمهوری اوکراین گفت که فهرست تحریم‌ها شامل افراد و نهادهایی است که «در ربایش و انتقال کودکان اوکراینی از مناطق اشغالی این کشور» نقش داشتند. به گفته او، افراد تحریمی «به شیوه‌های گوناگون به ترور علیه اوکراین کمک کردند.»

دمیترو تاباچنیک وزیر پیشین آموزش و علوم اوکراین و میکولا آزاروف نخست وزیر پیشین این کشور از جمله افرادی هستند که تحریم شده‌اند.

اوکراین مدعی است که ۲۰ هزار کودک بدون رضایت والدین و اولیای آنها به روسیه یا مناطق تحت کنترل روسیه برده شده‌اند که بر اساس تعریف سازمان ملل از نسل‌کشی، مصداق جرایم جنگی است.

دانشگاه ییل آمریکا نیز پنجشنبه نتایج تحقیقی را منتشر کرد که در آن آمده است بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کودک اوکراینی ۶ تا ۱۷ ساله به ۱۳ مرکز در بلاروس منتقل شده‌اند.

این گزارش توسط گروهی که بودجه خود را از وزارت خارجه آمریکا دریافت می‌کند، نوشته شده و حاکی است که انتقال این کودکان با هماهنگی میان ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهوری روسیه و بلاروس انجام شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۴
حمله به تاسیسات انرژی و نیروگاه ها نشان قدرت هستش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
نه
حمله به بیمارستان ها و مدارس نشانه قدرته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
برای منطق دوگانه شما متاسفم
اسرائیل رو بزرگ میکنید و دیگران رو کوچک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
پایه دروغ روی آب است
نمی‌توان در جایی از متجاوز حمایت گرد و در جایی دیگر اعلام برائت .پاسخ دهید یه متجاوز روسیه ست یه متجاوز اسراییله!واقعا فکر می‌کنید مردم نادانند
با اینکه من دوست دارم اوکراین شکست بخوره اما زدن تاسیسات برق جنایات جنگیه ما مثل این غربگداها بی منطق نیستیم کسی اشتباه کنه میگیم عدالت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
شرق گدا همین که می خواهی اکراین شکست بخوره سطح سوادت کاملا مشخصه حتی داشتن دیپلم ات هم غیر قابل تصوره ولی اگر دانشگاه رفته ای باید بگم ره ناصواب پیشرفت را فهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
شرق گدا عبارت جدیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
گدای شرقی روسیه هفده شهر ما از تفلیس گرفته تا نخجوان و ایروان ...رو به زور گرفته
بابت حمایت از روسیه شرمنده باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
انگلیس در جنگ جهانی دوم چنان قحطی ای در ایران ایجاد کرد که یک سوم موجودات زنده ایران و نه فقط مردم،ازبین . رفتن. بابت غربگدا بودن شرمنده باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
روسیه و اکراین یک کشورند و این جدایی‌ها و نفاق‌ها زاییده‌ی استکبار غرب است.
به عمد و با تقلب کاری کردند که ترامپ در انتخابات بازنده بشه تا روسیه بتونه به اوکراین حمله کنه چون اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود پوتین هیچگاه جرات حمله به اوکراین رو نداشت
پاسخ ها
تاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
بجای این پیرخرفت هرکس رئیس جمهور امریکا میشدپوتین جرات چنین غلطی را نمیکرد.تفاوت قدرت ارتش امریکا به عنوان قویترین ارتش جهان با روسیه دارنده مقام دوم حدود14 برابراست.یعنی امریکا چندهفته ای میتوانست ارتش روسیه را از پای در اورد. ولی افسوس که این پیرخرفت.....
ناشناس
| Austria |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
نگران نباش چون حدود یکسال دیگه، دوباره ترامپ میاد و خیلی ها رو در گوشه و کنار جهان ادب خواهد کرد
مطمئن باش که پوتین و کشورهای متحد با او، ماست ها رو کیسه خواهند کرد
پوتین به مقام صدام تنزل کرده. تصور می کنه با موشکباران و بمباران شهرهای اکراین می تواند مقاومت ملت دلیر اکراین را در هم بشکند. هرگز
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
پوتین به عنوان لکه ننگ بر دامن روسیه خواهد ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
جالبه که آمریکا 84 میلیارد دلار تسلیحات به جبهه مقاومت اوکراین کمک کرده
از آمریکا بعیده که به مقاومت مردمی کمک کنه
ناشناس
| Austria |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
باز صد رحمت به صدام، چون پوتین خیلی کثیف تر و خونریزتر است
کاش همه شجاعان و مدعیان روزگاز به دلیری دلقک بودند که روز دوم حمله پوتین که نیروهای روسی پشت دروازه های کیف بودند امد میدان مرکزی کیف و به پوتینی ها گفت هرگز پشت ما را در حال فرتر به دوحه و دوبی و.... نخواهید دید و بر حرفش استوار باقی ماند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
دلقک به تنهای وزین تراست از تمام شاهان قاجار بجز اقا محمد خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
خودش مگه خراش برداشته؟ اوکراین رو داده دست ناتو این شجاعته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
بچه ها ی سوال امریکا تا حالا کدوم جنگ رو ب تهایی پیروز شده
و کدوم کشورو نابود کرده لطفاا جواب بدین
بدون احساسات جواب بدین
ناشناس
| Austria |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آفرین بر زلنسکی شجاع که مثل بعضی ها فرار نکرد به قطر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
امریکا در جنگ علیه سرخپوستان تنهایی عمل کرد
در جنگ ویتنام هم تنها بود
در هیروشیما هم امریکا بود
کلا در قتل ها و غارتها و فجایع آمریکا حضور فعال داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
ناشناس ۰۰۴۷
بله. زلنسکی شعاع است چون مثل علی کریمی به آمریکا فرار نکرد.
مسکو قرایی بوده از کیف. بعد از شکست مغولها ده مسکو که شکارچی و قروشنده پوست خز به متمولین المان و فرانسه بودند برای خودشون احساس شهری شدن کردند!
ودکاخور حاکم بر روسیه فکرشم را نمیکرد ماجراجویی که خیال میکردچندروزه تمام میشود چنین طولانی شود وچنان ارکان حکومتش رابلرزاند که اکنون همه را یاد نبردهای لنینگرادواستالینگراد که هیتلر فکر میکرد چندروزه کاررا تمام خواهدکرد انداخته. شیرینی پیروزی های آنروزها با ماجراجویی ابلهانه ودکاخور متوهم اکنون بصورت معکوس برای روسیه درحال تکراراست.
ببین کار پوتین به کحا رسیده که امیدش برای به چالش کشاندن امریکا شده لنگ پوشان یمنی‌ . پوتینی های ایرانی که از پشت اپل برای پوتین پای کار هستند و حداکقر تو میدان فلسطین. همه های و هوی انها همینقدر بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
کم کم دست به دامان طالبان هم خواهد شد تا از مخمصه اوکراین نجات یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
ماجرای پوتین رو با فلسطین و یمن قاطی نکن که بد میخوری
فلسطینیان مظلوم حق دارند به اسرائیل غاصب حمله کنند و سرزمینشان رو آزاد کنند
اما اسرائیل کودک کش باید محاکمه بشه
مغز براندازان هم اکنون
حملات روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین جنایت جنگی است اما حمله اسرائیل به بیمارستان ها و مدارس مشروع است.

تشخیص
درمان ندارد. اطرافیان ماسک بزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
خیلی بده این هر دری وری را می نویسه منتشر می کنی ولی دری وری ما که درخور جواب اوست را نه بابت این کارها چقدر توصیه و پول می گیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
ما یه غربگدا تو خونه داشتیم تردش کردیم
ناشناس
| Austria |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
وای به حال تابناک که مرتبا چرندیات این مردک را نشر میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
ظاهرا این متخصص مغز روی مغز خیلیها داره راه میره
خدا نگهدارت باشه
تلفات روسیه چند برابر اوکراین است
این غربگداها کامنت هاشون رو که میخونی به قدری سخیفن که ادم فکر میکنه کودک ۶ ساله کامنت گذاشته
خیلی خوبه تابناک تلفات ادعایی اوکراین را از منبع معتبر و بی طرف وزارت جنگ روسیه نقل می کنه! آنها در روز اول تجاوز به اوکراین مدعی شدند که همه نیروی هوایی و کلیه شبکه پدافند هوایی اوکراین را منهدم کردند. حالا هم مدعی هستند چند برابر کل نیروی هوایی اوکراین از آنها هواپیما منهدم کرده اند و چند برابر همه تانک های ارتش اوکراین تانک زده اند. اگر این همه موفق هستند چرا بیش از 60 درصد اراضی ای که اشغال کرده بودند را از داست داده اند و بیش از یک سال است که با تلفات زیاد در حال تلاش برای نگه داشتن بقیه مناطق اشغالی هستند؟ چرا بیش از 200 هزار تلفات داده اند و روزانه بیش از 1000 قربانی به آنها اضافه می شود؟
خیلی واضحه آقای پوتین در میدان جنگ به بن‌بست خورده و اخیرا در سه جبهه توسط اکراین مجبور به عقب نشینی شده و در جواب این شکست مناطق مسکونی را مورد حدف قرار داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
صد رحمت به پوتین
نه به بیمارستان حمله کرد و نه اینهمه کودک کشی کرد
موع کودکان کشته شده در چنگشون از هر دو طرف 800 بچه بوده
در مقابل 6000 کودک فلسطینی چیزی نیست
اسرائیل جنایتکار جنگی هست
چرا یه عده از روسیه و یه عده از آمریکا طرفداری میکنید آیا سرزمین مادری یادتان رفته در ضمن هم روسیه هم آمریکا جنایتکار هست . اسرائیل که روی این دوتا و سفید کرده آخه کجای دنیا بیمارستان و پناهگاه و مدرسه رو میزند کجای دنیا کشتن کودک افتخار داره فقط در رژیم ارپاتاید صهیونیستی.
جنگ اوکراین - روسیه به دلیل تحرکات نظامی ناتوی تحت رهبری آمریکا شرق اروپا را نزدیک به دو سال دچار بحران کرد و انسان های بسیاری کشته و آواره شدند.
در خاورمیانه آمریکا از رژیم کودک کش اسرائیل حمایت کرد و لکه ننگی در تاریخ آمریکا ثبت کردند که تا ابد فراموش نخواهد شد.
آمریکا در هر دو مورد مسبب جنگ و جنگ افروزی و کشته شدن انسان های بسیاری است و باید پاسخگو باشد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
واقعا همین طور است
نمیدانم چرا بعضی از هموطنان خودشان را به خواب زده اند و جنایات آمریکا در جای جای جهان را نمی‌بينند
زلنسکی سرسپرده غرب و غلام حلقه به گوش بایدن جنایت کار است و با توهمات خود اوکراین را ویران کرد
زلنسکی این مزدور یهودی امریکایی قسم خورده اوکراین را نابود کند ارتش اوکراین باید کودتا کند و مزدور امریکایی را از بین ببرد و اوکراین را نجات دهد والا همه اوکراین را روسیه تصاحب خواهد کرد
سلام ..
متأسفانه برخی فکر میکنند که روسیه بی جهت به اوکراین حمله کرده.
در حالی که روسیه چند ماه قبل از حمله چندین بار در سخنرانی و رسما اعلام کرد که اوکراین تبدیل شده به پایگاه های نظامی و بیولوژیکی غرب و آمریکا و روسیه را از طرق مختلف مورد حمله قرار میدهد اما اوکراین که دولتش یک دولت شبیه به اردوغان است و مهره کوچک فراماسونری گوشی به حرفهای روسیه نداد تا روسیه مجبور شد ابتدا آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین را هدف قرار دهد و اینگونه جنگ آغاز شد...
حالا ببینید حق با کی بوده...
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری