بازدید 3376

تفاوت عکس‌های فضایی جیمز وب و هابل را ببینید

جیمز وب و هابل مشهورترین تلسکوپ‌های فضایی مشغول به کارند که نمایی متفاوت به جهان هستی را پیش روی چشم ما قرار می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 07 February 2024

تفاوت عکس‌های فضایی جیمز وب و هابل را ببینید

 

به گزارش تابناک، در این تصاویر کهکشانی، داده‌های جیمز وب با رنگ قرمز و داده‌های هابل با رنگ آبی مشخص شده‌اند. در حالی که وب‌گرد و غباری را نشان می‌دهد که در نور مادون قرمز می درخشند، نمای ثبت شده در نور مرئی از هابل به ما می‌گوید که نور ستارگان کجا جذب گرد و غبار می‌شود.

تفاوت عکس‌های فضایی جیمز وب و هابل را ببینید

نیمه بالایی تصاویر توسط جیمز وب و نیمه پایینی تصاویر توسط هابل ثبت شده است.

بر اساس گزارش ایسنا، در این تصویر دو نما از کهکشان مارپیچی ان‌جی‌سی ۶۲۸ (NGC 628) به صورت مورب در دو بخش قرار گرفته است، که وب در بالا سمت چپ و هابل در پایین سمت راست قرار دارد. هسته کهکشان تقریبا در مرکز قرار دارد و به نظر می‌رسد که بازوها در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند. در تصویر وب، بازوها از رشته‌هایی در رنگ‌های نارنجی و قرمز به همراه رنگ خاکستری تیره یا سیاه تشکیل شده‌اند و یک مه آبی در نزدیکی هسته وجود دارد. در تصویر هابل، بازوها ترکیبی از خوشه‌های ستاره‌ای آبی روشن، مناطق تشکیل ستاره صورتی و خطوط گرد و غبار قهوه‌ای تیره هستند و هسته به رنگ زرد کم‌رنگ است.

تفاوت چشمگیر عکس‌های فضایی جیمز وب و هابل

دو نما از کهکشان ان‌جی‌سی ۱۳۰۰(NGC 1300) به‌صورت مورب به دو بخش تقسیم شده است که وب در بالا سمت چپ و هابل در پایین سمت راست است. هسته کهکشان در مرکز قرار دارد و به یک ساختار میله‌ای مورب برجسته متصل است. دو بازوی مارپیچی متمایز آن از انتهای میله شروع شده و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند. بازو و میله‌ها با هم یک شکل حرف S انگلیسی رو به عقب را تشکیل می‌دهند. در تصویر وب، میله و بازوهای مارپیچی در رنگ‌های نارنجی و قرمز هستند و به ناحیه مرکزی آن که دایره‌ای و زرد روشن است متصل شده‌اند. در تصویر هابل، بازوها ترکیبی از خوشه‌های ستاره‌ای آبی روشن و خطوط گرد و غبار قهوه‌ای تیره هستند و میله و هسته به رنگ زرد کم‌رنگ است.

تفاوت عکس‌های فضایی جیمز وب و هابل را ببینید

دو نما از کهکشان ان‌جی‌سی ۳۳۵۱(NGC 3351) به صورت مورب در حالی که هابل در بالا سمت چپ و وب در پایین سمت راست قرار دارد، تقسیم می‌شوند. هسته کهکشان در مرکز قرار دارد و بازوهای مارپیچی آن در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند و یک حلقه بیرونی مشخص را تشکیل می‌دهند. در تصویر هابل، ساختار میله‌ای تقریبا افقی کهکشان به رنگ زرد کم رنگ است و بازوها ترکیبی از خوشه‌های ستاره‌ای آبی روشن و خطوط گرد و غبار قهوه‌ای تیره هستند. در تصویر وب، بازوها از رشته‌هایی به رنگ قرمز نارنجی ساخته شده‌اند. آنها به واسطه منطقه مرکزی آن که یک نوار آبی مه آلود متصل به هسته مرکزی است، به هم متصل شده‌اند. هسته دارای یک بیضی نارنجی کوچک در اطراف یک بیضی دایره‌ای زرد روشن است که یک نقطه آبی در مرکز آن قرار دارد.

تفاوت عکس‌های فضایی جیمز وب و هابل را ببینید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست